Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3352023 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16965 Dátum: 2017.02.19 10:37:12 »
Nálunk a cégnél Tecmate, Akkumate töltőink vannak. Hibátlanok, mindent tudnak, amit egy normális töltőnek tudnia kell.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16966 Dátum: 2017.02.19 21:41:50 »
Magyar nyelvű termékinformáció link alatt ciril betűs termékismertető. A Bosch nál már tudják, hogy kijöttek a spájzból.
Inkább itt egy többnyelvű .

Épp csak felcserélték a 6v - 12V kijelzőjének magyarázó feliratát. :)
Prius 2 - a mosolygós autó.

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16967 Dátum: 2017.02.23 15:34:02 »
Sziasztok,

gyors segítséget kérnék.

Már kb. egy hónapja keresek Prius 2-es, idáig nem sok sikerrel. Van-e valami súlyosabb konstrukciós hiba, ami miatt érdemesebb 2006 utáni (ráncfelvarrás) modellt venni? Tudom h jobbak az anyagok, hátsó ülőpad, tolatókamera, park assist, stb., de ezeken kívül vmi?
Beázással mi a helyzet? Hallottam h 2006 előttiek gyakran. Főként hol, és mennyire gyakori?

A válaszokat előre is köszönöm!

üdv.

FDToth

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16968 Dátum: 2017.02.24 08:04:02 »
Sziasztok,

gyors segítséget kérnék.

Már kb. egy hónapja keresek Prius 2-es, idáig nem sok sikerrel. Van-e valami súlyosabb konstrukciós hiba, ami miatt érdemesebb 2006 utáni (ráncfelvarrás) modellt venni? Tudom h jobbak az anyagok, hátsó ülőpad, tolatókamera, park assist, stb., de ezeken kívül vmi?
Beázással mi a helyzet? Hallottam h 2006 előttiek gyakran. Főként hol, és mennyire gyakori?

A válaszokat előre is köszönöm!

üdv.

FDToth

Semmi. Ne számítson az évjárat. Anno én is fl-et kerestem, de 2004-es lett. Nem bántam meg.

gabo72

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16969 Dátum: 2017.02.24 10:36:20 »
Sziasztok! A tapasztalatok alapján szerint szeretnék választ kapni három kérdésre.
1.Napsütésben jobban felmelegszik a prius belül/elég nagy az ablakfelület/ ,mint más autók?
2.Kb. 4.5 liter és 5 liter körüli fogyasztást irtok.Ezek valóságosan tankolás alapján számolt vagy a fed.komp. mutatja?
3.Miből jöhetek rá ,hogy a nagy akksival probléma van?
köszönöm a válaszokat

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16970 Dátum: 2017.02.24 13:55:33 »
Sziasztok! A tapasztalatok alapján szerint szeretnék választ kapni három kérdésre.
1.Napsütésben jobban felmelegszik a prius belül/elég nagy az ablakfelület/ ,mint más autók?
2.Kb. 4.5 liter és 5 liter körüli fogyasztást irtok.Ezek valóságosan tankolás alapján számolt vagy a fed.komp. mutatja?
3.Miből jöhetek rá ,hogy a nagy akksival probléma van?
köszönöm a válaszokat

1. Az előző autóm fehér volt, a Priusom fekete. Mindkettő rohadtul fölmelegszik a nyári napon.

2.
- Laza csorgás vidéki főútakon, néha átvitorlázva falvakon, kíméletes kigyorsítással: bemegy 4 liter alá is.
- M1-esen megyünk haza Bp-re rokonokhoz, külső sávban 90-nel lehet menni, belül 150-nel tolnak: 5,1-5,3.
- Német autópályán 170-nel kitolom a szemét: 5,8.

És minden más eközött. Átlagban 5 körül, mert viszonylag tempósan vezetek, nézd meg a Spritmonitoron (link az aláírásomban). Ja, P3 2010.

3-asra nem tudok válaszolni.


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16971 Dátum: 2017.02.25 09:01:03 »
3.Miből jöhetek rá ,hogy a nagy akksival probléma van?
Drasztikus esetben égni fog a hibajelző.
Az akku adatait ki lehet olvasni az OBD csatlakozón keresztül. A cellák feszültsége vagy a belső ellenállása között nem lehet jelentős eltérés. A hiba okozója gyakrabban a csatlakozások oxidációja mint a cella gyártási hibája. A nem megfelelő kontakt miatt egyes cellák kevesebb töltést kapnak, mások túlterhelődnek, ami fokozott amortizációhoz végül cella hibához vezet.

A Toyota márkaszervízek olajcserével egybekötve 4500ft körüli összegért ellenőrzik a cellák állapotát, az invertert és hűtését, valamint az elektromos rendszer biztonságosságát. Amennyiben mindent rendben találnak 1 év garanciát adnak az akkupakkra.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16972 Dátum: 2017.02.25 09:58:26 »
Sziasztok! A tapasztalatok alapján szerint szeretnék választ kapni három kérdésre.
1.Napsütésben jobban felmelegszik a prius belül/elég nagy az ablakfelület/ ,mint más autók?
2.Kb. 4.5 liter és 5 liter körüli fogyasztást irtok.Ezek valóságosan tankolás alapján számolt vagy a fed.komp. mutatja?
3.Miből jöhetek rá ,hogy a nagy akksival probléma van?
köszönöm a válaszokat

Jól érzékeled a kérdésedre adandó válasz lényegét. Amennyiben azonos benapozottságú járművekről van szó, abban az esetben a felmelegedés mértékének meghatározó részét a direkt besugárzásnak lehetőséget adó, üvegezett felületek nagysága adja. A nem üvegezett felületek felmelegedésének meghatározó összetevője a felület reflektív tényezője, ami fehér szín esetén magasabb, így a  belső tér felmelegedéséhez kevésbé járul hozzá mint fekete esetén.     
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16973 Dátum: 2017.02.25 11:39:18 »
a felmelegedés mértékének meghatározó részét a direkt besugárzásnak lehetőséget adó, üvegezett felületek nagysága adja. ...
Az üvegfelület hővisszaverő képessége is lényeges, de az könyen javítható.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16974 Dátum: 2017.02.25 12:51:29 »
Az üvegfelület hővisszaverő képessége is lényeges, de az könyen javítható.

Szívesen megvitatom veled a témát (hisz Te legalább kiműveled a témában tenmagad), de nem itt, mert  egyrészt off (miért is hisz a fizika bőven összefügg az autózással, az autók üvegfelületének külsőés belső reflektív képessége meg pláne), másrészt pedig néhány mimóza lelkületű skolasztikus hiátussal teletűzdelt filantróp is olvasná, amit követően azzal ajvékolna, hogy nem érthető amit írék amire ollan riposzt menne amire kitiltanának  engöm - ha lehetne - még a saját toyglimból es. :flowers: ;) 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16975 Dátum: 2017.02.25 17:57:00 »
 :clap:
Szerintem ezzel Te mit sem törődjél, mesélj nekünk. Hisz ez itten a "Beszélgessünk" frakció!  :lol:
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16976 Dátum: 2017.02.25 19:03:18 »
:clap:
Szerintem ezzel Te mit sem törődjél, mesélj nekünk. Hisz ez itten a "Beszélgessünk" frakció!  :lol:
De nem az Általánosé, hanem a Priusé.  Vagyis ebben csak a Prius benapozottságáról eshetnék diskurzus, azonben sem micilának, sem pedig Agyarkának tudtommal nincsen P a tulajdonában,  viszont nekem meg igen,  sőt  ezt a példányt micila szaktárs látta is, nemes egyszerűséggel  "Batmobil"-nak jellemezve.   Fekete és IR fóliázott.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16977 Dátum: 2017.02.25 19:11:28 »
Sziasztok! A tapasztalatok alapján szerint szeretnék választ kapni három kérdésre.
1.Napsütésben jobban felmelegszik a prius belül/elég nagy az ablakfelület/ ,mint más autók?
2.Kb. 4.5 liter és 5 liter körüli fogyasztást irtok.Ezek valóságosan tankolás alapján számolt vagy a fed.komp. mutatja?
3.Miből jöhetek rá ,hogy a nagy akksival probléma van?
köszönöm a válaszokat

1. Igen. Nagyobb üveg, jobban melegít. Kit érdekel, van klíma, szóval még egy Ladában is nagyobb meleg lesz :D
2. Igen, valós adatok. De a fene sem számolgatja, mert a fedélzeti számítógép halál pontos.
3. Kiírja a kijelzőre, ha nagy a ***. De alaposabban kiderül, ha rádugtok egy ODB-t és megnézitek az akkucellák belső ellenállását. 21-25mOhm normál esetben. Illetve a feszültségeik eltérése is csak pár század Volt lehet. Ha nincs ilyenre lehetőséged akkor kb. 1km-et megy el 50-es tempó mellet sík terepen ha feltöltött az akku és átvált EV-re.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16978 Dátum: 2017.02.25 19:26:21 »
Agyarkának tudtommal nincsen P a tulajdonában,
Nekem YHSD m van amit több- kevesebb változtatással Prius C néven is forgalmaznak, de ez lényegtelen, mert a feltett kérdések nem Prius specifikusak ( a 2. kérdés kivételével de arról még vélemény t sem nyilvánítottunk most), maximum az ablakok mérete az, ami szemrevételezéssel megállapítható, a többi tisztán fizika.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.25 19:49:15 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16979 Dátum: 2017.02.25 19:36:09 »
a feszültségeik eltérése is csak pár század Volt lehet. .
A belső ellenállást már régen néztem, de az biztos, hogy a feszültségnél néhány tized V eltérés a megengedett. Az biztos, hogy a két legszélszőségesebben feltöltött cella között 0,3 V különbség még előfordulhat., és 0 km es autónál is van hogy 0,1 V.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.25 19:55:04 írta Agyarka »