"Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a korábban a mérési határérték beállításához alkalmazott 3 km/órás illetve 3 százalékos „tűrést” a sebességellenőrzések során már nem alkalmazzák. "
Ez szerintem eddig nem így volt. Szóval meglátjuk, de azt gondolom, hogy sanszos, hogy kell a pénz.
Valóban nem így volt.
Példa: autópálya, bemérnek 151km/h-val. Eddig ebből levonták a mérőműszer gyártó által megadott +-3km/h mérési hibahatárát. Így a valós, "elkövetett" érték 148Km/h volt, nem tartozott az objektív felelősség hatálya alá. Ezután ezt NEM fogják levonni, mert az ellenkező bizonyításáig a hivatalosan kalibrált mérőműszer által mutatott érték pontosnak tekintendő. Azaz, az lesz az "elkövetett" érték, amit a műszerről a rendőr leolvas. Nem vonogatnak le semmit.
Amennyiben az állampolgár vitatja a leolvasott érték valódiságát - pl. 25 éves 1,9D Fiat Ducato-t bemérték 237km/h sebességgel és 300 000Ft-ra akarnák bírságolni-, úgy a gépjármű üzembentartójának kell jogi úton bizonyítania a saját igazát.
Én valszeg úgy fogok tenni, hogy figyelem a GPS szerinti sebességemet és úgy állítom be a tempomatot, hogy ne lépjem túl az adott szakaszra vonatkozó sebességkorlátot. Ez sztem autópályán a legkönnyebb, mert 140-nél soha nem szoktam gyorsabban menni, de sima közútón, autóúton problémás lehet adott esetben. Például felénk az M44 autóút nemrég lett átadva Békéscsabától 80km hosszú szakaszon és a totális síkságon, pár hosszúívű kanyarral a rekkenő unalomba megy. Ezt 110-zel gyakorlatilag lehetetlen egy normális autóval végigutazni, legalábbis, az el nem alvásra kell a legnagyobb figyelmet fordítani.
Ma reggeli tapasztalat:
47. sz. II. rendű főút Békéscsaba-Szeged. 100km.
Települések között a 120-130km/h kényelmes utazótempó lehetne anélkül, hogy az ember száguldozni akarna, egyszerűen az útburkolat minősége jó és észre nem veszed rajta a gyorshajtást. Az első 40km-en "beálltunk" egy rendőr Octavia mögé. 85-90-nel ment. Nem siettem, időben indultam. De rohadtul idegesített, mert nem ez az utazótempóm. 2x annyira kellett koncentrálnom, mint egyébként. Fogta a forgalmat, kb 8-10 autó vonatozott együtt. Ezen a szakaszon 110-re állított tempomattal szoktam menni, kényelmesen. Így 1:20 perc háztól-házig az út. A rendőr mögött akadályozva éreztem magam és a felgyülemlett autók mozgásán is ezt éreztem. Fékezgettek, gyorsítgattak. Rohadtul idegesítő volt. Ahogy lekanyarodott a rendőr, a kocsi-vonat 2 percen belül megszűnt, mindenki felvette a saját tempóját.
Ezzel csak arra akartam célozni, hogy sebességhatárok ide, vagy oda, az életszerűség bizonyos esetekben mást mutat. Emiatt, azonban, mostantól könnyebb lesz belefutni gyorshajtásba. Nekem folyamatosan megy a Waze, vagy a Google Maps és figyelek előre az úton, ameddig csak ellátok. Eddig nem volt gond. De benne van a pakliban, hogy heti 1500km mellett belefutok egy bírságba...