Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2354469 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7695 Dátum: 2011.08.07 10:15:01 »
Mondtam én, hogy biztos  :szemez: ? Azt mondtam, hogy én első körben az üa.rendszerre gyanakodnék. De valóban lehet gyújtás is. Mondjuk tényleg tisztázni kéne a kérdést, hogy gázadásra rángat a motor, vagy gyorsítás közben  :hmmmm: ? Ha előbbi, akkor valószínűbb a gyújtásprobléma szerintem (is); ha utóbbi, akkor inkább üa.rendszerre tippelnék.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7696 Dátum: 2011.08.07 13:38:53 »
Hogy hozzátegyek én is: én ellenőrizném a vákumcsövek állapotát is.  Épp ma sz@ptam vele, eltűnt a turbónyomásom, nem ment fel hatodikban a gép a lejtőn. Skandallum.

Látszólag minden rendben volt, de a diag kihozta, hogy elekromos gázpedál+EGR szelep.  Na jó, gázpedál ki egy másik be, agyhalott. Vákuumszelep ki, másik be (vadiúj), próba: agyhalott.  Már kezdtem vizionálni, hogy turbó meghallt, Dagobert bácsi szeme előtt is így ugráltak a dollárjelek, csak az én szemeim előtt a százezres forinttételek.  Aztán a vákuumcsövek ellenőrzésekor kijött, hogy az egyik cső, hiába van a helyén, nem tömít, elengedi a vákuumot.  Nosza, kiszed, ledugóz, mindjárt összeterelődött a szétszaladt ménes.

Kiszedtem a 10 centis csövet, az egyik oldala felpuhult, megette az olajpára, nem sprőden ment fel a helyére és enegedte a vákuumonyomást.

Mivel más nem volt, ablakmosó szilikoncső ment fel a helyére, a pacik a helyükön, a turbó szépen követi a fordulatszám-növekedést. Havaj és dizsi.

Írnom se kell ugye, hogy holnap indulunk nyaralni...  [rohog] [rohog] [rohog]

Na a tanmesének itt a vége, szerint nem árt ellenőrizni a csövek állapotát is, egy-egy pillantást, tapogatást megér.


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Zsolt74

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7697 Dátum: 2011.08.07 13:52:09 »
Hogy hozzátegyek én is: én ellenőrizném a vákumcsövek állapotát is.  Épp ma sz@ptam vele, eltűnt a turbónyomásom, nem ment fel hatodikban a gép a lejtőn. Skandallum.

Látszólag minden rendben volt, de a diag kihozta, hogy elekromos gázpedál+EGR szelep.  Na jó, gázpedál ki egy másik be, agyhalott. Vákuumszelep ki, másik be (vadiúj), próba: agyhalott.  Már kezdtem vizionálni, hogy turbó meghallt, Dagobert bácsi szeme előtt is így ugráltak a dollárjelek, csak az én szemeim előtt a százezres forinttételek.  Aztán a vákuumcsövek ellenőrzésekor kijött, hogy az egyik cső, hiába van a helyén, nem tömít, elengedi a vákuumot.  Nosza, kiszed, ledugóz, mindjárt összeterelődött a szétszaladt ménes.

Kiszedtem a 10 centis csövet, az egyik oldala felpuhult, megette az olajpára, nem sprőden ment fel a helyére és enegedte a vákuumonyomást.

Mivel más nem volt, ablakmosó szilikoncső ment fel a helyére, a pacik a helyükön, a turbó szépen követi a fordulatszám-növekedést. Havaj és dizsi.

Írnom se kell ugye, hogy holnap indulunk nyaralni...  [rohog] [rohog] [rohog]

Na a tanmesének itt a vége, szerint nem árt ellenőrizni a csövek állapotát is, egy-egy pillantást, tapogatást megér.




Szia. Köszi hogy irtál de az én autómba se turbó se elektromos gázpedál nincs a vákum csövek is tökéletesek.
Zsóó

Zsolt74

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7698 Dátum: 2011.08.07 14:00:32 »
Mondtam én, hogy biztos  :szemez: ? Azt mondtam, hogy én első körben az üa.rendszerre gyanakodnék. De valóban lehet gyújtás is. Mondjuk tényleg tisztázni kéne a kérdést, hogy gázadásra rángat a motor, vagy gyorsítás közben  :hmmmm: ? Ha előbbi, akkor valószínűbb a gyújtásprobléma szerintem (is); ha utóbbi, akkor inkább üa.rendszerre tippelnék.

Csak terhelés alatt gyorsításkor. Üresbe kapcsolva gázfröccsre jól reagál és mindig pöcre indul, hidegen és melegen is.
Zsóó

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7699 Dátum: 2011.08.07 14:06:38 »
Szia. Köszi hogy irtál de az én autómba se turbó se elektromos gázpedál nincs a vákum csövek is tökéletesek.

Csak vákuumcsövek. :)  De akkor egy hibalehetőséggel kevesebb! ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7700 Dátum: 2011.08.07 14:19:19 »
Csak terhelés alatt gyorsításkor. Üresbe kapcsolva gázfröccsre jól reagál és mindig pöcre indul, hidegen és melegen is.
GyorsításKOR vagy gyorsítás KÖZBEN? Hogy kérdezzem már, hogy érthető legyen  :hmmmm: ... AMIKOR lenyomod a gázpedált, vagy MIKÖZBEN nyomva tartod a gázpedált?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7701 Dátum: 2011.08.07 17:35:43 »
Csak terhelés alatt gyorsításkor. Üresbe kapcsolva gázfröccsre jól reagál és mindig pöcre indul, hidegen és melegen is.
Ebből úgy értem, hogy "MIKÖZBEN". Ez üzemanyagellátási gondnak tűnik nekem: szivattyú-szűrő-injektor vonal.
Tankoltál mostanában "rossz hírű" helyen? Esetleg etanolt próbálgattál? Mert talán az üzemanyagszűrő elkoszolódása (főleg, ha régen volt cserélve) lenne még a legegyszerűbb/legolcsóbb.
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.07 17:39:42 írta vd1234 »

evyke76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Én
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7702 Dátum: 2011.08.07 18:26:50 »
Sziasztok,Celicámba milyen tipusu olaj való?1989es,2ezres....köszönöm,Evyke:)
Evyke

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7703 Dátum: 2011.08.07 18:43:52 »
Egyszer már volt róla szó, de nem találom, hogy hol - nekem ez a keresőprogi nem jön be, sose találok meg vele semmit - : rágógumit üléskárpitról mivel lehet leszedni, ha jéggel nem. Valószínűleg túl vékony és túl beleragadt ahhoz, hogy a jég segítsen, valami vegyi anyag kéne, ami a szövetet megkíméli, de a gumit nem.

Én elsőkörben Vanish szőnyegtisztító habbal próbálkoznék. Nekme jó volt, igaz kevésbé makacs szennyeződés volt. Itt a fórumon ajánlotta valaki.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7704 Dátum: 2011.08.07 19:01:28 »
Sziasztok,Celicámba milyen tipusu olaj való?1989es,2ezres....köszönöm,Evyke:)
üdv
viszkozitásra:

5w-30 vagy ha olcsóbb kell 10w-40


márkára:
 mobil 1, motul, eneos, xado stb..

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7705 Dátum: 2011.08.07 19:12:36 »
Csak terhelés alatt gyorsításkor. Üresbe kapcsolva gázfröccsre jól reagál és mindig pöcre indul, hidegen és melegen is.
A terhelés legyen mondjuk dombnak fel, 5.ben kis fordulaton vagy egyszerűbben : a fordulatszámhoz képest nagy fokozatban lepadlózod (vagy intenziven gyorsítasz) és ha megtorpanik valószinű a gyújtáshiba.
Lehet más is, de olcsóbb és egyszerűbb ellenállásértékekre és szemmel ellenőrizni a gyújtásalkatrészeket. /gyertyáktól -> trafóig/
Ha nem jön be és minden okés, akkor lehet továbbmenni.

kardos81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7706 Dátum: 2011.08.07 20:07:31 »
Sziasztok Laci vagyok Pécsröl és a segitségeteket kérném.Van egy 99-es avensisem(1.6 benzin 4afe)2 hete kezdte hogy alapjáraton néha kihagy majd gyorsitáskor enyhén rángat,mintha pulzálva gyorsulna,de ezt csak melegen.Ha meleg és inditok néha leáll és ujrainditáskor nem mindegyik henger indul el.Amiket probáltam már:kompresszio mérés, gyertyacsere,kábel csere,befecskendezö tisztitás majd probára másikbol csere,elosztofedél,rotor csere,folytoszelep tisztitás,alapjárati motor tisztitás lamda szondát ma huztam probára szét de nem jött be.Rendeltem uj üzemanyagszüröt a régi fél éves(nipparts).Lekérdeztük két helyen de nem kommunikál.Na most fogytam ki az ötletböl és a kollegáim se tudnak segiteni mert mi VW Audit javitunk.Rendesen kiforog de nem olyan dinamikus mint régen ugyhogy üzemanygnyomást is fogok mérni de akkor ha az AC rossz lenne akkor nem lenne végsebesség és nem forogna ki a motor.Talán kopogásérzékelö vagy tankszellözés ennyi segitséget kaptamde mindenki csak vakarozik nekem meg nincs kedvem mindent kicserélni mert ahoz nagyobb fizetést kellene kérnem.Ha tudtok segiteni légyszives irjatok elöre is köszönöm.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7707 Dátum: 2011.08.07 20:21:39 »
Csak terhelés alatt gyorsításkor. Üresbe kapcsolva gázfröccsre jól reagál és mindig pöcre indul, hidegen és melegen is.
Ebből úgy értem, hogy "MIKÖZBEN". Ez üzemanyagellátási gondnak tűnik nekem: szivattyú-szűrő-injektor vonal.
Tankoltál mostanában "rossz hírű" helyen? Esetleg etanolt próbálgattál? Mert talán az üzemanyagszűrő elkoszolódása (főleg, ha régen volt cserélve) lenne még a legegyszerűbb/legolcsóbb.
Na, ezért tippeltem én is az üa. rendszerre. Gyújtásprobléma miatt inkább gázadáskor szokott "késni", lehörögni a motor. Szűrőt viszont kevésbé tartanám valószínűnek, mert az szvsz állandó problémát okozna. Inkább arra tippelnék így elsőre, hogy az üa.pumpa nem szállít egyenletesen, vagy kihagy(nak) az injektor(ok).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7708 Dátum: 2011.08.07 20:24:25 »
Sziasztok,Celicámba milyen tipusu olaj való?1989es,2ezres....köszönöm,Evyke:)
Szia! Valamilyen márkás 5 W-40-es. (5 W-30 túl híg melegen, 10 W-40 túl sűrű hidegen szerintem.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7709 Dátum: 2011.08.07 20:30:48 »
Sziasztok Laci vagyok Pécsröl és a segitségeteket kérném.Van egy 99-es avensisem(1.6 benzin 4afe)2 hete kezdte hogy alapjáraton néha kihagy majd gyorsitáskor enyhén rángat,mintha pulzálva gyorsulna,de ezt csak melegen.Ha meleg és inditok néha leáll és ujrainditáskor nem mindegyik henger indul el.Amiket probáltam már:kompresszio mérés, gyertyacsere,kábel csere,befecskendezö tisztitás majd probára másikbol csere,elosztofedél,rotor csere,folytoszelep tisztitás,alapjárati motor tisztitás lamda szondát ma huztam probára szét de nem jött be.Rendeltem uj üzemanyagszüröt a régi fél éves(nipparts).Lekérdeztük két helyen de nem kommunikál.Na most fogytam ki az ötletböl és a kollegáim se tudnak segiteni mert mi VW Audit javitunk.Rendesen kiforog de nem olyan dinamikus mint régen ugyhogy üzemanygnyomást is fogok mérni de akkor ha az AC rossz lenne akkor nem lenne végsebesség és nem forogna ki a motor.Talán kopogásérzékelö vagy tankszellözés ennyi segitséget kaptamde mindenki csak vakarozik nekem meg nincs kedvem mindent kicserélni mert ahoz nagyobb fizetést kellene kérnem.Ha tudtok segiteni légyszives irjatok elöre is köszönöm.
Szia! Én is Laci vagyok Pécsről  :lol: ... Küldtem neked privit. Amúgy szomorú, hogy még mindig működnek ezek a Ladás beidegződések, hogy ha valami nem stimmel a motorral, rögtön cserélünk vaktában gyertyát, kábelt meg még minden vacakot a gyújtásban  ::) ... Holott ezeknél a modernebb injektoros gépeknél, főleg ha ilyen hirtelen kezdenek el hülyéskedni a leírt módon, akkor jóval gyakrabban az üzemanyagrendszerrel van a hiba, vagy valamelyik érzékelővel (pl. vezérműtengely-szögjeladó). Utóbbira tippelnék így első körben nálad is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )