Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 329515 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Yaris HSD
« Válasz #285 Dátum: 2012.08.16 15:06:47 »
A PII 160-ig elég tisztességesen lép. Igaz a Yaris HSD egy picit gyengébbnek érződik (meg 10LE-vel tényleg gyengébb is), de nem hiszem, hogy normál autópálya-tempónál gondja lenne. A magam részéről sosem értettem ezt a nem pályára való dolgot. Pláne egy 100LE-s kocsinál.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Yaris HSD
« Válasz #286 Dátum: 2012.08.16 15:21:09 »
A  "nem autópályára való" dolog egy kicsit le van sarkítva, hogy értsd!

Elmennék vele a világ végére pályán nem okozna gondot, de a múlt héten 2xer jártam meg a Sopron-Nyíregyháza távot, erre megfelelőbb az IS.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #287 Dátum: 2012.08.16 16:36:55 »
A PII 160-ig elég tisztességesen lép. Igaz a Yaris HSD egy picit gyengébbnek érződik (meg 10LE-vel tényleg gyengébb is), de nem hiszem, hogy normál autópálya-tempónál gondja lenne. A magam részéről sosem értettem ezt a nem pályára való dolgot. Pláne egy 100LE-s kocsinál.
Gondolom nem a pacikkal van a baj, hanem azzal, hogy egy kiskocsi (bár a Golf 1-esem minden tekintetben kisebb volt -kivéve ccm :D). Egy Priusnak, Corollának jobb az utfekvése, kényelmesebb hosszu uton, a szél se dobálja annyira, inkább ilyeneket sejtek.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Yaris HSD
« Válasz #288 Dátum: 2012.08.16 17:49:28 »
Értem én, csak ennek a "nem való arra" kijelentésnek olyasmi felhangja van, mintha tényleg gond lenne az autót nagy sebességgel vezetni. Az nyilván triviális, hogy egy nagyobb kocsi kényelmesebb, jobb ebből a szempontból.

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris HSD
« Válasz #289 Dátum: 2012.08.16 17:56:09 »
Természetesen megy 130-cal, csak a hibridsége nem látszik, ott valószínűleg a légellenállás nagyobb mint ami a vitorlázó üzemmódhoz kellene, majd nézzük meg a fogyasztását tartós 130-nál.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #290 Dátum: 2012.08.16 18:07:19 »
Város az ahol gazdaságos, de egyáltalán nem mondanám, hogy máshova nem való. Aki rendszeresen hoszabb távon utazik nagyobb sebeséggel, annak viszont lehet más, jobb alternativa a közlekedésre. Elhangzott pl. az 1.4D motorral szerelt verzió, de akár más is. Én pl. túrázni a 170LE D.Bórával szerettem, ami gond nélkül ment nagy sebességgel is 1000-1100-ert. Anejem a Yariban sokkal jobban szeret utazni vidékre is mint az E12-ben.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #291 Dátum: 2012.08.16 20:56:28 »
Szilvi!

Én is alapból a gyöngyházfehérre voksolnék, egy hibrid ebben a színben szép, pláne a Yariska.
DE! Gondolj arra, ha netán sérül a fényezés! Meghúzzák, neki nyitják parkolóban az ajtót, vagy mittudomén. Ezt az árnyalatot szinte képtelenség újra kikeverni, mert több összetevős, mint egy hagyományos festék. Szóval, színt kevertetni hozzá drágább és valószínű, hogy nem is olyan lesz...
Érdemes jól meggondolni...  :whistling:
Jaj, ne már... Az új autóm elsősorban: tetsszen  :yes: ! Többek közt azért veszek újat, hogy színt választhassak hozzá. Nehogymár ez legyen a szempont, hogy mi van, ha később majd javítani kell  ::) ... Akkor vegyünk inkább mindjárt matt katonai zöldet, arra aztán nem kell majd vigyázni  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #292 Dátum: 2012.08.16 20:59:20 »
Valószínűleg az enyém előszéria...
Ez elvileg nem lehetséges. Előszériás példányok nem kerülhetnek kereskedelmi forgalomba. Elméletileg kezdettől fogva ugyanannak a minőségi standardnak kell megfelelni minden példánynak, mint később is végig a gyártás során.

Más kérdés, hogy ettől még ilyesmi előfordul. De nem azért, mert ez előszéria. Hanem mert (még) nem figyelnek oda eléggé, nem elég rutionosak  ::) ... Ami gáz. De hiába gáz, mégis megesik, Toyotával is, Mercivel is (stb).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #293 Dátum: 2012.08.16 21:01:55 »
Nem erről beszéltem.
A szilvi által említett gyöngyház fehér festés egy speckó, a metálnál szebb és drágább fajta. Ennek a hátránya, hogy utólag pontosan ugyanahhoz a csillogáshoz és közvetlen napfény által látható gyári(!) színeződéshez hasonlót szinte lehetetlen keverni. Ez egy kisebb javításnál (pontozásnál még nem is lenne probléma, de, ha egy elemet (pl. ajtót) újra kell fényezni, akkor már látványos eltérést okozhat.
Ez a probléma fennáll egy metál, vagy sima fényezés esetén is, de ott kisebb mértékben, ugyanis utóbbi kettőnél max árnyalatbeli eltérés lehet. A gyöngyháznál ezzel ellentétben színezettség eltérés is lehet.
Azért a gyöngyház fényezés régóta nem űrtechnika. Minden, magára valamit is adó fényező meg tudja oldani, hogy ne legyen eltérés az újrafestés után. Csak persze drágábban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #294 Dátum: 2012.08.16 21:05:39 »
Ebben a kategóriában - szerintem - nincs értelme a fényezésre extra pénzeket költeni, mert használtan pont senkit nem fog érdekelni, hogy a gyöngyház fény mennyibe került anno.
Az lehet, hogy az egykori felár pontos mértéke senkit nem fog érdekelni - de hogy ebben a kategóriában is nagyban befolyásolja az újra-eladhatóságot (és az árat!) a szín, az természetes. Nem is értem, miért gondoltad, hogy nem. Pont hogy nagyobb arányban nők veszik a kiskocsikat, használtan is - nekik meg aztán pláne nem mindegy a szín.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #295 Dátum: 2012.08.16 21:07:54 »
Örülök, hogy Neked nincs sok újdonság egy Yaris HSD-ben. Nekem van, nem kevés.
Elmondani tényleg sokat el lehet mondani, a kérdés, hogy mi marad meg belőle a kedves vevő fejében.
Nagyon örülök, hogy Neked megmaradnak elsőre a hallott csereperiódusok, feltöltési mennyiségek, specifikációk, izzó típusok, abroncsnyomás, meghúzási nyomatékok. (Az E12-ben még voltak sk. elvégezhető karbantartások) Én már öregszem, inkább noteszt használok, de minek irkáljak le vmit. amiért fizettem, ráadásul nem is keveset.
 :surrender:
Ez mondjuk kivédhető egy idegen nyelvű kezelésivel is, olyat meg csak tudnak adni... Ettől függetlenül, igazad van, szerintem is gáz, hogy (még) nincs hozzá magyar nyelvű.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #296 Dátum: 2012.08.16 21:09:15 »
Nem értem mire jó az ülésfűtés? A fenekem még soha nem fázott hideg kocsiban, max a lábam, térdem. Ültem ülésfűtésesben és inkább kellemetlen volt, persze elöbb ki kellett volna kapcsolni. Én 1500 Ft -ot se adnék érte.Ráadásul férfiaknak még egészségtelen is- állitólag.
Attól hogy neked nem hiányzik, másnak még tetszhet. Szerintem pl. szuper dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #297 Dátum: 2012.08.16 21:14:56 »
Palaczk
Mindenképpen veled értenék egyet! Bakker bevezettek 99-ben egy új modell új névvel, kikiáltották kisnagynak, hogy pici, ámbár variálható, praktikus, végtelenül istenítették a középre tett távoli órát és a tologatható hátsó üléssort (megjegyzem, nekem ezek tetszenek is). Erre most kihoznak egy utódot pont azok nélkül a dolgok nélkül amitől Yaris volt a Yaris. Nesze neked következetesség!
A hátsó üléssor variálását sokmindennel lehet magyarázni (súlycsökkentés, hybrig miatt tervezték már eleve így, stb...), de valójában inkább spórolás! Hiszen a hybridnél kicsit más a padlólemez azon a részen (tank felfogatás, stb.) tehát attól még a sima Yarisba lehetett volna még mindig tologatható...
Így van. Sima spórolás. A rossz helyen.

És ahogy mondod: elvették azt, amitől (a kedvelői számára) Yaris volt a Yaris. Pedig kelendő volt a piacon... Szóval még csak arról sem volt szó, hogy bármi indokolta volna a változást. De mégis... Csináltak helyette egy szép és jó, de tucat kiskocsit (leszámítva magát a hibrid változatot, persze). Alaposan megnézegettem most a talin... Pl. az ajtókárpiton, ahol az enyémben szövet van, az újban műanyag - pedig nem mindegy, hogy mondjuk napi sok órán át mihez ér a kezed, karod. Hát  ::) ... Szerintem összességében a rossz irányba léptek. Félreértés ne essék: ettől még a kocsi lehet jó, sőt biztos hogy az. De nekem, a korábbi Yarisból átülve, ezek a dolgok (pl. a pakolóhelyek) nagyon hiányoznának. A tologatható hátsó ülést is heti rendszerességgel használom. És nem, az újnak nem nagyobb a csomagtartója, mint a régié teljesen előretolt hátsó ülésekkel - ellenkezőleg. A II-es két részletben tologatható, zseniális hátsó üléssoráról végképp nem beszélve.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Yaris HSD
« Válasz #298 Dátum: 2012.08.16 21:19:00 »
... Pl. az ajtókárpiton, ahol az enyémben szövet van, az újban műanyag - pedig nem mindegy, hogy mondjuk napi sok órán át mihez ér a kezed, karod. Hát  ::) ...

Szerintem is jobb minőséget sugall a szövet, de melyiket könnyebb tisztán tartani? Plusz melyik bolyhosodik ki hamarabb?
Mindkét kivitel mellett lehet érveket találni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #299 Dátum: 2012.08.16 21:20:14 »
A PII 160-ig elég tisztességesen lép. Igaz a Yaris HSD egy picit gyengébbnek érződik (meg 10LE-vel tényleg gyengébb is), de nem hiszem, hogy normál autópálya-tempónál gondja lenne. A magam részéről sosem értettem ezt a nem pályára való dolgot. Pláne egy 100LE-s kocsinál.
Úgy kell ezt érteni, hogy nem egy Yaris az optimális autó, ha mondjuk heti ötször kell napi 6-8 órát autópályán vezetned a kocsidat. (Sőt, erre még a PII sem optimális, bár a Yarisnál jobb).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )