Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2354729 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9660 Dátum: 2014.07.27 19:07:55 »
Amíg jár a motor, nem látni buborékokat a kiegyenlítőben. A sapka szerintem jó, mert a kiegyenlítőben a szint növekszik-csökken, ahogy kell.

Nincs semmilyen más, hengerfej(tömítés) problémára utaló jel sem.

Viszont, a meleg motor leállítását követően, a motortérből bugyogás hallható  :hmmmm: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9661 Dátum: 2014.07.28 07:28:54 »
Amíg jár a motor, nem látni buborékokat a kiegyenlítőben. A sapka szerintem jó, mert a kiegyenlítőben a szint növekszik-csökken, ahogy kell.

Nincs semmilyen más, hengerfej(tömítés) problémára utaló jel sem.

Viszont, a meleg motor leállítását követően, a motortérből bugyogás hallható  :hmmmm: !

Halló Mester!

Nekem annó ilyen jelenségem a faros Skodánál volt. Ott az egyik átvezető vízcső dugult el oly mértékben, hogy gyakorlatilag nulla volt az átfolyás, így a leállást követően nem volt keringés a rendszerben. (nyitott termosztátot feltételezve az eltérő hő okán elvileg van némi keringés.)

A Cucu egyszerű, mint a faék. Én most két lehetséges dolgot feltételeznék látatlanban: az egyik az, hogy a termosztát nem nyit ki, vagy nem teljesen nyit ki, és/vagy valamely gumicső, illetve maga a hűtő van elkövesedve.  Szinte biztos, hogy dugulás van a rendszerben valahol.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9662 Dátum: 2014.07.28 10:04:34 »
A Cucu egyszerű, mint a faék. Én most két lehetséges dolgot feltételeznék látatlanban: az egyik az, hogy a termosztát nem nyit ki, vagy nem teljesen nyit ki, és/vagy valamely gumicső, illetve maga a hűtő van elkövesedve.  Szinte biztos, hogy dugulás van a rendszerben valahol.
A termosztátot szerintem kizárhatjuk - amíg a motor jár, a hőmérséklete normális marad.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9663 Dátum: 2014.07.28 10:13:10 »
Próbálj meg egy másik hűtősapkát  :hmmmm:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9664 Dátum: 2014.07.28 12:26:06 »
Van egy egyszerű megoldás: el kell vinni szerelőhöz :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9665 Dátum: 2014.07.28 13:06:25 »
Van egy egyszerű megoldás: el kell vinni szerelőhöz :)
Ezt most miért kellett??????  :surrender:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9666 Dátum: 2014.07.28 14:07:36 »
Ezt most miért kellett??????  :surrender:
Nekem nem úgy tűnik hogy laza otthoni szerelés lesz belőle: folyadék ki, pár csövet leszedni, belenézni ... de bocs ha durvára sikerült fogalmaznom  :flowers:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9667 Dátum: 2014.07.28 19:13:35 »
Amíg jár a motor, nem látni buborékokat a kiegyenlítőben. A sapka szerintem jó, mert a kiegyenlítőben a szint növekszik-csökken, ahogy kell.

Nincs semmilyen más, hengerfej(tömítés) problémára utaló jel sem.

Viszont, a meleg motor leállítását követően, a motortérből bugyogás hallható  :hmmmm: !

Ettől még lehet rossz a sapka. Ha nem tart némi nyomást a rendszerben, attól még a tartályban mozog a vízszint a hőfok függvényében. Viszont légköri nyomáson nem tűri a magasabb hőmérsékletet "buborék" nélkül. A hengerfal leállítás után elég meleg még, és mivel a víz már nem mozog, jól felmelegszik.

De lehet, hogy tényleg dugulás van, de akkor ez valahol jelentkezne akkor is, amikor jár a motor (nem fűt, venti hamar, vagy épp későn kapcsol).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9668 Dátum: 2014.07.28 20:03:50 »
Van egy egyszerű megoldás: el kell vinni szerelőhöz :)
Nahát, köszi, erre magamtól sosem gondoltam volna  :flowers: :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9669 Dátum: 2014.07.28 20:12:02 »
Nahát, köszi, erre magamtól sosem gondoltam volna  :flowers: :clap:
De komolyan gondoltam :D
Azért az ilyen vizügyi problémákkal nem szórakoznék sokáig, ez legalább a "melós" autó?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9670 Dátum: 2014.07.28 20:20:32 »
Ettől még lehet rossz a sapka. Ha nem tart némi nyomást a rendszerben, attól még a tartályban mozog a vízszint a hőfok függvényében. Viszont légköri nyomáson nem tűri a magasabb hőmérsékletet "buborék" nélkül. A hengerfal leállítás után elég meleg még, és mivel a víz már nem mozog, jól felmelegszik.

De lehet, hogy tényleg dugulás van, de akkor ez valahol jelentkezne akkor is, amikor jár a motor (nem fűt, venti hamar, vagy épp későn kapcsol).
Bízom benne, hogy igazad lesz  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9671 Dátum: 2014.07.28 20:23:52 »
De komolyan gondoltam :D
Azért az ilyen vizügyi problémákkal nem szórakoznék sokáig, ez legalább a "melós" autó?
Elég baj az, ha komolyan gondoltad. Azért teljesen hülye nem vagyok...

El fogom vinni szerelőhöz, majd ha be tudom illeszteni ezt valahová a heti kb. 80-90 óra munkám mellé; de addig is szívesen rájönnék, hogy mi lehet a baja - nomeg, gondoltam, másoknak is tanulságos lehet az eset. Nem, nem ez a melós autó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9672 Dátum: 2014.07.28 20:46:45 »
Elég baj az, ha komolyan gondoltad. Azért teljesen hülye nem vagyok...

El fogom vinni szerelőhöz, majd ha be tudom illeszteni ezt valahová a heti kb. 80-90 óra munkám mellé; de addig is szívesen rájönnék, hogy mi lehet a baja - nomeg, gondoltam, másoknak is tanulságos lehet az eset. Nem, nem ez a melós autó.
Ja az más ...
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9673 Dátum: 2014.07.29 08:03:27 »
Sb Prego! :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9674 Dátum: 2014.07.29 08:04:09 »
Mester, az a kupak egy próbát megér, csak találni kellene rávaló jót.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.