Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2352740 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7860 Dátum: 2011.09.13 10:37:38 »
Gyöngyi! Működik már a BT-es OBDII olvasód?
A sajátommal azóta se próbáltam, de a srácok Yarisaival működik! Tehát amihez nem kell átalakító kábel (értsd: 2000-től felfele a Toyoták esetében) igen!
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7861 Dátum: 2011.09.13 12:14:51 »
Ez jó hír!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7862 Dátum: 2011.09.13 13:21:54 »
Ez jó hír!
Szóval tök jó ez és működik, csak épp az én kocsimmal nem (egyelőre).  :devil: :censored:
         

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7863 Dátum: 2011.09.13 14:58:45 »
Sziasztok! Van egy 2001-es évjáratú 1.4-es Corollám. Világít a sárga motorellenőrző lámpa. A szervízben kiolvasták, lambda szonda hibát írt. Kicserélték a szondát, a lámpa továbbra is világít és labda szonda fűtés hibát jelez. A kábeleket megnézték , jók. Számít a lambdafűtés ellenállás érték? Segítséget kérek.
Gondolom P0135 (Bank 1 Sensor 1) vagy P0141 (Bank 1 Sensor 2).
Működés közben 200mA és 2 A között kell rajta folynia az áramnak. (20 fokon 11-16 ohm ellenállásának kell lennie, 800 fokon 23 - 32 ohm.)
Oka lehet kábel szakadás, oxigén sznzor hiba vagy ECU - nálam kábel szakadás volt.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

enyebenye

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7864 Dátum: 2011.09.13 17:26:30 »
Sziasztok!

Boldog gazdája lettem egy Aygonak, csak egy baja van hidegen az MMT váltó nem pontosan vált, 2-3 vissza 2 aztán üres és három, néha remeg az autó váltáskor, aztán bemelegszik és semmi baja.
Kukás lesz a váltó, vagy van valakinek valami tippje?


aircom

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7865 Dátum: 2011.09.13 18:51:34 »
Ha gondolod megkérdezem neked hogy németböl tudnak-e ilyet rendelni és mennyiért.Nekem egy befecskendezöm halt meg 82500-ft ért és igaz egy hetet vártam de fele annyiért jött meg. :)

Igen, légyszíves kérdezz rá az árára,  A száma 89467-06060, vagy 89467-60110. Köszi  :clap:

Bár ahogy bodo szaktárs is írja, neki kicserélték és ugyanúgy hibát ad. Nálam a camry hybrid-en is BANK 1 SENSOR 1 hiba jött, kitörlés után legkésőbb a másnapi hidegindításkor újra előjön. A szerviz szerint akkor fűti fel a szenzort, tehát valszeg ez a fűtőszál sztrájkol valamiért. A kábel szemre jónak tűnik. Egyszer széthúzom a gyorscsatlakozót és kimérem az értékeket. Állítólag ez a "hiba" semmi bajt nem okoz, mert az ECU középértékre állít be mindent (ez igaz lehet? ). Sőt lehet, hogy csak ÉPPEN határártéken kívüli érték jön és arra is ezt a hibakódot adja. A szervíz szerint szoftverfrissítéssel kijjeb tolhatók a határértékek.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7866 Dátum: 2011.09.13 19:07:02 »
Sziasztok!

Boldog gazdája lettem egy Aygonak, csak egy baja van hidegen az MMT váltó nem pontosan vált, 2-3 vissza 2 aztán üres és három, néha remeg az autó váltáskor, aztán bemelegszik és semmi baja.
Kukás lesz a váltó, vagy van valakinek valami tippje?



Hja, MMT-váltó.  Márkaszervizbe el kell vinni, gondolom, hogy szoftvercsere, beálítások és megint jó lesz. Egy darabig. 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7867 Dátum: 2011.09.13 19:38:01 »
Ha gondolod megkérdezem neked hogy németböl tudnak-e ilyet rendelni és mennyiért.Nekem egy befecskendezöm halt meg 82500-ft ért és igaz egy hetet vártam de fele annyiért jött meg. :)

Igen, légyszíves kérdezz rá az árára,  A száma 89467-06060, vagy 89467-60110. Köszi  :clap:

Bár ahogy bodo szaktárs is írja, neki kicserélték és ugyanúgy hibát ad. Nálam a camry hybrid-en is BANK 1 SENSOR 1 hiba jött, kitörlés után legkésőbb a másnapi hidegindításkor újra előjön. A szerviz szerint akkor fűti fel a szenzort, tehát valszeg ez a fűtőszál sztrájkol valamiért. A kábel szemre jónak tűnik. Egyszer széthúzom a gyorscsatlakozót és kimérem az értékeket. Állítólag ez a "hiba" semmi bajt nem okoz, mert az ECU középértékre állít be mindent (ez igaz lehet? ). Sőt lehet, hogy csak ÉPPEN határártéken kívüli érték jön és arra is ezt a hibakódot adja. A szervíz szerint szoftverfrissítéssel kijjeb tolhatók a határértékek.

Összedugva mérd, kábelmegbökéssel!

kardos81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7868 Dátum: 2011.09.14 08:55:22 »
Széthuzással ugynevezett vészprogramba kapcsol ami egy középérték mi is ezt szoktuk csinálni légtömeghibánál az audiknál.Sajna csak legkorábban hétfön tudok intézkedni de nem felejtem el.Mindenképp irok!

kardos81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7869 Dátum: 2011.09.14 08:58:49 »
Örülünk veled mi is! További kevés problémát kívánunk!
 :clap:
Most mond meg mit csináljak a fényezéssel?Jol szétbarmolták a kocsim nagyon dühös vagyok végigmérték sérülésmentes volt most viszont lehet az egész jobb oldalát fujni + 2diszléc :cry: :censored:

bodo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7870 Dátum: 2011.09.14 14:03:38 »
Sziasztok! Van egy 2001-es évjáratú 1.4-es Corollám. Világít a sárga motorellenőrző lámpa. A szervízben kiolvasták, lambda szonda hibát írt. Kicserélték a szondát, a lámpa továbbra is világít és labda szonda fűtés hibát jelez. A kábeleket megnézték , jók. Számít a lambdafűtés ellenállás érték? Segítséget kérek.
Gondolom P0135 (Bank 1 Sensor 1) vagy P0141 (Bank 1 Sensor 2).
Működés közben 200mA és 2 A között kell rajta folynia az áramnak. (20 fokon 11-16 ohm ellenállásának kell lennie, 800 fokon 23 - 32 ohm.)
Oka lehet kábel szakadás, oxigén sznzor hiba vagy ECU - nálam kábel szakadás volt.
Sziasztok! Megmértem hidegen a szonda ellenállását 6,4 Ohm volt, lehet, hogy kiesik a tartományból és azért jelz hibát? Ja és kiderült, hogy egy univerzális szondát tettek be.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7871 Dátum: 2011.09.14 15:42:51 »
Nem lehet, biztos. Ha erre ráadja a cirka 15V-ot, akkor bőven 2A fölé szaladhat az áram.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

botond187

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7872 Dátum: 2011.09.15 01:03:07 »
Sziasztok.
Olyan problémám van, hogy elvittem szerelőhöz a kocsit, kicserélte a hűtővizet, feltöltötte rendessen, majd 1 héttel késöbb amikor ujra használni akartam lement a minimum jelhez vagy még egy kicsit az alá (ezalatt az 1 hét alatt állt a kocsi). A szerelő azt mondta hogy ha kinyitom a fedőt, és látom még a folyadékot, akkor nem gáz még. Szerintetek se gáz?(Azt mondta hogy vigyem vissza és feltölti max-ig, de furcsálta hogy ott van a szint)
2004 Toyota corolla 1,4 VVTI HB

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7873 Dátum: 2011.09.15 04:48:45 »
Valószínű, hogy nem tudott a feltöltéskor távozni az összes levegő és ez később történt meg! Töltse után a maxig, de hidegen és utána kell figyelni!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7874 Dátum: 2011.09.15 15:11:18 »
2. verzió:

A folyadékok hőtágulása nem lett belekalkulálva a feltöltésbe. A kiegyenlítőben a folyadékszintnek melegen a max jelzés felett kell / lehet lennie, így mikor kihűl, az visszacsökken a normál szintre.
Ha melegen maxig töltjük, akkor természetes, hogy hidegen lemehet az alá.