A kérdések. A rázás, feltételezem, hogy centírozással orvosolható, vagy rosszul centírozták, vagy leesett egy ólomsúly. Csak ez lehet ok, vagy esetleg egy kátyú miatt deformálódott futómű is okozhat ilyet?
A rázó kerék miatt fogyaszthat többet az autó?
Avagy a kevés olaj miatt fogyaszthat többet?
Egyáltalán a kevés olaj lehet ok a lámpa felgyulladásához?
A rázást vagy centrírozási hiba okozza, vagy a gumi vagy felni hibája. Alapvetően mindegyik hasonlóan nyilvánul meg. Centrírgépen a kereket megpörgetve kiderül, hogy a felni üt-e, esetleg szálszakadásos lett-e a gumi, vagy csak ki kell újra centrírozni a kereket.
Futómű-deformálódás ilyet nem nagyon okoz, az inkább abban szokott megnyilvánulni, hogy elhúz valamelyik irányba a kocsi. De ehhez akkora pofont kell kapjon a futómű, amit tutira észrevettél volna.
Az átmeneti túlfogyasztás csak véletlen egybeesés. Ne figyeld ezt ennyire
... Valszeg szembeszél lehetett ott, ahogy Tamás is írja. Simán tud literes nagyságrendű plusz fogyit okozni. Gondolj bele, légellenállás szempontjából egy 20 kmh-s szembeszél olyan, mintha 20 kmh-val gyorsabban mennél
Ha az olajlámpa kanyarban kigyullad, az arra utal, hogy alacsony az olajszint (kanyarban ellöttyen oldalra az olaj a karterben, és a szivattyú egy pár mp-ig levegőt szív, emiatt erre az időre nincs olajnyomás). Camry is szokott ilyet csinálni, ha megfeledkezek róla és lemegy minimum környékére a nívó. Gyakrabban kell csekkolni
... Ellenőrizd le haladéktalanul, és ha nincs minimum alatt, akkor keddig már fölösleges utántölteni; de ha alatta van, akkor önts utána valamennyit.
Ha túl kevés az olaj a motorban, akkor az üzemanyagfogyasztás megnő, naná. Elvégre romlik a kenés színvonala, megnő a motor belső ellenállása.