Erről tudnál írni pár részletező szót? Folyt mellette az olaj azért cserélted? Nálam gyanús, hogy a gyújtáselosztónál és a szelepházfedél tömítésnél szivárog, de még nem vettem erőt magamon a cseréhez.
Köszi!
Nálam úgy vettem észre, hogy az O-gyűrűnél eresztett. A fedél alatti tömítést meg azért kellett cserélnem, mert a régi félbeszakadt, annak csak porvédő szerepe van, az elosztó belseje nálam nem kap olajat.
19107A és 19127 jelű alkatrészek kellettek.
A munka menete:
0. Elosztóház és hengerfej összejelöl.
1. Elosztófedél leszed, rotort megnézni, hol áll, esetleg jelölni is lehet.
2. Elosztóház két csavarját kivenni a hengerfejből, házat kihúzni
3. O-gyűrű leszed, új felrak.
4. O-gyűrű helye és O-gyűrű megolajoz vékonyan motorolajjal
5. Elosztóház visszatesz jelölés és rotorállás megfelelő helyzetében. Rotort óvatosan lehet forgatni jobbra-balra, hogy bemenjen a helyére. Jelölésre.
6. Két csavar visszatesz, nem kell lehúzni őket. Elég az elsőt kissé meghúzni, mert még az alapelőgyújtást ellenőrizni kell. Bosch gyújtásnál ilyen gond nem lesz.
Ha a fedél alatti tömítést is cseréled, akkor:
a. Rotor lehúz, porvédő fedél levesz, de óvatosan, mert hamar le lehet pattintani a fülét, nem olcsó.
b. Gyújtótrafó kissé lelazít, mert az elosztófedél tömítését ez beszorítja.
c. Régi tömítés levesz, új a régi pozíciója szerint berak
d. Gyújtótrafó visszahúz
e. Porvédő fedél, rotor visszatesz
7. Elosztófedél visszarak. Ha minden jó, pöccre indul.
8. Alapelőgyújtás ellenőrzés/beállítás.
9. Csavarok lehúzása.
10. Kész