Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2354166 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5745 Dátum: 2008.12.29 02:14:40 »
A kérdések. A rázás, feltételezem, hogy centírozással orvosolható, vagy rosszul centírozták, vagy leesett egy ólomsúly. Csak ez lehet ok, vagy esetleg egy kátyú miatt deformálódott futómű is okozhat ilyet?
A rázó kerék miatt fogyaszthat többet az autó?
Avagy a kevés olaj miatt fogyaszthat többet?
Egyáltalán a kevés olaj lehet ok a lámpa felgyulladásához?

A rázást vagy centrírozási hiba okozza, vagy a gumi vagy felni hibája. Alapvetően mindegyik hasonlóan nyilvánul meg. Centrírgépen a kereket megpörgetve kiderül, hogy a felni üt-e, esetleg szálszakadásos lett-e a gumi, vagy csak ki kell újra centrírozni a kereket.

Futómű-deformálódás ilyet nem nagyon okoz, az inkább abban szokott megnyilvánulni, hogy elhúz valamelyik irányba a kocsi. De ehhez akkora pofont kell kapjon a futómű, amit tutira észrevettél volna.

Az átmeneti túlfogyasztás csak véletlen egybeesés. Ne figyeld ezt ennyire ;) ... Valszeg szembeszél lehetett ott, ahogy Tamás is írja. Simán tud literes nagyságrendű plusz fogyit okozni. Gondolj bele, légellenállás szempontjából egy 20 kmh-s szembeszél olyan, mintha 20 kmh-val gyorsabban mennél  :otlet:

Ha az olajlámpa kanyarban kigyullad, az arra utal, hogy alacsony az olajszint (kanyarban ellöttyen oldalra az olaj a karterben, és a szivattyú egy pár mp-ig levegőt szív, emiatt erre az időre nincs olajnyomás). Camry is szokott ilyet csinálni, ha megfeledkezek róla és lemegy minimum környékére a nívó. Gyakrabban kell csekkolni  ::) ... Ellenőrizd le haladéktalanul, és ha nincs minimum alatt, akkor keddig már fölösleges utántölteni; de ha alatta van, akkor önts utána valamennyit.

Ha túl kevés az olaj a motorban, akkor az üzemanyagfogyasztás megnő, naná. Elvégre romlik a kenés színvonala, megnő a motor belső ellenállása.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5746 Dátum: 2008.12.29 08:53:15 »
Ha a gumisnál vagy és megemeli, nézesd meg a belső féltengelycsuklót is (már ha olyan a gumis, aki szereléshez is ért); nekem is így kezdődött: először elkezdett rázni 110 fölött (jobbról éreztem), aztán 140-150 körül szinte "kisimult", ha motorfékkel gurultam, abbahagyta. Gumis nézte, újracentrírozta, (max 5 g különbségek voltak) a felnik ütöttek egyébként, de legalábbis kissé excentrikusnak tűntek  :whistling: Aztán autószerelő megnézte és a BAL belső csukló kb 5 mm-t kotyogott... 16e-ből megcsinálták kb. 5 óra alatt (felújítás, mert a gyári valami 50e), féktárcsa/betét cserével együtt, és azóta semmi gond vele! Egy megnézést mindenesetre megér...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5747 Dátum: 2008.12.29 09:16:07 »
Azért egy új Avensis esetén én inkább a gumi-felni hibára gondolok, mint féltengelygondra!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5748 Dátum: 2008.12.29 13:37:33 »
Basszus, le sem merem írni, nyugodtan kinevezhettek tiszteletbeli szőke nőnek... [rohog] [rohog] [rohog]
A motorolajos lámpa valóban azért villant fel, mert már csak hálni járt belé az olaj. Öntöttem bele 1 litert, és így éri el a minimum szintet. Na de miért...? Nem a kocsival van a baj, nem is a Mobil 1 olajjal, hanem velem. Ugyanis a legutóbbi szintnézés alkalmával nem toltam vissza tökig a nívópálcát, volt még benne jó másfél centi. Ott simán kijöhetett a hiányzó mennyiség. Még szerencse, hogy alacsony fordulaton vezetek, és azóta kevés városon kívüli utam volt...
Az a jó az egészben, hogy általában mindent 3x ellenőrzök: biztosan jól rácsavartam, biztosan jól bezártam, stb.
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5749 Dátum: 2008.12.29 14:15:32 »
húúúú..ez komoly.. :eek:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5750 Dátum: 2008.12.29 14:17:37 »
Ha a nívónál ment ki, akkor annak nyoma kell, hogy legyen...

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5751 Dátum: 2008.12.29 14:28:59 »
Azért egy új Avensis esetén én inkább a gumi-felni hibára gondolok, mint féltengelygondra!
Persze, meglehet, de (ha jól emlékszem) pont itt olvashattunk már ilyesmi idős (5 éves, ugye?) autóknál vezérműlánc szakadásról, kerékcsapágy gondokról stb., nem? De legyen gumihiba, az a legolcsóbb mind közül, szerintem.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5752 Dátum: 2008.12.29 14:30:46 »
Ha a nívónál ment ki, akkor annak nyoma kell, hogy legyen...
Felül a blokk tök száraz, ott nem mehetett ki, az olaj beöntőnyílása dettó. A pálca környéke elég mélyen van, odáig nem látok le, mindenesetre holnap ezt is megemlítem...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5753 Dátum: 2008.12.29 20:40:18 »
Ha a nívónál ment ki, akkor annak nyoma kell, hogy legyen...
Felül a blokk tök száraz, ott nem mehetett ki, az olaj beöntőnyílása dettó. A pálca környéke elég mélyen van, odáig nem látok le, mindenesetre holnap ezt is megemlítem...

Nem mehetett ott ki az olaj, tele lenne vele az egész motortér (én már sikeresen "kipróbáltam" ezt egyszer régebben :whistling:). Mindenesetre ez azért nem túl vicces, hogy eszerint meglehetősen sokat autóztál minimum alatti olajszinttel - kb. bő két liter lehetett már csak a motorodban a végén  ::) ... Tényleg szerencse, hogy nem vezetsz hajtósan. Gyakrabban kell nézni, írj be magadnak havonta emlékeztetőt a telefonodba vagy ilyesmi. Mondjuk ez nyilván azt is jelenti, hogy a motorod eszi valamennyire az olajat  ::) ... Akárhogy is számolom, a legutóbbi csere óta megtett szakaszon be kellett nyeljen kb. két litert. 15000 km/két liter. Aggasztóan soknak nem nevezném, de pl. a miénk semennyit sem fogyaszt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5754 Dátum: 2008.12.29 21:33:01 »
Ha a nívónál ment ki, akkor annak nyoma kell, hogy legyen...
Felül a blokk tök száraz, ott nem mehetett ki, az olaj beöntőnyílása dettó. A pálca környéke elég mélyen van, odáig nem látok le, mindenesetre holnap ezt is megemlítem...

A pálca mellett simán kijöhet úgy, hogy a csövön vissza is folyik, és fölülről észre sem veszed, viszonylag hosszú cső vezeti meg a pálcát, ott már nem fröcsköl az olaj, csak kibugyog, és elfolyik.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5755 Dátum: 2008.12.29 22:12:57 »
A pálca mellett kijöhet, azért ott benn a motortérben van egy kis kakaó... nézd meg egyszer, hogy a pálca meddig lesz olajos: végig! Márpedig ha végig olajos, akkor ha van rá módja, felül ki tud jönni. Az volt a szerencse, hogy csak egy kicsit volt "nyitva", így csak lassacskán fogy el.
Azt nehezen tudom elképzelni, hogy a motor enné az olajat, mert tavaly nem fogyott semmi, és ugyan váltottam olajat, de akkora különbség nem lehet, hogy az egyikből semmit nem eszik, a másikból meg másfél decit 1000 km-enként.
De ha mégis, akkor ezt jövőre is produkálnia kell, és akkor megint váltani fogok.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5756 Dátum: 2008.12.29 22:29:52 »
A pálca mellett kijöhet, azért ott benn a motortérben van egy kis kakaó... nézd meg egyszer, hogy a pálca meddig lesz olajos: végig! Márpedig ha végig olajos, akkor ha van rá módja, felül ki tud jönni. Az volt a szerencse, hogy csak egy kicsit volt "nyitva", így csak lassacskán fogy el.
Azt nehezen tudom elképzelni, hogy a motor enné az olajat, mert tavaly nem fogyott semmi, és ugyan váltottam olajat, de akkora különbség nem lehet, hogy az egyikből semmit nem eszik, a másikból meg másfél decit 1000 km-enként.
De ha mégis, akkor ezt jövőre is produkálnia kell, és akkor megint váltani fogok.

Hát akkor reméljük, hogy tényleg ott jött ki  :yes: ... Őszintén szólva meg is lepődtem erősen ezen a hirtelen olajfogyin - a kétliteresek nem szokták enni az olajat, pláne nem ennyire, még plánébb nem ilyen alacsony futásteljesítménnyel :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kisEmber

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 120
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5757 Dátum: 2009.01.01 16:00:48 »
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy meg tudná-e valaki mondani, hogy a 4A-FE-s motorban hogyan lehet előgyújtást állítani, ha lehet egyátalán, mert kis fordulatszámnál terhelve csörgés jön a motorból. Ha nem lehet, milyen alkatrész lehet a felelős? A fórumon már több hasonló motorral szerelt Toy tulaja találkozott  a problémával de megoldást még nem találtunk.



Tehát úgy néz ki, hogy a laposszíj feszítő tárcsa lehet a ludas a dologban, mert ha csapágy környékére olajat csepegtettünk, akkor elhallgat a csörgés, majd másnap, vagy harmadnapra visszajön. Tehát csapágy-csere lesz a dologból.

kisEmber

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5758 Dátum: 2009.01.01 21:41:21 »
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy meg tudná-e valaki mondani, hogy a 4A-FE-s motorban hogyan lehet előgyújtást állítani, ha lehet egyátalán, mert kis fordulatszámnál terhelve csörgés jön a motorból. Ha nem lehet, milyen alkatrész lehet a felelős? A fórumon már több hasonló motorral szerelt Toy tulaja találkozott  a problémával de megoldást még nem találtunk.



Tehát úgy néz ki, hogy a laposszíj feszítő tárcsa lehet a ludas a dologban, mert ha csapágy környékére olajat csepegtettünk, akkor elhallgat a csörgés, majd másnap, vagy harmadnapra visszajön. Tehát csapágy-csere lesz a dologból.

kisEmber

Na, ez klasszikus példa arra, amikor leírás alapján, messziről "másnak hallatszik" valami  :whistling: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5759 Dátum: 2009.01.04 12:16:56 »
Szerintetek búgó differenciálművet lehet javítani? A Starletről van szó, menetben kb. olyan hangja van, mint pl. a régebbi Ikarusoknak szokott lenni, csak persze halkabb kiadásban. Egyenletes haladásnál ill. gyorsítás közben folyamatosan szól - motorféknél vagy üresben nem hallani. Nem vészes, de azért hallható.

Kérdés persze, hogy ez egyáltalán hiba-e, vagy ennek egyszerűen van ez a hangja és kész? Normális lehet ez, hogy egy autónak búg a diffije?

Ha mégsem sajátosság, hanem hiba - akkor vajon történhet egyáltalán valami rossz, ha így tovább használom, mármint tartósan? Most került bele csúcsminőségű új olaj (fullszint 75 W-140-es LM, 7 ezer volt az egyetlen liter) - azóta kb. a felére halkult a hang, de nem szűnt meg. Az lenne vajon a legegyszerűbb, ha használnám nyugodtan, és úgyis meghallanám majd, ha rosszabbodik?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )