Olajbeöntő sapkát (tudod, a 710-es alkatrész ) levéve, belülről fehér habos-e?
Ha igen, akkor hengerfejtömítés...
Kamikaze jól mondja, van, hogy elolvadnak a vízpumpa lapátjai. Ékszíj nem csúszik? Mi hajtja meg a vízpumpát?
Másik, nem lehet, hogy nem jól légtelenítesz? Van olyan, hogy a vízpumpán is van egy csavar (vagy a környékén) amit ki kell tekerni a légtelenítéshez, ha a rendszerből a teljes hűtőfolyadékot leengedted...
Nos, kivettem a termosztátot, a szitu ugyanaz. Beindítás után nem sokkal még volt keringés, meleg volt a hűtő. Színültig töltöttem, és így látható volt hogy folyamatosan kisebb nagyobb buborékok szállnak fel. MAjd beindult a ventilátor, és le sem állt, majd a hűtő is elhűlt. A két vízcsöve pedig tűzforró. Tehát az én diagnózisom az, hogy hengefejtömítés, és/vagy hengerfej. Valamelyik henger kicsit beledolgozik a víztérbe, ezért újra és újra lelevegősödik a rendszer, a kis buborékok eltömítik a hűtő hajszálcsöveit, ezért marad hideg. A vízpumpa doilgozik, mert gázadásra kilövellt a hűtőnyíláson.
A légtelenítés sztem jó, mert több helyen megbontottam, hogy töltéskor ki tudjon jönni a levegő. Egyébként a könyve nem is ír külön légtelenítésről.
Az olajsapkát nem néztem, de nem is releváns, mert a habot okozhatja kondenzvíz is, továbbá nem feltétlen dolgozik bele az olajtérbe is.
Városban még középen áll a mutató, de ahogy kiérek és elkezdem nyomni, már megy felfelé. Viszont fűtés van, azzal vissza lehet hűteni, városban legalábbis. Kint sztem kevés lenne.
Egyébként a probléma ez volt korábban is, csak nem ennyire súlyosan. Tehát kint elkezdett melegedni, de azt még lehetett kezelni. Most viszont pumpacsere után semennyire nem lett légtelenítve, és meg is lett rottyantva, pár perc alatt felment akkor a maxig a mutató állítólag. lehet hogy ez tett be tömítésnek. Ami már amúgy is xar volt.
Vélemény?