Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351961 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7050 Dátum: 2012.11.07 10:20:37 »
Ez a garanciális, visszahívásos csere mind2 vízpumpára érvényes?

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7051 Dátum: 2012.11.07 10:33:41 »
Ez a garanciális, visszahívásos csere mind2 vízpumpára érvényes?
A benzinmotoréra gondolsz? Úgy rémlik, hogy az korábbi évjáratoknál volt problémás, 2007-08-ban már nem.

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7052 Dátum: 2012.11.07 10:37:24 »
Emil Freyben azt mondták a benzinmotoréra nem érvényes és alvázszám alapján megmondják jogosult vagy e a visszahívásos cserére.

Norbi..

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7053 Dátum: 2012.11.07 10:45:01 »
Ugyanitt újszerű Priusok eladók.

Tetszett ez a mondat: "Egy Prius valóban leégett, a többi viszont csak kigyulladt, és nem semmisült meg." -mert annyi víz volt benne, hogy nem tudott teljesen kiégni :)  Persze a Priusokat nem tengeralattjárónak tervezték...Remélhetőleg nálunk nem akar beülni egyik autóba sem Sandy, vagy valamelyik barátnője :)

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7054 Dátum: 2012.11.07 10:54:44 »
A benzinmotoréra gondolsz? Úgy rémlik, hogy az korábbi évjáratoknál volt problémás, 2007-08-ban már nem.
2007-ben lett az enyém üzembe helyezve, már a frissített verzió, annyit tudok hogy még kint németbe cserélve lett a benzin motor melletti, mondták a szervizbe (itt MO-on) és be is van írva a EU-s digitális könyvébe, ennyit tudok, de időközbe már szó van a másik vízpumpáról itt a fórumon.

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7055 Dátum: 2012.11.07 11:15:47 »
Sajnos a benzinmotoréra nem érvényes, pedig ahogy olvasom elég sok embernek cserélni kellett. Nekem is most cserélték, mert szivárgott.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7056 Dátum: 2012.11.07 11:20:09 »
Sajnos a benzinmotoréra nem érvényes, pedig ahogy olvasom elég sok embernek cserélni kellett. Nekem is most cserélték, mert szivárgott.
Érdekes, az enyémbe meg azt cserélték, na akkor rákérdezek a villanyéra, kell-e esetleg, úgy is 1-2 hét és szerviz...

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7057 Dátum: 2012.11.07 11:52:37 »
Tetszett ez a mondat: "Egy Prius valóban leégett, a többi viszont csak kigyulladt, és nem semmisült meg." -mert annyi víz volt benne, hogy nem tudott teljesen kiégni :)  Persze a Priusokat nem tengeralattjárónak tervezték...Remélhetőleg nálunk nem akar beülni egyik autóba sem Sandy, vagy valamelyik barátnője :)
Én inkbb azt remélem nem hoznak be élelmes kereskedők árvizeset, amit kiszárítva eladnak hibátlannak. Aztán utánna csak jönnek majd csőstől a bajok, és akkor a leendő tulajok meg elkezdik szidni, h milyen szar ez a Prius...

attesz86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • priuszos
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7058 Dátum: 2012.11.07 14:18:52 »
Sajnos a benzinmotoréra nem érvényes, pedig ahogy olvasom elég sok embernek cserélni kellett. Nekem is most cserélték, mert szivárgott.

az enyém US 2-es és abban most cseréltem pumpát (nem garisan, hiszen erre itt nincsen). az inverteres pumpát sem cserélték valszeg, mert nincs benne a szerviztörténetbe, ami szintén kinos lehet. elvileg arról van szó, hogy nem elég a pumpa teljesitménye, ezért időnként túl meleg lehet. de ekkor gondolom hibajelet is kiir az autó, szóval majd szól érte...aztán akkor csere saját zsebre :(

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7059 Dátum: 2012.11.07 16:04:10 »
az enyém US 2-es és abban most cseréltem pumpát (nem garisan, hiszen erre itt nincsen). az inverteres pumpát sem cserélték valszeg, mert nincs benne a szerviztörténetbe, ami szintén kinos lehet. elvileg arról van szó, hogy nem elég a pumpa teljesitménye, ezért időnként túl meleg lehet. de ekkor gondolom hibajelet is kiir az autó, szóval majd szól érte...aztán akkor csere saját zsebre :(
Nem biztos, hogy hibajelet fog adni, mert annyira nem melegszik túl, hanem lehet hogy csak csökkent teljesítménnyel üzemel, ami szintén a mi pénztárcánkra megy végső soron.

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7060 Dátum: 2012.11.07 18:06:59 »
Megnézem majd a szervíztörténetben, hogy nálam cserélték-e.

Más: most cseréltem gumit, és elnézve tényleg nem olyan kíméletes a gumihoz, érdemes beruházni plusz 4 felnire? Mennyi lehet használtan priusII-re gyári acél vagy alufelni?

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7061 Dátum: 2012.11.07 19:37:29 »
Mennyi lehet használtan priusII-re gyári acél vagy alufelni?
Priushoz lemezfelni nem létezik,  alufelnit meg nehéz beszerezni. Avensis lemezfelnit szoktak rátenni.  Pár hsz.el korábban belinkeltem, a gyári felni milyen. Asszem 6col széles, 15 vagy 16 col átmérőjű, és et45, meg asszem 5x100 lyukosztású.


edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7062 Dátum: 2012.11.07 19:41:48 »
Priushoz lemezfelni nem létezik,  alufelnit meg nehéz beszerezni. Avensis lemezfelnit szoktak rátenni.  Pár hsz.el korábban belinkeltem, a gyári felni milyen. Asszem 6col széles, 15 vagy 16 col átmérőjű, és et45, meg asszem 5x100 lyukosztású.
plusz 54-es középfurata van.
Az avensis felni et39-es.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7063 Dátum: 2012.11.07 19:43:38 »
Remekül pörög a fórum, gratula.
Akkor nyitok én is egy, már korábban érintett témát.
Úgy fest engem is útólért az akku lemerülési hiba. Mármint a 12 V-os akkué.

Egyre nehezebben akarta működtetni a smartkey-t. Volt, hogy simogatni kellett kilincset, míg csak-csak beengedett, pár izzadt másodperc után. Azért rendes volt. Sajnos már nap közben is eljutott odáig, hogy a céges parkolóban, nap közben kb. 4 óra alatt 9,7 V lett a feszültség. Ekkor még megmutatja a rejtett menü a feszkót. Reggelente viszont garázsban áll, de már a feszültséget sem hagyta megnézni, nem indult el a központi kijelző.  :cry:
Tehát egy este alatt 9 V környékére csökkent a feszültség.
Most kiberheltem az aksit, ahogy írtátok is megnéztem a vizet. Valóban igaz volt nálam is, hogy egy cellában volt csak látható a víz. Mivel semmi nem jelzi, hogy mennyi desztvíz kell bele, hát érzésre belecserpákoltam vagy fél litert.
Még rajta volt a saru, amikor mértem szivárgó áramot 0,8 A-t. Hirtelen soknak tűnt, de nyitott csomagtartóval világít ugye a két ajtólámpa. Azok, ha minden igaz 3 vagy 5 wattosak. A béke kedvéért számoljunk 5 wattal. A kettő már 10 W! Ez 12 V-on 10/12=0,83 A.  Tehát elvileg egyéb komolyabb fogyasztó, hiba nincs.

Érdekes volt egyébként elolvasni az aksidugókat takaró címkét is. Első mondat, ne tölts bele vizet! Na, f..sza, gondoltam. De láttam rajta az ólom jelét, meg hogy "acid" is van benne, hát gondolom csak ember csinálta ezt is.
A másik mondat, hogy max 4,2 A-rel tölthető az is csak 10 órán keresztül. Ez mondjuk nem meglepő egy 45 Ah-s akksinál.
Sajnos nekem csak egy éppen, hogy nem zsebre tehető kínai kis töltőm van. Rendkívül informatív kijelzővel, összesen 2 led van rajta.
Rátettem tehát a töltőre. Kíváncsiságból rámértem a töltőfeszültségre és a töltőáramra is. 13.8 V és 1,4 A volt.
Tehát szerencsére bízhatunk a kínaiakban, nem jelent semmit, hogy 6,2 A max töltőáram van ráírva!  :D
Szóval remélhetőleg nem fogja tönkre tenni az 1,4 A.
Azt nem mondom, hogy nyugodt vagyok, hogy így van a garázsban, de hát....
Mindegy, nem kell a falra festeni az ördögöt. (Azért a poroltót az ajtóba tettem!  :sorcerer: )

Elvileg, ha minden jól megy így lehetne hagyni egész este (kellene is neki ilyen áramerősség mellett), mert ettől cseppebb töltésben nem lehet részesíteni. De tartok tőle, hogy nem aludnék sokat, úgyhogy még este visszarakom.

Megnyugtatásképpen csak felhívtam az ismerős szakembert. Annyiban megnyugtatott, hogy a desztvíz töltést, meg a aksitöltést tegyem meg, de ne legyek meglepődve, ha cserés lesz. Hát lehet, hogy igaza van, csak ez a munkája, de én 5 év után még csak nem dobnám ki. Apósomnak egy sima Seicento-ban 10 évet bírt a hagyományos, de gyári Marelli aksi. Ott pedig csak kell indítani is, szóval, ahogy Róka mondta az üvegtigrisben "Nehogymááá"

Azt is mondta, hogy ebben speciális aksi van, ezért csak ilyen való bele. Háááát, én mindig fenntartással kezelem a "csak ilyen"-nel kezdődő mondatokat. Én annyit tudok róla és valami ilyesmi látszik is felülről, hogy a cellákban az ólom lemezek közvetlenül nem látszanak, be vannak "zsákozva". Ezért bízom én abban, hogy csak van ebben a 12 V-os aksiban is valami okosság, ami az átlagtól hosszabb élettartamot biztosít. Tehát az az 5 év kevés lesz.

Nagyon bízom abban, amit írtatok, hogy jártak már így páran és sikerült talpra állítani a gépet.
A vicc az, hogy írtátok, hogy még ha jó is a gép, akkor is érdemes a vizet után tölteni és terveztem is, hogy preventíven kezelem a dolgot, hát ez éppen, hogy preventív kezelés lett.

Szóval, tessenek drukkolni, mert nagyon nincs kedvem így karácsony előtt aksit cserélni.

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7064 Dátum: 2012.11.07 19:56:49 »
plusz 54-es középfurata van.
Az avensis felni et39-es.

Létezik gyári Prius2 lemezfelni is, csak nehezen fogsz találni. 2003 előtti Avensis felni tökéletes (eddig az évjáratig még 5x100-as), ebből sok van és az ET39 offsetes is jó (télre ilyen van fent). A 4 db felnit összesen 16-20 eFt körül megúszod (és hát 15" természetesen).