Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355043 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5625 Dátum: 2008.09.24 16:09:07 »
Megcsócsálta valami nyavalyás állat  :censored: ... Macska, vagy még inkább menyét, hogy a büdös rosseb enné meg, akármi is volt  :2guns: !!!


Inkább menyét, macska nem rág vezetéket, max melegedni megy a motortérbe, és ahol macsek van ott nincs menyét :yes:

Franc tudja. Garfield bárkivel köt üzletet. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5626 Dátum: 2008.10.23 10:57:45 »
Akinek szuksege van EODB-II-es hibakod olvasasra/torlesre vagy egyeb diagnosztikara az szoljon, beruhaztam egy ilyen olvasora. Most gondolkozom a Toyota specifikus szenzor kiegeszites megvasarlasan is, ezzel elvileg csomo mindent lehet monitorozni, legzsak, abs, missfire, valto, stb. stb. Valami jelkepes tamogatas/esemeny azert nem jonne rosszul, 3-4 ev alatt hatha behozza az arat.

Elvileg ezeket fogja tudni olvasni, ha megrendelem a kiegeszitest> http://www.autoenginuity.com/Toyota-All-Systems-List.html
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5627 Dátum: 2008.11.06 15:59:29 »
Sziasztok,
már rég jártam erre, aminek nagyon 1szerű oka van, nem volt időm :(
Szóval nem volt kocsim 1 jó ideig, mert kerestem 1 jó szerelőt, aki olcsó is, és nem a világ végén van. Végre sikerült találni, mondjuk cserébe kicsit lassú is.
Szeptember végén az új M0 végénél az M5 csomópont előtt 1 km-el eldurrant a hűtőrendszerem. Elgurultam az M5 gyáli visszafordítóig, onnan húztak haza. Közben mivel szervó fékes néha beindítottam. Az alapjárat 800-1500 között ingadozott, nem sok víz lehetett a rendszerben. Miután találtam szerelőt, elvontattuk hozzá, megállapította, hogy a termosztát háza szétrohadt, és onnan folyt el a víz. Mutatta is, elég rendesen szétrohadt, a vékony csőnél folyt el a víz, de a vastag cső is már megvékonyodott. Mindez szerinte a vízzel való használat miatt lehet. Erre utal, hogy a vízpumpa is elkezdett könnyezni már. Szóval lett gyári termosztátház, termosztát, tömítés, meg utángyártott pumpa. Elhoztam az autót, elkezdtem óvatosan használni, de féltem, hogy a víz nélküli hajtás károsíthatta, ezért finoman használgattam. Nem is volt vele probléma, mentem vele 100km-et. Aztán fokozatosan elkezdtem terhelni, 80-90-100 az M0-áson. Semmi változás, jól ment. Aztán ma már délelőtt dombra fel 120 óra szerint, ezt is bírta. Délután dombról le 150 óra szerint 1 percig, ezt is bírta. Aztán hazafelé csalinkáztam 50-60 között mentem legalább 5-6km-et, és 1 kereszteződéshez érve vettem észre, hogy melegen 1500-as az alapjárat. Már ez gyanús volt. Aztán mentem tovább enyhe emelkedő 50-60 között a mutató elkezdett a vízszintből felfelé menni, 1 egységnyit ment fel. Aztán mentem még tovább, figyelgettem, de nem ment lejjebb, aztán leállítottam a mocit, de a ventit rajta hagytam. Már akkor lement vízszintbe, de lejjebb nem akart menni. A tartály full -1cmen volt, ez volt a feltöltés 150km-el ezelőtt. Semmi vízfogyasztása nem volt, minden út után csekkeltem, hidegen, és melegen is. Most, amikor ilyen meleg volt, majdnem tele volt a tartály. Hagytam lehűlni, aztán mentem vele 30-60 között 3km-et, és most nem akart megint vízszint fölé menni, és az alapjárat is jó volt. Szóval tanácstalan vagyok. Hengerfejes? Vagy mi a búbánat. Nem hűt a hűtő, mert szétrothadt? A hűtőre felhívta a szerelő a figyelmet, hogy lehet, hogy mivel elég rozsdás a lé, ami benne van, lehet, hogy rothad. Lehet, hogy az a gond? Ezt hogy lehet kiszűrni?
Merjek így járni az autóval? Persze nem 150-el ;)
Laco 73 :D

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5628 Dátum: 2008.11.06 16:24:15 »
esély van de nem lehet tudni h  hengerfejes. nekem is az elozo corimnál a elozo tulaj ablakmosoval toltotte fela a hutot megfőtt a motor
ez az állando figyelgetés...nekem ekkor lette elegem, eladtam. hiába cseréltük ki a tomitést...ha ugrál a mutató az már gáz
utána letekertem vele zadarba egyhuzamban és én is elégettem a tömitést
a motor birja ha kcisit a pirosban áll a mutato. birnia kell. talán van remény..
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.06 21:45:08 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5629 Dátum: 2008.11.08 12:08:49 »
Sziasztok,
már rég jártam erre, aminek nagyon 1szerű oka van, nem volt időm :(
Szóval nem volt kocsim 1 jó ideig, mert kerestem 1 jó szerelőt, aki olcsó is, és nem a világ végén van. Végre sikerült találni, mondjuk cserébe kicsit lassú is.
Szeptember végén az új M0 végénél az M5 csomópont előtt 1 km-el eldurrant a hűtőrendszerem. Elgurultam az M5 gyáli visszafordítóig, onnan húztak haza. Közben mivel szervó fékes néha beindítottam. Az alapjárat 800-1500 között ingadozott, nem sok víz lehetett a rendszerben. Miután találtam szerelőt, elvontattuk hozzá, megállapította, hogy a termosztát háza szétrohadt, és onnan folyt el a víz. Mutatta is, elég rendesen szétrohadt, a vékony csőnél folyt el a víz, de a vastag cső is már megvékonyodott. Mindez szerinte a vízzel való használat miatt lehet. Erre utal, hogy a vízpumpa is elkezdett könnyezni már. Szóval lett gyári termosztátház, termosztát, tömítés, meg utángyártott pumpa. Elhoztam az autót, elkezdtem óvatosan használni, de féltem, hogy a víz nélküli hajtás károsíthatta, ezért finoman használgattam. Nem is volt vele probléma, mentem vele 100km-et. Aztán fokozatosan elkezdtem terhelni, 80-90-100 az M0-áson. Semmi változás, jól ment. Aztán ma már délelőtt dombra fel 120 óra szerint, ezt is bírta. Délután dombról le 150 óra szerint 1 percig, ezt is bírta. Aztán hazafelé csalinkáztam 50-60 között mentem legalább 5-6km-et, és 1 kereszteződéshez érve vettem észre, hogy melegen 1500-as az alapjárat. Már ez gyanús volt. Aztán mentem tovább enyhe emelkedő 50-60 között a mutató elkezdett a vízszintből felfelé menni, 1 egységnyit ment fel. Aztán mentem még tovább, figyelgettem, de nem ment lejjebb, aztán leállítottam a mocit, de a ventit rajta hagytam. Már akkor lement vízszintbe, de lejjebb nem akart menni. A tartály full -1cmen volt, ez volt a feltöltés 150km-el ezelőtt. Semmi vízfogyasztása nem volt, minden út után csekkeltem, hidegen, és melegen is. Most, amikor ilyen meleg volt, majdnem tele volt a tartály. Hagytam lehűlni, aztán mentem vele 30-60 között 3km-et, és most nem akart megint vízszint fölé menni, és az alapjárat is jó volt. Szóval tanácstalan vagyok. Hengerfejes? Vagy mi a búbánat. Nem hűt a hűtő, mert szétrothadt? A hűtőre felhívta a szerelő a figyelmet, hogy lehet, hogy mivel elég rozsdás a lé, ami benne van, lehet, hogy rothad. Lehet, hogy az a gond? Ezt hogy lehet kiszűrni?
Merjek így járni az autóval? Persze nem 150-el ;)

Sztem kissé (?) túlzásba viszed a hibakeresést  :yes: ... Most komolyan amiatt aggódsz, hogy egyszer egy picit följebb ment a mutató? Nincs az odaragasztva ;) ... Mászkálhat kicsit, ez tök normális dolog (ne mondjátok, hogy Toyotánál középen KELL állnia a mutatónak, mert ez nem így van - vezettem/vezetek én is elég Toyotát). Majd ha mászik fölfelé, sokszor, NAGYON (mondjuk közelíti a pirosat, netán el is éri) - akkor lesz miért aggódni. Mert most, így, még nem nagyon kell - pláne, hogy amint írod, nem eszi a vizet, és amúgy is minden OK vele.

Persze, nem mondom, hogy kizárt, hogy megsérült a hengerfejtömítés. Az sem kizárt, hogy tényleg eltömődött, legalábbis részlegesen, a hűtő a vizes használattól. De amíg csak ennyi tünet van (ha ezt lehet egyáltalán annak nevezni), addig nehéz levonni bármilyen következtetést.

Viszont a fék miatt nem kellett volna beindítani a motort, fog az anélkül is, csak taposni kell 1000-rel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5630 Dátum: 2008.11.10 19:47:30 »
Sztem kissé (?) túlzásba viszed a hibakeresést  :yes: ... Most komolyan amiatt aggódsz, hogy egyszer egy picit följebb ment a mutató? Nincs az odaragasztva ;) ... Mászkálhat kicsit, ez tök normális dolog (ne mondjátok, hogy Toyotánál középen KELL állnia a mutatónak, mert ez nem így van - vezettem/vezetek én is elég Toyotát). Majd ha mászik fölfelé, sokszor, NAGYON (mondjuk közelíti a pirosat, netán el is éri) - akkor lesz miért aggódni. Mert most, így, még nem nagyon kell - pláne, hogy amint írod, nem eszi a vizet, és amúgy is minden OK vele.

Persze, nem mondom, hogy kizárt, hogy megsérült a hengerfejtömítés. Az sem kizárt, hogy tényleg eltömődött, legalábbis részlegesen, a hűtő a vizes használattól. De amíg csak ennyi tünet van (ha ezt lehet egyáltalán annak nevezni), addig nehéz levonni bármilyen következtetést.

Viszont a fék miatt nem kellett volna beindítani a motort, fog az anélkül is, csak taposni kell 1000-rel.
Köszi a megnyugtatást, mindenesetre finoman használom azóta, és még nem jelentkezett, holnap, holnapután lesz két hosszabb utam, aztán kiderül, hogy bírja -e.
Eddig nem mászkált a mutató soha.
Pirosat csak múltkor érte el, amikor elment a víz.
Szervófék nélkül halál közlekedni, elvontattuk a kocsit, 8km-et úgy. Hát teljes erőmből nyomtam, és így kb 10 másodpercenként lassult 20km/h-t.
Dombon lefelé szinte végig nyomtam, így is alig lassult.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5631 Dátum: 2008.11.10 19:54:45 »
Eddig nem mászkált a mutató soha.
Pirosat csak múltkor érte el, amikor elment a víz.
Szervófék nélkül halál közlekedni, elvontattuk a kocsit, 8km-et úgy. Hát teljes erőmből nyomtam, és így kb 10 másodpercenként lassult 20km/h-t.
Dombon lefelé szinte végig nyomtam, így is alig lassult.

És biztos vagy benne, hogy mindig figyelted a mutatót?

Fék: látszik, hogy nem vezettél soha 408-as Moszkvicsot  :whistling: ...  :tt2: ... ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5632 Dátum: 2008.11.11 22:44:07 »
És biztos vagy benne, hogy mindig figyelted a mutatót?

Fék: látszik, hogy nem vezettél soha 408-as Moszkvicsot  :whistling: ...  :tt2: ... ;)
Nézd, nyilván nem figyeltem 30ezer km-en keresztül, de mióta nálam van, azóta még nem láttam ilyet. Sose, 40fokban a forgalomban se.
Amúgy sztem valami megkattant. Valami érzékelő, vagy nem tom mi. De az is lehet, hogy eltömődött, vagy nem tudom. A következő a hibajelenség. Elindultam hidegen 2000-es alapjárat, 3km után még mindig aránylag hidegen 1800-as alapjárat, majd leejti 1000-re, és vissza 1Hz-vel. Aztán ahogy melegedett, az ugrás amplitúdója egyre csak csönnenk. Automatika tanulmányaimból úgy rémlik, hogy ez 2 állású kapcsolós szabályozás hőtechnikai szakaszhoz való, de a fordulatszámot ennyire nem lehet durván szabályozni, mert az nem jó. Aztán ahogy teljesen bemelegedett, és még 5km-et mentem vele, teljesen megszűnt, csak kicsit magasabb volt az alapjárat, kb 200-al mutató szerint.
Délután semmi.
Mi befolyásolhatja a fordulatszám szabályozási kört?
Múltkor akkor volt ilyen problémám, amikor fals levegőt szívott, mert eltörött a levegőbeszívó. Most milyen szenzor szórakozhat? Lehet, hogy a hőmérő szenzor? És múltkor ezért kezdte el forralni a vizet, mert rossz jelet adott a szenzor van egyáltalán ilyen szenzor?
Amúgy nézem a vízfogyasztást, mennyi a megengedett? Mármint öreg kocsinál néhány csepp ugye itt ott elfolyik, meg párolog?, de az nem lehet több 1liter/5000km/félévnél. Szóval most 200km után kb 2deci fogyott el saccra, de nehéz ezt megmondani, mert nem mindig áll vízben a kocsi ;) De mindenesetre már több, mint 1 újjnyival lejjebb van a szint. Kezdjek aggódni? Azóta jobban nézem a fordulatszámmérőt, meg a hőmérőt, mint a km órát :(
Attól félek, hogy ha elviszem szerelőhöz, nem tudja produkálni a hibajelenséget, és nem tud érdemben hozzászólni. Mert persze ki lehet cserélni minden érzékelőt, és beavatkozót a körben, meg újra lehet kábelezni 1 fél autó áráért, de ha nem is az a probléma?

Fék: Kispolszkit vezettem, ami nem szervós, hát el is tört volna a pedál, ha úgy nyomom, mint szegény Corollát ;)
Amúgy ez is olyan lehet, mint a szervókormány. A Yaris kormányát egy helyben szervó nélkül alig lehet megmozdítani. Az én Corollámét 2 ujjal;)
Szóval, ha 1 kocsit szervósra terveznek, akkor alapból marha nehéz vele mit kezdeni. A szervó nélküli kocsikat viszont úgy csinálták, hogy azért lehessen vezetni. Viszonyításként a cégnél nyomtam már kamionféket, ami tesztpadon volt, hát az 10x könnyebb volt, mint a Cori fékje szervó nélkül ;)
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5633 Dátum: 2008.11.11 23:50:56 »
És biztos vagy benne, hogy mindig figyelted a mutatót?

Fék: látszik, hogy nem vezettél soha 408-as Moszkvicsot  :whistling: ...  :tt2: ... ;)
Nézd, nyilván nem figyeltem 30ezer km-en keresztül, de mióta nálam van, azóta még nem láttam ilyet. Sose, 40fokban a forgalomban se.
Amúgy sztem valami megkattant. Valami érzékelő, vagy nem tom mi. De az is lehet, hogy eltömődött, vagy nem tudom. A következő a hibajelenség. Elindultam hidegen 2000-es alapjárat, 3km után még mindig aránylag hidegen 1800-as alapjárat, majd leejti 1000-re, és vissza 1Hz-vel. Aztán ahogy melegedett, az ugrás amplitúdója egyre csak csönnenk. Automatika tanulmányaimból úgy rémlik, hogy ez 2 állású kapcsolós szabályozás hőtechnikai szakaszhoz való, de a fordulatszámot ennyire nem lehet durván szabályozni, mert az nem jó. Aztán ahogy teljesen bemelegedett, és még 5km-et mentem vele, teljesen megszűnt, csak kicsit magasabb volt az alapjárat, kb 200-al mutató szerint.
Délután semmi.
Mi befolyásolhatja a fordulatszám szabályozási kört?
Múltkor akkor volt ilyen problémám, amikor fals levegőt szívott, mert eltörött a levegőbeszívó. Most milyen szenzor szórakozhat? Lehet, hogy a hőmérő szenzor? És múltkor ezért kezdte el forralni a vizet, mert rossz jelet adott a szenzor van egyáltalán ilyen szenzor?
Amúgy nézem a vízfogyasztást, mennyi a megengedett? Mármint öreg kocsinál néhány csepp ugye itt ott elfolyik, meg párolog?, de az nem lehet több 1liter/5000km/félévnél. Szóval most 200km után kb 2deci fogyott el saccra, de nehéz ezt megmondani, mert nem mindig áll vízben a kocsi ;) De mindenesetre már több, mint 1 újjnyival lejjebb van a szint. Kezdjek aggódni? Azóta jobban nézem a fordulatszámmérőt, meg a hőmérőt, mint a km órát :(
Attól félek, hogy ha elviszem szerelőhöz, nem tudja produkálni a hibajelenséget, és nem tud érdemben hozzászólni. Mert persze ki lehet cserélni minden érzékelőt, és beavatkozót a körben, meg újra lehet kábelezni 1 fél autó áráért, de ha nem is az a probléma?

Nyilván kap a motorvezérlés jelet a hűtőfolyadék hőfokáról. De ez az elektromos-jeladós része a történetnek az, ahol én fel szoktam tenni a kezemet  ::) ... Ehhez én nagyon nem értek. Mindenesetre a leírt jelenség abnormális, ez egyértelmű. Talán majd b.c. Mesterék tudnak rá mondani valamit...

Hűtőfolyadék-fogyás: nagyon lassan nagyon kis mennyiség (mondjuk, ahogy írod, fél év alatt, de akkor sem ám egy liter, hanem talán pár deci) normális - de ez, hogy 200 km alatt láthatóan lejjebb ment a szint, semmiképpen nem az. Ha nem szivárog sehol (kifelé), akkor lehet, hogy hengerfejes lett az autód a túlmelegedéstől  :no: ... Ez magyarázat lehetne a random mutató-mászkálásra is (bár, mondom, ehhez nem kell az autónak hengerfejesnek lennie).

Fék: Kispolszkit vezettem, ami nem szervós, hát el is tört volna a pedál, ha úgy nyomom, mint szegény Corollát ;)
Amúgy ez is olyan lehet, mint a szervókormány. A Yaris kormányát egy helyben szervó nélkül alig lehet megmozdítani. Az én Corollámét 2 ujjal;)
Szóval, ha 1 kocsit szervósra terveznek, akkor alapból marha nehéz vele mit kezdeni. A szervó nélküli kocsikat viszont úgy csinálták, hogy azért lehessen vezetni. Viszonyításként a cégnél nyomtam már kamionféket, ami tesztpadon volt, hát az 10x könnyebb volt, mint a Cori fékje szervó nélkül ;)

OK, ez tiszta sor, szervófékes autó pedálját sokkal jobban kell nyomni, ha nem megy a szervó, mint egy eleve szervó nélkülijét. A 408-as Moszkvicsot mondjuk azért említettem, mert az ugyan szervó nélküli, de valami embertelen erővel kell nyomni benne a féket. Általam valaha vezetett összes autótípus közül messze a legnehezebben. Majdnem olyan, mint a szervós autók nem működő szervóval  :whistling: ... Amúgy vezettem én már haza a Camryt is Horvátországból Pécsre, álló motorral (vezérműszíj kampec), tehát szervó nélkül, egy vontatókötél végén - vagyis az egész vontatmányt nekem kellett nagyrészt fékeznem. Nagyon kell hozzá taposni a pedált - de ha nagyon taposod, akkor fog. Nem 10 mp-enként 20 kmh lassulással, hanem rendesen  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5634 Dátum: 2008.11.12 11:03:22 »
Sürgősen keresünk egy első kiadású RAV4-est fotózásra.
Újságban cikkhez kellenek képek.
(A fotózás Budapesten lenne a héten!)

leszilaci

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5635 Dátum: 2008.11.12 11:55:20 »

...Amúgy ez is olyan lehet, mint a szervókormány. A Yaris kormányát egy helyben szervó nélkül alig lehet megmozdítani. Az én Corollámét 2 ujjal;)
Szóval, ha 1 kocsit szervósra terveznek, akkor alapból marha nehéz vele mit kezdeni. A szervó nélküli kocsikat viszont úgy csinálták, hogy azért lehessen vezetni. 
off:
mikor lerohadt alattam a fábia (vezérlésnél beállt 1 görgő->motor kampec) egy 307sw-vel vontattak keresztül fehérváron...ami nem lett volna baj, ha az ipse max 30-cal ment volna :eek: de nem..30 az a minimum volt: körforgalomban. ott nem a fékkezés miatt paráztam(bár volt,h a kéziféket is tépkedtem,h megálljak) hanem mikor kanyarodtunk derékszögben :sweatdrop:

u.i: Andráshoz miért nem viszed?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5636 Dátum: 2008.11.12 20:08:42 »

...Amúgy ez is olyan lehet, mint a szervókormány. A Yaris kormányát egy helyben szervó nélkül alig lehet megmozdítani. Az én Corollámét 2 ujjal;)
Szóval, ha 1 kocsit szervósra terveznek, akkor alapból marha nehéz vele mit kezdeni. A szervó nélküli kocsikat viszont úgy csinálták, hogy azért lehessen vezetni. 
off:
mikor lerohadt alattam a fábia (vezérlésnél beállt 1 görgő->motor kampec) egy 307sw-vel vontattak keresztül fehérváron...ami nem lett volna baj, ha az ipse max 30-cal ment volna :eek: de nem..30 az a minimum volt: körforgalomban. ott nem a fékkezés miatt paráztam(bár volt,h a kéziféket is tépkedtem,h megálljak) hanem mikor kanyarodtunk derékszögben :sweatdrop:

u.i: Andráshoz miért nem viszed?

Nemtom ki vontatott, de sok esze lehetett  :censored: ... Én tutira rögtön közöltem volna vele, hogy lassítson.

Amúgy dízeleknél tényleg katasztrofális tud lenni, ha nem megy a fékszervó. Nem tudom, miért - de rosszabb, mint a benzineseknél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5637 Dátum: 2008.11.13 10:42:46 »
Nemtom ki vontatott, de sok esze lehetett  :censored: ... Én tutira rögtön közöltem volna vele, hogy lassítson.

Amúgy dízeleknél tényleg katasztrofális tud lenni, ha nem megy a fékszervó. Nem tudom, miért - de rosszabb, mint a benzineseknél.
én akkor kezdtem aggódni, mikor a pug hátuljába kicsit ferdén csavarta be a vontatószemet, ezzel szétbaxta a menetet :wacko:
így 2és fél menet ráncigálta a kb 1200kg-t  :clap:
nem egy finomkodó ember...amolyan tenyerestalpas stílusú :sweatdrop:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5638 Dátum: 2008.11.13 12:42:47 »
Nemtom ki vontatott, de sok esze lehetett  :censored: ... Én tutira rögtön közöltem volna vele, hogy lassítson.
Amúgy dízeleknél tényleg katasztrofális tud lenni, ha nem megy a fékszervó. Nem tudom, miért - de rosszabb, mint a benzineseknél.

A dieselmotor jóval nehezebb, mint a benzines, a súly miatt (is).
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5639 Dátum: 2008.11.13 19:33:48 »
Sziasztok,
már rég jártam erre, aminek nagyon 1szerű oka van, nem volt időm :(
Szóval nem volt kocsim 1 jó ideig, mert kerestem 1 jó szerelőt, aki olcsó is, és nem a világ végén van. Végre sikerült találni, mondjuk cserébe kicsit lassú is.
Szeptember végén az új M0 végénél az M5 csomópont előtt 1 km-el eldurrant a hűtőrendszerem. Elgurultam az M5 gyáli visszafordítóig, onnan húztak haza. Közben mivel szervó fékes néha beindítottam. Az alapjárat 800-1500 között ingadozott, nem sok víz lehetett a rendszerben. Miután találtam szerelőt, elvontattuk hozzá, megállapította, hogy a termosztát háza szétrohadt, és onnan folyt el a víz. Mutatta is, elég rendesen szétrohadt, a vékony csőnél folyt el a víz, de a vastag cső is már megvékonyodott. Mindez szerinte a vízzel való használat miatt lehet. Erre utal, hogy a vízpumpa is elkezdett könnyezni már. Szóval lett gyári termosztátház, termosztát, tömítés, meg utángyártott pumpa. Elhoztam az autót, elkezdtem óvatosan használni, de féltem, hogy a víz nélküli hajtás károsíthatta, ezért finoman használgattam. Nem is volt vele probléma, mentem vele 100km-et. Aztán fokozatosan elkezdtem terhelni, 80-90-100 az M0-áson. Semmi változás, jól ment. Aztán ma már délelőtt dombra fel 120 óra szerint, ezt is bírta. Délután dombról le 150 óra szerint 1 percig, ezt is bírta. Aztán hazafelé csalinkáztam 50-60 között mentem legalább 5-6km-et, és 1 kereszteződéshez érve vettem észre, hogy melegen 1500-as az alapjárat. Már ez gyanús volt. Aztán mentem tovább enyhe emelkedő 50-60 között a mutató elkezdett a vízszintből felfelé menni, 1 egységnyit ment fel. Aztán mentem még tovább, figyelgettem, de nem ment lejjebb, aztán leállítottam a mocit, de a ventit rajta hagytam. Már akkor lement vízszintbe, de lejjebb nem akart menni. A tartály full -1cmen volt, ez volt a feltöltés 150km-el ezelőtt. Semmi vízfogyasztása nem volt, minden út után csekkeltem, hidegen, és melegen is. Most, amikor ilyen meleg volt, majdnem tele volt a tartály. Hagytam lehűlni, aztán mentem vele 30-60 között 3km-et, és most nem akart megint vízszint fölé menni, és az alapjárat is jó volt. Szóval tanácstalan vagyok. Hengerfejes? Vagy mi a búbánat. Nem hűt a hűtő, mert szétrothadt? A hűtőre felhívta a szerelő a figyelmet, hogy lehet, hogy mivel elég rozsdás a lé, ami benne van, lehet, hogy rothad. Lehet, hogy az a gond? Ezt hogy lehet kiszűrni?
Merjek így járni az autóval? Persze nem 150-el ;)
szisztok!
Tekintve, hogy meg is lettem szólítva így nem maradhatok inkognitóban.

Ha nekem ilyen gondom lenne, akkor mgenézném az elektromos csatikat a hőfokmérőn, mérőkön. A venti kapcsolója a 4A-FE motoron éppen a termosztátházon van, nem tudom, hogy a te motorodon ott van-e valami. Ha külön kapcsolóval relével kapcsolják a ventit akkor ott kell lenni. De manapság ,már simán a vízhőfok jeleből az ECU kapcsolja a relét az meg a ventit.

Valszeg kimosnám a hűtőt kivéve persze! Ez gyerekjáték.
Aztán mivel meg van bontva a rendszer megnézném a termosztátot, estleg be is szereznék egyet Nipparts 2100 Ft, nem pénz... Megjegyzem a szerelőnek illett volna ellenőrizni a helyes máködést főképp, miután megfőzted kicsit!

Azt hiszem az egészet érdemes lenne azzal kezdeni, hogy keresni egy olyan szervízt, amelyik egy indikátor folyadékot tartalmazó műszerrel képes kimutatni a tágulási tartályban lévő gázt, hogy nem az égéstérből való-e. Ezzel egycsapásra kizárható, hogy hengerfejes, vagy sem.

Egyébként a szenzorok mérhetőek, általában NTC karakterisztikájúak, azaz kis hőmérsékleten nagy ellenállásúak és fordítva. Ezeknek utána kell nézni, hogy mennyi a rendes értékük és végigmérni őket. Persze az lenne a legjobb, ha akkor tudnálmérni, amikor produkálja a hibát.

Aztán nem kell elfelejteni, hogy a szenzor és az ECU közti vezeték is lehet hibás, szakadt, testelt, stb...