Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2352586 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9345 Dátum: 2013.10.08 20:20:03 »
beindítás után fémes, cicergő hang, ami lehúzott ablakkal jól hallható, s amely a kuplung pedálra lépve (azt még nem benyomva) eltűnik. 
A hibajelenség nálam már nem aktuális, de időnként szoktam hallani lámpánál más autóknál is ezt a cicergést. És most találtam a tecsőn egy videót az okról - a nem tökéletes légtelenítésről - és az egyszerű megoldásról, amire én is rájöttem anno:

A jelenség magyarázata: amint bemelegedett kicsit a motor, és a kuplungfolyadék is, a benne található levegőbuborékok kitágulnak, és a munkahenger rugójának ellenállását leküzdve nekinyomják a kinyomórudat a kiemelővillának. Ez adja ezt a ciripelést, ami komoly gondot nem okoz talán, a kuplung használható, kiemel, de a légtelenítés során érdemes erre is figyelni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9346 Dátum: 2013.10.08 21:06:45 »
S hogy mennyi levegő maradhat a rendszerben a szokásos légtelenítésnél, arról érdemes megnézni ezt a videót, ahol a munkahenger felől légtelenítenek (2.00-tól 6.13-ig)  :eek:

Ehhez azonban nem kell megvenni a fenti cuccot, elég követni Karesz tanácsait  ;)
http://auto.indavideo.hu/video/Hogyan_legtelenitsunk_hidraulikus_kuplungot
Megjegyzem, van egy harmadik módszer is, amit legutóbb használtam: egy végtelenített rendszerré alakítani úgy, hogy a kellő hosszúságú, 6-os műanyag cső végét a munkahenger légtelenítőjére dugjuk, csavart kinyitva megszívjuk a csövet, majd, amikor már alig van benne levegő, beledugjuk a tartályba. A pedált nyomogatva (nem kell tövig, se erősen pumpálni) szépen megindulnak a buborékok. Mikor már nem jön több, el kell zárni a csavart, a csőben lévő folyadékot a tartályba tölteni. Nálam volt olyan, hogy max-ról min.-re csökkent így a tartály szintje. Ennyi levegő maradt a negyedórás klasszikus pumpálós/megnyitós/elzárós módszer után.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9347 Dátum: 2013.10.08 22:09:02 »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon. Nyáron vettem egy 2007-es corolla verso-t, 2.2 D-4D. Eddig nem is volt semmi gáz, teljesen meg voltam elégedve vele.
Az lenne a kérdésem a szakikhoz, ill hozzáértő fórumtársakhoz, vagy éppen ahhoz akinek csinált már ilyet a verdája, mitől van az hogy nem indul el elsőre az autó?
Párszor történt még csak, amikor hidegebb van s nyomom az inditógombot azonnal beröffen mindt máskor, viszont ez csak 1 mp-ig tart és indítózik ujra magától, és csak azután indul el teljesen. Magyarul olyan mindha hagyományos kulcsos módszerrel indítanék egy autót és először "elkapja", "beröffen" , de tovább kell indítóznom ahhoz hogy elinduljon. Arra gondoltam talán nem izzít. Lehet azt tudni amugy hogy izzít vagy sem? Mert az ellenörző lámpája kigyullad ugyan mindt minden más lámpa is gyujtáskor, viszont nem marad ott tovább jelezvén hogy "na most izzítok". Szürők cserélve lettek nemrég, ezért valamiféle dugulásra nem is gondoltam. Elvittem szerelőhöz, (nem bovli fajta) tudom sokan a szervizre esküsznek itt, rádugta gépre, semmi hibakód nem volt. Azt tanácsolta vigyem szervízbe mert valószínü szoftvert kell frissíteni. Nos mivel tudom hogy nem olcsó, és ráadásul nem is biztos hogy megoldja a problémát (attól még ki kell fizetni) gondoltam megkérdezek mást is mielőtt erre adnám a fejem. Ja és még valami. Miután elég sok kilométerrel vettem, gondoltam ártani nem árthat, no meg csak jót írnak róla, tettem bele nano energizert. Ha esetleg annak lehet valami köze hozzá......Kb 1500 km-t ment azóta gond nélkül. A válaszokat előre is köszönöm...
Szia. Lehet, hogy buta kérdés, de így tél előtt akár hasznos is lehet:
Izzítógyertyák rendben vannak?

A nano cucc ebbe nem gondolom, hogy beleszól...

Az izzítás ezeknél a modern dízeleknél mindössze 0.5-1 mp, pont ameddig a többi kontroll lámpa is világít.
Talán érdemes a nagynyomású rendszert is átnézni, porlasztócsúcsok, ilyesmi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9348 Dátum: 2013.10.08 22:47:17 »
Szia. Lehet, hogy buta kérdés, de így tél előtt akár hasznos is lehet:
Izzítógyertyák rendben vannak?

A nano cucc ebbe nem gondolom, hogy beleszól...

Az izzítás ezeknél a modern dízeleknél mindössze 0.5-1 mp, pont ameddig a többi kontroll lámpa is világít.
Talán érdemes a nagynyomású rendszert is átnézni, porlasztócsúcsok, ilyesmi.

Szia!

Egyálltalán nem buta kérdés, gondoltam én is ezekre, viszont nem akarok így odaállni megint a szerelőhöz hisz gyakorlatilag alap dolgok....(úgy nézne ki mindha hülyének nézném)
Abba bíztam hogy valakinek talán lesz konkrét ötlete esetleg megoldása, de ha nem, legalább megerősíti tapasztalatból hogy tényleg a szoftverfrissítés segít.
Valami olyasfélét magyarázott hogy "nem értelmezi korrektan a nyomásellenőrzéskor mért nyomást" vagy valami hasonló megfogalmazásban, de a lényeget tekintve ugyanaz. Amugy jól jött az info mert ezt az izzítás dolgot nem tudtam hogy csak ilyen rövid ideig izzít. Tehát egy hibalehetőség kilőve, izzítás ok.
Köszi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9349 Dátum: 2013.10.09 05:20:56 »
Szia!

Egyálltalán nem buta kérdés, gondoltam én is ezekre, viszont nem akarok így odaállni megint a szerelőhöz hisz gyakorlatilag alap dolgok....(úgy nézne ki mindha hülyének nézném)
Abba bíztam hogy valakinek talán lesz konkrét ötlete esetleg megoldása, de ha nem, legalább megerősíti tapasztalatból hogy tényleg a szoftverfrissítés segít.
Valami olyasfélét magyarázott hogy "nem értelmezi korrektan a nyomásellenőrzéskor mért nyomást" vagy valami hasonló megfogalmazásban, de a lényeget tekintve ugyanaz. Amugy jól jött az info mert ezt az izzítás dolgot nem tudtam hogy csak ilyen rövid ideig izzít. Tehát egy hibalehetőség kilőve, izzítás ok.
Köszi

Azért nem vetném el az izzítást.  Mert a motor beindulását követően a modern dieselek még utánizzítanak, akár a teljes bemelegedés időtartamán is. Persze ezt a háttérben teszik, a visszajelző nem ég, ezt az ECU vezérli.  A világ legegyszerűbb módja az izzítógyertya ellenőrzése. Kiszed és tesztel.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9350 Dátum: 2013.10.10 14:39:20 »
Azért nem vetném el az izzítást.  Mert a motor beindulását követően a modern dieselek még utánizzítanak, akár a teljes bemelegedés időtartamán is. Persze ezt a háttérben teszik, a visszajelző nem ég, ezt az ECU vezérli.  A világ legegyszerűbb módja az izzítógyertya ellenőrzése. Kiszed és tesztel.

Köszi. Akkor lecsekolom. Amugy ha az a gond, nem kellene hibaüzenetnek lenni?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9351 Dátum: 2013.10.10 15:05:35 »
Tudtommal nem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9352 Dátum: 2013.10.10 21:48:08 »
Azt hogyan lehetne megtudni, hogy mi "csörög" az autómban, a motor vagy valami lemez, pl hővédő vagy valami más? Megy bizonyos fordulat szám fölött jelentkezik és akkor is amikor alacsony fordulatnál adok nagyobb gázt. Először csörren egyet (meg úgy remeg kicsit az autó) aztán elmúlik és megy rendesen. Pár, 1-2 másodperc az egész. Ha lassan gyorsítok, vagy magasabb a fordulat, akkor nem csinálja. De ha nagyon magas a fordulat akkor megint rezonál valami. De az folyamatosan amíg az x tartományban vagyok. Ritkán jár ott az autó úgyhogy nem tudom hol jelentkezik, olyan 5000 fölött lesz...
De eddig nem volt!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9353 Dátum: 2013.10.10 22:22:24 »
Ha egyértelműen motorcsörgést hallasz, akkor próbálj meg minél jobb minőségű és magas oktán számú benzint tankolni. A Corollám is csörög 3000 fordulat körül, és az OMV benzinnel az Ave is becsörrent. Utóbbinál visszaálltam a Lukoilra, azzal nem csörög.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9354 Dátum: 2013.10.10 22:28:22 »
Akkor holnap tankolok egy kis Lukoil-t. Már majdnem üres a tankom, remélem addig kibírja. Már a legalsó beosztás alatt van a mutató.
Nem tudom azzal milyen lesz. 95-ös is jó, vagy 98-kell (a teszthez)?
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.10 22:30:39 írta Soma01 »

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9355 Dátum: 2013.10.11 13:30:14 »
Vettem 98-ast és sokkal jobb lett. Már nem csörög a motor sehol sem. De egy kicsit valami még berezonál, azt meg kell keresnem.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9356 Dátum: 2013.10.11 13:40:10 »
Akkor holnap tankolok egy kis Lukoil-t. Már majdnem üres a tankom, remélem addig kibírja. Már a legalsó beosztás alatt van a mutató.
Nem tudom azzal milyen lesz. 95-ös is jó, vagy 98-kell (a teszthez)?
Nekem a 95-össel sem csörög az avensis, de a Cori picit csörgedezik. 98-assal az sem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9357 Dátum: 2013.10.11 13:43:34 »
Nekem meg a lukaséktól van egy kerregő/kelepelő hangja. Ki kell tapaszt nyalni.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9358 Dátum: 2013.10.11 21:05:37 »
Vettem 98-ast és sokkal jobb lett. Már nem csörög a motor sehol sem. De egy kicsit valami még berezonál, azt meg kell keresnem.

Próbáld ki ÖMV 95-öst is, de MaxxMotion-t. Nekem bevált a TS-be. Celicások is ajánlják, vagy 98-100 oktánt...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9359 Dátum: 2013.10.11 21:07:43 »
dícsérik az ömw dízelét is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки