Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351900 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6990 Dátum: 2012.10.30 20:48:54 »
Köszi a figyelmeztetést. Sajnos időközben már ki is fizettem... :(
Megveszem féláron, úgyis PIII-ra gyűjtök ;)
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6991 Dátum: 2012.10.31 08:10:15 »
Pontot tettem a kis akku cserére, ugyanis írtam már itt, hogy a kis 12 volt-os akkum feszültsége állandó 10 volt körül van, persze hiba jelenség nem volt és nem is lett mai napig se, de gondoltam jön a tél, nem sokáig húzza, utolsó mérésnél 9,6-ot irt a fedcomp :nonono:
Megkérdeztem a szervizet és 40 pár ezer+áfát mondtak :eek:, soknak tartottam, így elkezdtem utánaolvasgatni külföldi fórumokon, írtam is nemrég, hogy miket ajánl a német wikipedia. Vásárlás előtt viszont kipróbáltam szintén német oldalon irt javaslatot, miszerint ha azt akarjuk hogy kibírjon akár 8+ évet a priusba az akku, akkor igenis töltsünk utána vizet és néha tegyük töltőre. Címkéje ugyan nem javasolja, sőt tiltja az után töltést, de a kupakok alá nézve nem értem mért is, mert 6 cellából 5 tök száraz volt felül, a 6. meg picit nedves, de abból is hiányzott, gondoltam lehet késő de 1 próbát megér, de sajna nem javított már, ugyan olyan feszültségen dolgozott továbbra is. Végül pedig elkezdtem utána járni mennyiért is lehet beszerezni az ajánlott típusokat, varta közel 20 eft, bosch szintén közel 20, banner pedig 1 ezressel olcsóbb, ezek debreceni árak, Pesten azért 1-2 ezerrel olcsóbbak, de végül olyan akku-ra bukkantam hogy "JÁSZ" akku, ami eredetileg ez a fajta DELKOR, vmi koreai cucc, állítólag jóféle, kíváncsi leszek, jelenleg üzemelés (15 eft) :)
Ja annyi van még a nem gyári akkukkal, mert ezek ilyen kiszellőzős akkuk, mivel beltérbe vannak és a gyári kis pipa ami passzol a gyáriba, az nem jó a többi márkának a szellőzőjéhez, ill két szellőző lyuk is van rajtuk, de ezeket kaptam az újhoz, így az 1ik oldalt ledugóztam, másiknál meg lecseréltem a pipát.
Szóval akinek még jó a feszültsége, annak "ajánlom", hogy nézze meg a víz szintet benne a "S46B24R" típusú akkunál, címkét le kell szedni és alatt átlátszó fedél van.
~2 hét múlva szerviz, végül Eneos sustina 5w30-as olajat választottam.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6992 Dátum: 2012.10.31 08:21:51 »
Pontot tettem a kis akku cserére, ugyanis írtam már itt, hogy a kis 12 volt-os akkum feszültsége állandó 10 volt körül van, persze hiba jelenség nem volt és nem is lett mai napig se, de gondoltam jön a tél, nem sokáig húzza, utolsó mérésnél 9,6-ot irt a fedcomp :nonono:
Megkérdeztem a szervizet és 40 pár ezer+áfát mondtak :eek:, soknak tartottam, így elkezdtem utánaolvasgatni külföldi fórumokon, írtam is nemrég, hogy miket ajánl a német wikipedia. Vásárlás előtt viszont kipróbáltam szintén német oldalon irt javaslatot, miszerint ha azt akarjuk hogy kibírjon akár 8+ évet a priusba az akku, akkor igenis töltsünk utána vizet és néha tegyük töltőre. Címkéje ugyan nem javasolja, sőt tiltja az után töltést, de a kupakok alá nézve nem értem mért is, mert 6 cellából 5 tök száraz volt felül, a 6. meg picit nedves, de abból is hiányzott, gondoltam lehet késő de 1 próbát megér, de sajna nem javított már, ugyan olyan feszültségen dolgozott továbbra is. Végül pedig elkezdtem utána járni mennyiért is lehet beszerezni az ajánlott típusokat, varta közel 20 eft, bosch szintén közel 20, banner pedig 1 ezressel olcsóbb, ezek debreceni árak, Pesten azért 1-2 ezerrel olcsóbbak, de végül olyan akku-ra bukkantam hogy "JÁSZ" akku, ami eredetileg ez a fajta DELKOR, vmi koreai cucc, állítólag jóféle, kíváncsi leszek, jelenleg üzemelés (15 eft) :)
Ja annyi van még a nem gyári akkukkal, mert ezek ilyen kiszellőzős akkuk, mivel beltérbe vannak és a gyári kis pipa ami passzol a gyáriba, az nem jó a többi márkának a szellőzőjéhez, ill két szellőző lyuk is van rajtuk, de ezeket kaptam az újhoz, így az 1ik oldalt ledugóztam, másiknál meg lecseréltem a pipát.
Szóval akinek még jó a feszültsége, annak "ajánlom", hogy nézze meg a víz szintet benne a "S46B24R" típusú akkunál, címkét le kell szedni és alatt átlátszó fedél van.
~2 hét múlva szerviz, végül Eneos sustina 5w30-as olajat választottam.
Sztem mind akksi mind olaj ügyben jól döntöttél, teljes bizonyossággal szvsz nem garantálható, hogy a több, mint 2x annyiba kerülő gyári akksi 2x annyi ideig bírja majd, mint amit vettél.
Today, tomorrow and after tomorrow!

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6993 Dátum: 2012.10.31 08:43:17 »
Sztem mind akksi mind olaj ügyben jól döntöttél, teljes bizonyossággal szvsz nem garantálható, hogy a több, mint 2x annyiba kerülő gyári akksi 2x annyi ideig bírja majd, mint amit vettél.
Igen csak az arányokat nézve nem is 2x, hanem 3x annyiba kerülő gyári nem létezik hogy annyival tovább bírja, főleg ha 5 évesen már ilyen kis feszültségen dolgozik...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6994 Dátum: 2012.10.31 09:04:33 »
Szerintem a sok fedélzeti elektronikához képest kapacitásban alul vannak méretezve az akkuk. Az enyémben biztosan. Egyedül azért birják leamortizált állapotban is, mert nem kell megforgatniuk a motort, hanem elég feléleszteni a fedélzeti elektronikát.
Amennyiben cserére kerül a sor valószínűleg a gyár által is preferált Yuasát fogom keresni, csak valószínűleg az olcsóbb verziót, ami nem tasakszeparátoros, tehát sajnos nagyobb lesz a cellazárlat esélye. A gyári GSYuasához is van magyar forgalmazó, aki árat nem tett ki a honlapjára, de a márkaszervizes ár is a külföldi horror árak közelében van, ezért legálisan jelentősen olcsóbban tuti nem tudják adni.

rgy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6995 Dátum: 2012.10.31 09:33:24 »
Megveszem féláron, úgyis PIII-ra gyűjtök ;)
Hát rendes volt a srác, azt mondta visszafizeti a pénzem. Pedig szívesen eladtam volna neked féláron... ;)

Szerintetek, ha 4 nap állás után nekem nem indult el egyszer a prius, és be kellett bikázni, akkor az aksi csere?

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6996 Dátum: 2012.10.31 10:05:40 »
Hát rendes volt a srác, azt mondta visszafizeti a pénzem. Pedig szívesen eladtam volna neked féláron... ;)

Szerintetek, ha 4 nap állás után nekem nem indult el egyszer a prius, és be kellett bikázni, akkor az aksi csere?
Elöl ott a bikapont a motortérben, mérj rá, vagy rejtett menüben nézd meg a feszültséget, mikor csak gyújstáson van (tehát fék nélkül kapcsolod be az autót).

Én így ősz végétől tavaszig amikor egy napnál tovább nem használom az autót (melóhelyes szerződéses busszal járok dolgozni), akkor kikapcsolom a Smartkeyt, hogy az se merítse. De a zsebemből így sem veszem elő, mert zseben keresztül nyomom meg a gombot! :) De mivel a kulcsomon fixen szilkontok van, ahogy beülök, nyomom is be a kulcsnélküli módot (nem is volt még csak egyetlen egyszer a kulcs foglalatban :) a kulcs)!

De amúgy múltkor néztem meg, rádió módban (tehát első gombnyomás) 12.1V, gyújtáson (2.gombnyomás) 12V, fékkel bekapcsolva 13.9V
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.31 10:10:55 írta zezoka »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6997 Dátum: 2012.10.31 10:11:47 »
Hát rendes volt a srác, azt mondta visszafizeti a pénzem. Pedig szívesen eladtam volna neked féláron... ;)

Szerintetek, ha 4 nap állás után nekem nem indult el egyszer a prius, és be kellett bikázni, akkor az aksi csere?
Nem kizárt, de próbáld ki azt amit Zezoka írt, aztán ellenőrizd le.
(Anno az első Priusomnál egyszer egy hét állás után volt lemerülés, egy bikázást követően simán beindult, aztán ugyanazzal az akksival soha többet nem volt problémám jónéhány ezer km-en keresztül sem, míg enyém volt az autó. :D)
Today, tomorrow and after tomorrow!

Kacsabi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 214
  • '10 Prius
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6998 Dátum: 2012.10.31 12:06:22 »
Megveszem féláron, úgyis PIII-ra gyűjtök ;)
Nem szeretnék egy alkalmi vételbe belerondítani de 5x114,3-as felnit ne vegyél PIII-hoz !
A PII felnije pont jó lesz rá, az meg már gondolom úgy is van. :whistling:
007

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6999 Dátum: 2012.10.31 13:04:36 »
A következő Totalcar TV adásában tesztelik a Toyota Prius+ -t!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7000 Dátum: 2012.10.31 15:41:57 »
Pontot tettem a kis akku cserére, ugyanis írtam már itt, hogy a kis 12 volt-os akkum feszültsége állandó 10 volt körül van, persze hiba jelenség nem volt
Én is így voltam vele kora tavasszal, de a helyi Toyota szervizben (kisszerviz alkalmával) szépen feltöltötték és azóta is gyönyörűen muzsikál, pedig már 7,5 éves. Úgyhogy én még kivárok a cserével :)

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7001 Dátum: 2012.10.31 15:50:28 »
Én is így voltam vele kora tavasszal, de a helyi Toyota szervizben (kisszerviz alkalmával) szépen feltöltötték és azóta is gyönyörűen muzsikál, pedig már 7,5 éves. Úgyhogy én még kivárok a cserével :)
Nem 1formán kopnak ezek szerint, először én is töltéssel próbáltam, de az se segített már.

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7002 Dátum: 2012.10.31 23:57:12 »
Nincs valakinek kölcsön hétfőre egy P rendszáma és/vagy egy hibakód kiolvasó kütyüje? :D
Milyen autókereskedő az, akinek nincs P rendszáma. :<

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7003 Dátum: 2012.11.01 07:42:53 »
Nincs valakinek kölcsön hétfőre egy P rendszáma és/vagy egy hibakód kiolvasó kütyüje? :D
Milyen autókereskedő az, akinek nincs P rendszáma. :<
Csak nem Priust veszel?
Today, tomorrow and after tomorrow!

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7004 Dátum: 2012.11.01 09:23:31 »
Csak próbálok. Viszont a kereskedőnek nincs P rendszáma, az autónak nincs magyar papírja, trailert meg nehezen tudnék szerezni ünnepek alatt. Viszont hétfőn mindenképpen el kell intézni, mert eladja másnak. :D
Szalon állapotban van egyébként, csak a motortérben láttam valami furát. Van valami tartóbak szerű a benzinmotor mellett ( ott kilátszik), gyári festése feketének tűnik. Elég rozsdás volt szegény. Viszont a többi elemen nem látszott, hogy sérült volna. 2007-es a jószág. Létezne, hogy valami megrozsdál ott ennyi idő alatt?