Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353447 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9960 Dátum: 2014.11.20 07:21:38 »
Lehet, hogy eljött az ideje egy fékmunkahenger felújításnak.  Első körben a fékfofolyadékot cserélném le, átmosnám a rendszert, hátha - ahogy TZoli is írta - valami dzsuva van benne. Utána, ha még mindig nem jó, akkor jöhet a karmantyúzás.  Nem biztos, de lehet, hogy valamelyik Swifté jó bele, mármint a felújítószett.

De még az se tuti hogy a fék a gond. Ezt kellene először megnézni, hogy amikor szorul, akkor miért szorul. Pl kivenni a fékbetéteket hogy úgy is szorul e.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9961 Dátum: 2014.11.21 00:38:44 »
Motorral jártam úgy, hogy a gyári gumi fékcsőben valami anyaghiba miatt (na meg a 20 év, illetve sok-sok berugózás, és gyűrődés) hatására elvált a belső gumi rész, de olyan módon, hogy egy szelep lett belőle. Lefelé engedte az olajat, felfelé már nem...
Hát amire rájöttem, párszor szétkaptam a nyerget, meg a főfékhengert....  :D

Nem hiszem hogy itt ez lenne a probléma, hiszen ha jól értem fékezés nélkül is befog kanyarban...

Györgyi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9962 Dátum: 2014.11.21 12:03:17 »
Kedves Fórumozók!

Az egyik szerelő azt mondta, hogy a Rav 4-es váltóra szerelt osztóműve ment tönkre. Az autó megy, csak borzasztó a hangja. Szerintetek lehet, vagy szabad vele így járni, vagy tegyem le, mert még nagyobb baja lehet. A hétvégén 400 km-t szerettem volna autózni, de nem nagyon merek elindulni.
Köszönöm a segítséget.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9963 Dátum: 2014.11.21 18:13:12 »
Kedves Fórumozók!

Az egyik szerelő azt mondta, hogy a Rav 4-es váltóra szerelt osztóműve ment tönkre. Az autó megy, csak borzasztó a hangja. Szerintetek lehet, vagy szabad vele így járni, vagy tegyem le, mert még nagyobb baja lehet. A hétvégén 400 km-t szerettem volna autózni, de nem nagyon merek elindulni.
Köszönöm a segítséget.
Én azt javasolom a nagyobb károk elkerülése miatt, hogy 20 métert se használjátok.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9964 Dátum: 2014.11.21 18:56:52 »
Idézet
Kowee írta:
Kedves Fórumozók!

Az egyik szerelő azt mondta, hogy a Rav 4-es váltóra szerelt osztóműve ment tönkre. Az autó megy, csak borzasztó a hangja. Szerintetek lehet, vagy szabad vele így járni, vagy tegyem le, mert még nagyobb baja lehet. A hétvégén 400 km-t szerettem volna autózni, de nem nagyon merek elindulni.
Köszönöm a segítséget.
Egységesen ha osztómű elkezd zajosodni, akkor a fogaskerekek felületkezelése vagy csapágy elkezdte enni magát. Ergo forgácsolódik. Azért zajosodik. A forgácsolódással együtt a fémforgács is elkeveredik az olajban. Most nem tudom hogy a rav4 hátsókerekes-e vagy első, de ha forgács jár az olajban akkor az röbid időn belül megeszi a csapágyakat, vagy elkopik, vagy megszorul. Hátsókerekesnél csak a differenciálmű, elsőnél a teljes váltó mivel közös olajtérben futnak. Szerintem ne járj vele mert ha megszorul egy autópálya tempónál, annak nem örülnél :( Csakúgy ha az eltörő fogaskerél fog kiüti a házat.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9965 Dátum: 2014.11.22 21:24:55 »
Motorral jártam úgy, hogy a gyári gumi fékcsőben valami anyaghiba miatt (na meg a 20 év, illetve sok-sok berugózás, és gyűrődés) hatására elvált a belső gumi rész, de olyan módon, hogy egy szelep lett belőle. Lefelé engedte az olajat, felfelé már nem...
Hát amire rájöttem, párszor szétkaptam a nyerget, meg a főfékhengert....  :D

Nem hiszem hogy itt ez lenne a probléma, hiszen ha jól értem fékezés nélkül is befog kanyarban...
Kanyarban nem... illetve, csak nagyon szűk és lassú kanyarban - konkrétan akkor, amikor teljesen el van tekerve a kormány. Ebben az esetben annyira megszorul, hogy alig tud mozogni az autó - viszont, amint visszatekerem a kormányt egyenesbe, ez meg is szűnik. Fura ropogó hangok is kísérik amúgy a jelenséget, és ilyenkor billeg is az autó eleje - tehát nem hinném, hogy ezt is a fék okozza. Inkább mintha a féltengely szorulna, vagy én nem is tudom  :?:

Aztán van egy MÁSIK jelenség, miszerint a jobb első fék időnként megszorul. Hol jobban, hol kevésbé - néha annyira, hogy az autó negyedikben, padlógázzal alig képes 60-ról gyorsítani. Néha viszont "csak" annyira, hogy néhány km menet után a jobb első kerék lényegesen melegebb, mint a bal. Teljesen random történik a dolog. És nyilván amiatt aggódom, hogy mi van, ha egyszer annyira megszorul, hogy lehetetlenné teszi a továbbhaladást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9966 Dátum: 2014.11.23 11:57:08 »
Mostanában feleségem jár többet az autóval, és arról panaszkodik hetek óta, hogy egyrészt mintha nagyobb tempónál (90-100) körül valamivel hangosabb lenne, másrészt pedig indulásor (hidegen és melegen is) mintha sokkal jobban felpörögne a motor, mint szokott. Azt mondja olyan, mintha rá lenne adva a szívató, pedig tudja hogy ebben nincs ilyen. Én nem vettem észre, de ez nem jelent semmit, annak idején a váltócsapágyat is ő hallotta meg először.
Fogyasztási adat mostanában elég sok, de sok rövid városi út van, szóval nem érdekes.
Csütörtökön megy vizsgázni az autó, ezt elmondom nekik, de azért ha van ötlet, ránéznék én is. Esetleg levegőszűrő? De abból szeptemberben kapott újat.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9967 Dátum: 2014.11.23 12:31:26 »
légtömegmérő?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9968 Dátum: 2014.11.23 12:52:44 »
Szerintem meg pusztán csak a hűvösebb hőmérséklet miatt lehet. Ilyenkor az enyém is magasabb fordulaton jár hideg indítás után egy rövid ideig.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9969 Dátum: 2014.11.23 13:59:58 »
Szerintem meg pusztán csak a hűvösebb hőmérséklet miatt lehet. Ilyenkor az enyém is magasabb fordulaton jár hideg indítás után egy rövid ideig.
A feleségem azt mondja melegen is. Hidegen nem lenne vele gond. De már szeptemberben is panaszkodott erről.
Én meg nem mentem mostanában hosszabb távokat vele, csak rövid városi utakat, szóval elhiszem neki, mert nem mondaná.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9970 Dátum: 2014.11.23 19:53:37 »
A feleségem azt mondja melegen is. Hidegen nem lenne vele gond. De már szeptemberben is panaszkodott erről.
Én meg nem mentem mostanában hosszabb távokat vele, csak rövid városi utakat, szóval elhiszem neki, mert nem mondaná.
Akkor a legegyszerűbb, ha szakítasz rá időt, mész vele egy kicsit hosszabb próbakört, és ellenőrzöd, hogy mi a helyzet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9971 Dátum: 2014.11.23 20:17:59 »
Kanyarban nem... illetve, csak nagyon szűk és lassú kanyarban - konkrétan akkor, amikor teljesen el van tekerve a kormány. Ebben az esetben annyira megszorul, hogy alig tud mozogni az autó - viszont, amint visszatekerem a kormányt egyenesbe, ez meg is szűnik. Fura ropogó hangok is kísérik amúgy a jelenséget, és ilyenkor billeg is az autó eleje - tehát nem hinném, hogy ezt is a fék okozza. Inkább mintha a féltengely szorulna, vagy én nem is tudom  :?:

Aztán van egy MÁSIK jelenség, miszerint a jobb első fék időnként megszorul. Hol jobban, hol kevésbé - néha annyira, hogy az autó negyedikben, padlógázzal alig képes 60-ról gyorsítani. Néha viszont "csak" annyira, hogy néhány km menet után a jobb első kerék lényegesen melegebb, mint a bal. Teljesen random történik a dolog. És nyilván amiatt aggódom, hogy mi van, ha egyszer annyira megszorul, hogy lehetetlenné teszi a továbbhaladást.

Az első jelenségre: Túlfordul a kormány, vagyis a gólyaláb.  Az meg valszeg azért, mert a toronycsapágy nincsen a helyzet magaslatán. Vagyis irány a futóműves, aki elvileg megállapítja a hiba pontos okát.  Szerintem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9972 Dátum: 2014.11.23 20:31:21 »
Akkor a legegyszerűbb, ha szakítasz rá időt, mész vele egy kicsit hosszabb próbakört, és ellenőrzöd, hogy mi a helyzet.
Az hogy pályatempónál hangosabb mint volt, az tény, viszont ott a fordulatszámmal nincs gond. Holnap reggel kocsival megyek dolgozni, majd figyelek.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9973 Dátum: 2014.11.23 22:13:52 »
Az első jelenségre: Túlfordul a kormány, vagyis a gólyaláb.  Az meg valszeg azért, mert a toronycsapágy nincsen a helyzet magaslatán.
Ilyesmi előfordulhat  :eek: ? Hogyhogy "nincs a helyzet magaslatán"? Ez mitől lehet?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9974 Dátum: 2014.11.23 22:29:13 »
ki van kopva.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки