Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6624416 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #27105 Dátum: 2013.08.19 12:45:41 »
Tartós határátlépéssel :-)
Publikus, hogy hová?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Carina
« Válasz #27106 Dátum: 2013.08.19 13:38:30 »
Tartós határátlépéssel :-)
melyik égtáj felé?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Carina
« Válasz #27107 Dátum: 2013.08.21 09:38:02 »
Kicseréltem az o-gyűrűt és a tömítést a gyújtáselosztóháznál.
Erről tudnál írni pár részletező szót? Folyt mellette az olaj azért cserélted? Nálam gyanús, hogy a gyújtáselosztónál és a szelepházfedél tömítésnél szivárog, de még nem vettem erőt magamon a cseréhez.
Köszi!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27108 Dátum: 2013.08.21 12:43:11 »
Erről tudnál írni pár részletező szót? Folyt mellette az olaj azért cserélted? Nálam gyanús, hogy a gyújtáselosztónál és a szelepházfedél tömítésnél szivárog, de még nem vettem erőt magamon a cseréhez.
Köszi!

Nálam úgy vettem észre, hogy az O-gyűrűnél eresztett. A fedél alatti tömítést meg azért kellett cserélnem, mert a régi félbeszakadt, annak csak porvédő szerepe van, az elosztó belseje nálam nem kap olajat.

19107A és 19127 jelű alkatrészek kellettek.
A munka menete:
0. Elosztóház és hengerfej összejelöl.
1. Elosztófedél leszed, rotort megnézni, hol áll, esetleg jelölni is lehet.
2. Elosztóház két csavarját kivenni a hengerfejből, házat kihúzni
3. O-gyűrű leszed, új felrak.
4. O-gyűrű helye és O-gyűrű megolajoz vékonyan motorolajjal
5. Elosztóház visszatesz jelölés és rotorállás megfelelő helyzetében. Rotort óvatosan lehet forgatni jobbra-balra, hogy bemenjen a helyére. Jelölésre.
6. Két csavar visszatesz, nem kell lehúzni őket. Elég az elsőt kissé meghúzni, mert még az alapelőgyújtást ellenőrizni kell. Bosch gyújtásnál ilyen gond nem lesz.
Ha a fedél alatti tömítést is cseréled, akkor:
a. Rotor lehúz, porvédő fedél levesz, de óvatosan, mert hamar le lehet pattintani a fülét, nem olcsó.
b. Gyújtótrafó kissé lelazít, mert az elosztófedél tömítését ez beszorítja.
c. Régi tömítés levesz, új a régi pozíciója szerint berak
d. Gyújtótrafó visszahúz
e. Porvédő fedél, rotor visszatesz

7. Elosztófedél visszarak. Ha minden jó, pöccre indul.
8. Alapelőgyújtás ellenőrzés/beállítás.
9. Csavarok lehúzása.
10. Kész
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.21 12:46:04 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Carina
« Válasz #27109 Dátum: 2013.08.21 20:06:44 »
Megint Erdélyben volt szerencsém  időt töltenem, s ahogy ott ismerősök körbejárták, próbálgatták a kocsit, alánéztek(!), felmerült a kora, futása, esetleges ára, mit lehetne helyette stb., jó előre lehülyéztek (V.Golf és J.Astra tulajok ;)), ha netán eszembe jutna megválni tőle. :lol:
OFF
Nem olyan lényeges, csak most olvastam, és ezt az 1.7-es TD Astrás is írhatta volna, amilyen képet vágott, mikor 5000 fölé forgatta a Kicsikémet: :D

'Dízelt hajtok egy ideje. OK. Csak 1,7-es. Mivel adókedvezménnyel jutok hozzá a naftához, néhány 100 ezert spórolok évente. De nem szeretem. Mikor gázt adok, olyan, mintha egy elefántot sarkanytyúznék, aki inkább csak legelgetne vágta helyett. Nem is nagyon van kedvem nyomni. Még jó, hogy ezek a mostaniak már nemigen füstölnek, különben még ennyire sem mennék. Majdnem mindig úton elálmodozom a régi, szár, drágán tankolható, hegyes nyomattékgörbéjű, feltöltőnáküli, nem túl nagy hengerűrtartalmú EURO 0-ás, stb... benzinmotorokon, hogy belevágom a sarkam a véknyába, az meg kétlábra állva nyerít és vágtába vált..."
ON

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Adok-veszek
« Válasz #27110 Dátum: 2013.08.21 21:52:57 »
Erdélyben merre? Ismerték a Carinát?  :D
Tényleg, mi a helyzet a gyújtással?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #27111 Dátum: 2013.08.22 11:34:21 »
Erdélyben merre? Ismerték a Carinát?  :D
Most Mezőségen csavarogtunk, egy hónapja Küküllő-mentén. Enyeden láttam most először egy japán liftbacket, de a rendszámát nem, lehet, az is csak látogatóban volt :hmmmm:. Egyébként rendszeresen veszek fel stopposokat, és nem engedek fizetni (ott ez általános, tájékoztatásul a többieknek), - növelendő a szimpátiát - és élvezem, amikor az elképedt, elcsöndesült utasok pislognak körbe :D

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #27112 Dátum: 2013.08.22 16:01:07 »
Sziasztok!

Tegnap bepakoltam egy külsőhőmérő szenzort a jobb visszapillantó tükörbe. Viszont nem bontottam le teljesen a kárpitot. Nem tudja valaki a kábelköteg mellett át lehet még vezetni egy kis vezetéket a gégecsövön keresztül az ajtóból az utastér felé? Illetve van valami menete az ajtókárpit szétbontásnak? A jobb oldali lábtérnél lebontottam a műanyagot, de ki sem tudom tapintani mi van arra, talán egy sok csatlakozós elosztót láttam. Most nincs nálam A Haynes PDF, nem tudok utánanézni sajnos. Hátha valaki csinált már hasonlót :)

Köszönet
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.22 16:03:09 írta kisbal »
Balázs

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #27113 Dátum: 2013.08.22 16:22:18 »
Nekem elég szívás volt átvinni a hangszórókábelt az átvezető gumin (a gégecső mellett), a megoldás amit még anno Xanyi írt nekem, hogy a lábfejnél a sarokban lévő műanyag leszedése után ki kell húzni az ajtóból jövő kábelköteg végén lévő csatlakozót a foglalatából majd átvezető gumistól kötegestől kibújtatni a kasztni lyukon így könnyebben hozzá lehet férni (nagyon kényelmes akkor lehetne, ha az ajtó oldalkárpit levétele után az egész kábelköteget kiveszed, de én ezt nem akartam) és egy megfelelő merevségű dróttal (leszigszalagoztam) átfűzni a kívánt vezetéket (ajtóban lévő hangszóró lyukon keresztül), majd vissza az egész.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Adok-veszek
« Válasz #27114 Dátum: 2013.08.22 22:12:08 »
Tényleg, mi a helyzet a gyújtással?
Még nem tudtam vele foglalkozni. Tervben van az új kábel+fedél vásárlása. Mostanában ritkán veszem elő.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Carina
« Válasz #27115 Dátum: 2013.08.22 22:25:55 »
Most Mezőségen csavarogtunk, egy hónapja Küküllő-mentén. Enyeden láttam most először egy japán liftbacket, de a rendszámát nem, lehet, az is csak látogatóban volt :hmmmm:. Egyébként rendszeresen veszek fel stopposokat, és nem engedek fizetni (ott ez általános, tájékoztatásul a többieknek), - növelendő a szimpátiát - és élvezem, amikor az elképedt, elcsöndesült utasok pislognak körbe :D
Anyám mezőségi az asszony meg Küküllő- menti.  :D Én is sokaknak okoztam (és remélem még fogok egy darabig) meglepetést a Carinával.  :D Stopposoktól meg én sem fogadok el pénzt.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27116 Dátum: 2013.08.22 22:28:50 »
Biztos b*nkóság, de én a mai világban nem veszek fel stoppost  :no:
Amúgy mindig azt hittem, hogy stoppost eleve ingyen visz az ember  :hmmmm:

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Carina
« Válasz #27117 Dátum: 2013.08.22 23:11:45 »
Biztos b*nkóság, de én a mai világban nem veszek fel stoppost  :no:
Amúgy mindig azt hittem, hogy stoppost eleve ingyen visz az ember  :hmmmm:
Sokan eleve keresik a stopposokat, és a tőlük kapott pénzel csökkentik az utazásuk költségeit, vagy épp így szerez egy kis+ pénzt a soványka furgonos fizi (800-1000 lej) mellé.
Pár hete egy kis félreeső falucskában dolgoztam, ahová nem volt buszjárat. Mindig felvettem a bekötő úttól gyaloglókat (3 km). Nem tehettem meg pl. , hogy elmegyek a faluba igyekvő öreg nénike mellett a tikkasztó déli hőségben a hétszemélyes autommal egyedül és őt hagyom tovább gyalogolni.  :no:
Valahogy jobb lessz tőle a napom, ha segíthetek embereken. 
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27118 Dátum: 2013.08.22 23:22:08 »
...
Pár hete egy kis félreeső falucskában dolgoztam, ahová nem volt buszjárat. Mindig felvettem a bekötő úttól gyaloglókat (3 km). Nem tehettem meg pl. , hogy elmegyek a faluba igyekvő öreg nénike mellett a tikkasztó déli hőségben a hétszemélyes autommal egyedül és őt hagyom tovább gyalogolni.  :no:
Valahogy jobb lessz tőle a napom, ha segíthetek embereken.
Ez így nagyon rendes dolog  :clap:, de szerintem ők nem stopposok voltak, főleg a néni nem.
Én inkább azokról beszélek, akik ránézésre 10 év fegyház fizimiskával meszelnek.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27119 Dátum: 2013.08.23 00:05:06 »
Biztos b*nkóság, de én a mai világban nem veszek fel stoppost  :no:
Amúgy mindig azt hittem, hogy stoppost eleve ingyen visz az ember  :hmmmm:
Igen, régen én is felvettem stopposokat, meg megálltam minden lerobbant autónál, megkérdeztem tudok-e valamiben segíteni, de jó pár éve mindkettőről leszoktam...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...