Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1562877 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:TS
« Válasz #9795 Dátum: 2015.04.27 09:01:16 »
Gyerekek, a Toyo gumik elsősorban száraz, meleg aszfalton jók, ott, viszont nagyon! DE!
Nedves burkolaton átlag alattiak, gondolok itt a fékútra, vízenfutásra (aquaplaning).

A kérdező kitételei között az szerepelt, hogy minkét körülmény között jó legyen és 195/55R16 legyen.

Ide a legnagyobb gumigyártók nem eco gumijai felelnek meg leginkább. Pl. Conti Premium Contact, Michelin Primacy, Dunlop Sport Response, stb.
A Toyo ezekhez képest, összességében egy erősen közepes gumi.  :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #9796 Dátum: 2015.04.27 09:04:53 »
Az lehet, hogy jó áron van, de sajnos ez egy nagyon gyenge gumiabroncs. Eleve "ECO" gumiabroncs, aminek a teljesítménye nem a TS-hez méltó. Arról nem beszélve, hogy hamar felkeményedik, elkezd zúgni, a tapadása erősen lecsökken stb. Én nem ajánlom.


Lehet,hogy igazad van, nem néztem utána a tesztjének. Én viszont a TR1-est nem ajánlom, mivel nagyon hamar elkopik és vizes úton nem annyira jó. Én contipremium contact 5 használok, na ezt bátran ajánlom.

Bazinga

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:TS
« Válasz #9797 Dátum: 2015.04.27 09:16:01 »
A fékút még csak-csak vizes úton. Fékek jók, csak igen, a vízenfutás az lehet gond, ezért egy átlagot hozzon legalább nedvesen is tapadásilag a gumi, nem kockáztatnék ilyet. Mérete az lehet más, ami rámegy. Mondjuk nem bánom, ha kevésbé ballonos, de nem feltétel. Hát így első bökre a conti premconti 5-össel szemeztem egyébként, aztán homály.

Vinkler

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:TS
« Válasz #9798 Dátum: 2015.04.27 09:16:32 »
Gyerekek, a Toyo gumik elsősorban száraz, meleg aszfalton jók, ott, viszont nagyon! DE!
Nedves burkolaton átlag alattiak, gondolok itt a fékútra, vízenfutásra (aquaplaning).

A kérdező kitételei között az szerepelt, hogy minkét körülmény között jó legyen és 195/55R16 legyen.

Ide a legnagyobb gumigyártók nem eco gumijai felelnek meg leginkább. Pl. Conti Premium Contact, Michelin Primacy, Dunlop Sport Response, stb.
A Toyo ezekhez képest, összességében egy erősen közepes gumi.  :excl:

A T1-R-nek kifejezetten jó az aquaplaning képessége! Általánosságban elmondható, hogy ez egy jó alternatíva ennyi pénzért.
A Premium Contact nekem anno Mercedes E osztályon volt és mit mondjak, hatalmas csalódást okozott. A Sport Contact más téma, mert az rendben van!
A Dunlop Sport response-al szintén vegyesek a tapasztalataim. Hajlamos az is felkeményedésre és a vízen tapadása sem az erőssége.

A Michelinnek a Primacy-ja ebben a méretben van egyáltalán? Én úgy tudom csak Energy Saver, ami viszont szintén eco...

Vinkler

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:TS
« Válasz #9799 Dátum: 2015.04.27 09:24:03 »
Én egyébként általában a Yokahama gumiabroncsait használtam nagy megelégedettséggel. Érdemes ott is körülnézni. A TS-t Michelinekkel vettem, de azon a nyári 17-es, így 215/45R17-es méret eleve sportosabb gumiabroncs választást enged meg.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:TS
« Válasz #9800 Dátum: 2015.04.27 09:34:17 »
A T1-R-nek kifejezetten jó az aquaplaning képessége! Általánosságban elmondható, hogy ez egy jó alternatíva ennyi pénzért.
A Premium Contact nekem anno Mercedes E osztályon volt és mit mondjak, hatalmas csalódást okozott. A Sport Contact más téma, mert az rendben van!
A Dunlop Sport response-al szintén vegyesek a tapasztalataim. Hajlamos az is felkeményedésre és a vízen tapadása sem az erőssége.

A Michelinnek a Primacy-ja ebben a méretben van egyáltalán? Én úgy tudom csak Energy Saver, ami viszont szintén eco...
Nézd, nekem tök mindegy, ki mit rak az autója alá guminak, csak egy közepes összteljesítményű abroncsot én nem ajánlgatnék. A Toyonak az a legnagyobb baja, hogy bizonyos jellemzőiben élvonalbeli, bizonyos jellemzőiben, pedig, átlag alatti. Nem kiegyensúlyozott típus. Az ára jó, csak ennek "ára" van.  ::)

A nagy gyártók abroncsai kiegyensúlyozottan magas színvonalúak.

Nem véletlen, hogy a legnagyobb gumitesztek döntőjébe általában nem fér be a Toyo, pedig pl. az AutoBild legalább 15 típust küld a döntőbe. A Toyo nedves burkolaton történő vészfékezésnél eddig szinte minden évben elvérzett. Eleve itt bukott a többihez képest.

Persze, lehet legyinteni ezekre a tesztekre, csak ha megnézi az ember a többi nemzetközi tesztet is, láthatja, hogy nagyjából azonos típusokat hoznak ki az ajánlott kategóriába.

Tehát, csak arra akarok célozni mindezzel, hogy a Toyo is választható, sőt, adott esetben ajánlható gumitípus, csak tisztában kell lenni a gyengeségeivel is, mert nem egy ún. "ultimate" abroncs. Az ára kb tükrözi is, hogy hova tartozik. Aki rendszeresen jár pl. autós pályanapokra, annak kiváló választás, ez nem is kérdés, hiszen, ezek a rendezvények ideális esetben, száraz, meleg aszfalton zajlanak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #9801 Dátum: 2015.04.27 09:40:39 »
Uniroyal rainsport 3, Én ezt még ajánlom!

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:TS
« Válasz #9802 Dátum: 2015.04.27 09:58:06 »
Uniroyal rainsport 3, Én ezt még ajánlom!

Azért Uniroyalt ajánlani is elég kemény..  :innocent:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #9803 Dátum: 2015.04.27 10:02:24 »
Azért Uniroyalt ajánlani is elég kemény..  :innocent:

Figyu, használtunk pár autón és nekünk bevált.

Vinkler

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:TS
« Válasz #9804 Dátum: 2015.04.27 10:08:28 »
Nézd, nekem tök mindegy, ki mit rak az autója alá guminak, csak egy közepes összteljesítményű abroncsot én nem ajánlgatnék. A Toyonak az a legnagyobb baja, hogy bizonyos jellemzőiben élvonalbeli, bizonyos jellemzőiben, pedig, átlag alatti. Nem kiegyensúlyozott típus. Az ára jó, csak ennek "ára" van.  ::)

A nagy gyártók abroncsai kiegyensúlyozottan magas színvonalúak.

Nem véletlen, hogy a legnagyobb gumitesztek döntőjébe általában nem fér be a Toyo, pedig pl. az AutoBild legalább 15 típust küld a döntőbe. A Toyo nedves burkolaton történő vészfékezésnél eddig szinte minden évben elvérzett. Eleve itt bukott a többihez képest.

Persze, lehet legyinteni ezekre a tesztekre, csak ha megnézi az ember a többi nemzetközi tesztet is, láthatja, hogy nagyjából azonos típusokat hoznak ki az ajánlott kategóriába.

Tehát, csak arra akarok célozni mindezzel, hogy a Toyo is választható, sőt, adott esetben ajánlható gumitípus, csak tisztában kell lenni a gyengeségeivel is, mert nem egy ún. "ultimate" abroncs. Az ára kb tükrözi is, hogy hova tartozik. Aki rendszeresen jár pl. autós pályanapokra, annak kiváló választás, ez nem is kérdés, hiszen, ezek a rendezvények ideális esetben, száraz, meleg aszfalton zajlanak.

Nézem! :)
Pályanapokra ellentétben veled nem ajánlanám a T1-R-t, arra ott az R888. ;)

Bizonyára emlékszel az ADAC fizetett gumiabroncs tesztjeinek a botrányára. Ennyire lehet ezeknek hinni. ;)
Én saját tapasztalatomat írtam le, és tartom magam hozzá. Évente kb. 15-20 garnitúra abroncsot vásárolok különböző autókra és még senki sem halt meg, mert rosszat tanácsoltam. :) Aki ezt a Toyot veszi meg, az sem fog! ;)

Aki biztosra akar menni az vegyen Michelint, anno gyárilag is azzal volt "elsőszerelve." :)

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #9805 Dátum: 2015.04.27 10:09:51 »
Amúgy a gumi is olyan,mint az illatszer, valakinek az édes valakinek a nyári illat jön be. Mindenkinek mások a tapasztalatai, eltérő méretben már teljesen másképp viselkedik egy gumi és valószínűleg nem ugyanúgy használjuk őket.

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:TS
« Válasz #9806 Dátum: 2015.04.27 10:11:48 »

Figyu, használtunk pár autón és nekünk bevált.

Az lehet, hogy Neked bevállt, de azért minöségében bizony nem éppen tartozik a premium, univerzálisan jó gumikhoz.  :whistling:

Márpedig csupán kompromisszumosan "jó" gumit az árnyoldalai nélkül ajánlgatni nem éppen objektív dolog.  :wacko:

Bizony ennek az Uniroyalnak a száraz fékezése eléggé gyenge, a legtöbbször pedig száraz útfelületen halad az ember, egyszóval ez egy markáns hiányosság.  :innocent:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #9807 Dátum: 2015.04.27 10:18:55 »
Az lehet, hogy Neked bevállt, de azért minöségében bizony nem éppen tartozik a premium, univerzálisan jó gumikhoz.  :whistling:

Márpedig csupán kompromisszumosan "jó" gumit az árnyoldalai nélkül ajánlgatni nem éppen objektív dolog.  :wacko:

Bizony ennek az Uniroyalnak a száraz fékezése eléggé gyenge, a legtöbbször pedig száraz útfelületen halad az ember, egyszóval ez egy markáns hiányosság.  :innocent:

Használtál már ilyen gumit száraz úton? Hidd el,meglepődnél hogy viselkedik még nagy sebességnél még kanyarokban is. Ezeket úgy mondod,mintha vmi kínai Nankang gumi lenne. Azért ne felejtsük el,hogy ezt is Continental gyártja.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:TS
« Válasz #9808 Dátum: 2015.04.27 10:46:06 »
Nézem! :)
Pályanapokra ellentétben veled nem ajánlanám a T1-R-t, arra ott az R888. ;)

Bizonyára emlékszel az ADAC fizetett gumiabroncs tesztjeinek a botrányára. Ennyire lehet ezeknek hinni. ;)
Én saját tapasztalatomat írtam le, és tartom magam hozzá. Évente kb. 15-20 garnitúra abroncsot vásárolok különböző autókra és még senki sem halt meg, mert rosszat tanácsoltam. :) Aki ezt a Toyot veszi meg, az sem fog! ;)

Aki biztosra akar menni az vegyen Michelint, anno gyárilag is azzal volt "elsőszerelve." :)
;) :hug: :ser: :tc:

(nem hibába nem az ADAC-ot hoztam példának...)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Vinkler

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:TS
« Válasz #9809 Dátum: 2015.04.27 10:51:16 »
;) :hug: :ser: :tc:

(nem hibába nem az ADAC-ot hoztam példának...)

 Egyik kutya, másik eb ;)