Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2354136 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6780 Dátum: 2011.01.17 21:11:07 »
Az injektortisztítókat általában úgy illik használni, hogy teli tankhoz öntöd és utána mész jó hosszan vele, lehetőleg autópályatempóban, tehát városi mód nem játszik, úgy nincs értelme a tisztítónak. Nekem vagy 4-5 hónapja áll a polcon egy STP tisztító, mert az osztrák út előtt otthon felejtettem. Majd a tavaszi tali előtt öntöm bele.  :otlet:
Nem kell teli tank, 25-30 liter benzinhez is nyugodtan hozzá lehet önteni. Autópályára sincs okvetlenül szükség, de azért városon kívüli menet legyen lehetőleg, hogy a motor hosszan járjon üzemmelegen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6781 Dátum: 2011.01.17 21:20:16 »
Senki se beszélt változásról. Injektor-tiszításról volt szó.  :1eye: (Megelőzendő, hogy a sok mocsok bajt okozzon)
Oké! Cseréltem rajta már benzinszűrőt is, de az se hozott változást. Úgyhogy valószinü nem injektoros dugulásról van szó, és mivel 5000-es fordulatnál
érzésre jobban húz mint 3000 körül (és elforog 6500-ig), a kipufogó sem lehet eldugulva. Franc esne a sok jeladóba.... biztos az egyik szivat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6782 Dátum: 2011.01.17 21:28:31 »
Senki se beszélt változásról. Injektor-tiszításról volt szó.  :1eye: (Megelőzendő, hogy a sok mocsok bajt okozzon)
Lehet, hogy félreértelek, de:
Úgy tudom, hogy több helyen úgy tisztítják az injektort, hogy ilyen folyadékba helyezik, ráadják a 12V négyszögjelet, és járatják egy darabig. Ez szerintem meglehetősen kétséges "javítás" (több ezerért), de nyomás alatti járatásnál el tudom képzelni, hogy javul az injektor. Tehát komolyabb módszerrel pucolható (persze közel nem 100%-ban), ha már a mocsok (nem visszafordíthatatlan) bajt okozott.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6783 Dátum: 2011.01.17 21:59:04 »
Nem kell teli tank, 25-30 liter benzinhez is nyugodtan hozzá lehet önteni. Autópályára sincs okvetlenül szükség, de azért városon kívüli menet legyen lehetőleg, hogy a motor hosszan járjon üzemmelegen.
Nos az én autózási szokásaimat figyelembe véve marad a tavaszi tali.  :D
         

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6784 Dátum: 2011.01.18 15:40:33 »
Olyat kérdezz meg aki már látott szétszedve adagolót. A többiek csak találgatnak. Aki meg szétszedett már pár rosszat az tudja mitől állt meg.


Ezt a 2T-s dolgot körbejártam. Nem ajánlják. Mondjuk az olajdoktor sem, de az ő írásait ugye meglehetősen kritikusan kell szemlélni.

Így aztán maradok a jó öreg bevált ÖMV-s schwechati üzemanyagnál. Így 200E km-en felül is.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6785 Dátum: 2011.01.19 00:10:29 »
A hengerfejnél a tömítésnél tavalyelőtt észrevettem hogy kicsapódás feketéll aztán letöröltem nagy nehezen benyúltam oda és egy év után meg újra látom hogy jön ki az olaj. De mért csak azon a kis részen? Gondolom a kartergáz stb ott könnyebben talál helyet vagy nem tudom.... Ha alul a karternál és a nívó tövénél is minél több az olajsár annál piszkosabb vagy kopottabb a mocink belül??
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6786 Dátum: 2011.01.19 09:01:59 »
A szivargasnak az elsodleges oka a tomitesek hibaja. Nem utal ez sem mocskos, sem kopott motorra. Ez arra utal, hogy a gumitomitesek elernyedtek az adott helyeken.

A kartertomites 6-7 evente altalaban cseres minden kocsinal, kulonben csopog az olaj belole.

A hengerfejnel nem hiszem, hogy gond lenne, szerintem kevered a szelepfedellel. Ott szinten jellemzo minden kocsinal a szivargas 6 ev utan, szinten cseres a gumitomitese.

Ezek egyenkent olyan 8-10e Ft-ba kerulnek vagy meg kevesebbe. Megeri cserelni, mert csak folyik az olaj, ami sem a penztarcanknak (ujratoltogetes), sem a kornyezetnek nem tul jo...

Ezektol fuggetlenul a motorod lehet meg kivalo allapotban. Ha egy kocsival sosem mennek 1 km-t sem 10 even at, akkor garantalt, hogy az elso alkalom utan folyik abbol is az olaj mar tobb helyen, ugyanis a gumitomitesek idovel eloregszenek.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6787 Dátum: 2011.01.19 15:22:16 »
A szivargasnak az elsodleges oka a tomitesek hibaja. Nem utal ez sem mocskos, sem kopott motorra. Ez arra utal, hogy a gumitomitesek elernyedtek az adott helyeken.

A kartertomites 6-7 evente altalaban cseres minden kocsinal, kulonben csopog az olaj belole.

A hengerfejnel nem hiszem, hogy gond lenne, szerintem kevered a szelepfedellel. Ott szinten jellemzo minden kocsinal a szivargas 6 ev utan, szinten cseres a gumitomitese.

Ezek egyenkent olyan 8-10e Ft-ba kerulnek vagy meg kevesebbe. Megeri cserelni, mert csak folyik az olaj, ami sem a penztarcanknak (ujratoltogetes), sem a kornyezetnek nem tul jo...

Ezektol fuggetlenul a motorod lehet meg kivalo allapotban. Ha egy kocsival sosem mennek 1 km-t sem 10 even at, akkor garantalt, hogy az elso alkalom utan folyik abbol is az olaj mar tobb helyen, ugyanis a gumitomitesek idovel eloregszenek.


Erre gondoltam pontosan: (ez hengerfejnél van szerintem)

[a csatolmányt egy admin törölte]
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6788 Dátum: 2011.01.19 15:31:11 »
Nem latom pontosan, mert elegge sokat takar a muanyag burkolat. Velemenyem szerint az a szelepfedel es a hengerfej talalkozasa, ergo a szelepfedel tomitese a hibas. Tipikus hibapont amugy, 10-bol 8 motornak ott olajparas az a resze. A tomites csereje nem egy nagy horror dolog. Ha nem latszanak cseppek, meg nem annyira veszes, akkor nem kell vele foglalkozni. Elsore ugy tunik, hogy az ott csak olajpara es nem folyas, szerintem nem kell ezzel meg foglalkozni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.19 15:33:36 írta B.S. »

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6789 Dátum: 2011.01.19 15:34:39 »
Nem latom pontosan, mert elegge sokat takar a muanyag burkolat. Velemenyem szerint az a szelepfedel es a hengerfej talalkozasa. Tipikus hibapont amugy, 10-bol 8 motornak ott olajparas az a resze. Ha nem latszanak cseppek, meg nem annyira veszes, akkor nem kell vele foglalkozni. Elsore ugy tunik, hogy az ott csak olajpara es nem folyas, szerintem nem kell ezzel meg foglalkozni.

Persze, csepp soha nem volt még egy db. sem az autó alatt jól lehetne látni ha csöpögne valami. Hát jólvan akkor majd letakarítom(nagy nehezen). Köszi! :flowers:
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6790 Dátum: 2011.01.19 15:36:25 »
Hát jólvan akkor majd letakarítom(nagy nehezen). Köszi! :flowers:
Brig(e)ciol kell oda. Az leoldja egybol az olajat onnan. Aztan at kell obliteni vizzel, azt kesz is.

TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6791 Dátum: 2011.01.19 15:36:56 »
Ez nem a szelepfedél hanem a motorblokk és a hengerfej találkozása (hengerfejtömítés), viszont ez csak olajpára az élő olaj ami folyna az nem így néz ki, egyenlőre nem kell foglalkoznod vele.
Féktisztítóval le tudod takarítani.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6792 Dátum: 2011.01.19 15:38:27 »
Akkor tevedtem, megis csak a hengerfej tomitese. Koszi TZoli!

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6793 Dátum: 2011.01.19 15:47:08 »
Oké, köszi!
Karternél is le lehet tisztítani a sarat? Csávó azt mondta szervízbe hogy nem kell ilyenekkel foglalkozni, de azért mégis csak jó az ha tiszta... Brigéciol oda is jó?
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6794 Dátum: 2011.01.19 15:52:17 »
Féktisztító is!