lehet csináltam ma egy hűlyeséget..
a motorháztetőről recés végű müanyag jégkaparóval kapargattam a a jeget. hát "kiengedett" az autó és nagyon látszik a fehér csíkok, ill. a helye.. mivel fekete nagyon érzékeny.
segít ezen a polir vagy valami?
Murray!
Ahogy én értelmezem amit írtál, az annyi "csupán", hogy a lakkréteget is megkarcolád, a kapirgálással. Az általad említett eszközzel - véleményem szerint - csak a jármű ablakainak üvegfelületét célszerű tisztítani (jég és fagyott hó mentesíteni). A lámpákat akkor sem ha a lámpa burája üveg, mert a nagy igyekezetben könnyen sérülhetnek, a lámpa környékén elhelyezett fényezett és lakkozott alkatrészek felületei. A lámpáknál -főleg a hátsóknál - ahonnan az izzók termelte hőterhelés miatt nem, v. csak nehezen olvad le a csapadék, oda célszerű lehet téli ablakmosó folyadékot spriccelni, ami aláfolyik a fagyott csapadéknak és könnyen, kaparás mentesen eltávolíthatóvá teszi azt, mintegy formaleválasztó hatású anyag. Amennyiben nem áll az adott időben és helyen rendelkezésre a téli ablakmosó folyadék, úgy célszerű megvárni amíg az izzók termelte hulladékhő leolvasztja a lámpákra fagyott csapadékot. A fényezett felületeket- csillag garázsban - célszerű takarással védeni a ráfagyó csapadéktól, mert még olvadást követően is képes a viszonylag nagy tömegű fagyott csapadék - olvadást követő megcsúszásakor - megkarcolni az érintett karosszéria elem fényezett felületét.
Abban az esetben, ha úgy döntesz, hogy a létrehozott karcolásokat - csak a lakksérülésekre gondolok - ki akarod polírozni, csak fűtött helyen végezd, miután hagytál elég időt arra, hogy a jármű át vagy felmelegedjen + 15 C fok fölé. Gondos és kitartóan izzadságos munkád gyümölcse a karcok eltűnése lészen. Ne fejtsd el az autót, a művelet előtt faxántosan lemosni!!
Sikeres munkát, excartárs.