Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2354133 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6015 Dátum: 2009.11.19 19:41:14 »
Idézet
Be van vágva a szár teteje - tehát olyan, mint azok a csavarok, amiket normál (lapos) csavarhúzóval lehet tekerni. De nem hinném, hogy egy csavarhúzóval annyira ellen tudnék tartani, hogy közben le lehessen lazítani az anyát  wacko ... Csak lestem, hogy ez meg miféle megoldás?

Igen sajna nem egy szerencsés megoldás, de egy megfelelő méretű laposcsavarhúzó akár elég is lehet ellentartani. Csak marok kell hozzá  :lol:
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6016 Dátum: 2009.11.19 19:52:39 »
Pont ugyanaz volt, mint tegnap délben. Ebben az a pozitívum, hogy legalább nem lett rosszabb. nincs nagyon lemerülve, mert kb. 10mp-ig simán tudtam "indítózni", csak nincs már benne annyi erő, hogy a kellő lendületet felvegye a motor. A betolás kilőve, mert pont úgy álltam meg, hogy a bal eslő egy betonlapról épp lemászott, szóval egy pár centis hupli alján van, szóval egyedül nem megy, akkor már megvárom a bika-segítséget. Végül is van másik autó...
Az egészben az a bosszantó, hogy tavaly direkt gyári akksit vettem bele aranyáron, mert az sokáig bírja :wacko:
Majdnem biztos vagyok benne, hogy itt nem az akksi lesz a hibás. Viszont a leírásod alapján már kezd kicsit fura lenni a történet. Hogyhogy 10 mp-ig simán tudta forgatni a motort, mégsem indult be?! Lassabb forgatásra is illene azért beindulna (egy bizonyos határig), egyrészről; másrészről, elég furcsa egy "lemerülés" ez, hogy annyi kraft azért marad benne, hogy ilyen hosszú indítózásokat kibírjon  :wacko: ... Fene tudja, lehet, hogy mégsem százas az önindító? Pl. túl nagy áramot vesz föl vagy ilyesmi? Szerintem kb. elértünk a távdiagnosztizálás korlátaihoz  ::) ... Ott kéne lenni, tapasztalni, hogy ténylegesen mit is csinál ez az autó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6017 Dátum: 2009.11.19 19:54:33 »
Idézet
Be van vágva a szár teteje - tehát olyan, mint azok a csavarok, amiket normál (lapos) csavarhúzóval lehet tekerni. De nem hinném, hogy egy csavarhúzóval annyira ellen tudnék tartani, hogy közben le lehessen lazítani az anyát  wacko ... Csak lestem, hogy ez meg miféle megoldás?
Igen sajna nem egy szerencsés megoldás, de egy megfelelő méretű laposcsavarhúzó akár elég is lehet ellentartani. Csak marok kell hozzá  :lol:
Hát ja, nem lesz más megoldás - hétvégén nekiveselkedünk  :devil: ... Annál is inkább, mert ma megbeszéltem egy ócskással, hogy hétfőn elviszi a maradékot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6018 Dátum: 2009.11.19 21:19:46 »
Pont ugyanaz volt, mint tegnap délben. Ebben az a pozitívum, hogy legalább nem lett rosszabb. nincs nagyon lemerülve, mert kb. 10mp-ig simán tudtam "indítózni", csak nincs már benne annyi erő, hogy a kellő lendületet felvegye a motor. A betolás kilőve, mert pont úgy álltam meg, hogy a bal eslő egy betonlapról épp lemászott, szóval egy pár centis hupli alján van, szóval egyedül nem megy, akkor már megvárom a bika-segítséget. Végül is van másik autó...
Az egészben az a bosszantó, hogy tavaly direkt gyári akksit vettem bele aranyáron, mert az sokáig bírja :wacko:

Az Ave, vagy a Corsa szórakozik?

-meg kellene próbálni bikázva; ha úgy sem megy, akkor tuti más gubanc van! - Opeléknél a főtengely és  a vezérműtengely jeladók valamint a gyújtásmodul tud akár állóhelyzetben is meghalni. h aaz Ave, akkor passzolom; talán az üzemanyagellátással lehet esetleg gond.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6019 Dátum: 2009.11.19 22:09:34 »
Az Ave szvsz letiltana... Ezeknél már nincs ilyen tudtommal, hogy az önindító csak fooooorgatja fáradtan a motort, de beindítani már nem bírja... Ha indítózásnál leesik a feszültség vmi határérték alá, akkor sutty, "villany lekapcs", onnantól se kép-se hang.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6020 Dátum: 2009.11.19 22:11:29 »
Az Ave csinálja.
Szerintem akksi, mert nem arról van szó, hogy elfordítom a kulcsot, és nem történik semmi, hanem az, ami ilyenkor szokott, csak lassított felvételben, és néha mintha egy-egy pillanatra elkapná, de aztán mégsem.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6021 Dátum: 2009.11.19 22:17:23 »
Na most megleptél  :eek: ... Akksi-csere előtt pont ezt magyarázta nekünk a villanyász gyerek, hogy ezt a fázist nem szabad megvárni, mert letilt az autó  ::) ... Vmit az elektronikáról is magyarázott, hogy az ilyenkor fellépő feszültség-esés nem tesz jót neki... Én ezt a témát abszolút nem vágom, de szvsz ne kísérletezz vele tovább, nehogy vminek vmi baja legyen. Bikázzátok be...

És így viszont már azt mondom (jó ez, amikor az érdemi infó utólag jön :whistling:), hogy lehet: mégiscsak rossz az az akksi  :hmmmm: ... A Corsából előbb kinézném, hogy vmi gubanc miatt túl nagy a nyugalmi áramfelvétel - de az Avéból sokkal kevésbé.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.19 22:19:36 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6022 Dátum: 2009.11.19 22:19:20 »
Töltőd nincs?

Apámnak az egész hétvégén felkapcsolva hagyott világítás miatt abszolút 0-ra merült Corolláját bikáztuk, igaz, kb 20 percig össze volt kötve előtte a Hiluxal, mert a 400A-es bikakábel is kevés volt így neki.

-Bikakábel ~1500Ft; corsával odaállsz, összekötöd, picit emelt fordulaton 10-15 percig hagyni töltődni az aksit; aztán indítózás.

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6023 Dátum: 2009.11.19 22:19:41 »
Holnap lemegyek, és ráadom a gyújtást, hogy égve marad-e valami hibajelző lámpa, - ha akksi, akkor a töltésjelzőnek kéne, ha valami más, akkor a sárgának. Vagy tévedek?
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6024 Dátum: 2009.11.19 22:22:13 »
Töltőd nincs?
Ha lesz időm, veszek egy bikakábelt, de épp a 7végén egy országos trombitaversenyen kísérek,  :flowers:
töltőm lenne, csak az autó kinn van, a töltő a pincerekeszben, a konnektor meg idefenn...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6025 Dátum: 2009.11.19 22:22:17 »
Holnap lemegyek, és ráadom a gyújtást, hogy égve marad-e valami hibajelző lámpa, - ha akksi, akkor a töltésjelzőnek kéne, ha valami más, akkor a sárgának. Vagy tévedek?
Amíg a motor be nem indul, addig pl. a töltés-ellenőrző lámpa világítani fog mindenképpen. Ezzel nem jutsz előrébb. Be kéne indítani azt az autót...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6026 Dátum: 2009.11.19 22:23:11 »
Na most megleptél  :eek: ... Akksi-csere előtt pont ezt magyarázta nekünk a villanyász gyerek, hogy ezt a fázist nem szabad megvárni, mert letilt az autó  ::) ... Vmit az elektronikáról is magyarázott, hogy az ilyenkor fellépő feszültség-esés nem tesz jót neki... Én ezt a témát abszolút nem vágom, de szvsz ne kísérletezz vele tovább, nehogy vminek vmi baja legyen. Bikázzátok be...

És így viszont már azt mondom (jó ez, amikor az érdemi infó utólag jön :whistling:), hogy lehet: mégiscsak rossz az az akksi  :hmmmm: ... A Corsából előbb kinézném, hogy vmi gubanc miatt túl nagy a nyugalmi áramfelvétel - de az Avéból sokkal kevésbé.
Nem tilt az le, kb 7-8V alatt kapcsol ki a computer, meg mindenegyéb ( relé leold ) - de ekkor még az éppen átfordítás határán van az önindító.

- Az az aksi jó, ha ennyit tudott lassan tekerni, csak a rövid utak+riasztó szépen leszívta, és 13V helyett van benne kb 10 önindítózva 7,5-8V ami épp nem elég elindítani a gépet.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6027 Dátum: 2009.11.19 22:23:44 »
Töltőd nincs?
Ha lesz időm, veszek egy bikakábelt, de épp a 7végén egy országos trombitaversenyen kísérek,  :flowers:
töltőm lenne, csak az autó kinn van, a töltő a pincerekeszben, a konnektor meg idefenn...
És nem tudsz vhonnan összetrombitálni  :) 2-3 embert, hogy segítsenek ki- illetve betolni az autót? Vagy a Corsával meghúzni? Pár perc...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6028 Dátum: 2009.11.19 22:24:56 »
Nem tilt az le, kb 7-8V alatt kapcsol ki a computer, meg mindenegyéb ( relé leold ) - de ekkor még az éppen átfordítás határán van az önindító.

- Az az aksi jó, ha ennyit tudott lassan tekerni, csak a rövid utak+riasztó szépen leszívta, és 13V helyett van benne kb 10 önindítózva 7,5-8V ami épp nem elég elindítani a gépet.
Na, akkor ezt magyarázta a srác. És ha leold a relé, akkor utána mi van?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6029 Dátum: 2009.11.19 22:25:32 »
Töltőd nincs?
Ha lesz időm, veszek egy bikakábelt, de épp a 7végén egy országos trombitaversenyen kísérek,  :flowers:
töltőm lenne, csak az autó kinn van, a töltő a pincerekeszben, a konnektor meg idefenn...

Akku felcipel, 1 éjjel tölt ( gyereket távoltart) akku levisz, indít, rádió újraprogramoz ( ha a riasztó sajátakus, akkor előbb kapcsold ki!!!  - ha mégsem akkor 4-5 prc múlva úgyis lemerül :D)
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.19 22:30:18 írta Tamás69 »
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!