Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355038 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8175 Dátum: 2012.03.19 18:59:55 »
Azon az autón milyen a rögzítőfék?
Gondolom tárcsa van hátul, de ugye van ahol a tárcsán belül egy kis dobfék felel a rögzítőfékért, és van ahol a tárcsafék munkahengere olyan, hogy a kézifékbowden is bele tud menni és úgy rögzít.

Tárcsafék van azon hátul, és ez nem az a fajta, hogy van egy kis dobfék a tárcsa "agy" részében.
Maga a tárcsafék munkahengere a kézifék is, bowdennel.
Tuti hogy a munkahenger kézifékrésze van összegyógyulva főleg egy ilyen idős autónál, már 10-12 éves Audi A4-eken, Passatokon, GolfIV-en cserélem komplett a nyergeket kézifék hiba miatt. Lehet vele kínlódani, fújkálni a kis tengelyt, de csak 2-3 napig lesz jó, aztán vagy behúzás után nem enged ki rendesen és megég a betét, vagy nem fogja meg a kocsit.
Léteznek felújítószettek, de nem szoktam vele szórakozni, komplett nyergeket szoktam cserélni, az a tuti. Igaz nem olcsók, típustól függően 30-50K/db.

Persze lehet más hiba is, így látatlanba kb. ilyesmi lehet,
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.19 19:14:41 írta TZoli »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8176 Dátum: 2012.03.19 19:45:02 »
Tárcsafék van azon hátul, és ez nem az a fajta, hogy van egy kis dobfék a tárcsa "agy" részében.
Maga a tárcsafék munkahengere a kézifék is, bowdennel.
Tuti hogy a munkahenger kézifékrésze van összegyógyulva főleg egy ilyen idős autónál, már 10-12 éves Audi A4-eken, Passatokon, GolfIV-en cserélem komplett a nyergeket kézifék hiba miatt. Lehet vele kínlódani, fújkálni a kis tengelyt, de csak 2-3 napig lesz jó, aztán vagy behúzás után nem enged ki rendesen és megég a betét, vagy nem fogja meg a kocsit.
Léteznek felújítószettek, de nem szoktam vele szórakozni, komplett nyergeket szoktam cserélni, az a tuti. Igaz nem olcsók, típustól függően 30-50K/db.

Persze lehet más hiba is, így látatlanba kb. ilyesmi lehet,
Zoli!
Ha már fék. A robogom elöl tárcsafékes. Nyikorgott az első kerék tengelye, ezért befujtam csavarlazitóbal. Jó is lett egyenlőre.
Csak a bibi az, hogy ráfolyt a féktárcsára és most a betét is csavarlazitós lett.Persze most szarul fog. Van remény ,hogy lekopik róla? :hmmmm:

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8177 Dátum: 2012.03.19 19:51:26 »
Vedd ki a betétet és smirglizd meg

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8178 Dátum: 2012.03.19 19:59:36 »
Vedd ki a betétet és smirglizd meg
Ok, köszönöm :)

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8179 Dátum: 2012.03.19 20:27:57 »
Vedd ki a betétet és smirglizd meg
A féktisztító folyadék nem megoldás? nem kellene smirgliznie sem talán.

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8180 Dátum: 2012.03.19 20:48:41 »
Nem a legjobb, a betét felülete magába szívja a csavarlazítót, azt a réteget illik lesmirglizni.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8181 Dátum: 2012.03.19 20:57:31 »
Tárcsafék van azon hátul, és ez nem az a fajta, hogy van egy kis dobfék a tárcsa "agy" részében.
Maga a tárcsafék munkahengere a kézifék is, bowdennel.
Tuti hogy a munkahenger kézifékrésze van összegyógyulva főleg egy ilyen idős autónál, már 10-12 éves Audi A4-eken, Passatokon, GolfIV-en cserélem komplett a nyergeket kézifék hiba miatt. Lehet vele kínlódani, fújkálni a kis tengelyt, de csak 2-3 napig lesz jó, aztán vagy behúzás után nem enged ki rendesen és megég a betét, vagy nem fogja meg a kocsit.
Léteznek felújítószettek, de nem szoktam vele szórakozni, komplett nyergeket szoktam cserélni, az a tuti. Igaz nem olcsók, típustól függően 30-50K/db.

Persze lehet más hiba is, így látatlanba kb. ilyesmi lehet,

Igen, ha a bowden húz rendesen és nem tapasztalni semmi hibát, akkor ott tényleg a nyereg lesz a hibás. Mondjuk ha van hozzá felújító szett, egy próbát megér. Bár nem tudom az árakat, de ha tizede a komplettnek...
Xanyi

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8182 Dátum: 2012.03.19 21:31:14 »
Szétszedésnél sem szorult az a fos, járt szépen simán. A zsírozás már csak karbantartás volt a jövőre nézve... 44e/db... annyiért lefosom a kézit, csak kicsit idegesít a "nemtudat", hogy minden mükszik, mégsem jó. A bovden tudom, hogy meg tud nyúlni, de "rugósodni" nem tud? Arra gondolok, hogy talán rugós lett, ezért hiába húzom, nem fejt ki annyi erőt...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8183 Dátum: 2012.03.19 21:42:15 »
Szétszedésnél sem szorult az a fos, járt szépen simán. A zsírozás már csak karbantartás volt a jövőre nézve... 44e/db... annyiért lefosom a kézit, csak kicsit idegesít a "nemtudat", hogy minden mükszik, mégsem jó. A bovden tudom, hogy meg tud nyúlni, de "rugósodni" nem tud? Arra gondolok, hogy talán rugós lett, ezért hiába húzom, nem fejt ki annyi erőt...

Én bowdenre gyanakszom. Nem szorul?

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8184 Dátum: 2012.03.19 21:51:33 »
Nem szorul. Leakasztottuk a tárcsáról, fogtuk kézben, húzogattuk, működik. Megnéztük, hogy a forgórészt meddig lehet eltekerni és a bovden is addig húzza...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8185 Dátum: 2012.03.19 21:57:19 »
Nem szorul. Leakasztottuk a tárcsáról, fogtuk kézben, húzogattuk, működik. Megnéztük, hogy a forgórészt meddig lehet eltekerni és a bovden is addig húzza...

Szóval én is jártam már hasonóan egy régi Toyotával, és ott végül a bovden volt a ludas, pedig látszólag az sem szorult, de valahogy mégse húzodott vissza a fékkar, így nem tudta ráhúzni utána újra, vagy valami ilyesmi volt. Bár az dobfékes volt persze. Bovdencsere után jó lett..

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8186 Dátum: 2012.03.19 22:03:13 »
Én is a rohadék bovdenre gyanakszom... mindegy lassan ott tartok, hogy nem érdekel... majd berakom sebességbe parkolásnál...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8187 Dátum: 2012.03.20 05:35:36 »
Figyi, egy bowden nem a világ, szvsz. gyártasd le, vagy szerezz egyet.  Nem egy összeg, és akkor tuti lesz a verda!
Persze, ha ez a hiba és nem amit TZoli írt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Coldplay

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 185
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8188 Dátum: 2012.03.20 08:51:09 »
hat en meg az elozo golfomnal szoktam ra egy autoszerelo baratom tanacsara arra h mindig tegyem a kocsit sebessegbe (2.) ha megallok vele.reszben azert mert telen a hidegben befagyott, reszben pedig azert mert mar ki volt nyulva es szar is volt. :eek: hat igen az egy golf volt.egy nemet fos. :yes: szerencsere most egy japan van.es soha tobbet nem is lesz mas. :clap:

de megallaskor mindig csak sebessegbe teszem ezt is.kimelem a kezifeket. :clap:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8189 Dátum: 2012.03.20 19:51:27 »
hat en meg az elozo golfomnal szoktam ra egy autoszerelo baratom tanacsara arra h mindig tegyem a kocsit sebessegbe (2.) ha megallok vele.reszben azert mert telen a hidegben befagyott, reszben pedig azert mert mar ki volt nyulva es szar is volt. :eek: hat igen az egy golf volt.egy nemet fos. :yes: szerencsere most egy japan van.es soha tobbet nem is lesz mas. :clap:

de megallaskor mindig csak sebessegbe teszem ezt is.kimelem a kezifeket. :clap:
Ja, ez igaz lehet, ha az Alföldön élsz, de mond annak, aki a budai hegyekben, vagy a Mecsek-alján.  :flowers:

Meg annak a csomó elektromos és automata kézifékkel rendelkező tulajoknak, ahol a motorleállítás egyenló a kézifékbehúzással.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.