Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2352652 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

evyke76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Én
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7635 Dátum: 2011.07.29 08:25:05 »
1,5 éve cseréltem teljes kuplung szettet a saját autómban, abban úgy volt, hogy túl hamar kezdett fogni a kuplung -, majdnem érte még a lábam a padlót -, és nehezen is járt a pedál, rendesen taposni kellett. Kicserélve az újjal, viszont vajpuha lett, és a pedálút 1/3-ánál, vagy felénél érzem azt, hogy kezd mozdulni az autó. De, ha jól emlékszem, a jogsi megszerzésénél is kb ugyanezt tanítják, hogy így kell működnie helyesen. Remélem, érthetően írtam le a teendőket.  :flowers:
Minden érthetö volt,köszönöm,bármi kérdésem van jövök.... ;)
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.29 08:25:57 írta kleingy »
Evyke

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7636 Dátum: 2011.07.29 08:57:14 »
A rángatás csúsztatáskor van mindig! Általában elinduláskor egyesbe, de néha akkor is amikor pl. kanyarba visszaváltok és engedem fel a kuplungot.
A fordulatszám visszaesést csak azért említettem, mert ilyesmit is csinál néha. Nem biztos hogy van összefüggés, de ki tudja....  sajnos én nem tudom ezért kérdezlek titeket, hogy ne legyek teljesen vakon!
Holnap megyek egy másik szerelőhöz, remélem végre kiderül hogy mi is a gond!
Minden véleményt szívesen olvasok!
Köszönöm nektek!
Na, ez alapján viszont lehet, hogy mégiscsak kuplung. Az induláskor rángatást okozhatja az, hogy a kuplungtárcsa felülete megégett, ezáltal nem egyenletes a tapadása és ezért rángat. A visszaváltáskor rángatás lehet sima kezelési hiba  ;) ... Értsd: túl hirtelen engeded fel, ez nem feltétlenül utal technikai hibára. Az időnként leeső fordulat pedig, ezek alapján, tényleg lehet független is a rángatástól. Ha a kuplung felkapcsolása UTÁN, gázadásra rángatna az autó, az utalna inkább a motorban keresendő hibára.


Köszönöm szépen a segítségedet!  :) Ma megyek egy új szerelőhöz, legalább kicsit jobban képbe leszek....
Ezt az autó 6 éve van nálam, eddig nem csinált ilyesmit! általában a legkisebb változást is észre szoktam venni rajta!
(Egyébként 19 éve vezetek, talán a kezelési hiba kizárható!  :) )
Gázadásnál nem szokott rángatni!

A fórumon elkövetett bénázásomért mindenkitől elnézést kérek, még csak most ismerkedek vele, eddig nem voltam fórumozó sehol!
Néha még a saját kérdésemre érkező válaszokat sem találom meg egyből....de igyekszem!  ;)

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7637 Dátum: 2011.07.29 09:01:43 »
ennyi segítőkész úriembert... :clap: ::) :wub: [rohog]

Igen!  :) Tényleg nagyon kedves tőletek, hogy ennyien próbáltok segíteni nekem!
Köszönöm szépen!!!

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7638 Dátum: 2011.07.29 09:07:24 »
oszilvi, esetleg még annyit megtehetsz, hogy - még jobban beazonosítsuk a hibaforrást - nézd meg, hogyan működik a kuplung, mert én pl. a saját autóm esetében innen jöttem rá, hogy azzal van a gond.
Mivel benzines autód van, így a kuplungnak szó szerint vajpuhának kell lennie, amikor benyomod a pedált. Ha azt érzed, hogy jobban kell taposni a pedált, keményebb a kuplung, akkor az gyanús, hogy csere érett lesz. Továbbá azt is könnyen meg tudod nézni, hogy, amikor indulásnál kezded kiengedni a benyomott kuplungpedált, akkor hol kezd fogni a kuplung, kb milyen pedálállásnál érzed, hogy kezd mozdulni az autó. Ha rögtön, ahogy engedni kezded, vagy már majdnem teljesen kiengedted, mire megmozdul a kocsi, akkor az valószínűleg kuplung hiba lesz.

1,5 éve cseréltem teljes kuplung szettet a saját autómban, abban úgy volt, hogy túl hamar kezdett fogni a kuplung -, majdnem érte még a lábam a padlót -, és nehezen is járt a pedál, rendesen taposni kellett. Kicserélve az újjal, viszont vajpuha lett, és a pedálút 1/3-ánál, vagy felénél érzem azt, hogy kezd mozdulni az autó. De, ha jól emlékszem, a jogsi megszerzésénél is kb ugyanezt tanítják, hogy így kell működnie helyesen.

Remélem, érthetően írtam le a teendőket.  :flowers:
Szerintem az enyém nem lett keményebb, és ugyan ott fog ahol eddig....de majd figyelem hátha észlelek valami változást!
Még kétféle hibalehetőséget mondtak ismerőseim: "motor tartó gumi bak" vagy esetleg féltengely probléma.
Ma kiderül végre....remélem nem lesz túl drága mulatság!
Köszönöm szépen a segítséget!
Szép napot mindenkinek!
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.29 09:13:27 írta kleingy »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7639 Dátum: 2011.07.29 09:13:09 »
oszilvi: ha idézel, a legutolsó quote tag után tedd azt, akkor nem írsz bele az idézetbe. De az aláírásomban van leírás is! :)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7640 Dátum: 2011.07.29 09:13:32 »
Ha sikerül földeríteni a hiba okát, azért írd be ide, mindig lehet valamit tanulni...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7641 Dátum: 2011.07.29 12:24:22 »
oszilvi!

Most olvastam végig a HSZ-eket, amennyiben korrekt és lelkiismeretes szerelő kell, viszonylag olcsón, akkor nyugodtan szóljál, murray koma is megerősítheti, hogy jó az általam ajánlott szerelő. Budapesti helyszínnel.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7642 Dátum: 2011.07.29 12:38:59 »
ennyi segítőkész úriembert... :clap: ::) :wub: [rohog]

Ne is mond... Olvastam a kérdést, mondom ez nem túl bonyolult majd válaszol más, én lusta vagyok. Aztán nézem hogy női nicknév... Hát azért csak billentyüzetet ragadtam  [rohog]
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7643 Dátum: 2011.07.29 12:40:20 »
oszilvi, esetleg még annyit megtehetsz, hogy - még jobban beazonosítsuk a hibaforrást - nézd meg, hogyan működik a kuplung, mert én pl. a saját autóm esetében innen jöttem rá, hogy azzal van a gond.
Mivel benzines autód van, így a kuplungnak szó szerint vajpuhának kell lennie, amikor benyomod a pedált. Ha azt érzed, hogy jobban kell taposni a pedált, keményebb a kuplung, akkor az gyanús, hogy csere érett lesz. Továbbá azt is könnyen meg tudod nézni, hogy, amikor indulásnál kezded kiengedni a benyomott kuplungpedált, akkor hol kezd fogni a kuplung, kb milyen pedálállásnál érzed, hogy kezd mozdulni az autó. Ha rögtön, ahogy engedni kezded, vagy már majdnem teljesen kiengedted, mire megmozdul a kocsi, akkor az valószínűleg kuplung hiba lesz.

1,5 éve cseréltem teljes kuplung szettet a saját autómban, abban úgy volt, hogy túl hamar kezdett fogni a kuplung -, majdnem érte még a lábam a padlót -, és nehezen is járt a pedál, rendesen taposni kellett. Kicserélve az újjal, viszont vajpuha lett, és a pedálút 1/3-ánál, vagy felénél érzem azt, hogy kezd mozdulni az autó. De, ha jól emlékszem, a jogsi megszerzésénél is kb ugyanezt tanítják, hogy így kell működnie helyesen.

Remélem, érthetően írtam le a teendőket.  :flowers:
Szerintem az enyém nem lett keményebb, és ugyan ott fog ahol eddig....de majd figyelem hátha észlelek valami változást!
Még kétféle hibalehetőséget mondtak ismerőseim: "motor tartó gumi bak" vagy esetleg féltengely probléma.
Ma kiderül végre....remélem nem lesz túl drága mulatság!
Köszönöm szépen a segítséget!
Szép napot mindenkinek!

Ha nem volt komolyan összetörtve az autód, akkor a tapasztalataim alapján a motortartó és a féltengelyt kizárnám...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7644 Dátum: 2011.07.29 13:02:40 »
Mivel benzines autód van, így a kuplungnak szó szerint vajpuhának kell lennie...
Nincs ilyen összefüggés. Az autóknak, amiket vezettem/vezetek, a nagy többsége benzines, és egészen különböző erőket igényelnek a különféle kuplungok. Még a hidraulikusak is, a bowdenesekről (persze utóbbiak jellemzően nem Toyoták) nem is beszélve. Hogy egy konkrét példát is mondjak: 2.0 benzines a Camry is és az Avensis is, mégis utóbbi kuplungja lényegesen nehezebben jár (nem, nem hibás).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7645 Dátum: 2011.07.29 13:04:36 »
(Egyébként 19 éve vezetek, talán a kezelési hiba kizárható!  :) )
Talán  :D ;) ... Én 21 éve, de a mai napig bénán indulok "gyorsulási verseny" típusú szitukban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7646 Dátum: 2011.07.29 13:07:28 »
Még kétféle hibalehetőséget mondtak ismerőseim: "motor tartó gumi bak" vagy esetleg féltengely probléma.
Ezeket (a leírásod alapján) kizárnám.

Arra ügyelj, hogy ne cseréltessenek veled mindenképpen komplett kuplungszettet ha kell-ha nem kell. Sok szerető szeret ilyesmit csinálni "elővigyázatosságból", pedig valójában az esetek jó részében elég pl. csak a tárcsát cserélni. Erről itt a fórumon is megoszlanak a vélemények, de ettől még így van (többszörös konkrét saját tapasztalat, egyébként ugyancsak szerelő ajánlása alapján).

Szöveg: "ha már úgyis szét van szedve, nem árt cserélni mindent, mert akkor nem kell esetleg rövid időn belül újra szétszedni blablabla..." - na most erről annyit, hogy ezzel a logikával lehetne pl. minden egyes motorjavítás során komplett motorfelújítást is végezni. A fenét. Azt az alkatrészt kell kicserélni, ami hibás.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.29 13:09:48 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7647 Dátum: 2011.07.29 13:10:28 »
ennyi segítőkész úriembert... :clap: ::) :wub: [rohog]
Ne is mond... Olvastam a kérdést, mondom ez nem túl bonyolult majd válaszol más, én lusta vagyok. Aztán nézem hogy női nicknév... Hát azért csak billentyüzetet ragadtam  [rohog]
Ehm, bingo  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7648 Dátum: 2011.07.29 13:24:07 »
Még kétféle hibalehetőséget mondtak ismerőseim: "motor tartó gumi bak" vagy esetleg féltengely probléma.
Ezeket (a leírásod alapján) kizárnám.

Arra ügyelj, hogy ne cseréltessenek veled mindenképpen komplett kuplungszettet ha kell-ha nem kell. Sok szerető szeret ilyesmit csinálni "elővigyázatosságból", pedig valójában az esetek jó részében elég pl. csak a tárcsát cserélni. Erről itt a fórumon is megoszlanak a vélemények, de ettől még így van (többszörös konkrét saját tapasztalat, egyébként ugyancsak szerelő ajánlása alapján).

Szöveg: "ha már úgyis szét van szedve, nem árt cserélni mindent, mert akkor nem kell esetleg rövid időn belül újra szétszedni blablabla..." - na most erről annyit, hogy ezzel a logikával lehetne pl. minden egyes motorjavítás során komplett motorfelújítást is végezni. A fenét. Azt az alkatrészt kell kicserélni, ami hibás.
Palaczk, ba.meg! Elszóltad magad!!!!  [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] :devil:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7649 Dátum: 2011.07.29 13:29:09 »
 :lol: