Jó napot kívánok! És Boldog Új Évet!
Nagyon érdekes helyzetet tapasztalok, nem is tudom van-e baj vagy nincs.
Az autó egy 2002-es Toyota Camry, 2.4 benzin. 325.000 km, végig vezetett szervízkönyv, mindent megkapott amit kellett, motor bontatlan, hűtővíz előírás szerint cserélve.
Alapvetően egy jelenség indított nyomozásra. Lassan kb. egy hete figyeltem fel arra hogy indításkor a műszerfal felől csobogó hangot hallok, 1-2 másodpercig, majd elhallgat.
A helyzet az hogy átnéztem a következőket:
- nem "gőzöl" a kipufogó sem hideg, sem meleg motornál
- hűtővíz cső nem kőkemény, a hűtő tetejéről kijövőt néztem, hidegen-melegen benyomható
- olaj nem gyarapodik, nem fogy, (7500 km / 1/2 liter fogyott, ez a szokásos télen) színe normális, olajbeöntő sapkában nincs lerakódás, semmi, a "barna" sem. Olajszintjelző pálcánál ugyanez a helyzet
- hűtővíz fagyállós, színe tisztának, rózsaszínnek látszik, nem olajszagú
- a sapkák körül minimális kicsapódás látszik, olyan mint eddig, semmi különös szerintem, mindig is volt egy kis nyom, eddig a szerelők szerint semmi gond nem volt ezzel...
- fűtés tökéletes, gyorsan melegszik a hűtővíz és gyorsan van fűtés is, mint eddig is mindig
- hűtő ventilátor ki-be kapcsol, OBD szerint 95 fok körül
- vizet nem forralja, a kiegyenlítő tartályban (ennek külön tartálya van és a hűtőn van a nyomássapka) sem forró a víz
- az autó hidegen-melegen indul, egyenletesen jár, minden jól működik érzésre. Nem lett erőtlen, nem rángat.
- hibakód nincs
- hőfokmérő a normális módon működik, jelez, nem alacsonyabb sem magasabb a mutató állása, szokás szerint mozog kicsit fel-le a használat alapján
De...
Ma reggeli esemény, ami megijesztett. Gondoltam megnézem a vizet, szintet.
Olajszint rendben. Két nap állás után a 4 fokban, azt láttam hogy a vízszint a maximum fölött kb. 2 cm-el van. Én mindig a maximumon tartom a szintet, gondoltam kiszedem a felesleget. Kis fecskendővel meg is oldottam, gondoltam nézem a szintet hogy változik. Jöttek a napi feladatok, bevásárlás, stb... Elmentem vele egy 10 km-t városban, a szint picit lett magasabb. Utána egy 20 km autóút jött 110 km/h sebességgel. Utána a víz majdnem a tartályt kitöltötte. Nem 2 cm hanem kb. 5 cm a max. szint fölött. A tartály kb. 4/5 -ig tele. Víz nem forr, kézmeleg, nem büdös, cső benyomható. OBD szerint a víz 93...95 fok, ventilátor ki-be kapcsol, fűtés ok. Autó ok. Ilyen magasan még nem láttam a vízszintet még forró nyáron sem. Utána a kocsi állt kb. 2 órát. Indulás előtt ellenőrzés. Víz lejjebb ment, de megint kb. 2 cm -el a max jel fölött. A víz OBD szerint 26 fokos. Hazajöttem, kb. 5 km, vízszint megint feljebb ment. Forrás nincs, kifolyás kicsapódás nincs, hibakód nincs, minden jól működik, de a csobogás megvan induláskor.
A kocsi most áll a parkolóban, izgatott vagyok reggelre lemegy-e a víz a reggel 4 fokban beállított max. jelig?
Aggódom, mert ez egy Toyota, ezzel jellemzően nincsnek bajok, nem jellemző rá a hengerfej tömítés hiba sem a márkaszerviz szerint... de bármi lehet.
Sajnos nem tudom hogy eleve van-e baj és ha igen mi lehet? Természetesen amit lehet megmutatom a szerelőmnek (bár pénteken a márkaszervíz szerint nem kell aggódni rajta, majd januárban valamikor megnézik ha akarom) de hátha addig is lesz ötlet, gondolat.
Előre is köszönöm!
R. Attila