Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351804 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8985 Dátum: 2013.08.30 10:56:12 »
Igaz. Én a Sakurához hordom ha olyan van amivel nincs kedvem vesződni vagy visszahívás történik. Egyébként azóta kapom mert anno beleegyeztem abba hogy a toyota motors megkeressen ajánlatokkal. Egyébként az enyém belgiumból jött be és pont azóta jönnek a gari kibővítési lehetőségek mióta lejárt a 8 év.
Én pont most bontottam ki. Elvileg 8 éves koráig garis, tehát nekem még nem aktuális. De azért jó tudni hogy van ilyen.  :clap:

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8986 Dátum: 2013.08.30 11:27:46 »
Én most ott vagyok, nem a közelében, hanem benne! :) Reggel 8 óta csinálják a 90es szervízt. Nem semmi ahogy szétszedték a gyertya és garis vízpumpa cseréhez! :)

Szerk.: Most tolattak ki vele, mennek vele egy kört, aztán gondolom ellenőrzik a folyadékokat. Meg mondtam nekik, h halggassák meg az első kerékcsapágyakat. Nekem kicsit surrogósnak tűnik ahogy halad az autó (mintha retek szar minőségű gumi lenne rajta - pedig a guminak konkrétan nincs hangja - tavaszal még nem volt).
Pedig a gyertyacseréhez nem is kall annyira lebontani. Azt a relé dobozt lecsavarni a tűzfalról és csókolom. Tavalyelőtt cseréltem. A gumi meg... hát arra költök leg kevésbé :) Eddig két telet és két nyarat ment el a rajta lévő téli gumi és még van benne legalább 2-3 év. Ezzel nem lehet lefüstölni :) Bár lehet hogy egy normális nyári gumival lemenne 4,8 alá is az átalgom :) Az minden esetre szépen látszik a statisztikán hogy minden olaj és szűrőcsere után pár tizeddel javul az átlagfogyi :) És így túl a 9 éven, már inkább magam csinálom meg otthon olyan olajjal amit én választok ki neki. :)Mondjuk már erősen érik a tárcsacsere is.. talán ősszel :)

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8987 Dátum: 2013.08.30 11:35:03 »
Ti is megkaptátok a toyota magyarország ajánlatát a hibrid rendszer átvizsgálás, akku ellenőrzés és 1 év vagy 15.000 km garancia 9500 pénzért?
(Ha a karbantartással együtt kéritek akkor 4750.) Bár az nekem nem játszik. Úgyis hétvégén fogok olajat, és minden szűrőt cserélni mert már kifutott a 15.000 a legutóbbi csere óta. Viszont 15.000 km garancia 9 ropiért nem hangzik rosszul. kb. 50 fillérek járulékos költség ami hozzá jön az 1 forint/kilométerhez (olaj, olajszűrő, légszűrő, pollein szűrő 16.000)

Én is megkaptam. Én befizetek egy ilyenre. Egy évre nem sok és legalább garis marad ez a része.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10687
Beszélgessünk...
« Válasz #8988 Dátum: 2013.08.30 22:46:49 »
Azért van pár dolog amibe otthon nem kezdek bele mert több a szopás mint begurulni. Például fékfolyadék csere.

Erre is vannak sarki szakik.  ::)
Félre ne érts, én is mindig márkaszervizbe viszem az autókat.  :yes: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8989 Dátum: 2013.08.31 01:43:17 »
Erre is vannak sarki szakik.  ::)
Félre ne érts, én is mindig márkaszervizbe viszem az autókat.  :yes: ;)
Ha meglenne a hozzá való programom amivel egyenként pumpáltatom át a köröket, akkor én is bele fognék. De ez már nem a pedálnyomkodós verzió és fékkel nem játszunk :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8990 Dátum: 2013.08.31 07:51:34 »
És ha azt mondom hogy az egyik márkaszervíz a program helyett a hagyományos vákumus szettel cserélte ami csak egy köpésre van a pumpálástól és szerinte ez így rendben van, az milyen?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8991 Dátum: 2013.08.31 10:04:35 »
ÖÖÖ azt hogy melyik volt az? Mert oda nem viszem :)
Egy nyomó szivattyú nem igazán tolerálja a nyomó oldali vákumot hosszú távon.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8992 Dátum: 2013.08.31 15:51:30 »
ÖÖÖ azt hogy melyik volt az? Mert oda nem viszem :)
Egy nyomó szivattyú nem igazán tolerálja a nyomó oldali vákumot hosszú távon.
igazából nincs gondom velük ezért nem szeretném lehúzni őket mert én erősködtem a folyadék cserével. Igazság szerint sem a színén nem látszott hogy öreg, és a víztartalom mérès sem mutatott rettenetes dolgot csak akkor volt ott az idő hogy össze tudtam szinkronizálódni a gyári szervizperiodussal. Ezt a fékolajcserélő eszközt szqbályosan alklmazzák csak azt gonodol a priusnál ez kevés. A fékerő szimulátor egységben így nem cserélőditk az olaj. A lényegre lehet hogy jó lehet. Fene tudja lehet én is így cserélem 2 év múlva.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8993 Dátum: 2013.08.31 16:01:08 »
ÖÖÖ azt hogy melyik volt az?
Hammer hozzászólásából a debreceni Road szervizre tippelek, b.c. hozzászólása alapján meg lehet akár nyiregyházi Titán is. Elég közel vannak egymáshoz. :hmmmm:

b.c mi van a fedélzeti (12V-os) akkuddal? Működik még a desztvizes feltöltés óta?
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.31 16:09:27 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8994 Dátum: 2013.08.31 16:44:57 »
Vajon mire gondolhattak a Densonál amikor Prius Wagon 1.5 Hybrid -et irtak (5.o)? Abba is a mással nem helyettesíthető ritka, drágább Denso FK16R-A8 kell. A P+ ba elvileg ua. a SC20HR11 (6-1. 504o.)kell mint a PIII-ba. :hmmmm:

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8995 Dátum: 2013.08.31 18:29:03 »
Én most ott vagyok, nem a közelében, hanem benne! :) Reggel 8 óta csinálják a 90es szervízt.
Na, kicsit részletesebben:

Pénteken megvolt a 90ezres szervíz! Reggel 8ra mentem, 11:30kor végeztem. Megvártam, fent laptopoztam, közben az ablakon nézegettem, néha (2x) lementem megnézni, hogy hol tartanak. Ja, és persze megnéztem az Auris hibrid kombit. Baromi jó, jó nagy panorámateteje van, csak ha beállítom magamra az ülést, kb 10cm marad a hátsó lábtérből...

Gyertyacseréhez jól lebontották az esőcsatornát, ablaktörlőt, relédobozt, jól nézett ki! :)

A szervíz pedig:

Munkadíj:        1,8óra - 13281 Ft
Olaj:                3,7l     - 10192 Ft
Váltóolaj:        1,4db  -   5076 Ft
Váltóolaj:        2 db    -   7251 Ft
Levegőszűrő: 1db     -   5843 Ft
Pollenszűrő:   1db     -   5400 Ft
Tömítés:         1db     -     323 Ft
Gyertya:         4db     - 21234 Ft
-----------------------------------------
Összesen:                  68603 Ft


Továbbá volt még egy szervízvisszahívásos vízpumpa cserém, amihez bontották a lökös bal oldalát, és a bal első lámpát kiszedték (egyidőben a fent leírt kiszerelésekkel - jól nézett ki kipakolva :) ), és volt még egy szervízvisszahívásos  kormányösszekötő cserém, mert bár alvázszám alapján nekem már az új verzió volt, mégis kicserélték! Erről a kettőről külön munkalap volt.

Fizetéskor utalást választottam, mert mikor kérdezték, hogy kp vagy utalás, és akkor akartam adni a kártyát, azt mondták megszűntették (1éve még azzal fizettem), mert drágább lett a bankjuknál. De nem baj, mert 3 napon belül elég, ha utalom (még aznap elutaltam, ahogy hazaértem).

Pecsételtettem a szervízkönyvbe is, persze az elektronikusba is belekerültek a dolgok, de a számlát is megőrzöm a következő vevőnek! :)


Bocs, az egyik olaj szerintem fékolaj gondolom, bár a számlán "OLAJ AUT." szerepel, és elvileg hajtómű és fékolaj csere is volt...
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.31 18:30:47 írta zezoka »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8996 Dátum: 2013.08.31 20:10:13 »
Én úgy tudtam a váltóolaj elviekben élettartamra szól...
(A bankkártyás fizetési lehetőség megszüntetése, tranzakciós adó ide vagy oda, érdekes egy "márkaszervíz" esetében)
Today, tomorrow and after tomorrow!

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8997 Dátum: 2013.08.31 20:25:07 »
OFF

A kártyás fizetés megszüntetése sajnos nagyon is ésszerű. Mivel a bank simán lenyúl 3-5%-ot. Nyilván emeltek is az úja adó miatt. Egyre több cég csinálja, hogy KP-ban fizeti az alkalmazottakat, nem utal, szintén az adó miatt. Tehát ha a bevétel és a költségek is KP-ban vannak, akkor jóval olcsóbb, mint ha bankszámlán keresztül történne a dolog. Az egész okozója pedig pontosan a tranzakciós "illeték". Senki sem a maga ellensége, hogy drágán oldjon meg valamit, ha lehet olcsóbban is.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8998 Dátum: 2013.08.31 20:30:10 »
Én úgy tudtam a váltóolaj elviekben élettartamra szól...
(A bankkártyás fizetési lehetőség megszüntetése, tranzakciós adó ide vagy oda, érdekes egy "márkaszervíz" esetében)
Igen, a váltó élettartamáig. -( A tulajnak azonban nem kedvez, ha a "váltó" előbb hibásodik meg, mint ameddig a gk. többi része bírja. A hibás váltó csak a szervizeknek és a bontóknak jó, valamint az alkatrészpiac résztvevőinek.

A bankkártyás fizetés hiánya valóban fura egy márkaszerviztől. Még a jóval kisebb árréssel dolgozó városi patikák is kigazdálkodják.

attesz86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • priuszos
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8999 Dátum: 2013.08.31 23:55:03 »