Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2352745 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6600 Dátum: 2010.10.27 23:24:01 »
Hogy kell amúgy váltóban az olajat lecserélni és feltölteni? :helpsmilie:
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6601 Dátum: 2010.10.27 23:34:25 »
Az nem lehetséges, hogy ezekkel a híg(abb) olajokkal bár kevésbé akad a váltó, de hamarabb kopik  :hmmmm: ? Csak kérdés, nem provokáció  :)
Lehetséges teljesen, ezért sem lehet ész nélkül bármilyen híg olajat beletenni. A szinkronnak a híg olaj tetszik, a fogaskerék fogainak meg a sűrű olaj, ami tele van EP adalékkal. Sajnos egyszerre nem megy a kettő, így meg kell alaposan fontolni, hogy mikor mit használunk.

Én úgy vagyok vele, hogy az előírt szintet tudja az olaj. Nálam az előírt szint az API GL-4, de GL-5 is használható. A GL-4 feltételez egy bizonyos nyomástűrést. Ez azt jelenti, hogy csak akkor kapja meg egy olaj a minősítést, ha kibír két felület között egy bizonyos nyomást anélkül, hogy a fémes érintkezés létrejönne. Szóval ha az adott olaj tudja a GL-4 szintet, akkor elvileg nem lehet fokozott kopás a rendszerben. A 75W-85-ös SMX-S tudja ezt a szintet, tehát a nyomástűrő és kenő képessége megfelel a Toyota által elvárt szintnek. Ezért is merem ezt használni és ajánlani.

Véleményem szerint egy hígabb olajjal sem történne hatalmas, felfokozott kopás, hiszen régebben a gyengébb nyomástűrésű GL-3-as olajakkal jártak gond nélkül a Carinák és az erősebb japán kocsik is. Azonban ilyen olajat már sehová sem ajánlanak, még a gyengébb kocsikba sem. Szerintem a Toyota még túl is biztosította a rendszert, mikor a GL-4-es minősítést írta elő -- de erre konkrét bizonyítékom nincsen.

A 75W-s Toyota olaj kizárt, hogy a GL-4-es szintet tudja, már a 75W-80-as olajak sem tudják, nem hogy ez a még hígabb olaj. Így én nem szívesen tenném bele a váltómba, mert nem teljesíti az előírt GL-4-es szintet. Azonban azt is tudni kell, hogy a fogaskerekek nem szoktak jellemzően a Toyota váltókban kikopni, mindig a szinkronnal van a probléma. Annak meg jó a híg olaj, ha a fogaskerekeknek nem is annyira. Ergo panaszmentes marad sokáig a váltó és több km-t is megy el bontás nélkül, mert nem kell a szinkronokat olyan hamar cserélni.

Az meg a másik, hogy azért nem én vagy a sarki Pista bá' mondja azt, hogy jó lesz az a 75W-s olaj ebbe, hanem a Toyota. Feltételezem, hogy nem mernék ajánlani a 75W-s olajat a régebbi váltós kocsikba és nem ezt tennék automatikusan bele, ha az ártana neki. Meg lenne annak visszhangja, ha a híg 75W-s olaj kiírtott volna 1-2 váltót. Szerintem nem okoz problémát, ezért is meri ezt használni a mszerviz is. A fogaskerekek is jól bírják, ha picit előbb meghalnak, az sem baj, mert így is bőven fél millió km-t elmennek. A szinkron a szűkebb keresztmetszet, annak meg jobb ez a híg olaj. Gondolom a mszervizesek is erre gondolkodtak, mikor emellett döntöttek. Ettől függetlenül én egy hígabb, de GL-4 szintű olajat javaslok, biztos, ami biztos elven -- ebből baj nem lehet, max akadozni fog így is a váltó egy kicsit még. Ha nagyon nincsen más mód, akkor jöjjön csak a 75W-s olaj.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.27 23:37:09 írta B.S. »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6602 Dátum: 2010.10.27 23:42:17 »
Az meg a másik, hogy azért nem én vagy a sarki Pista bá' mondja azt, hogy jó lesz az a 75W-s olaj ebbe, hanem a Toyota. Feltételezem, hogy nem mernék ajánlani a 75W-s olajat a régebbi váltós kocsikba és nem ezt tennék automatikusan bele, ha az ártana neki. Meg lenne annak visszhangja, ha a híg 75W-s olaj kiírtott volna 1-2 váltót. Szerintem nem okoz problémát, ezért is meri ezt használni a mszerviz is. A fogaskerekek is jól bírják, ha picit előbb meghalnak, az sem baj, mert így is bőven fél millió km-t elmennek. A szinkron a szűkebb keresztmetszet, annak meg jobb ez a híg olaj. Gondolom a mszervizesek is erre gondolkodtak, mikor emellett döntöttek. Ettől függetlenül én egy hígabb, de GL-4 szintű olajat javaslok, biztos, ami biztos elven -- ebből baj nem lehet, max akadozni fog így is a váltó egy kicsit még. Ha nagyon nincsen más mód, akkor jöjjön csak a 75W-s olaj.
Valahogy így gondolnám én is  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6603 Dátum: 2010.10.28 12:04:30 »
djbogy, a kuplungod csak akkor okozhatja a leírt váltóhibát, ha nem emel ki rendesen. Az többek közt abból (lenne) észrevehető, hogy közvetlenül a padló fölött (tehát ahogy elkezded engedni fölfelé a pedált) már kezd is fogni, kezd mozogni az autó. De akkor főleg 1-be és R-be lenne nehéz betenni (ezekbe viszont mindig), nem pedig 1-be és 2-be alkalmanként.
Ez szerintem nem mindig igaz. Nekem kézifékkel 1-ben, lassú kuplung felengedésre lefulladt, kb. középen fogott a kuplung és sík úton kinyomott kuplunggal, sebességben nem akart elindulni. A problémát a váltóval mégis a kuplung csere oldotta meg.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

nIKI7777

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6604 Dátum: 2010.10.31 07:46:35 »
Na végre kitudták találni, hogy mi okozta a hibát. :vízhőfok érzékelő romlott el.
Ez okozta a hibát, hogy ahogy a hőmérséklet lámpa kigyuladt, abban a pillanatban a motorjelző lámpa is, és bekapcsolt rögtön a ventillátor is.
Legalább mostmár tudom mi a baja.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6605 Dátum: 2010.10.31 08:15:58 »
Örülök hogy megoldódott  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6606 Dátum: 2010.11.01 20:22:11 »
Fiúk!
Hidrotőke csattogáson mit kell érteni?
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6607 Dátum: 2010.11.01 20:37:19 »
A hidrotőkék a szelepházagot állítják automatikusan. Ha ezt nem megfelelően végzik, akkor tulajdonképpen maguk a szelepek kezdenek el csattogni, mert túl nagy lesz a szelephézag. De tudtommal a te motorodban egyáltalán nincsenek hidrotőkék.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6608 Dátum: 2010.11.01 21:20:30 »
Én is úgy tudom, hogy a vvti motorok nem hidrotőkések.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6609 Dátum: 2010.11.01 21:28:09 »
A hidrotőkék a szelepházagot állítják automatikusan. Ha ezt nem megfelelően végzik, akkor tulajdonképpen maguk a szelepek kezdenek el csattogni, mert túl nagy lesz a szelephézag. De tudtommal a te motorodban egyáltalán nincsenek hidrotőkék.

Holnap megtudakolom!

Egyébként azért érdekelne mert olvastam a New Life Mobil1-nél egyik kommentező írta hogy "Hidegen is csendes motor, nincs hidrotőke csattogás többet" Na már most nekünk egyik télen ha jól emlékszem a 2009-es januári hónapos nagyon hideg volt -15fok este és mikor az autó elérte az üzemi hőfokot olyan furcsa morgó kerepelően morcos hangja lett(de csak üzemin!!) hogy csak néztem. Az olajra gondoltam hogy már nem oké (sajna már másfél éves volt benne a Mobil s 5w-40 kb 9ezer km-rel :( ) és ez miatt van ilyen hidegben a fura üzemi hang, nem is mertünk vele gyorsan járni abban a pár hétben! Ötlet?
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6610 Dátum: 2010.11.01 21:35:25 »
A hidrotőkék a szelepházagot állítják automatikusan. Ha ezt nem megfelelően végzik, akkor tulajdonképpen maguk a szelepek kezdenek el csattogni, mert túl nagy lesz a szelephézag. De tudtommal a te motorodban egyáltalán nincsenek hidrotőkék.

Holnap megtudakolom!

Egyébként azért érdekelne mert olvastam a New Life Mobil1-nél egyik kommentező írta hogy "Hidegen is csendes motor, nincs hidrotőke csattogás többet" Na már most nekünk egyik télen ha jól emlékszem a 2009-es januári hónapos nagyon hideg volt -15fok este és mikor az autó elérte az üzemi hőfokot olyan furcsa morgó kerepelően morcos hangja lett(de csak üzemin!!) hogy csak néztem. Az olajra gondoltam hogy már nem oké (sajna már másfél éves volt benne a Mobil s 5w-40 kb 9ezer km-rel :( ) és ez miatt van ilyen hidegben a fura üzemi hang, nem is mertünk vele gyorsan járni abban a pár hétben! Ötlet?

Az tuti, hogy nem a hidrotőke csattog!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6611 Dátum: 2010.11.01 21:57:25 »
Egyébként azért érdekelne mert olvastam a New Life Mobil1-nél egyik kommentező írta hogy "Hidegen is csendes motor, nincs hidrotőke csattogás többet" Na már most nekünk egyik télen ha jól emlékszem a 2009-es januári hónapos nagyon hideg volt -15fok este és mikor az autó elérte az üzemi hőfokot olyan furcsa morgó kerepelően morcos hangja lett(de csak üzemin!!) hogy csak néztem. Az olajra gondoltam hogy már nem oké (sajna már másfél éves volt benne a Mobil s 5w-40 kb 9ezer km-rel :( ) és ez miatt van ilyen hidegben a fura üzemi hang, nem is mertünk vele gyorsan járni abban a pár hétben! Ötlet?
Na most azt, hogy ezt így ráírják erre az olajra, abszolút a "marketing" rovatba illik sorolni  ;) ... Semmilyen normális olajjal nem lehet a motornak hidegen sem hidrotőke-hangja; eleve a hidrotőke-hang már műszaki hibára utal (hacsak nem szűnik meg az indítást követő pár mp-en belül).

És a hidrotőke-hang egyébként sem bemelegedett motornál jön elő. Hanem akkor tűnik el! De, mondom, a te motorod szvsz nem hidrotőkés. Nálad inkább a VVTi rendszer hülyéskedhetett átmenetileg; vagy a vezérműlánc-feszítő, ami szintén olajnyomással működik. Nem hinném, hogy attól lett volna, hogy másfél éves volt az olaj... Ilyen kevés kilométerrel... Bár nincs kizárva. De mínusz 15 fokban az autók tudnak néha vicces hangokat produkálni; ha a jelenség azóta nem jött elő, szvsz ne foglalkozz vele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6612 Dátum: 2010.11.04 13:32:33 »
A ZAP akkukról tud valaki valakit? Érdemes megvenni?
A Silver sorozatot néztem, relatív jó áron lenne, 2 év garival.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6613 Dátum: 2010.11.04 17:23:43 »
A ZAP akkukról tud valaki valakit? Érdemes megvenni?
A Silver sorozatot néztem, relatív jó áron lenne, 2 év garival.

ZAP

Mennyiért és hol? Jöhet privibe is...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6614 Dátum: 2010.11.04 19:47:05 »

ZAP
Mennyiért és hol? Jöhet privibe is...
Gyakorlati infóra gondoltam  ;)
A Coriba és a Qashqai-ba is kellene. Az 53Ah-s 15e, a másik meg min 70Ah-s kell legyen.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety