Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353506 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8880 Dátum: 2013.04.27 22:12:36 »
Sziasztok!

3ZZ motoros Ave I P0302 hibakódot ad - (Cylinder 2 Misfire Detected). Emelett 1500-2500 közötti fordulatszámon gyorsításnál rángat. Melegen ez ekvésbbé jelentkezik.
Ha jól gondolom ez elsősorban gyertya vagy kábel hiba lehettt - 3 éve nem volt benne cserélve gyertya, de ez csak kb. 30 km-t jelent?
Merjek vele így még közlekedni, vagy inkább csak a szervízig?

Köszi,
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Szeki19

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8881 Dátum: 2013.05.07 17:53:09 »
Sziasztok!

 egy technikai kérdéssel fordulnék hozzátok.
 Az alany egy toyota corolla 1.4 vvti  és a tünet pedig az hogy nem nagyon akar indulni, viszont ha elindul akkor szépen jár, semmi gond vele. az inditáskor hallani hogy az önindító egyszer próbál tekerni de aztán ilyen sziszegős pisszegős hangot ad, és mintha nem tekerne tovább.. a hangot a légszűrőházból a motorba menő gumicső végén levő kis szerkezettől hallom..

 előre is köszönök mindenkitől bármiféle hozzászólást/segítséget!
 Üdv: Szeki

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8882 Dátum: 2013.05.07 19:31:15 »
azt fojtoszelepháznak hívják! takarítsd ki féktisztítóval!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8883 Dátum: 2013.05.07 22:08:43 »
Sziasztok!

 egy technikai kérdéssel fordulnék hozzátok.
 Az alany egy toyota corolla 1.4 vvti  és a tünet pedig az hogy nem nagyon akar indulni, viszont ha elindul akkor szépen jár, semmi gond vele. az inditáskor hallani hogy az önindító egyszer próbál tekerni de aztán ilyen sziszegős pisszegős hangot ad, és mintha nem tekerne tovább.. a hangot a légszűrőházból a motorba menő gumicső végén levő kis szerkezettől hallom..

 előre is köszönök mindenkitől bármiféle hozzászólást/segítséget!
 Üdv: Szeki
A hang szerintem normális, azt maga a motor produkálja indítózás közben, ahogy szívja be a levegőt :) ... Szerintem nincs összefüggés közte, és aközött, hogy nehezen indul. Utóbbinak inkább egy gyengélkedő akksi lehet az oka. Első körben azzal próbálkoznék, hogy feltöltöm/kicserélem az akksit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8884 Dátum: 2013.05.11 20:13:09 »
Sziasztok!

3ZZ motoros Ave I P0302 hibakódot ad - (Cylinder 2 Misfire Detected). Emelett 1500-2500 közötti fordulatszámon gyorsításnál rángat. Melegen ez ekvésbbé jelentkezik.
Ha jól gondolom ez elsősorban gyertya vagy kábel hiba lehettt - 3 éve nem volt benne cserélve gyertya, de ez csak kb. 30 km-t jelent?
Merjek vele így még közlekedni, vagy inkább csak a szervízig?

Köszi,
Hát volt baja:
- Szelepfedél tömítés - át volt szakadva a 2-es hengernél
- Gyertya csere
- 2-es henger gyujtó trafója betegeskedett

Meg még az egyik oxigénszenzor cserélve lett - ennek nem biztos, hogy volt köze hozzá.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8885 Dátum: 2013.05.11 21:25:27 »
Hát volt baja:
- Szelepfedél tömítés - át volt szakadva a 2-es hengernél
- Gyertya csere
- 2-es henger gyujtó trafója betegeskedett

Meg még az egyik oxigénszenzor cserélve lett - ennek nem biztos, hogy volt köze hozzá.

Szelepfedél tömítés? Az hogyan szakadhat át egy hengernél? A többit értem azt hiszem, az okoz.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8886 Dátum: 2013.05.12 08:19:34 »
Szelepfedél tömítés? Az hogyan szakadhat át egy hengernél? A többit értem azt hiszem, az okoz.

A területen érintett rögzítő elem nem megfelelő meghúzása és az olajzott térben - a PCV és esetleg más rendszerelemek hibás működése okán -  megnövekedett kartergáz nyomása miatt. Vagy...?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8887 Dátum: 2013.05.12 10:07:13 »
Gondolom, hogy érthetem úgy, hogy a kettes henger környékén szakadt át, mert ennek a henger működéséhez nem túl sok köze van.
A másik, hogy mitől szakadhat át egy szelepfedél-tömítés?  :?: Carinán nagyon combos darab például.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8888 Dátum: 2013.05.12 10:42:43 »
Gondolom, hogy érthetem úgy, hogy a kettes henger környékén szakadt át, mert ennek a henger működéséhez nem túl sok köze van.
A másik, hogy mitől szakadhat át egy szelepfedél-tömítés?  :?: Carinán nagyon combos darab például.

Értheted, már miért ne érthetnéd! A kettes hengerhez - mint robbanó térrészhez - közvetlenül nincs, de közvetetten a kartergáz termelésen keresztül bizonyosan lehet köze.Vélem, hogy az eldugult PCV miatt a megnövekedett nyomású gáz, megtalálta a könnyebb utat.
A hengerfej is elég "combos" darab, mégis elrepedhet és el is reped néha.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8889 Dátum: 2013.05.12 12:14:03 »
...
A hengerfej is elég "combos" darab, mégis elrepedhet és el is reped néha.
Kissé más terhelést is kap, mint egy szelepfedél-tömítés  :otlet:
Ezért arra voksolok, hogy nem cserélték szelepfedél levétele után - akár többször sem  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.12 12:17:35 írta vd1234 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8890 Dátum: 2013.05.12 13:13:00 »
Kissé más terhelést is kap, mint egy szelepfedél-tömítés  :otlet:
Ezért arra voksolok, hogy nem cserélték szelepfedél levétele után - akár többször sem  :hmmmm:
So? Ennyi még nem elégséges a végkifejlethez. Be (ki)hatásra is szükség van a jelzett probléma létrejöttéhez. Még Carina esetén sem hallottam, hogy nyomásos olajzással ellátott alkatrész van a szelepfedél tömítésnél. Így sztem csak az olajköddel dúsult kartergáz, parciális nyomásnövekedése válthatta ki a tömörtelenséget. Azt természetesen nem állítom, hogy -az esetlegesen többször felhasznált szelepdekli tömítés- pozitív hatással lett volna az eseményekre.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8891 Dátum: 2013.05.12 13:30:44 »
So? Ennyi még nem elégséges a végkifejlethez. Be (ki)hatásra is szükség van a jelzett probléma létrejöttéhez. Még Carina esetén sem hallottam, hogy nyomásos olajzással ellátott alkatrész van a szelepfedél tömítésnél. Így sztem csak az olajköddel dúsult kartergáz, parciális nyomásnövekedése válthatta ki a tömörtelenséget. Azt természetesen nem állítom, hogy -az esetlegesen többször felhasznált szelepdekli tömítés- pozitív hatással lett volna az eseményekre.

Ja, csak még annyi, hogy (lévén nem ismerem a szóban forgó motort, és afekete azóta még nem nyilatkozott) nem szokott akkora nyomásnövekedés lenni, hogy a tömítésnek ártson (talán még parciális sem), mivel egy PCV szelep meghibásodás nem sűrű, Carinán biztos nem: az enyém 310.000 km után is jó volt, pedig azon zúgott át mindenféle  :wacko:
Elöregedés, feltépés, aztán úgy visszarakás, ilyesmi még lehet szerintem.  :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8892 Dátum: 2013.05.12 21:46:53 »
99 %-ot adok neki, hogy az a "szelepfedéltömítés" valójában hengerfejtömítés akart lenni  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8893 Dátum: 2013.05.12 22:21:26 »
Szerintem hengerfej tömítés volt: GASKET, CYLINDER HEAD COVER 11213-0D030.
Nekem azt mondták, hogy a kettes hengernél át volt szakadva és valószinüleg ott olaj is került be, mert olajos volt gyertya is.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8894 Dátum: 2013.05.13 08:21:51 »
Töccik a hengerfej tömítésre vonatkozó elképzelés. Mert akkor a léket kapott tömítésen keresztül távozó olaj, a kettes henger (csak és kizárólag) gyújtó trafója alá bekúszva ( természetesen felülről, mert alulról ott fityeg a gyertya és mindezt minden a motortérben látható nyom nélkül) lucskosra olajozta a gyertyát.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu