Lehet, hogy a hiba az én készülékemben van, de egy újabb negatív tapasztalattal gazadagítom az itteni hozzászólásokat.
Történt, hogy sajnos bekrepált a generátorom (1 év 50e km...) elég gázos hangja volt(05.26) , ezért úgy döntöttem, hogy nem megyek a jól megszokott, kedvelt M+F-hez, hanem itt Szegeden javíttatok. A dolog pikantériája, hogy a generátor zörgése elõtt egy nappal jelentkezett egy nyikorgás a kuplung felõl, ami ha kinyomtam a pedált elmúlt. Na, ez a hiba okozott késõbb még fejfájást nekem.
Szóval elvittem a gépet meghallgattatni (05.29), aholis a szaki kijött meghallgatta és mondta is, hogy biza generátor, de jöjjek vissza még másnap pontosabb diagnózisért, és, ha lehet, hagyjam ott a gépet. Megtörtént, vittem, hagytam. (05.30) Ígértek hívást ha van hír. Nem történt meg, én telefonáltam. Mehetek, de még nem tudják pontosan. Odaérve szervízes srác mondja, hogy biza csere, de lehet, hogy necc, mert elõttem kicsivel cseréltek generátort egy másikban, amire 1 hónapot kellettt várniuk. Hát mondtam, hogy remélem itt nem ez lesz a szitu és megpedzegettem a cserekocsit. Ezt azzal elhárított, hogy a kocsit lehet így használni, a másikat mikor behozták cserére, sokkal gázosabb hangja volt. :!:
No, én inkább arra voksoltam, hogy a következõ cca 1500 km-es hetemet inkább a céges gépben töltöm (Cordoba...
)a kocsimat letettem a garázsba és vártam a megváltó telefont, amit akkora ígértek, mikor az alkatrész megérekzik. Teltek-múltak a napok, a telefon nem jött, így én csörögtem ismét (06.06 vagy 07.) és láss csodát, pont ott volt az alkatrész, volt nagy öröm. Megbeszéltük következõ hétfõre a látogatást. (06.11.)
Vittem a kocsit, és újra jeleztem, hogy a generátor mellett a kuplungból is fura zaj jön, azt is tegyék meg, hogy megnézik. Jó igen, OK.
10.30-ra vittem az autót, jeleztem, hogy du 1-kor el kell induljak vidékre, amit ha kell megoldok más autóval, ezért hívjanak idõben ha kész lesz, ha nem. Vártam a telefont, nem jött. Csörögtem, nincs válasz, csörögtem újra, megint nincs, hívtam a központi számukat, kapcsoltattam, volt válasz: kicserélték a generátort, de a kocsi a másik hangot nem produkálja, majd ha megyek menjünk egy kört, hogy hátha akkor. (megjegyzés: a kuplungnyenyerét felengedett kuplungnál a felengedéstõl számított 2-3 mp-en belül az elsõ alkalomtól kezdve mindig produkálta) Jó, semmi gond, megyek. (12.35 körül beszéltem velük, 12.50 körül értünk ki)
Munkafelvevõ kolléga épp nincs jelen, sebaj indul velem egy másik szervízes srác, de közben befut a mi emberünk is. Jön inkább õ. (most jönnek a pipámat kiváltó elemek)
Mondom vezetek, menjünk egy csendesebb helyre, hogy lehessen hallani. (úgy gondolom, ha hangra vadászunk így normális. kocsiban légkondi bekapcsolva, fúj ezerrel, ezeket visszaveszem arra az értékre, ahol legutóbb hagytam. Irány a 150m-re lévõ Baumax mögötti csendes pakoló út, ahol láss csodát már a kolléga is hallja a bizonyos hangot, irány vissza a szervízbe, közben beszélünk a lehetõségekrõl:
Hát, én szívesen foglakozok az autóval, de:
-ha szétszedik sem biztos, hogy megtalálják
-jöhet a hang bárhonnan a hajtómûbõl
-le kellene tenni
újabb pár napra a kocsit (ötlet: pl, ha megyünk nyaralni...Mondom ezzel mennénk)
-felvetõdik bennem a csereautó: sajnos csak akkor, ha a kocsi két hetet áll javításra várva. (sztem az adott paragrafus pontos számát is ismeri)
-szétszedhetik a kuplungot, de ha meg van égve, akkor ez nem rendeltetésszerû használat, és ez bizony nem garanciális :nene: Na, belül ennél a pontnál szakadt el a cérna, és még csak meg sem tudom fogalmazni, hogy miért. De, mégis: a hangnem miatt.
Ez az ember be akart fenyegetni?! Mégis mit gondol? Jó, tudom lehet szó rendellenes használatról: pl sok hegymenet (kb 150km az 50000-bõl) sok városi használatban túl sok csúsztatás (kb 5%-a az 50000-nek) amatõr vezetés (talán nem, de ki tudja?), de mégis, nem az lenne a megfelelõ magatartás, hogy segítõen állunk hozzá a megoldandó problémához?! És még csak igazából egy szavam sem lehet, mert õ: "hát én szívesen foglalkozom az autóval" (ez többször elhangzott, de sajnos minden ismétlés után egyre hiteltelenebbül hangzott)
Lehet, hogy én kívánok sokat, de miért nem lehet a máshol tapasztalt hozzáállást megtalálni itt is? (pl a legutóbbi sajnálatos garanciális hibánál, mikor turbót cseréltek (M+F) akkor egy napra is volt csereautó. Mert akarták és megoldották.
Itt sajnos nem tapasztaltam a vevõmegszerzõ/megtartó magatartást, amit vártam volna.
Szóval a kérdések, amik bennem felvetõdtek:
-ha egy olyan jellegû panasszal megyek, hogy ilyen zaj, olyan zaj, akkor nem az lenne a normális, hogy egy csendes helyen meghallgatjuk és nem a legbotfülûbb kolléga megy próbakörre a város legzajosabb útján?! (ezek csak elképzelések)
-Jó-e ha burkolt fenyegtéseket teszünk az ügyfél fele?
-miért volt az, hogy a cca 45 km-rel azelõtt megtankolt autót, amit 4.8-as fogyimérõ állással vittem oda, majdnem 9 literes mérõállással kapok vissza? (hogy mentek vele, vagy mennyit járatták üresen? (és annyi idõ alatt miért nem halloták amit elõtte leírtam neki?)
-mikor indulni készülök miért látom, hogy a szervízkönyvbe nincs bejegyezve a csere, és a munkalapról sem ajánlottak fel egy másolatot? (ezeket úgy kellett kérnem. A válasz: "újraeladásnál ha vki fellapoza, majd látja, hogy csere így, csere úgy." Én meg úgy gondolom, hogy legyek korrekt eladó. Vagy ez itt nem így mûködik? :hmm:)
-akarok-e még valaha bármilyen kapcsolatba kerülni ezzel a bagázzsal?
Uff, bocsánat ha hosszú és hibás voltam!