Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351739 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6840 Dátum: 2012.10.03 07:04:07 »
Ezt írta a Toyota:
"A gyártó csak a minimális teljesítményszintet írja elő. Ez az APISL, ILSAC GF-4. Ennek megfelel a 0W-20-as olaj teljesítményszintje.

A viszkozitás a használati és időjárási körülményekhez választható.

Ezek alapján használható a 0W-20-as olaj, de szerintünk felesleges, főleg, ha az árkülönbözetet is figyelembe vesszük.
"
Szvsz ez alapján nyugodtan használható.
Ez vitán felül áll, a lényeg a felesleges szón van...ártani biztosan nem fog :hug:
Today, tomorrow and after tomorrow!

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6841 Dátum: 2012.10.03 07:08:56 »
Nem hiszem, hogy egy 40 kW-os indítómotornak bármit is számítana hogy milyen olaj van a gépben. Ha vannak felesleges ezreseid, nyugodtan töltsd bele a 0-ás olajat, de soha nem fog megtérülni semmilyen téren. :)

Amúgy a Yaris HSD már Euro 5-ös, ugye? A PII még Euro 4. Szóval mindenképpen változtattak rajta valamit.
Ennyi.
És hogy nem szabad kizárólag csak a motorkódból kiindulni egy példa: 3S-GE ("tíznegyvenestől a nullásig" létezik gyári ajánlása generációtól függően...)
Today, tomorrow and after tomorrow!

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6842 Dátum: 2012.10.03 10:19:39 »
A Prius III 15"-os 5x100 alufelni 195/60R15-ös gumival jó a II-esre is?
Nem, a PIII 113,2 x 5 a PII pedig 100x5 lyukkiosztású, de már az AVEII D-CAT-tól is 113,2x5 lyukkiosztású.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6843 Dátum: 2012.10.03 17:16:50 »
(Tapasztalatlanabb) felhasználók kedvéért:
http://totalcar.hu/tesztek/2012/06/09/ennyi_benzinnel_semmi_mas_nem_megy_el/
(szürke keretes írás)
Éppen erről írtam korábban pontosan a keretes írás és a méretcsökkentést bemutató gyári rövid filmek alapján. A 14:1 OTTO motoros kompresszión én is fennakadtam.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_NZ_engine#1NZ-FXE
a) a közösségi tudásbázis elavult, mert nem tesz különbséget a 2 különböző kompressziójú verzió között,
b) a szerkesztőjének még nincsenek megerősített információi,ezért nem frissített,
c) aki szerkesztette ezt nem tartotta lényegesnek.
(egyébként ezt is olvastam korábban)
további forrás: Az autó c. szaklap 2012/8. száma (Yaris HSD menetpróba+benzinmotor leírása)
Ezt sajnos nem olvastam. Egy autós szakújságírónak nyilván több lehetősége van járművekkel kapcsolatos információ szerzésre mint nekem,ezért lehetnek benne eddig máshol nem publikált dolgok.
Ez vitán felül áll, a lényeg a felesleges szón van...ártani biztosan nem fog :hug:
Azért a felesleges szóhoz annyit hozzáfűznék, hogy kifejezetten 0-ás olajok ajánlanak minden Toyota motorba a mostani gépkönyvek. :hmmmm:
... És hogy nem szabad kizárólag csak a motorkódból kiindulni egy példa: 3S-GE ("tíznegyvenestől a nullásig" létezik gyári ajánlása generációtól függően...)
A 4ZZE-n is történt vátoztatás a VVTi rendszeren, a műanyag szívócsonkokon, és a hengerfejen. Ettől függetlenül a motorkód nem változott.

A YHSD esetében még mindig ott tartok, hogy csak feltételezni tudom a benzinmotorban történt változtatásokat, de ami késik nem múlik.



Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6844 Dátum: 2012.10.03 17:19:13 »
Tudja vki, hogy a PII zöldkártyáján milyen mért károsanyag kibocsátási értékek szerepelnek? Thx.

kubi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6845 Dátum: 2012.10.03 21:42:49 »
A linkelt doksiban a 473-ik oldaltól kezdve képekkel együtt elnavigálnak, mit kell lebontanod hozzá:

http://www.toyota.com/t3Portal/document/om/OM47668U/pdf/sec_04_03.pdf
Koszi, sikerult. Azert persze ha 2cm-rel hosszabb vezeteket raknakak oda, meg kenyelmesnek is mondhatnam a szerelest :)

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6846 Dátum: 2012.10.04 14:51:52 »
(Tapasztalatlanabb) felhasználók kedvéért:
http://totalcar.hu/tesztek/2012/06/09/ennyi_benzinnel_semmi_mas_nem_megy_el/
(szürke keretes írás)
Bizonyára nagyon lámpalázas lehetett szegény ember, aki a legalsó képen látható teljesítmény görbéket próbálta lerajzolni. A belsőégésű sikerült, de amit ott villanyosnak rajzolt, az a nyomaték görbe. A villanymoci teljesítménygörbéje ilyen (a kék a PII).

[a csatolmányt egy admin törölte]

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6847 Dátum: 2012.10.04 15:18:31 »
Bizonyára nagyon lámpalázas lehetett szegény ember, aki a legalsó képen látható teljesítmény görbéket próbálta lerajzolni. A belsőégésű sikerült, de amit ott villanyosnak rajzolt, az a nyomaték görbe. A villanymoci teljesítménygörbéje ilyen (a kék a PII).
Jó szemed van, nekem föl sem tűnt...
Today, tomorrow and after tomorrow!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6848 Dátum: 2012.10.04 17:33:00 »
Bizonyára nagyon lámpalázas lehetett szegény ember, aki a legalsó képen látható teljesítmény görbéket próbálta lerajzolni. A belsőégésű sikerült, de amit ott villanyosnak rajzolt, az a nyomaték görbe. A villanymoci teljesítménygörbéje ilyen (a kék a PII).
ha jól megnézed ott rendszer teljesítmény szerepel (THS).kb az,ami a keréken lejönni. Úgy lehet jó az alakja.. Persze a az 50 kw  a motorral utal. Lehet csak megkülönböztetés képen.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.04 17:35:48 írta b.c. »

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6849 Dátum: 2012.10.04 19:02:54 »
ha jól megnézed ott rendszer teljesítmény szerepel (THS).kb az,ami a keréken lejönni. Úgy lehet jó az alakja.. Persze a az 50 kw  a motorral utal. Lehet csak megkülönböztetés képen.
A THS a PI villanymocijának a teljesítmény görbéje, a THS II a PII-é. De a valóságban nem tud megjelenni a keréken ez a karakterisztika, ezek csak elméleti görbék.
Ott indul a játék, hogy az akku csak 25 kW teljesítményű. Az MG2 tudna már alacsony fordulat mellett is 50 kW-ot tolni, csak éppen nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű amper. Az 50 kW-hoz szükséges amper csak úgy jöhet össze, hogyha az ICE magas fordulaton pörög és a napkerékre eső teljesítményen keresztül (az ICE pillanatnyi teljesítményének csak egy kis része) az MG1 megfelelő mennyiségű áramot termel, amit az inverter összegez az akku áramával és betolja az MG2-be.
Alacsony sebesség mellett viszont az ICE nem pöröghet 5000/perccel, mivel az MG1-nek akkor 13000/perccel kellene pörögnie, de csak 10500-ra van tervezve (PII). Ebből következően a rendszer összteljesítménye limitált a sebesség függvényében. A Toyota azt mondja, hogy kb. 85 km/h sebességtől felfelé áll elő a maximum (110 kW), viszont onnantól kezdve szinte konstans a végsebességig.

Kis sebesség mellett azért tud mégis jól gyorsulni a jószág, mert az autók többsége nem tud 25-35 kW-al gyorsulni 30-50 km/h környékén. Váltaniuk kell, miközben 0 teljesítmény jut a kerekekre. Utána persze a kipörgetéskor újra van kakaó, de széles tartoményban nézve az átlag teljesítmény sokkal kissebb. Ha nem felejtem el, akkor majd mutatok erről is egy grafikont, hogy jobban érthető legyen, a mondandó. :)

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6850 Dátum: 2012.10.04 21:57:38 »
A THS a PI villanymocijának a teljesítmény görbéje, a THS II a PII-é. De a valóságban nem tud megjelenni a keréken ez a karakterisztika, ezek csak elméleti görbék.
Ott indul a játék, hogy az akku csak 25 kW teljesítményű. Az MG2 tudna már alacsony fordulat mellett is 50 kW-ot tolni, csak éppen nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű amper. Az 50 kW-hoz szükséges amper csak úgy jöhet össze, hogyha az ICE magas fordulaton pörög és a napkerékre eső teljesítményen keresztül (az ICE pillanatnyi teljesítményének csak egy kis része) az MG1 megfelelő mennyiségű áramot termel, amit az inverter összegez az akku áramával és betolja az MG2-be.
Alacsony sebesség mellett viszont az ICE nem pöröghet 5000/perccel, mivel az MG1-nek akkor 13000/perccel kellene pörögnie, de csak 10500-ra van tervezve (PII). Ebből következően a rendszer összteljesítménye limitált a sebesség függvényében.
:eek: :eek: :eek: :wacko: :wacko: :wacko:  :?: :?: :?: A kerék, a játék és az akku szót még értettem, de a többit... :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.04 21:59:26 írta Bicskei »
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6851 Dátum: 2012.10.04 22:24:52 »
:eek: :eek: :eek: :wacko: :wacko: :wacko:  :?: :?: :?: A kerék, a játék és az akku szót még értettem, de a többit... :)
Hát igen, ez csak sör mellett beszélgetve menne át. :D

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6852 Dátum: 2012.10.05 13:09:16 »
Nem, a PIII 113,2 x 5 a PII pedig 100x5 lyukkiosztású, de már az AVEII D-CAT-tól is 113,2x5 lyukkiosztású.
Köszi, szomorú vagyok :(

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6853 Dátum: 2012.10.05 13:59:32 »
Nem, a PIII 113,2 x 5 a PII pedig 100x5 lyukkiosztású, de már az AVEII D-CAT-tól is 113,2x5 lyukkiosztású.


Nem 114,3 az?    ( 4,5" )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6854 Dátum: 2012.10.05 22:08:40 »
A THS a PI villanymocijának a teljesítmény görbéje, a THS II a PII-é. De a valóságban nem tud megjelenni a keréken ez a karakterisztika, ezek csak elméleti görbék.
Ott indul a játék, hogy az akku csak 25 kW teljesítményű. Az MG2 tudna már alacsony fordulat mellett is 50 kW-ot tolni, csak éppen nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű amper. Az 50 kW-hoz szükséges amper csak úgy jöhet össze, hogyha az ICE magas fordulaton pörög és a napkerékre eső teljesítményen keresztül (az ICE pillanatnyi teljesítményének csak egy kis része) az MG1 megfelelő mennyiségű áramot termel, amit az inverter összegez az akku áramával és betolja az MG2-be.
Alacsony sebesség mellett viszont az ICE nem pöröghet 5000/perccel, mivel az MG1-nek akkor 13000/perccel kellene pörögnie, de csak 10500-ra van tervezve (PII). Ebből következően a rendszer összteljesítménye limitált a sebesség függvényében. A Toyota azt mondja, hogy kb. 85 km/h sebességtől felfelé áll elő a maximum (110 kW), viszont onnantól kezdve szinte konstans a végsebességig.

Kis sebesség mellett azért tud mégis jól gyorsulni a jószág, mert az autók többsége nem tud 25-35 kW-al gyorsulni 30-50 km/h környékén. Váltaniuk kell, miközben 0 teljesítmény jut a kerekekre. Utána persze a kipörgetéskor újra van kakaó, de széles tartoményban nézve az átlag teljesítmény sokkal kissebb. Ha nem felejtem el, akkor majd mutatok erről is egy grafikont, hogy jobban érthető legyen, a mondandó. :)
én a THS-t toyota hybrid system-nek gondolnám, mint egy villanymotornak. De nekem végülis... Megy, működik rendesen, nekem ezúttal ennyi elég.