Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351836 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14190 Dátum: 2015.10.11 20:55:09 »
"Ha ennek letelte után a Hybrid Állapotellenőrzésen mindent rendben találnak, akkor az autó a következő 1 éven keresztül vagy 15 ezer km megtételéig* jogosulttá válik arra, hogy egy Toyota márkaszervizben ingyenesen kijavítsák a hybrid akkumulátor esetleges meghibásodását. "

Csak az akkura vonatkozik, nem a teljes hibridrendszerre.

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14191 Dátum: 2015.10.11 21:12:03 »
Mi most cseréltük le a Yarisunkat (2012-es gyártású 1.33-as benzines). Dízeleket néztem (konkrétan max. 10 éves VW Tourant szerettem volna, de az még nagyon drága), merthogy mennyire jól mennek, és szeretek gyorsan menni, de annyira sok mindennel meg lehet szívni egy dízelnél, hogy nem mertem azt venni. De az is szempont, hogy a rövid úton (mi 15km-t megyünk egy huzamban) be se melegszik a dízel. Aztán végül egy ismerős ajánlására kipróbáltuk a Priust. Kb. két hete vettünk is egyet, 2005-ös évjárat. Egyenesen imádjuk, és még pénzünk is maradt, mert a Yarist drágábban adtuk el, mint amennyiért ezt vettük (1.9m).

Én féltem attól, hogy nem fog jól menni, de határozottan jól megy, és mivel fokozatmentes a váltó, nincs olyan sebességtartomány, aminél ne lehetne előzni. Teljesítményben össze lehet mérni egy dízellel.

A fogyasztás is jó, még úgy is, hogy mi gyorsan szoktunk menni és padlógázzal szoktunk gyorsítani. Még így is csak 6-7 liter között van. Tegnap voltam vele pályán először, GPS szerint belőttem a tempomatot 149-re (ilyenkor 160-at mutat a Prius), így ír 7,3 literes fogyasztást a 300km után, amiből 200km volt a pálya az említett sebességgel. A Yaris ilyenkor 9 körül evett, úgyhogy szerintem ez nagyon jó. A hangja is csak az emelkedőn volt nagy, de legalább mindenhol tartotta a sebességet, még az érdi emelkedőn is felment a beállított 149-el.

Ami érdekes volt, hogy amikor vissza kellett lassítani 110-re, és onnan padlógázzal gyorsítottam vissza a 149-re, a pillanatnyi fogyasztás a gyorsítás közben is csak 12-13 liter körül volt, ha még volt az akksiban tartalék (csak nagyon hosszú emelkedőknél tud teljesen lemerülni, de pár perc alatt legalább a feléig vissza is tölti).

Én bátran ajánlom mindenkinek ezt az autót, kényelmes, tágas (igaz csak négy embernek, öten nagyon gáz lenne), takarékos, ugyanakkor erős is.

A miénknek egy baja van, Ausztriából hozták (a Toyotában vissza tudták nézni a vásárlásig), és nagyon rozsdás az alváz, most keresek olyan helyet, ahol normálisan meg tudják csinálni. Ezen kívül a motorháztetőn is nagyon rücskös a festés, látszik, hogy az is rozsdásodik belülről. Pedig csak 150ezer km van benne (nekem hihetőnek tűnik, főleg hogy végig a Toyotánál szervizelték).
De állítólag minden Ausztriából és Németországból behozott autó rozsdás.

Most látom, hogy te sokkal fiatalabbakat nézel, azok minden szempontból még jobbak ennél.
MIAZHOGYROZSDÁSAMOTORHÁZTETŐ ??? Gyárilag alumíniumból készítik, szerelik. P2 és P3 nál is. Lehet utángyártott, azt acéllemezből is nyomják. Az olcsóbb. Üdv.
Üdv!

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14192 Dátum: 2015.10.11 21:27:50 »
MIAZHOGYROZSDÁSAMOTORHÁZTETŐ ??? Gyárilag alumíniumból készítik, szerelik. P2 és P3 nál is. Lehet utángyártott, azt acéllemezből is nyomják. Az olcsóbb. Üdv.
Azt mondta egy fényezős szaki, akinek mutattam, hogy attól még oxidálódhat. Nem pattog le a festék, de csúnya rücsis. Nem fogja a mágnes, úgyhogy valszeg a gyári lehet.
Láttam, hogy utángyártottban van acél is 30-ért, amíg az alu egy százas. Nem tudom, hogy lehet-e az alut is homokszórni, ha igen, akkor megcsináltatom.

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14193 Dátum: 2015.10.11 22:17:54 »

A fogyasztás is jó, még úgy is, hogy mi gyorsan szoktunk menni és padlógázzal szoktunk gyorsítani. Még így is csak 6-7 liter között van. Tegnap voltam vele pályán először, GPS szerint belőttem a tempomatot 149-re (ilyenkor 160-at mutat a Prius), így ír 7,3 literes fogyasztást a 300km után, amiből 200km volt a pálya...

Én képtelen vagyok ennyit lenyomni a torkán, bele is őrülnék, ha ennyit enne... Átlag 4,5,  pályán 1200 km-t jöttem vele, 140 végig. 5,5 lett a vége.

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14194 Dátum: 2015.10.11 23:00:52 »
Óra szerinti 140-nél és óvatosabb gyorsításokkal lehet, hogy annyi is elég lenne neki, de féket is kell majd cserélni, meg gumit is, úgyhogy én ezzel most élményautózok, próbálom kitapasztalni az autó határait, ezért aztán rendszeresen csipog a VSC :D
Egyébként ingázásnál a hat literbe már belefér egy-két padlógázas előzés is, hetet pedig csak akkor eszik, ha tényleg folyamatosan padlózom.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14195 Dátum: 2015.10.11 23:14:07 »
MIAZHOGYROZSDÁSAMOTORHÁZTETŐ ??? Gyárilag alumíniumból készítik, szerelik. P2 és P3 nál is. Lehet utángyártott, azt acéllemezből is nyomják. Az olcsóbb. Üdv.
NEm biztos hogy rozsda, lehet hogy csak hólyagosodik. NEkem is csinálta elöl az embléma környékén. Elég egy kőfelverődés és pár év fagyás olvadás. Az már 8-9 évesen ilyen ha kap némi kőfelverődést :(

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14196 Dátum: 2015.10.12 10:09:28 »
Furcsállom én is, hogy nincs benne még dátum.. 1nek kéne lennie, vizsgakor..

Toyota szakszervizbe hordta, Monorra, meg van a szervizkönyve. Habár szervizkönyvbe is simán lehet pecsételtetni..

A szervizkönyv papír? Ti. ha Toyota szervizbe hordta, akkor nem értem, hogy miért van, a márkaszervizek egy központi adatbázisban rögzítik a kocsi szervizeseményeit. Erről persze adnak kivonatot nyomtatva, ha kérsz.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14197 Dátum: 2015.10.12 10:22:37 »
Mi a véleményetek erről a 2 autóról?:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.8_hsd_executive_leather_automata_45000_km_garancia-9385895
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.8_hsd_executive_leather_automata-9083078
...
Köszönöm előre mindenkinek aki szán rám néhány percet és válaszol a talán kicsit bugyutának tűnő kérdésekre.Éppen vw passat -ról próbálom lebeszélni magam egy prius javára és nagyon sokat segítene olyan emberek véleménye akik első kézből tudnak véleményt alkotni erről az autóról.

A fotók alapján szemre jónak tűnnek, de bármi lehet. Gyanúsan 3 éves mindkettő, simán lehet, hogy pl. taxi volt és lejárt a lízing, eladták utána használtan, a magyar nepper meg visszapörgette a km-órát.

Itt Ausztriában 2010. augusztus 1-től jár a Toyotákra 5 év garancia, ha innét vitték, akkor még lehet rajta gyári. Németországban nem tudom, hogy mi a helyzet, sem Svájccal (a műszerfal mindkettőben németre van állítva).

A melóhelyemen van egy 2-3 éves full extrás kombi Passat cégautónak, amit igény esetén kölcsönkérhet bárki. 2L-es dízel, DSG automata, bőr, navi, amit el tudsz képzelni. A szubjektív benyomásom az, hogy érzetre masszívabb, több szolgáltatást nyújt és "luxusautósabb", mint egy P3, viszont ennek ellenére meglepő módon zajosabb is, behallatszik a dízelkerregés. És a szélzaj se jobb pályán, mint a Priusban. A szervizköltségeit nem ismerem.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14198 Dátum: 2015.10.12 10:26:15 »
Itthon nem látják a kinti szervíztörténetet, csak egyedül ha volt visszahívásos javítás, tehát esélyes, hogy semmit nem tudnak az itthoni szeívítben mondani az autó előéletéről. Ezért a papír szeívízkönyv sem ér semmit, simán hamisítható, sőt az se ér semmity ha a kereskedő az anyja életére esküszik.  :cool2:

Ez tévhit. A soproni szervizben nekem lekérték és kinyomtatták a kocsi szerviztörténetét most nyár elején, ugyanolyan formátumú papírt kaptam, mint az osztrák (felső-ausztriai) kereskedőnél tavaly, csak persze ezen már szerepelt az idei bejegyzés.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14199 Dátum: 2015.10.12 10:29:41 »
A miénknek egy baja van, Ausztriából hozták (a Toyotában vissza tudták nézni a vásárlásig), és nagyon rozsdás az alváz, most keresek olyan helyet, ahol normálisan meg tudják csinálni. Ezen kívül a motorháztetőn is nagyon rücskös a festés, látszik, hogy az is rozsdásodik belülről. Pedig csak 150ezer km van benne (nekem hihetőnek tűnik, főleg hogy végig a Toyotánál szervizelték).
De állítólag minden Ausztriából és Németországból behozott autó rozsdás.

Itt ülök Bécs belvárosában az irodában és ha kinézek az ablakon a kis mellékutcára, akkor többnyire nagyon rendben tartott autókat látok, még ha öregek is. Szerintem ez vmi fal duma volt. Az osztrákok sokkal jobban odafigyelnek a kocsijaikra (kivétel persze van), az átlagos kinézete az autóparknak messze jobb, mint otthon. Németországot nem ismerem.

10 éves koruk után viszont van, hogy eladják a kocsikat, mert itt a biztosítók onnét kezdve nem hajlandóak cascót kötni rá. Ha hirtelen feltűnik sok 10+ éves osztrák P2 a magyar piacon használtan, akkor gondoljatok erre.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14200 Dátum: 2015.10.12 10:33:13 »
Én képtelen vagyok ennyit lenyomni a torkán, bele is őrülnék, ha ennyit enne... Átlag 4,5,  pályán 1200 km-t jöttem vele, 140 végig. 5,5 lett a vége.

Próbáld ki a német pályát 170-nel, akkor fölmegy az átlag 5,8-ra is! :D

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14201 Dátum: 2015.10.12 12:45:44 »
Mint talán észrevettétek, a nyár és vele a jó idő lassan levonulóban van. Közeledik az ősz-tél és vele az idei talán utolsó Totalcar parkoló parádé.
A hagyományokhoz méltóan úgy töntött a többség, hogy szervezzük meg ezzel együtt az idei utolsó prius találkozót is. Ennek helyszíne szokás szerint a parkoló parádé lesz.
Időpont és helyszín: 2015. október 17., Hungexpo, IV. kapu, bejárat az Albertirsai útról 14.00-tól 17.30-ig
Mi szokás szerint egy órával korábban (13:00) találkoznánk a bejárattal szemben a külső parkolóban hogy együtt tudjunk bevonulni és egy helyre parkolni.
Bővebb info: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/10/06/ujra_parkolo_parade_a_hungexpon/
Vagy az esemény facebook oldala: https://www.facebook.com/events/966624123400103/
Kérem amennyiben tudtok jönni, vagy kérdésetek lenne, jelezzetek vissza mailben az info@priusclub.hu címen telefonszámmal hogy tudjunk egymásnak segíteni abban az esetben ha nem találnánk egymásra.
Üdv.
KoWee
Ha úgy jön össze a program akkor kimegyek én is.

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14202 Dátum: 2015.10.12 14:08:09 »
Az osztrákok sokkal jobban odafigyelnek a kocsijaikra (kivétel persze van), az átlagos kinézete az autóparknak messze jobb, mint otthon.

Szerintem ennek megfelelő az autó állapota, ez a rozsda azért lehet, mert soha nem alvázvédőzték az autót, viszont valószínűleg télen is sokat használták, kaptam hozzá egy garnitúra téli gumit (Continental) szintén alufelnin. Ezen kívül fényképekkel dokumentált két kis sérülésről tudok, amiket normálisan javítottak, belül nagyon szép az autó, sehol nincs összekarcolva.
Amit írsz a tíz évről, az simán lehetett ok, mert egy új hibridet vett az osztrák öreg, akié volt, és ezért adta el (most 72 éves az öreg, állítólag azt mondta, hogy egy új autót még bevállal). A nyáron vette meg az öregtől egy magyar kollégája, akitől mi vettük. Azt mondjuk nem tudom, hogy ő miért adta el.
Persze lehet benne mese, de a Toyotában vissza tudták nézni a vásárlásig, és tényleg az öreg osztrák volt az első tulaj, és tényleg most adta el a nyáron. És végig a Toyotánál szervizelték.

Elvittem pár műhelybe megmutatni, van, ahol homokszórással kezdenek, ott azt mondták, hogy alá se néznek, mert tök mindegy, hogy mennyi rozsda van, mindenképpen olyan lesz, mintha új lenne. Csak ott meg nem érnek rá foglalkozni ilyen pöcs kis autóval, mert sorban állnak náluk a buszok meg kamionok, amiért gondolom tízszer ennyi pénzt el tudnak kérni. Na meg még soha nem volt náluk hibrid, úgyhogy szerintem kicsit félnek tőle, nehogy kárt tegyenek valamiben.

Ha valaki tud egy tényleg jó alvázvédős műhelyt, akkor ossza meg velem.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14203 Dátum: 2015.10.12 14:50:48 »
MIAZHOGYROZSDÁSAMOTORHÁZTETŐ ??? Gyárilag alumíniumból készítik, szerelik. P2 és P3 nál is. Lehet utángyártott, azt acéllemezből is nyomják. Az olcsóbb. Üdv.

Nem rozsda az. Típusbetegség a motorháztető elejének hólyagzása a P2-nél.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.12 14:56:13 írta dert »

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14204 Dátum: 2015.10.12 15:11:49 »
És érdemes vele csinálni valamit?