Éppen vw passat -ról próbálom lebeszélni magam egy prius javára
Mi most cseréltük le a Yarisunkat (2012-es gyártású 1.33-as benzines). Dízeleket néztem (konkrétan max. 10 éves VW Tourant szerettem volna, de az még nagyon drága), merthogy mennyire jól mennek, és szeretek gyorsan menni, de annyira sok mindennel meg lehet szívni egy dízelnél, hogy nem mertem azt venni. De az is szempont, hogy a rövid úton (mi 15km-t megyünk egy huzamban) be se melegszik a dízel. Aztán végül egy ismerős ajánlására kipróbáltuk a Priust. Kb. két hete vettünk is egyet, 2005-ös évjárat. Egyenesen imádjuk, és még pénzünk is maradt, mert a Yarist drágábban adtuk el, mint amennyiért ezt vettük (1.9m).
Én féltem attól, hogy nem fog jól menni, de határozottan jól megy, és mivel fokozatmentes a váltó, nincs olyan sebességtartomány, aminél ne lehetne előzni. Teljesítményben össze lehet mérni egy dízellel.
A fogyasztás is jó, még úgy is, hogy mi gyorsan szoktunk menni és padlógázzal szoktunk gyorsítani. Még így is csak 6-7 liter között van. Tegnap voltam vele pályán először, GPS szerint belőttem a tempomatot 149-re (ilyenkor 160-at mutat a Prius), így ír 7,3 literes fogyasztást a 300km után, amiből 200km volt a pálya az említett sebességgel. A Yaris ilyenkor 9 körül evett, úgyhogy szerintem ez nagyon jó. A hangja is csak az emelkedőn volt nagy, de legalább mindenhol tartotta a sebességet, még az érdi emelkedőn is felment a beállított 149-el.
Ami érdekes volt, hogy amikor vissza kellett lassítani 110-re, és onnan padlógázzal gyorsítottam vissza a 149-re, a pillanatnyi fogyasztás a gyorsítás közben is csak 12-13 liter körül volt, ha még volt az akksiban tartalék (csak nagyon hosszú emelkedőknél tud teljesen lemerülni, de pár perc alatt legalább a feléig vissza is tölti).
Én bátran ajánlom mindenkinek ezt az autót, kényelmes, tágas (igaz csak négy embernek, öten nagyon gáz lenne), takarékos, ugyanakkor erős is.
A miénknek egy baja van, Ausztriából hozták (a Toyotában vissza tudták nézni a vásárlásig), és nagyon rozsdás az alváz, most keresek olyan helyet, ahol normálisan meg tudják csinálni. Ezen kívül a motorháztetőn is nagyon rücskös a festés, látszik, hogy az is rozsdásodik belülről. Pedig csak 150ezer km van benne (nekem hihetőnek tűnik, főleg hogy végig a Toyotánál szervizelték).
De állítólag minden Ausztriából és Németországból behozott autó rozsdás.
Most látom, hogy te sokkal fiatalabbakat nézel, azok minden szempontból még jobbak ennél.