Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351859 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

crawshayi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17100 Dátum: 2017.04.20 12:30:35 »
Helló, én egyszerűen beírtam a "beázás" szót a keresőbe és kidobta a megoldást.  Íme:
https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/tipp_toyota_priushoz_igy_orvosold_a_csomagter_beazasat-14078

Köszönöm!
Kicsit furának tűnt, hogy egy-egy általánosabb szóra is 4-5 db. találatot dob csak a kereső és azt gondoltam nem jól csinálom, de akkor más dolgokkal majd próbálkozom tovább és meglesznek azok is. :)

pecsivsk

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17101 Dátum: 2017.04.28 14:35:31 »
Sziasztok,
Új vagyok itt , Prius 3-ast tervezek venni németben, 12-13-as évjáratot. Amit kinéztem abban 85 ezer van, szervíz könyvvel bizonyított az reális lehet? Toyota márkakereskedésben 02.23-án volt az utolsó szervíz 84.209 Km-rel.... Mire figyeljek?

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17102 Dátum: 2017.04.30 15:28:35 »
Kedves márkatársak!

Egy Prius 3-ashoz milyen hibakódolvasót érdemes venni? (Jófogáson láttam több fajtát is, több árkategóriában. Ezek jók lehetnek?)

Hogyan lehet a legkönnyebben USB-s stick-et olvastatni a nem-navigációs fejegységgel, ami jelenleg 3,5-es jack-es?

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17103 Dátum: 2017.04.30 21:18:03 »
Kedves Car-társak!

Régen jártam itt a fórumon.... :)
Sajnos megesett velünk egy pirosfelkiáltójeles csúfság. Hála az égnek feleségem nem volt tőlem messze, nálam meg volt egy OBDII-es kütyő. Kiolvasom a hibakódot: P0a80. Fellapozom a nagy álmos könyvet (google), hát nem jelent jót, amelyik úgy kezdődik, hogy traction battery... Volt olyan mázlim, hogy még a hybrid garancia pont érvényes (2007-es a gépsas, és 200.000 km), gondoltam kipróbálom. Egyébként nagyon korrektek voltak: 25 percen belül ott volt a tréler (ment volna magától, de nem akartam kockáztatni), eldobták a kedvenc Toyota szervizembe, ahonnan felhívtak, hogy fogadták és holnap ránéznek. Telefonba nagyon szűkszavúak voltak, annyit mondtak, hogy kap egy új nagy akksit gariba.  :D

Egyedüli fájó pontja a történetnek az volt, hogy egy hétig tartott az operáció, addig nélkülözni lelett a csapatszállítót. Mikor érte mentem kiakarták velem fizetni 600 pár ezret, de hát garis volt, így más fizette.

Kiderült, hogy az egyik cella feszültsége alacsonyabb volt a többinél és ez okozta a problémát. A szervíz nem kínlódik cellacserével, így elvileg egy tök új nagy akksit tettek be. Istenke tartsa meg a jó szokásukat, márakinek garanciális a gépe.

A kérdésem annyi lenne, ha ezt magánba kellett volna elintézni (gari nélkül és nyilván nem hivatalos szervíz), az úgy mennyibe fájt volna? Hátha valakinek van tapasztalata.

Köszi, üdv.
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17104 Dátum: 2017.04.30 21:54:33 »
Sziasztok,
Új vagyok itt , Prius 3-ast tervezek venni németben, 12-13-as évjáratot. Amit kinéztem abban 85 ezer van, szervíz könyvvel bizonyított az reális lehet? Toyota márkakereskedésben 02.23-án volt az utolsó szervíz 84.209 Km-rel.... Mire figyeljek?

Szerintem reális. A németek az autópályázáshoz inkább dízelt vesznek, talán én is azt tenném. Előváros autónak olyan évi 15-25 ezer kilóméter teljesen megfelel. Városinak inkább alatta. Milyénk is elővárosi, évi 21 ezer kilométerrel.

Ha teheted mindenképpen vidd el egy közeli Toyota szervízbe bevizsgáltatni és ha a tulaj is ott van le tudod hívatni az előzményeket is (de talán még a tulaj se kell hozzá). A vizsgálatnak része rétegvastagság mérés is, ahol kiderülhet, ha már rommá törték-e előtte. Egyébként arra kell még figyelni, ha jó az ár, hogy ne mások vigyék el az orrod elöl. :)
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17105 Dátum: 2017.04.30 22:08:18 »
Kedves márkatársak!

Egy Prius 3-ashoz milyen hibakódolvasót érdemes venni? (Jófogáson láttam több fajtát is, több árkategóriában. Ezek jók lehetnek?)

Hogyan lehet a legkönnyebben USB-s stick-et olvastatni a nem-navigációs fejegységgel, ami jelenleg 3,5-es jack-es?

Hello! Szerintem a OBDII-est vegyél, amelyik kékfoggal rá tud harapni a telóra, onnan meg valamelyik alkalmazással ki tudod olvasni a hibakódokat és a többi adatot (sebesség, fordulatszám, stb) is. Nekem a Torque van telepítve, de már régen fent van, nem tudom, hogy van-e jobb. Én olyan 3000 környékén vettem olyan 3 éve, de azóta is hű társam. Éppen most göngyőlített fel egy nagy szopást. Én kötelezővé tenném az autókban. :)

Sajnos a második kérdésedet még érteni sem értem, de majd biztos a többiek.....
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

pecsivsk

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17106 Dátum: 2017.05.01 08:07:11 »
Szerintem reális. A németek az autópályázáshoz inkább dízelt vesznek, talán én is azt tenném. Előváros autónak olyan évi 15-25 ezer kilóméter teljesen megfelel. Városinak inkább alatta. Milyénk is elővárosi, évi 21 ezer kilométerrel.

Ha teheted mindenképpen vidd el egy közeli Toyota szervízbe bevizsgáltatni és ha a tulaj is ott van le tudod hívatni az előzményeket is (de talán még a tulaj se kell hozzá). A vizsgálatnak része rétegvastagság mérés is, ahol kiderülhet, ha már rommá törték-e előtte. Egyébként arra kell még figyelni, ha jó az ár, hogy ne mások vigyék el az orrod elöl. :)

Szia,
köszönöm a választ, viszek vastagságmérőt is. Hát az ár az kérdéses, de 2013/4 évjárat és 10 ezerért talán el tudom hozni. Az ottani garancia itt is él még?

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17107 Dátum: 2017.05.01 11:22:05 »
Szia,
köszönöm a választ, viszek vastagságmérőt is. Hát az ár az kérdéses, de 2013/4 évjárat és 10 ezerért talán el tudom hozni. Az ottani garancia itt is él még?

Szerintem ha az EU-ból hozod be és szervizkönyves, akkor él a garancia és az adott (ahova viszed Magyarországon, ha itt használod) szerviz hozzájárulásával a hybrid rendszerre kiterjeszthető 10 évig is. Amcsi priuszokra ez nem vonatkozik, ha emlékezetem nem csal.

Sok sikert a vadászáshoz. Várjuk a beszámolót.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.01 11:42:16 írta Szababo »
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17108 Dátum: 2017.05.01 12:08:17 »
Kedves Car-társak!

Régen jártam itt a fórumon.... :)
Sajnos megesett velünk egy pirosfelkiáltójeles csúfság. Hála az égnek feleségem nem volt tőlem messze, nálam meg volt egy OBDII-es kütyő. Kiolvasom a hibakódot: P0a80. Fellapozom a nagy álmos könyvet (google), hát nem jelent jót, amelyik úgy kezdődik, hogy traction battery... Volt olyan mázlim, hogy még a hybrid garancia pont érvényes (2007-es a gépsas, és 200.000 km), gondoltam kipróbálom. Egyébként nagyon korrektek voltak: 25 percen belül ott volt a tréler (ment volna magától, de nem akartam kockáztatni), eldobták a kedvenc Toyota szervizembe, ahonnan felhívtak, hogy fogadták és holnap ránéznek. Telefonba nagyon szűkszavúak voltak, annyit mondtak, hogy kap egy új nagy akksit gariba.  :D

Egyedüli fájó pontja a történetnek az volt, hogy egy hétig tartott az operáció, addig nélkülözni lelett a csapatszállítót. Mikor érte mentem kiakarták velem fizetni 600 pár ezret, de hát garis volt, így más fizette.

Kiderült, hogy az egyik cella feszültsége alacsonyabb volt a többinél és ez okozta a problémát. A szervíz nem kínlódik cellacserével, így elvileg egy tök új nagy akksit tettek be. Istenke tartsa meg a jó szokásukat, márakinek garanciális a gépe.

A kérdésem annyi lenne, ha ezt magánba kellett volna elintézni (gari nélkül és nyilván nem hivatalos szervíz), az úgy mennyibe fájt volna? Hátha valakinek van tapasztalata.

Köszi, üdv.

Szia, ezért mondjuk mindenkinek, aki teheti, az csináltassa meg a hibridgarit.   Egy cella ára 10-15E HUF körül  mozog + munkadíj, ez utóbbit meg lehet sprólolni saját munkával. Azért vannak dolgok, amelyekre figyelni kell a cserénél.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17109 Dátum: 2017.05.01 12:58:53 »
Szia, ezért mondjuk mindenkinek, aki teheti, az csináltassa meg a hibridgarit.   Egy cella ára 10-15E HUF körül  mozog + munkadíj, ez utóbbit meg lehet sprólolni saját munkával. Azért vannak dolgok, amelyekre figyelni kell a cserénél.

Szia!

Azért meglepődtem, hogy gariban a komplett akksit cserélték újra, főleg úgy, hogy a 30-40-ből kijönne (munkadíjjal) a komplett javítás.
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17110 Dátum: 2017.05.01 13:53:48 »
Szia!

Azért meglepődtem, hogy gariban a komplett akksit cserélték újra, főleg úgy, hogy a 30-40-ből kijönne (munkadíjjal) a komplett javítás.
Ahogyan ez SZERINTEM működik:
A hibás akkupackot kiszerelik betesznek egy másikat (nem gondolom, hogy zsír új, sosem használtat tesznek egy pl 8 éves kocsiba). A kiszerelt hibásat elviszik, cserélik a hibás cellát, regenerálják, felújítják és mehet vissza majd egy másik cellahibás garis kocsiba.
Nehezen tudom elképzelni, hogy egy cella miatt kuka lenne az akkupack. Tehát valamit kezdenek vele és ismét beépítik.
Tehát az "újat" én így értelmezem.
De majd legközelebb megpróbálom kifaggatni a szerviz vezetőt.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17111 Dátum: 2017.05.01 14:28:21 »
Szia, ezért mondjuk mindenkinek, aki teheti, az csináltassa meg a hibridgarit.   Egy cella ára 10-15E HUF körül  mozog + munkadíj, ez utóbbit meg lehet sprólolni saját munkával. Azért vannak dolgok, amelyekre figyelni kell a cserénél.
:yes: :yes:
Pl.: ÉV, TV ...
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17112 Dátum: 2017.05.01 16:08:56 »
Ahogyan ez SZERINTEM működik:
A hibás akkupackot kiszerelik betesznek egy másikat (nem gondolom, hogy zsír új, sosem használtat tesznek egy pl 8 éves kocsiba). A kiszerelt hibásat elviszik, cserélik a hibás cellát, regenerálják, felújítják és mehet vissza majd egy másik cellahibás garis kocsiba.
Nehezen tudom elképzelni, hogy egy cella miatt kuka lenne az akkupack. Tehát valamit kezdenek vele és ismét beépítik.
Tehát az "újat" én így értelmezem.
De majd legközelebb megpróbálom kifaggatni a szerviz vezetőt.
::)
Én is erre gyanakodtam, de direkt rákérdeztem erre, hogy ez új vagy feljavított és azt a határozott választ kaptam, hogy új. Én is nagyon meg voltam lepődve, de a 6-ossal kezdődő (és utána még öt numerikus)  számla, amit láttam (de hála az égnem nem nekem kellett kifizetni) arra enged következtetni, hogy tényleg zsír új. Tényleg a legvégén ellenőrizték, hogy a hybrid gari érvényes és nem kell fizetnem, mikor már elhoztuk az autót.

Persze szét nem szedtem az autót ténylegesen leellenőrizni. A alsó csomagtér tálcát kiszedtem, ahonnan jól látható az akksi oldala, de ott nem volt semmi dátum és gyártási szám. A matricák rajta, nagyon újnak tüntek, por nem volt rajra, ellenben a pótkerék környezetében igen, dehát mivel ott matattak ezért akár le is törölhették.

Csak úgy merő szórakozásból elmentem vele elektromosan a 1 km oda - 1 km vissza lévő boltba, tisztán elektromosan. Mivel előtte ezt sem próbáltam, így ez sem bizonyító erejő, hogy "új" aksija van.

Azért ha tudsz kérdezz rá, hogy Oszkár díjjas-e a történet, mert én elhittem rendesen, meg ezt is mondták.

Jaaaa és kaptam rá egy év garit, csak az akksira....
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.01 16:17:10 írta Szababo »
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17113 Dátum: 2017.05.01 16:29:17 »
::)
Én is erre gyanakodtam, de direkt rákérdeztem erre, hogy ez új vagy feljavított és azt a határozott választ kaptam, hogy új. Én is nagyon meg voltam lepődve, de a 6-ossal kezdődő (és utána még öt numerikus)  számla, amit láttam (de hála az égnem nem nekem kellett kifizetni) arra enged következtetni, hogy tényleg zsír új. Tényleg a legvégén ellenőrizték, hogy a hybrid gari érvényes és nem kell fizetnem, mikor már elhoztuk az autót.

Persze szét nem szedtem az autót ténylegesen leellenőrizni. A alsó csomagtér tálcát kiszedtem, ahonnan jól látható az akksi oldala, de ott nem volt semmi dátum és gyártási szám. A matricák rajta, nagyon újnak tüntek, por nem volt rajra, ellenben a pótkerék környezetében igen, dehát mivel ott matattak ezért akár le is törölhették.

Csak úgy merő szórakozásból elmentem vele elektromosan a 1 km oda - 1 km vissza lévő boltba, tisztán elektromosan. Mivel előtte ezt sem próbáltam, így ez sem bizonyító erejő, hogy "új" aksija van.

Azért ha tudsz kérdezz rá, hogy Oszkár díjjas-e a történet, mert én elhittem rendesen, meg ezt is mondták.

Jaaaa és kaptam rá egy év garit, csak az akksira....
Tehát több mint 600e Ft értékű alkatrészt kaptál. Naná hogy minimum 1 év gari van rá

Budwa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17114 Dátum: 2017.05.01 16:51:23 »
Sziasztok!

Még csak ismerkedem a prius 2-vel, egy két információm van hozzá. Szeretnék érdeklődni, hogy mennyire érdemes venni egy 2006os faceliftes Priust kb. 200.000 km-el. Mire kell figyelni a vásárlásnál? Mennyire érdemes ragaszkodni a facelift változathoz? Mik szoktak lenni egy ilyen használt priusnál a buktatók?
Válaszotokat előre is köszönöm