Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353505 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sinick

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8280 Dátum: 2012.06.19 19:59:18 »

Szorulás ellen ajánlották, hogy néha-néha csináljak ráfékezést és kézifékezést.
Nem tudom, hogy számít-e... Napokban autóztam 100 km-eket, leállás után a tárcsákat megtapperoltam. Elsők és hátsók egyformán melegek, ujjbeggyel olyan 1 mp-ig tudom érinteni (erős tipp: kb. olyan 60-70 fokos).

Garanciám van. Hol cserélik?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8281 Dátum: 2012.06.19 21:26:41 »
Voltak itt többen a fórumon akiknek cserélték ilyesmi miatt. Esetleg az Aurisos topicban érdeklődj!
Xanyi

sinick

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8282 Dátum: 2012.06.19 21:56:52 »


akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8284 Dátum: 2012.06.20 09:00:44 »
Ezt már néztem énis pár napja,asszony leskelödött ezen az oldalon és betanitottam,h ha lát autós vagy elektromos cuccot kuponvilágon vagy csak1márka stb oldalakon.
Irtam is egy emailt pénteken ennek az y2000 helynek,h mit foglal magába pontosan az a kupon. Válasz még nemjött.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

cutler70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8285 Dátum: 2012.06.20 18:51:34 »
Mindenkinek helló, itt lehet a vájtfülûektõl mindenféle okosat kérdezni. Szonár tagtárs támogatásával  :D

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8286 Dátum: 2012.06.23 19:14:27 »
Off Suzuki Swift(még a régi), forralja a vizet. Sztori: már tavaly nyáron is országúton melegedett, de fűtéssel lehetett vele menni, városban jó volt. Most tavasszal termosztát és vízpumpa csere, most már állóhelyben is melegszik és nyomja a vizet. Holnap látom csak az autót, én levegősödésre gondolok. Esetleg hűtősapka rossz, vagy hengerfejtömítés..
Tipp trükk esetleg ? :)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8287 Dátum: 2012.06.24 17:17:03 »
üdv!
Rendesen legyen légtelenitve, álló helyben, ventilátorindulásig, csöveket fogdosva ellenörizni forró-e a viz, termosztátot is hideg motorról indulva, tapogatva ellenörizni.
Vízpupma, ha müanyag lapátos és megforr a viz, simán ledobja és máris nem kering a viz..

Ha ezek nem jönnek be, ellenörizni kellene, hogy bedolgozik-e a viztérbe a hengerfejtömitésnél.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8288 Dátum: 2012.06.25 13:46:21 »
üdv!
Rendesen legyen légtelenitve, álló helyben, ventilátorindulásig, csöveket fogdosva ellenörizni forró-e a viz, termosztátot is hideg motorról indulva, tapogatva ellenörizni.
Vízpupma, ha müanyag lapátos és megforr a viz, simán ledobja és máris nem kering a viz..

Ha ezek nem jönnek be, ellenörizni kellene, hogy bedolgozik-e a viztérbe a hengerfejtömitésnél.

Jobban mondva a vízpumpa és termosztátcsere most volt a napokban(nem nálam), és azóta xar. Első lépésként kivettem a termosztátot, és próbáltam rendesen légteleníteni. Ekkor annyival javult a helyzet, hogy pár km-t el lehetett vele menni úgy hogy nem megy maxra a mutató(előtte azonnal maxra ment). Ma megint leengedtem a vizet, belülről kimostam a hűtőt, visszatettem a termosztátot, légtelenítettem, ezután városban jó lett a hőfok, de a hűtőben ekkor sem volt keringés, folyamatosan ment a venti, de a hőfokmutató stabilan középen állt. ORszágúton viszont egyből elkezdett felmenni. Fűtéssel tudtam visszavinni.  Most kiveszem vissza a termosztátot. Ha ezután sem jó, akkor a vízpumpát kell megnézni, jó hogy mondod ezt a lapátleesést. Nem tudom milyen lapátja van amúgy, ahogy írtam, nem én tettem fel :) A vízpumpacsere előtt annyi baja volt, hogy országúton kicsit melegedett 90 felett, de fűtéssel lehetett vele menni állítólag. Városban jó volt. Azért lett cserélve, mert csöpögött.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8289 Dátum: 2012.06.25 15:36:39 »
Off Suzuki Swift(még a régi), forralja a vizet. Sztori: már tavaly nyáron is országúton melegedett, de fűtéssel lehetett vele menni, városban jó volt. Most tavasszal termosztát és vízpumpa csere, most már állóhelyben is melegszik és nyomja a vizet. Holnap látom csak az autót, én levegősödésre gondolok. Esetleg hűtősapka rossz, vagy hengerfejtömítés..
Tipp trükk esetleg ? :)
Olajbeöntő sapkát (tudod, a 710-es alkatrész  [rohog]) levéve, belülről fehér habos-e?
Ha igen, akkor hengerfejtömítés...

Kamikaze jól mondja, van, hogy elolvadnak a vízpumpa lapátjai. Ékszíj nem csúszik? Mi hajtja meg a vízpumpát?
Másik, nem lehet, hogy nem jól légtelenítesz? Van olyan, hogy a vízpumpán is van egy csavar (vagy a környékén) amit ki kell tekerni a légtelenítéshez, ha a rendszerből a teljes hűtőfolyadékot leengedted...
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.25 15:38:59 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8290 Dátum: 2012.06.25 15:55:32 »
Olajbeöntő sapkát (tudod, a 710-es alkatrész  [rohog]) levéve, belülről fehér habos-e?
Ha igen, akkor hengerfejtömítés...

Kamikaze jól mondja, van, hogy elolvadnak a vízpumpa lapátjai. Ékszíj nem csúszik? Mi hajtja meg a vízpumpát?
Másik, nem lehet, hogy nem jól légtelenítesz? Van olyan, hogy a vízpumpán is van egy csavar (vagy a környékén) amit ki kell tekerni a légtelenítéshez, ha a rendszerből a teljes hűtőfolyadékot leengedted...

Nos, kivettem a termosztátot, a szitu ugyanaz. Beindítás után nem sokkal még volt keringés, meleg volt a hűtő. Színültig töltöttem, és így látható volt hogy folyamatosan kisebb nagyobb buborékok szállnak fel. MAjd beindult a ventilátor, és le sem állt, majd a hűtő is elhűlt. A két vízcsöve pedig tűzforró. Tehát az én diagnózisom az, hogy hengefejtömítés, és/vagy hengerfej. Valamelyik henger kicsit beledolgozik a víztérbe, ezért újra és újra lelevegősödik a rendszer, a kis buborékok eltömítik a hűtő hajszálcsöveit, ezért marad hideg.  A vízpumpa doilgozik, mert gázadásra kilövellt a hűtőnyíláson.
A légtelenítés sztem jó, mert több helyen megbontottam, hogy töltéskor ki tudjon jönni a levegő. Egyébként a könyve nem is ír külön légtelenítésről.
Az olajsapkát nem néztem, de nem is releváns, mert a habot okozhatja kondenzvíz is, továbbá nem feltétlen dolgozik bele az olajtérbe is.
Városban még középen áll a mutató, de ahogy kiérek és elkezdem nyomni, már megy felfelé. Viszont fűtés van, azzal vissza lehet hűteni, városban legalábbis. Kint sztem kevés lenne.
Egyébként a probléma ez volt korábban is, csak nem ennyire súlyosan. Tehát kint elkezdett melegedni, de azt még lehetett kezelni. Most viszont pumpacsere után semennyire nem lett légtelenítve, és meg is lett rottyantva, pár perc alatt felment akkor a maxig a mutató állítólag. lehet hogy ez tett be  tömítésnek. Ami már amúgy is xar volt.
Vélemény?

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8291 Dátum: 2012.06.25 16:03:25 »
Ja és a hűtósapkát meglazítva, forró fagyálló és gőz tör elő, majd ezután már a hűtő is meleg, de nem az egész felületén. De a sapka szelep nem nyit ki, mert a túlfolyóba nem nyomott semmit.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8292 Dátum: 2012.06.25 16:33:13 »
Nos, kivettem a termosztátot, a szitu ugyanaz. Beindítás után nem sokkal még volt keringés, meleg volt a hűtő. Színültig töltöttem, és így látható volt hogy folyamatosan kisebb nagyobb buborékok szállnak fel. MAjd beindult a ventilátor, és le sem állt, majd a hűtő is elhűlt. A két vízcsöve pedig tűzforró. Tehát az én diagnózisom az, hogy hengefejtömítés, és/vagy hengerfej. Valamelyik henger kicsit beledolgozik a víztérbe, ezért újra és újra lelevegősödik a rendszer, a kis buborékok eltömítik a hűtő hajszálcsöveit, ezért marad hideg.  A vízpumpa doilgozik, mert gázadásra kilövellt a hűtőnyíláson.
A légtelenítés sztem jó, mert több helyen megbontottam, hogy töltéskor ki tudjon jönni a levegő. Egyébként a könyve nem is ír külön légtelenítésről.
Az olajsapkát nem néztem, de nem is releváns, mert a habot okozhatja kondenzvíz is, továbbá nem feltétlen dolgozik bele az olajtérbe is.
Városban még középen áll a mutató, de ahogy kiérek és elkezdem nyomni, már megy felfelé. Viszont fűtés van, azzal vissza lehet hűteni, városban legalábbis. Kint sztem kevés lenne.
Egyébként a probléma ez volt korábban is, csak nem ennyire súlyosan. Tehát kint elkezdett melegedni, de azt még lehetett kezelni. Most viszont pumpacsere után semennyire nem lett légtelenítve, és meg is lett rottyantva, pár perc alatt felment akkor a maxig a mutató állítólag. lehet hogy ez tett be  tömítésnek. Ami már amúgy is xar volt.
Vélemény?

Leírásod alapján hengerfejesnek tűnik.
Én csak megnézném a sapkát mert télen akár tényleg habosodhat egy kicsit a kondenzvíz lecsapódás miatt, de nyáron már kevésbé szerintem és ilyen mértékű melegedésnél már bizony be szokott kerülni az olajtérbe is a hűtőfolyadék ha hengerfejes...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Karlovacko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8293 Dátum: 2012.06.25 20:37:34 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni fék ügyben.
Ma egy ismerősnek a Land Cruiser-én felkeményedett a fék
Az elsőket annyira fogta ,hogy lilult a tárcsa majd mikor lehűlt újra jó volt könnyedén forgott el a kerék
Mi okozhatja ezt a problémát?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8294 Dátum: 2012.06.26 11:54:07 »
üdv!
A féknyergeket nézze meg valaki, mennyire tudnak könnyen mozogni!