Erre nem is lehet mit mondani, hogy jó-e, vagy sem. Nekem a Yarison 43 körül van, de én elég sokat megyek városon kívül. Hogy nem feltétlenül a relatíve magasabb átlagsebesség, ahhoz csak egy adalék: a legkisebb fogyasztást a legmagasabb sebességi fokozatban a lehető legkisebb olyan - nem hibrid jármű esetén lehetőleg egyenletes - sebességgel produkálja, ahol még van elég forgatónyomaték gyorsítani. Nálam ez 6.-ban 55 km/h környéke, dízelnél lehet, hogy egy picit feljebb van.
Micila pl. sokat jár a város szélén, ahol relatíve kis sebességgel lehet folyamatosan haladni, és ment már egy tankkal 1000 km-t, ami egy 1,6-os benzinestől szép dolog.
Az 1000 km tényleg szép, nekem 750km a rekordom.
A városi átlagra a google bringás találatokat hoz...nem tudom mi az átlagos, jó vagy lassú.
Arra gondoltam-mivel csak ezt méri a komputer -megpróbálom feljegyezni és következtetést levonni.
Nekem 5.-ben 80-tól gyorsít jól... de olyan 55-60 már körül szép egyenletesen megy,ami városon belül szürke-zóna...(reggel mindenki siet, délután csak az aki még nem törődött bele hogy csak egy következő torlódást tud hamarabb elérni), néha átrakom, ha tartósan tudok annyit menni, de általában 4.-ben hagyom, mert ha pár km/h-t lassulok akkor már nem szereti és váltogathatok.
4.-ben van egy kevés turbónyomás (kb 1600-as ford) - kap levegőt a motor, 5.-ben (1200) inkább csak gázolajat.
Papíron az 5. takarékosabb, a valóságban viszont szereti a 4.-et, talán mert jó motorfékes szakaszokat lehet csinálni lámpák, körforgalmak előtt, vagy pont mert kap levegőt is a motor és nincs olyan szitu, hogy a vezérlés többlet gázolajjal próbál erőt csiholni.
Persze műszer nélkül csak sötétben tapogatózok, ráadásul a műszer sarkallna a takarékosabb vezetésre is- bár a forgalom miatt nincs nagy mozgásterem.