A TS-hez vásárlandó olaj kiválasztásánál hadd ne legyen már szempont a fogyasztás... ez a motor nem arról szól.
A vastagabb olaj használata miatti teljesítmény csökkenés viszont szempont.
ÉN személy szerint egyszer sem(!) merném elforgatni 8200-ig a 0W-20-szal,
Mérés nélkül én sem,ezért csak az olajok fejlődésének példájaként hoztam fel. Amennyiben az olajnyomás értéke a gyárilag megfelelő gond nélkül. A 30-ast meg aztán főleg,mert azzal biztosan kell hoznia a gyári által előírt értékeket. A kifejezetten papás Ferrari 575 Maranello-ban is gyárilag 5W30 van, de új korában a 0W20 is megfelelő. Vehetünk egy kicsit újabb konstrukciót a
GT86-ot ahol 0W20 az előírt olaj. Szegény mérnökök, mára biztosan elfelejtették a tuti receptet amit elődeik alkottak: magas fordulathoz a legjobb a 60-as olaj! Vagy talán mégsem?
Az, hogy a papíron mi van, egy dolog.
Igen, de nem mindegy,hogy milyen papíron és mit állítanak.
Elég súlyos következményei lehetnek annak,amennyiben pl.a Toyota nem a megfelelő viszkozitású olajat írná akár a TS-be vagy a GT86-ba,illetve bármelyik motorjába.
Az olajgyártók által az MSDS-ben állított értékek is hitelesnek tekinthetők, ahogy a PDS-ben lévő számszerűsített adatok is többé-kevésbé egybevágnak az MSDS értékeivel.
Az olajcsere periódusra intenzív használat esetén a gk. gyártók is rövidebb periódust szabnak meg.
Egy elírás nálam is történt a korábban felsorolt értékek a lobbanáspontra vonatkoztak.
A
Castrol 10W40-nél utóbbi 203C.
100C viszkozitása 22.7, M1 0W40 13,5, ESP 12,Sustina 10,3. Melyiket könnyebb szivattyúzni 130C-on? És melyiknél fog előbb nyitni a megkerülőszelep a túl magas nyomás miatt? Melyiknél lesz a motor teljesítménye a legnagyobb?
10W60-használatához speciális olajozó rendszerre van szükség. Ami lehet, hogy van a TS-ben, de erről a gépkönyv nem ír semmit. Inkább maradnék a gépkönyvben előírt, hígabb olajnál.