Remekül pörög a fórum, gratula.
Akkor nyitok én is egy, már korábban érintett témát.
Úgy fest engem is útólért az akku lemerülési hiba. Mármint a 12 V-os akkué.
Egyre nehezebben akarta működtetni a smartkey-t. Volt, hogy simogatni kellett kilincset, míg csak-csak beengedett, pár izzadt másodperc után. Azért rendes volt. Sajnos már nap közben is eljutott odáig, hogy a céges parkolóban, nap közben kb. 4 óra alatt 9,7 V lett a feszültség. Ekkor még megmutatja a rejtett menü a feszkót. Reggelente viszont garázsban áll, de már a feszültséget sem hagyta megnézni, nem indult el a központi kijelző.
Tehát egy este alatt 9 V környékére csökkent a feszültség.
Most kiberheltem az aksit, ahogy írtátok is megnéztem a vizet. Valóban igaz volt nálam is, hogy egy cellában volt csak látható a víz. Mivel semmi nem jelzi, hogy mennyi desztvíz kell bele, hát érzésre belecserpákoltam vagy fél litert.
Még rajta volt a saru, amikor mértem szivárgó áramot 0,8 A-t. Hirtelen soknak tűnt, de nyitott csomagtartóval világít ugye a két ajtólámpa. Azok, ha minden igaz 3 vagy 5 wattosak. A béke kedvéért számoljunk 5 wattal. A kettő már 10 W! Ez 12 V-on 10/12=0,83 A. Tehát elvileg egyéb komolyabb fogyasztó, hiba nincs.
Érdekes volt egyébként elolvasni az aksidugókat takaró címkét is. Első mondat, ne tölts bele vizet! Na, f..sza, gondoltam. De láttam rajta az ólom jelét, meg hogy "acid" is van benne, hát gondolom csak ember csinálta ezt is.
A másik mondat, hogy max 4,2 A-rel tölthető az is csak 10 órán keresztül. Ez mondjuk nem meglepő egy 45 Ah-s akksinál.
Sajnos nekem csak egy éppen, hogy nem zsebre tehető kínai kis töltőm van. Rendkívül informatív kijelzővel, összesen 2 led van rajta.
Rátettem tehát a töltőre. Kíváncsiságból rámértem a töltőfeszültségre és a töltőáramra is. 13.8 V és 1,4 A volt.
Tehát szerencsére bízhatunk a kínaiakban, nem jelent semmit, hogy 6,2 A max töltőáram van ráírva!
Szóval remélhetőleg nem fogja tönkre tenni az 1,4 A.
Azt nem mondom, hogy nyugodt vagyok, hogy így van a garázsban, de hát....
Mindegy, nem kell a falra festeni az ördögöt. (Azért a poroltót az ajtóba tettem!
)
Elvileg, ha minden jól megy így lehetne hagyni egész este (kellene is neki ilyen áramerősség mellett), mert ettől cseppebb töltésben nem lehet részesíteni. De tartok tőle, hogy nem aludnék sokat, úgyhogy még este visszarakom.
Megnyugtatásképpen csak felhívtam az ismerős szakembert. Annyiban megnyugtatott, hogy a desztvíz töltést, meg a aksitöltést tegyem meg, de ne legyek meglepődve, ha cserés lesz. Hát lehet, hogy igaza van, csak ez a munkája, de én 5 év után még csak nem dobnám ki. Apósomnak egy sima Seicento-ban 10 évet bírt a hagyományos, de gyári Marelli aksi. Ott pedig csak kell indítani is, szóval, ahogy Róka mondta az üvegtigrisben "Nehogymááá"
Azt is mondta, hogy ebben speciális aksi van, ezért csak ilyen való bele. Háááát, én mindig fenntartással kezelem a "csak ilyen"-nel kezdődő mondatokat. Én annyit tudok róla és valami ilyesmi látszik is felülről, hogy a cellákban az ólom lemezek közvetlenül nem látszanak, be vannak "zsákozva". Ezért bízom én abban, hogy csak van ebben a 12 V-os aksiban is valami okosság, ami az átlagtól hosszabb élettartamot biztosít. Tehát az az 5 év kevés lesz.
Nagyon bízom abban, amit írtatok, hogy jártak már így páran és sikerült talpra állítani a gépet.
A vicc az, hogy írtátok, hogy még ha jó is a gép, akkor is érdemes a vizet után tölteni és terveztem is, hogy preventíven kezelem a dolgot, hát ez éppen, hogy preventív kezelés lett.
Szóval, tessenek drukkolni, mert nagyon nincs kedvem így karácsony előtt aksit cserélni.