Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6637204 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #26910 Dátum: 2013.08.01 20:26:28 »
Szia Zoli!

Teljesen egyetértek, egy kivétellel:
1000 km-en már 3-4 dl olajfogyás is zavaró tud lenni adott esetben (és már nem kicsi problémára utalhat), 10.000-en egy plusz kanna majdnem. Szörnyű, mikor az ember olajcserekor két kanna olajat vesz - Marutinál ez van épp, de szerintem ez is marad... :cry:

Amúgy kékes füstről vélemény?
Szia Dani!
Igazad van, nálam 2dl~/1000 km volt a fogyás, és az is zavart. De ezt a xadós kezelés megoldotta :yes:
Meg kellene nézni, hogy indításkor, ill. nagyobb motorfék után van-e kék füst, mert az szelepszár-szimmeringre utal, ott nem mehet el olyan sok. Nálam is volt kékes füst, meg záptojás-szag a kénes lerakódás miatt, de ez már a múlté...ami örök, az a korom  :hug: (nem is, folyton nő... :D)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10265
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26911 Dátum: 2013.08.01 20:40:58 »
Szia Dani!
Igazad van, nálam 2dl~/1000 km volt a fogyás, és az is zavart. De ezt a xadós kezelés megoldotta :yes:
Meg kellene nézni, hogy indításkor, ill. nagyobb motorfék után van-e kék füst, mert az szelepszár-szimmeringre utal, ott nem mehet el olyan sok. Nálam is volt kékes füst, meg záptojás-szag a kénes lerakódás miatt, de ez már a múlté...ami örök, az a korom  :hug: (nem is, folyton nő... :D)
Szia Zoli!

Nálam anno hosszabb motorfék után is dobta a füstöt, mikor már kicseréltük  a szelepszárszimeringeket. A vákuum során ugyanis felhúzza a dugattyú mellett is az olajat, ha gyűrűzés kellene neki. Szerintem álló helyben, magas fordulaton kellene pörgetni, legalább közepes gázon és nézni, hogy mennyire füstöl. Mivel közel sincs zárva ekkor a pillangószelep, nincs akkora vákuum a szívóoldalon, így talán jobban lehetne tesztelni a dugókat.
De lehet, hogy az egész zsákutca, és hülyeség, amit írok. A biztos az, amikor szétvan a motor és lehet látni, mi a baja  :cry: De most azt mondom, hogy magas fordulaton min. közepes gázon ha ömlik a kék füst, akkor az gyűrű.

De amíg 1-2 deci/1000km, addig nem bajlódnék én sem vele inkább, azt ki lehet bírni  :no:
Nekem rengeteg olajat megevett, de mindig ment, nem is evett sok benzint, soha nem hagyott ott hála Istennek. Olajat kellett pótolni, az igaz.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #26912 Dátum: 2013.08.01 21:00:40 »
Az a furi,hogy a gyertyákon nem lehet látni kormot olyan szép őzlábbarna :D
Hát ez az! Nekem is :hmmmm:
Azért van bennem egy kis pánik már!
Olyan sok mindent kellene még megcsinálni az autón.Jobb sárvédőt lakatolni,szélvédőt ujra ragasztani,alvázvédelem,Fuba kipuffját megvenni(mert nem felejtettem ám el csak több a kiadás mint a bevétel)ajtócsík alatt körbefényezni stb.És ezt még tél előtt kéne.Közbe a motoros kabátomon szétment a cipzár a nadrág segge kiszakadt és az asszony meg rája a fülem,hogy mi lesz a nyaralással.
A végén a lényeg: mindig az asszony az első! ::)  :yes:  :hug:
Várjuk a képeket!!engem legalábbis érdekel.
Nos, a három éve Koranttal lekezelt hátsó híd, lengőkarok, tank alja, tartó konzolok jól bírták az elmúlt időt, a padlólemez hibátlan  :clap:, a védő rétegként ráfújt kerémia-spray is bevált, kivéve a híd keresztlengőkarokat tartó csapjának hegesztéseit: ott meg kellett drótkefézni, biztonság kedvéért az egészet átkentem megint Koranttal.  A tank aljához viszont nem kellett nyúlnom. Akkor ugyanúgy levelekben mállot róla a rozsda, ahogyan az akkor nem kezelt hátsó fékerő-elosztóról most.  :cry:
Kár, hogy nem készítettem róla fellelési képet: egy boglyába állt össze az egész, a csövecskék anyái egyáltalán nem voltak kivehetőek :eek:. (Azt nem értem, műszakin ez tavaly hogyan ment át???? Én tuti megbuktatnám az ilyeneket :no:)
Nehéz elérni, de anno nem ilyen állapotban volt, mikor lemondtam a kezeléséről :no: Drótkefével elérhetetlen így, háton fekve. Nőgyógyász kéz+egy pikkely kaparó(na jó, ez horror) kellett hozzá, de csak óvatosan, mert fogalmam sincs, mennyire vékonyította el az anyagot a rozsda. (A fura az egészben, hogy másutt kevésbé volt rossz a helyzet: lehet, hogy a fékfolyadék folyt, és az kezdte ki a vasat? :hmmmm:) Jó vastagon bekentem Koranttal, előtte a csavarokat (mint az összeset) átfújtam rozsdaoldóval, de nem hinném, hogy ezeket valaha még roncsolásmentesen el lehetne távolítani. Biztonság kedvéért meg kellene mutatni egy megbízható szakinak :hmmmm:
Ja! A két éve megmaradt üregvédő spray-vel kifújtam a küszöböket is. Csöpögött ki rendesen a lé. :) Ez is letudva tél előtt. :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #26913 Dátum: 2013.08.01 21:10:11 »
Driftelő Carina
:clap: És így, hogy csak a jobb hátsó alá tettek keretet, még jobban iányítható. ::)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #26914 Dátum: 2013.08.01 21:14:51 »
De amíg 1-2 deci/1000km, addig nem bajlódnék én sem vele inkább, azt ki lehet bírni  :no:
Mint a cigivel: ha csak 1-2 szálat szívtam volna naponta, soha nem küzdöttem volna a leszokással :hug:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26915 Dátum: 2013.08.01 21:22:43 »
Hát ez az! Nekem is :hmmmm: A végén a lényeg: mindig az asszony az első! ::)  :yes:  :hug:Nos, a három éve Koranttal lekezelt hátsó híd, lengőkarok, tank alja, tartó konzolok jól bírták az elmúlt időt, a padlólemez hibátlan  :clap:, a védő rétegként ráfújt kerémia-spray is bevált, kivéve a híd keresztlengőkarokat tartó csapjának hegesztéseit: ott meg kellett drótkefézni, biztonság kedvéért az egészet átkentem megint Koranttal.  A tank aljához viszont nem kellett nyúlnom. Akkor ugyanúgy levelekben mállot róla a rozsda, ahogyan az akkor nem kezelt hátsó fékerő-elosztóról most.  :cry:
Kár, hogy nem készítettem róla fellelési képet: egy boglyába állt össze az egész, a csövecskék anyái egyáltalán nem voltak kivehetőek :eek:. (Azt nem értem, műszakin ez tavaly hogyan ment át???? Én tuti megbuktatnám az ilyeneket :no:)
Nehéz elérni, de anno nem ilyen állapotban volt, mikor lemondtam a kezeléséről :no: Drótkefével elérhetetlen így, háton fekve. Nőgyógyász kéz+egy pikkely kaparó(na jó, ez horror) kellett hozzá, de csak óvatosan, mert fogalmam sincs, mennyire vékonyította el az anyagot a rozsda. (A fura az egészben, hogy másutt kevésbé volt rossz a helyzet: lehet, hogy a fékfolyadék folyt, és az kezdte ki a vasat? :hmmmm:) Jó vastagon bekentem Koranttal, előtte a csavarokat (mint az összeset) átfújtam rozsdaoldóval, de nem hinném, hogy ezeket valaha még roncsolásmentesen el lehetne távolítani. Biztonság kedvéért meg kellene mutatni egy megbízható szakinak :hmmmm:
Ja! A két éve megmaradt üregvédő spray-vel kifújtam a küszöböket is. Csöpögött ki rendesen a lé. :) Ez is letudva tél előtt. :)
Az asszonynak sosincs igaza!Enyém az utolsó szó itthon ami ennyi:igen drágám :lol:
Ez a KORANT nem kifejezetten alvázvédő.De ha ilyen szépen tart 3 évig nem mondanám hogy átmeneti
"A készítménnyel egy műveletben elérhetjük a kialakult rozsda átalakítását, valamint egy átmeneti korrózióálló védőréteg képződését."
Rozsda van már nálam is bőven,de egyenlőre csak felületi.
A fékerőelosztó nálam is kritikán aluli!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #26916 Dátum: 2013.08.01 21:33:01 »
Ez a KORANT nem kifejezetten alvázvédő.De ha ilyen szépen tart 3 évig nem mondanám hogy átmeneti
Pont ezért fújtam át akkor kerámia-spay-vel, de ezúttal ezt elhagytam, inkább átkenem Koranttal évente, mint a felniket. Azokat ugyanis szezononként ezzel kezelem, és egyre kevesebb a rozsdapötty rajtuk, pedig azok kapnak rendesen.
Jut eszembe: a kerekeknél még anno lekentem a csöveket, azok most is hibátlanok. :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10265
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26917 Dátum: 2013.08.02 21:12:08 »
Üdv!

Tudja valaki, hogy Carinába hátulra a kétpontos öv helyett lehet-e betenni korrekt módon valami 3 pontosat??

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #26918 Dátum: 2013.08.03 05:28:19 »
Üdv!

Tudja valaki, hogy Carinába hátulra a kétpontos öv helyett lehet-e betenni korrekt módon valami 3 pontosat??
Szia Dani!
Biztosan. A bekötési pont, a konzol ugye adott, egyszerűen rá kell kötni  egy 3 pontos csévés mechanikájút. Már hallottam olyant, aki AVE1-es üléseket rakott be, övestül. A csévélő mechanika fönt van rögzítve. Ráadásul ezek már isofixesek :otlet: . De csak középső övet is vehetsz. Pl.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10265
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26919 Dátum: 2013.08.03 10:20:06 »
Szia Dani!
Biztosan. A bekötési pont, a konzol ugye adott, egyszerűen rá kell kötni  egy 3 pontos csévés mechanikájút. Már hallottam olyant, aki AVE1-es üléseket rakott be, övestül. A csévélő mechanika fönt van rögzítve. Ráadásul ezek már isofixesek :otlet: . De csak középső övet is vehetsz. Pl.
Szia Zoli!

Köszi a választ!
Nekem ez az utóbbi megoldás lenne jó, de két dologban bizonytalan vagyok.
Először is nem tudom, hogy passzol-e a két csat, vagyis be tudom-e kötni a régibe? Az alsó csatot nem látom, hogy adnák hozzá :no:
Másodszor a harmadik pont, a csévélő mechanika pontja ott lenne valahol az ülésemnél? Mert ezt házilag megbízhatóan megcsinálni utólag, hát nem tudom  :hmmmm:
A második talán a hangsúlyosabb probléma, bontóban biztos adnák az alsó csatot is hozzá  :otlet:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #26920 Dátum: 2013.08.03 10:31:18 »
Szia Dani!
Igen, az illető pont a rögzítés miatt cserélte ki kompletten a hátsó sort (egyébként tökéletesen passzol). Én nem félnék a barkácsolástól, de ezt valóban fixen kell rögzíteni.
Vannak más hirdetések is, és persze bontóból is meg lehet szerezni akár más típusokét is. Én a méret (övhossz) miatt javasolnám az Avét, az tuti passzol.
Ami a csatot illeti: nekem most "Lancia" csatlakozókba kattannak be a "Toyota" csatok :hug: Természetesen egy méret mind :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10265
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26921 Dátum: 2013.08.03 11:05:27 »
Szia Dani!
Igen, az illető pont a rögzítés miatt cserélte ki kompletten a hátsó sort (egyébként tökéletesen passzol). Én nem félnék a barkácsolástól, de ezt valóban fixen kell rögzíteni.
Vannak más hirdetések is, és persze bontóból is meg lehet szerezni akár más típusokét is. Én a méret (övhossz) miatt javasolnám az Avét, az tuti passzol.
Ami a csatot illeti: nekem most "Lancia" csatlakozókba kattannak be a "Toyota" csatok :hug: Természetesen egy méret mind :yes:
"Puszta véletlenségből" van itthon két Maruti hárompontos övem, a két első. Még a végén azok is jók lennének??
Megvan hozzájuk az alsó csat is. Csak szürke az öv  :D

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26922 Dátum: 2013.08.03 19:33:30 »
Üdv mindenkinek!
Megjártuk Ceglédet.Olajfogyasztás illetve inkább eltérés: zéró.Semmi különbség nincs a kezdeti és a záró nívószinten.Viszont megint torpangatott az autó.100km/h körül 5-dikben kb 2.300 fordulatszámnál lepadlóztam többször is és gyakorlatilag nem történ semmi.Egy nagyon nagyon minimális gyorsulás volt csak.Visszakapcsolva már nem volt olyan lomha.
Más.Ja azt még hozzá teszem,hogy 3 felnőtt 2 gyerek és sok cucc volt a kocsiba.

Az mitől lehet,hogy olyan ***án felkeményedett a fék,és ,hogy sokkal magasabban és jobban fog(Jó nyilván a terhelésfüggő fékerőelosztótól,de akkor az miért van ha egyedül ülök benne akkor eléggé lent fog és nem olyan jól vagyis nem olyan agresszív mint terhelve.)
Megint más.
Jobbos kanyaroknál egy ***nyit változik a különböző hangok a kocsiba.(halkabb lesz) Feltételezem mivel bal oldalra terhelődik a súly baj lehet jobb oldalt valamelyik kerékcsapággyal.Vagy rossz elmélet?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #26923 Dátum: 2013.08.03 20:00:15 »
Üdv mindenkinek!
Megjártuk Ceglédet.Olajfogyasztás illetve inkább eltérés: zéró.Semmi különbség nincs a kezdeti és a záró nívószinten.Viszont megint torpangatott az autó.100km/h körül 5-dikben kb 2.300 fordulatszámnál lepadlóztam többször is és gyakorlatilag nem történ semmi.Egy nagyon nagyon minimális gyorsulás volt csak.Visszakapcsolva már nem volt olyan lomha.
Más.Ja azt még hozzá teszem,hogy 3 felnőtt 2 gyerek és sok cucc volt a kocsiba.

Az mitől lehet,hogy olyan ***án felkeményedett a fék,és ,hogy sokkal magasabban és jobban fog(Jó nyilván a terhelésfüggő fékerőelosztótól,de akkor az miért van ha egyedül ülök benne akkor eléggé lent fog és nem olyan jól vagyis nem olyan agresszív mint terhelve.)
Megint más.
Jobbos kanyaroknál egy ***nyit változik a különböző hangok a kocsiba.(halkabb lesz) Feltételezem mivel bal oldalra terhelődik a súly baj lehet jobb oldalt valamelyik kerékcsapággyal.Vagy rossz elmélet?
Üdv! Az első észrevételedhez tudnék fűzni valamit. Itt egy amatőr honlap, ahol a feltüntetett adatokat kéretik kritikával kezelni (pl. 75 Kw=105LE, 85Kw=100LE????), de az érdekes az a 4A-FE és a 7A-FE motorkarakterisztikák közti különbség. Jól látszik, hogy az utóbbi 2500 után nyomatékgödörbe kerül - ezt figyelembe kell venni. Érdemben csak egy hasonló motorral összevetve derülne ki, hogy normális-e ez a nyomaték, de mint tudjuk, ez itthon kuriózum. Egy kompressziómérés azért sokat segíthetne.

Nálam a fékerő nem változik, csak a fékút: nagyobb terhelésnél hosszabb lesz.

A kerékcsapágy elfáradása ilyen esetben sanszos, érdemes megnézni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #26924 Dátum: 2013.08.03 20:03:23 »
"Puszta véletlenségből" van itthon két Maruti hárompontos övem, a két első. Még a végén azok is jók lennének??
Megvan hozzájuk az alsó csat is. Csak szürke az öv  :D
Egy próba erejéig nem nagy dolog leszedni az ülésekről a hátsó kárpitot. Ahogy nézem csak egy csavar fogja fel a csévélő mechanikát. :hmmmm: