Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351916 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7980 Dátum: 2013.04.09 14:05:21 »
Szerintem is túlreagálta a dolgot, de akkor ezt kell neki felróni, nem a hétsebességes csodacévétét  :yes:
Több butaság is szerepelt a leírásban, erre többen megjegyeztük, hogy a kevesebb néha több...  :whistling:  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7981 Dátum: 2013.04.09 14:09:00 »
Egyébként biztos jó dolog ez a CVT, utálom, hogy a Yarisban ott a hat sebesség, de olyan bénán vannak belőve a fokozatok, hogy lakott területen is betehetem hatosba (ötvennél), autópályán 130-nál viszont emiatt már hét liter körül eszik a kis 1.3-as motor, ami szerintem teljesen indokolatlan.
Ennyi erővel elég lenne bele négy fokozat :wacko:. Vagy kellene bele még egy hetedik ;). Utálom az áttételeit. Gondolom, a CVT-vel nincs ilyen probléma, és valószínűsítem, hogy pályán kevesebbet is enne vele.
Ez itt már OFF,
de megjegyzem, hogy a Yaris nem autópálya faló autó, hanem városi-elővárosi. Továbbá a Tied 1,33 szívó benzines, aminek 130-nál mért 7 litere kiváló érték. A régebbi ennél többet evett. A dízel a 6 sebességes váltójával tuti kevesebbet eszik és csendesebb is pályán.
ON
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7982 Dátum: 2013.04.09 14:48:32 »
Gondolom, a CVT-vel nincs ilyen probléma, és valószínűsítem, hogy pályán kevesebbet is enne vele.
Prius sem egy pályaautó. Egyenletes 130-140nél semmi menetzajon túli motorhangja nincs, nem visít, mint ahogy írják. Teljesen jó. De ha kicsit is gyorsítani akarsz, akkor már bőg. Ez van.

Amúgy a fogyija Priusnak is 6-7 liter 130-140nél (5 perces átlagokban).
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.09 14:51:15 írta zezoka »

Majestic

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7983 Dátum: 2013.04.09 15:27:41 »
Csak azokat nem törötem ki, amikre reflektálni szeretnék:
1. Így van, és az a rendszer hibázik is, nemcsak a Toyota hibrid modellekkel kapcsolatban.
2. Ahogy a többiek már helyesen(!) leírták, nincs benne 7 fokozat, hanem, ha úgy tetszik, végtelen sok fokozat van benne, mert folyamatosan változtatja az áttételt a működési körülményeknek megfelelően. Nincsenek kis karocskák a kormány mögött, amikkel válthatsz, mint egy hagyományos CVT váltónál (ilyen hagyományos CVT van pl. az Avensis-ben, Verso-ban is, azoknál ott a kormányfülecske, a hibrid Toyotákban NINCS, ergo, fokozatmentes e-CVT nyomatékváltójuk van)
3. Tolató kamera van benne, aminek a képét a központi kijelzőn láthatod, nem? A radar érzékelőinek látszania kellene a lökhárítóban (4db)
6. DAB rádióval Magyarországon (de talán EU-ban is) kitörölheti az ember a fenekét, mert nem elérhető, így indiferens, hogy van-e az autóban, vagy nincs.
11. Maximum "sávelhagyásra figyelmeztető" az az asszisztens, ha csak pittyeg. Mert, hogy a kormányt nem húzza vissza, az is biztos.  ;)
13. Maradjunk annyiban, hogy távolságtartó tempomat. Pont. Ez nem fékez, csak lassít, legalábbis, állóra tuti, hogy nem fékezi az autót. A Toyota ebben van lemaradva az EU-i gyártóktól, hogy ilyet nem kínál. Mármint figyelmeztető rendszert igen, de baleset megelőző, tehát, beavatkozó rendszert nem. Közben feltűnt, hogy Te is figylemeztetőt írtál, nem megelőzőt...

Utoljára írok ebben az ügyben, csak azért, hogy a félreértéseket tisztázzuk:

Nem az én reagálásommal volt/van gond, hanem Bicskei megszállott kolléga hozzá nem értő és cinikus hozzászólásával van komoly probléma…

Bepi81 kolléga hozzászólásához:

1.   Csak azokat a dolgokat soroltam fel, ami a leírásban benne van, így semmit sem tettem hozzá
2.   Hogy marketing fogás-e vagy sem, nem érdekel, a hivatalos műszaki leírásban 7 fokozatú CVT válltó szerepel, így azt írtam be és kész. A kevesebb több-e vagy sem, ez sem érdekel, mert felsorltam minden funkciót, ne hívogassanak hülye kérdésekkel.
3.   Több évig volt Toyota Camry Hibridem, így bár itt először szóltam hozzá 2008-óta vagyok a fórum tagja…
4.   Ez egy Németországból behozott gépkocsi, így nem tudom, hogy az itthoni felszereltség milyen (nem is érdekel), azt tudom, hogy minden benne van kivéve a solar tetőt, így a ütközés előtti biztonsági rendszer, az adaptív tempomat, a bőr ülés, az Intelligens Automata Parkolási rendszer (IPA) (elől 6db. érzékelő van!, ha látszik a képen, ha nem), a sávelhagyásra FIGYELMEZTETŐ rendszer, a JBL prémium hangrendszer, stb. stb. stb.
5.   DAB rádió: Nyugat-Európában mindenütt van DAB adás és elárulom: itthon is….
6.   „Maradjunk annyiban, hogy távolságtartó tempomat. Pont. Ez nem fékez, csak lassít, legalábbis, állóra tuti, hogy nem fékezi az autót” – tévedés! Lassít és le is áll ha az előtted lévő kocsi leáll…, kipróbáltuk…

Azért linkeltem be a kocsit ide, mert azt szerintem érdekelhet valakit, ehelyett fikázás van (legfőképpen hozzá nem értő), többet nem szólok hozzá a megjegyzésekhez…
Prius 2011

attesz86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • priuszos
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7984 Dátum: 2013.04.09 15:48:09 »
Prius sem egy pályaautó. Egyenletes 130-140nél semmi menetzajon túli motorhangja nincs, nem visít, mint ahogy írják. Teljesen jó. De ha kicsit is gyorsítani akarsz, akkor már bőg. Ez van.

Amúgy a fogyija Priusnak is 6-7 liter 130-140nél (5 perces átlagokban).

Hat nekem teli gumival 4 fovel 130-as atlaggal nem sikerult 5.5 fole mennem...  :tt2:

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7985 Dátum: 2013.04.09 17:08:34 »
Hat nekem teli gumival 4 fovel 130-as atlaggal nem sikerult 5.5 fole mennem...  :tt2:
:)

Mondjuk én ahol lehet tempomatozok, mert nekem kicsit visszafeszített lábbal kell gázt nyomnom. Fékezéskor meg a combom is felemelkedik az ülőlapról.

Erről jut eszembe. 1 azaz egy kattanásnyit szeretném hátrébb tolni az ülést, de nem lehet... Csak 183 centi vagyok, de a lábam a hosszú...

Az ülés hátrébb helyező készleten gondolkodtam, csak egyrészt értelmetlenül sokba kerül, másrészt ha az egész hátrébb megy sínestől 10cm-t, akkor nekem a sínen majdnem full előre kéne húzni. Emiatt a lufi érzékelő azt hinné elöl vagyok, és nem nyitná úgy, ahogy kéne! Úgyhogy emiatt nem merem.

Valaki meg tud erősíteni ebben?

Kibírom így is, de eggyel hátrébb szeretném tolni. Majd egyszer lehet megnézem, nem lehet-e egy utolsó utáni helyzetbe tenni, mert egy fél centit még megy hátrébb az ülés, csak nem rögzül ott, mert ott már nincs fog... Ha még menne kicsit, én meg vágnék oda fogat... Vagy olyan ülés áthelyező adaptert csinálni, ami a hátratolt ülést rakja pont annyival hátrébb (2-3-4cm), ami már jó. Ekkor nem verném át a lufi érzékelőt.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7986 Dátum: 2013.04.09 18:41:37 »
Majstic reakciójával volta a komoly gond...  :whistling:

Egyébiránt, a Toyota marketing fogásai közül kitűnő példa e mellett a Corolla TS és Celica TS gyorsulása közötti 1 mp különbség a Celi javára, holott, a motor, váltó, hajtás minden egyes porcikája egy és ugyanaz a két sport(os) autótípus esetében. Mégis akkor a Cori miért gyorsul lassabban, ráadásul 1 mp-vel? ........

...na?
...
OFF

A Celica 6.5 kg/LE, a Corolla 7.1 kg/LE és gondolom a Celica légellenállása kisebb.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7987 Dátum: 2013.04.09 19:51:30 »
Hat nekem teli gumival 4 fovel 130-as atlaggal nem sikerult 5.5 fole mennem...  :tt2:
Ez nálam is nagyjából ;) hasonlóan alakult az összes eddigi Priusom esetében...
Today, tomorrow and after tomorrow!

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7988 Dátum: 2013.04.09 19:54:05 »
:)

Mondjuk én ahol lehet tempomatozok, mert nekem kicsit visszafeszített lábbal kell gázt nyomnom. Fékezéskor meg a combom is felemelkedik az ülőlapról.

Erről jut eszembe. 1 azaz egy kattanásnyit szeretném hátrébb tolni az ülést, de nem lehet... Csak 183 centi vagyok, de a lábam a hosszú...

Az ülés hátrébb helyező készleten gondolkodtam, csak egyrészt értelmetlenül sokba kerül, másrészt ha az egész hátrébb megy sínestől 10cm-t, akkor nekem a sínen majdnem full előre kéne húzni. Emiatt a lufi érzékelő azt hinné elöl vagyok, és nem nyitná úgy, ahogy kéne! Úgyhogy emiatt nem merem.

Valaki meg tud erősíteni ebben?

Kibírom így is, de eggyel hátrébb szeretném tolni. Majd egyszer lehet megnézem, nem lehet-e egy utolsó utáni helyzetbe tenni, mert egy fél centit még megy hátrébb az ülés, csak nem rögzül ott, mert ott már nincs fog... Ha még menne kicsit, én meg vágnék oda fogat... Vagy olyan ülés áthelyező adaptert csinálni, ami a hátratolt ülést rakja pont annyival hátrébb (2-3-4cm), ami már jó. Ekkor nem verném át a lufi érzékelőt.
Ilyen magas én is vagyok, bár nekem nem volt gond a sínnel, igaz nem a legutolsóban "ültem" sosem, de nem ördögtől való az igényed, tényleg elkélne még 1-2 kattanás hátrébb, ezt már sokan mondták nekem is :yes:
Today, tomorrow and after tomorrow!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7989 Dátum: 2013.04.09 20:01:17 »
Utoljára írok ebben az ügyben ...
Remélem, azért még másban hallhatjuk a véleményed. :surrender:
Mindenkinek vannak rossz napjai, és nem is biztos, hogy az összes hozzászólást úgy sikerül megfogalmazni, ahogy kellene. Többször olvasva egy -egy hozzászólást, néha egy nem bántó szándékú félmondat is sértőnek tűnhet, ezeket pedig jobb megbeszélni, hogy senkiben ne maradjon tüske. Legyünk toleránsak!

nem Majestic találta ki, hanem a Toyota marketingesei. Szóval a Toyotának kellene címezni az észrevételeket.
Tekintettel a Klub helyzetére  a TMH-val egyirányúnak lehet nevezni a kommunikációnkat. Ráadásul a 7gang a Toyota Europe marketing stratégiájának része, akik nem a klubban végzik a közvélemény kutatást.
Majestic a hirdetésében a hivatalos Toyota kommunikációra támaszkodott, ami érthető. Mindegyikük PIII-at akar értékesíteni.-)
Mivel a Toyota (nem először) nem megfelelően tájékoztat a termékéről, és Majestic is ezt tette, ezért most Ő kapta az ívet.
Feltételezem ebben nem volt személyeskedés.
Az meg, hogy ki-mennyi hozzászólással rendelkezik csak azt jelenti, hogy mennyire van szájmenése. Valaki keveset beszél és sokat mond.
Nálam sokkal kevesebb hozzászólással rendelkező emberek ismeretanyaga gyakran sokkal több mint az enyém. Utóbbin igyekszem javítani. 

Nem értek a Priusokhoz, de ha valaki látja a Toyota weboldalán, hogy 7 sebességes CVT váltó van benne, és utána a hahu-n azt látja, hogy a hirdetett Priusban "sima" fokozatmentes váltó van, akkor azt hiszi, hogy abban más váltó van, és esetleg emiatt fel sem hívja az eladót, mert őneki biza 7 sebességes CVT kell, mert most az a menő...
Pontosan ez a közvetíteni kívánt üzenet, aztán, hogy mi áll a háttérben az más kérdés.
A jelenlegi PriusIII-as egy kis túlzással okafogyottá vált (de legalábbis nagyon Prius-őrültnek kell lenni ahhoz, hogy ezt vegye az ember) az új Auris HSD miatt,...jelentősen alacsonyabb árú modell, mint a PIII.
Sokaknak bejön az AurisII HSD, Majestic topictárs is arra fordítaná a kérdéses PIII árát. Érthető hogy próbálják vmivel kompenzálni a lanyhult érdeklődést. Lassan eljön az ami a kifutó PII-nél volt nagyon jó áron lehetett őket kapni (6-7m), de a szövegelés kevesebbe kerül, mint a jelentős árcsökkentés.

Azért linkeltem be a kocsit ide, mert azt szerintem érdekelhet valakit, ehelyett fikázás van (legfőképpen hozzá nem értő), többet nem szólok hozzá a megjegyzésekhez…
Mindenki hirdetését meg szoktuk vitatni, nem fikázásból, hanem jobbító szándékkal, illetve érdeklődésből. Tavaly az enyémet is kivesézték.
Szerintem mindenki örülne (az eladókon kívül) ha sok olyan autó lenne a használt piacon, mint amilyen a Tied.
(Megértem, hogy jobban tetszik az autóbb Auris, mint a szintetikus PIII, de racionálisan nem védhető álláspont, ugyanúgy érzelmi döntés, mint az én YHSD-m vásárlása)

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7990 Dátum: 2013.04.09 22:42:48 »
Khm, elnézést, hogy belepofázok a társalgásba. :D

Nincs itt valaki, aki a Toyota Mayernél dolgozik? :)

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7991 Dátum: 2013.04.10 08:05:05 »
Ilyen magas én is vagyok, bár nekem nem volt gond a sínnel, igaz nem a legutolsóban "ültem" sosem, de nem ördögtől való az igényed, tényleg elkélne még 1-2 kattanás hátrébb, ezt már sokan mondták nekem is :yes:
Naja, de nekem is tesóm 3-4cm-el magasabb, mint én, aztán mikor mentem lemez és csavarmentesíteni a lábamat műtétre, és ő hozta haza az autót, mondam is neki, h ne is próbálja hátrébb tolni, mert nem lehet, azt a végén kiderült, h 2vel előrébb húzta. De nadrágból is hosszabb szárú kell rám, mint rá, pedig ő a magasabb! :)

178cm menyasszonyom meg úgy előre húzza az ülést, hogy be sem tudok ülni utánna, de az egy másik mese! :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.10 08:07:06 írta zezoka »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7992 Dátum: 2013.04.10 08:55:26 »
...mikor mentem lemez és csavarmentesíteni a lábamat műtétre...
Na, én ezen már túl vagyok :whistling: (akkoriban csak a PI létezett még a tervezőasztalon)
Today, tomorrow and after tomorrow!

attesz86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • priuszos
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7993 Dátum: 2013.04.10 10:20:11 »
:)

Mondjuk én ahol lehet tempomatozok, mert nekem kicsit visszafeszített lábbal kell gázt nyomnom. Fékezéskor meg a combom is felemelkedik az ülőlapról.

ez a gond! en is eloszor tempomattal nyomtam vegig egy Magyarorszag-Belgium tavot, 6,8 lett a fogyasztas. Emelkedon szepen vissza kell kicsit lassitani, aztan dombon lefele lehet tolni - en legalabbis a nemet palyan siman megyek 150-160, de csak akkor ha nem sikit a motor. Max 1-2 tizeddel no a fogyasztas, elkepeszto egyebkent  :clap:

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7994 Dátum: 2013.04.10 10:44:18 »
ez a gond! en is eloszor tempomattal nyomtam vegig egy Magyarorszag-Belgium tavot, 6,8 lett a fogyasztas. Emelkedon szepen vissza kell kicsit lassitani, aztan dombon lefele lehet tolni
Persze, Tudom! A tempomat dombon felfelé is tartja, ami azt jelenti, hogy tolja neki. Pedig az ember ha mondjuk látja, hogy a dombra felkúszik az autó szinte lendületből is, akkor azt a kis sebességcsökkenést be lehet áldozni, pláne mert dombnak lefelé meg ugyanolyan kis gázpedál állással vissza lehet nyerni/meg is lehet haladni az amúgy beállítani kívánt sebességet.

Meg lehetne Pulse&Glide is, ami fogyi csökkentő, de én az ilyeneket nem szeretem, mert autózni akarok, nem gépészkedni, annyi nekem nem ér a pár deci. De előrelátó vezetést azért alkalmazok: finoman gyorsítok, próbálok csak regeneratívval fékezni, azt is időben gázelvétellel is segítve, nem nyomom, ha látom, h meg kell állni (lassan haladó sor, piros lámpa), stb.