Szavazás

Milyen hatással van rád az üzemanyagárak jelentős emelkedése?

Nem érdekel, menni kell, ugyanúgy megtankolom.
62 (39.2%)
Kevesebbet autózom, többet tömegközlekedek.
9 (5.7%)
Kissebb fogyasztású autóra váltottam/váltok.
14 (8.9%)
Odafigyelek a fogyasztásra, igyekszem spórolással kompenzálni az áremelkedést.
56 (35.4%)
Igyekszem olcsó kutat választani, mert pár forint is számít.
17 (10.8%)

Összes szavazó: 157

Szerző Téma: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?  (Megtekintve 1579090 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5970 Dátum: 2011.01.19 11:09:30 »
nemtom. én érzem a drágulást. mint családfenntartó és minden. a sparnak a környékére sem megyek mert iszonyat drága és gyenge ami ott kapható.
napi szinten ismerem a kajaárakat és keményen mennek felfelé. és minden. na, a kötelezőm lett olcsóbb, köszi!  :sleeping:
Ki mondta, hogy nincs drágulás? Akkor nem lenne infláció sem, márpedig van. Csak ne keverjük össze a szezont a fazonnal. Butaság a mai energiaéhes korban tapasztalható benzináremelést a válságadóval összefüggésbe hozni. Anno kb 5 éve a betonacél volt baromi drága, mert Kína mindet felvásárolta, és a hulladék vas is jóval többet ért, mint a válság elején, mikor kb a felét lehetett érte kapni. A Spart pedig példának mondtam, egyébként a Budget termékeik elég jó áron vannak.
Én az előző munkahelyemen ahol 2003 és 2010 között dolgoztam, a melóhely melletti kisközértben mindig megvettem a kakaós csigámat, mondanom sem kell, hogy folyamatosan drágult. Simán volt olyan a múlt nyáron is, hogy egyik nap 140Ft volt, másnap meg 160 Ft volt. Olyan soha nem volt, hogy csökkent az ára. Pedig akkor nem volt válságadó.
Mindössze arra akarok kilyukadni, hogy téves következtetéseket levonni - ami a politikai nézeteinknek is kedves ugye - és ezt kihirdetni a fórumon, nem túl korrekt dolog. De hát én nem vagyok itt sem moderátor, sem törzstag, nyilván nem szólhatok semmit.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5971 Dátum: 2011.01.19 11:21:03 »
Én is azt látom, hogy az eddig olcsó dolgok Tesco, CBA, etc. drágulnak. Eddig benyeltek némi ráfizetést, mostmár nem. OTP hitelnél detto. Lehet nem a válságadó miatt, csak azért , hogy a hasznuk megmaradjon.  :whistling:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5972 Dátum: 2011.01.19 11:28:03 »
Én is azt látom, hogy az eddig olcsó dolgok Tesco, CBA, etc. drágulnak. Eddig benyeltek némi ráfizetést, mostmár nem. OTP hitelnél detto. Lehet nem a válságadó miatt, csak azért , hogy a hasznuk megmaradjon.  :whistling:
Volt olyan év, mikor nem drágultak a dolgok?  :hmmmm:
Minden újév utáni első híradó a drágulásokat sorolta még gyerekkoromban is...az infláció meg az utóbbi években is 5-7% körül volt...
De ha a Ti úgy döntötök, hogy a 2011es drágulások a válságadó miatt volt, ám legyen. A baj ott van, hogy 2012ben is, sőt 2020ban is lesz drágulás.

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5973 Dátum: 2011.01.19 11:33:12 »
Melyik benzinár emelésben volt benne a válság adó?

A Shell esetében a válságadó az üzemanyagtöltő állomások vonatkozásában 6 Ft/l összegű volt, amelyet a 2010. évi forgalom után számolva egyösszegben ez év elején kell/kellett megfizetni.
Az egy dolog, hogy kifelé ki mit kommunikál(t) a válságadó kapcsán, és mire fogták az éppen aktuális üa-áremelést; az meg egy másik, hogy belső körlevélen erről már hónapokkal a fizetési határidő előtt tájékoztatták a töltőállomásokat, ami alapján azok próbálták azt beépíteni az árakba egymástól függetlenül. Érdemes szétnézni, hogy hálózaton belül mekkora ár-eltérések vannak, nem még kutanként! Konkrétan tehát olyan áremelés, hogy "na, ez a válságadó miatti emelés" nem volt (még szép - nem hülyék ezek!), de elsumákolt indokú emelés nem is egyszer...

Ezt nem értem. Ha a MOL terhel, mint üzemanyag gyártó, az minden kisker partnerre továbbszáll. Ha a Shell kút bezár, kihez áll át, hisz az is a MOL-tól veszi a benyát, amin szerintetek már rajta van az adó továbbterhelése. Ha meg a benzin lakossági árra simán rá lehet nyomni az adót, akkor miért zár be az említett Shell kút? Csupán bele kell kalkulálni azt a pár Ft pluszt, amit elvileg szerintetek mindenki belevesz, szóval ezért nem kellene bezárnia, hisz a konkurencia is ennyivel növel.

A kisvárosban, ahol lakom 2 kút üzemel (Mol és Shell) és a legközelebbi kút ~20 km-re van (SK-ban van közelebb, de ott meg még drágább a nafta) teljesen más a piaci verseny, mint mondjuk Bp-n. Itt a Mol diktálja az árat a Shell meg követi, ha tudja; de nem tudja, illetve nem tudta. Egyszerűen nem tudta kitermelni a Shell a 6 Ft/l válságadót, mert kb. ennyi volt/lett volna a haszna. A vállalkozó visszaadta a franchise-t, és nem, nem a Mol-tól fogja beszerezni a benyát! -> Februártól "Oil" üa-kútként üzemel majd. Német kúthálózat, nehéz róla véleményt alkotni, mert van belőle 23 töltőállomás országosan...

hazard

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5974 Dátum: 2011.01.19 11:58:13 »
Szóval, hogy a válságadót melyik kút hány százalékban építi be a termékébe, az teljesen hálózatfüggő. Arról nem is beszélve ahogy írod is, hogy adott hálózaton belüli kutak közt is simán van több Ft eltérés) Nyilván van, amelyik 90%-osan, van amelyik 20%-osan. De mivel a különadóval terhelt (szektortól független) cégek piaca sokszereplős, ember legyen a talpán aki megmondja, hogy az adott cég a nyeresége kárára terheli, a költségeit csökkenti, vagy a terméke árára terheli. Ebbe még belejátszik az általános adókörnyezet (pl a dolgozók utáni szja stb), illetve a piac adott időszakbani növekedése, csökkenése.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5975 Dátum: 2011.01.19 12:08:08 »
Az a vicc jut eszembe, amikor a rajtakapott férj mondja a feleségének:
- Drágám, döntsd el, hogy nekem hiszel, vagy a saját szemednek...

Egyébként még egyszer mondom: egy szóval sem mondtam, hogy a válságadó rossz, vagy jó lenne, és egy szóval sem mondtam, hogy ennek a továbbhárítása rossz, vagy jó lenne. A továbbhárítás nem észrevételével nem tudok mit kezdeni, de annyit megjegyeznék, hogy mivel árgus szemekkel figyelik az érintett cégeket e témában, nyilvánvalóan gondosan ügyelnek arra, hogy ne lehessen tetten érni konkrét esetet. A tendenciát nem lehet leplezni. Ha a benzinkutaknál maradunk, mert amúgy ez a topik arról szólna, akkor az általam gyakran látott helyeknél azt lehet megfigyelni, hogy a nagyobb márkák már ott is egyre inkább a 20-25 Ft-os sáv felső szélén vannak, ahol eddig nem voltak ott.
music     

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5976 Dátum: 2011.01.19 13:17:35 »
Szóval, hogy a válságadót melyik kút hány százalékban építi be a termékébe, az teljesen hálózatfüggő. Arról nem is beszélve ahogy írod is, hogy adott hálózaton belüli kutak közt is simán van több Ft eltérés) Nyilván van, amelyik 90%-osan, van amelyik 20%-osan. De mivel a különadóval terhelt (szektortól független) cégek piaca sokszereplős, ember legyen a talpán aki megmondja, hogy az adott cég a nyeresége kárára terheli, a költségeit csökkenti, vagy a terméke árára terheli. Ebbe még belejátszik az általános adókörnyezet (pl a dolgozók utáni szja stb), illetve a piac adott időszakbani növekedése, csökkenése.
A témánál maradva - és lenyesve a sok mellékhajtást -, maradjunk annyiban, hogy beleépítik a benzin kisker. árába, magyarul ráterhelik a válságadót a fogyasztókra az üa.hálózatok. Helyi szinten ismerem a két töltőállomás vezetőjét/tulajdonosát, mindkettő megerősítette ezt, és míg a franchise-ban üzemelő Shell forgalma olyan mértékben megsínylette, hogy ha nem is bukott bele, de gazdaságtalanná vált a további üzemeltetés, addig a Mol (ez ténylegesen Mol tulajdon) a fogyasztókra való terhelést tudja ütemezni, mert van mögötte tőke.
hazard

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5977 Dátum: 2011.01.19 13:29:31 »
Ebbe azért az is belejátszik, hogy a Shellnél előírás van, hogy az eladott üzemanyag hány %-nak kell V-csodának lennie. (Én pl. pont ezért nem járok oda, nem akarom hallgatni a tukmát, és gyanítom, nem vagyok ezzel egyedül.) Pedig ha nem zaklatnának, szívesebben mennék a kagylós kútra, épp a huszonévvel ezelőtt belém ivódott szokás miatt ("az a legjobb"). Így megyek máshova: MOL-nál, OMV-nél nem tapasztaltam ilyet, ott, ha azt mondom, hogy köszönöm, egyedül is elboldogulok, békén hagynak. Ráadásul az évente max. kétszeri gépi mosást is szívesebben ejtem meg ott, jobb szeretem azt a fajta gépet, mint a Shell-ét.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5978 Dátum: 2011.01.19 13:44:14 »
Szóval, hogy a válságadót melyik kút hány százalékban építi be a termékébe, az teljesen hálózatfüggő. Arról nem is beszélve ahogy írod is, hogy adott hálózaton belüli kutak közt is simán van több Ft eltérés) Nyilván van, amelyik 90%-osan, van amelyik 20%-osan. De mivel a különadóval terhelt (szektortól független) cégek piaca sokszereplős, ember legyen a talpán aki megmondja, hogy az adott cég a nyeresége kárára terheli, a költségeit csökkenti, vagy a terméke árára terheli. Ebbe még belejátszik az általános adókörnyezet (pl a dolgozók utáni szja stb), illetve a piac adott időszakbani növekedése, csökkenése.
A kérdés még összetettebb, ugyanis a kutak igen nagy százaléka - márkától függetlenül - bérleti konstrukcióban működik, vállalkozók üzemeltetik, nem az anyacég.
music     

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5979 Dátum: 2011.01.19 13:48:25 »
A továbbhárítás nem észrevételével nem tudok mit kezdeni,
De ez nem ilyen pofon egyszerű. Ha 100%-át továbbhárítanák, akkor nem lenne miről beszélni. Mégis van, aki Brüsszelbe megy, vagy aki a kivonulást fontolgatja. Lehet a nyereségükből veszik le, vagy belső költségcsökkentéssel stb. Te meg kész tényként kezeled, hogy bumm, simán be az árakba és pont. Ne haragudj, de egy gazdasági társaság összetettebb ennél. Nem tudom dolgoztál e termelő-kereskedő cégnél gazdasági területen, de hidd el, nem ennyire szimpla a dolog. Komoly piaci verseny van, és a kartelezést ugye tiltják.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5980 Dátum: 2011.01.19 13:57:12 »
én egyetértek music-al. erről ennyit
ma már minden kút 272n állt  :clap:
372-őt akartál írni.
Fél órája mentem el a Vp XI ker Savoya Park melletti Auchan kút mellett, és 362,9Ft van kiírva a 95ösre.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5981 Dátum: 2011.01.19 14:00:22 »
Arra szeretném kérni a fórumozókat, hogy maradjunk a topic címéhez kötődő hozzászólásoknál és ne menjünk bele továbbra sem ennek politikai vetületeibe sem!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5982 Dátum: 2011.01.19 14:24:38 »
A továbbhárítás nem észrevételével nem tudok mit kezdeni,
De ez nem ilyen pofon egyszerű. Ha 100%-át továbbhárítanák, akkor nem lenne miről beszélni. Mégis van, aki Brüsszelbe megy, vagy aki a kivonulást fontolgatja. Lehet a nyereségükből veszik le, vagy belső költségcsökkentéssel stb. Te meg kész tényként kezeled, hogy bumm, simán be az árakba és pont. Ne haragudj, de egy gazdasági társaság összetettebb ennél. Nem tudom dolgoztál e termelő-kereskedő cégnél gazdasági területen, de hidd el, nem ennyire szimpla a dolog. Komoly piaci verseny van, és a kartelezést ugye tiltják.

Utoljára írom le, nem érdekel utána, hogy megérted-e vagy hajtogatod a magadét - ami minden alapot nélkülöz - továbbra is...
Mol töltőállomás-vezető megerősítette, hogy beépítik az árba;
Shell-es vállalkozó (Shell kutat "bérlő") szintén elmondta, hogy ki kellett fizetnie, ő pedig beépítette az árba, bár az anyacéget ez a része nem érdekelte, hogy hogyan termeli ki, csak fizesse ki.
Az utóbbi hasznát elvitte, a Mol pedig átvészelte. A Mol 1 napig ingyen is adhatná a naftát, az sem rázná meg gazdaságilag a céget! :winkiss:

hazard

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5983 Dátum: 2011.01.19 15:49:49 »
Jó jó, ha a helyi benzinkút vezető ezt mondta Neked, akkor részemről tovább is léphetünk....túl van beszélve  :hug:

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #5984 Dátum: 2011.01.19 16:53:37 »
5 eve tankolok ausztriaban, mert olcsobb volt a benya.
Mostanaban itthon tankolok, mert egy ideje olcsobb. Akkor ez most milyen ado? :)