Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351691 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6030 Dátum: 2012.06.14 13:34:41 »
Trotter nem elhelyezésre, hanem műszaki megoldásra utalt.
Az egyik a csökkentett fényerővel hajtott távolsági fényszóró, a másik az önálló lámpatest - ha jól sejtem..

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6031 Dátum: 2012.06.14 13:52:07 »
Trotter nem elhelyezésre, hanem műszaki megoldásra utalt.
Az egyik a csökkentett fényerővel hajtott távolsági fényszóró, a másik az önálló lámpatest - ha jól sejtem..
Nem kötözködésből, de a csökkentett fényerő sem megengedett...

Se a távfényben, se tompítottban (igaz nálunk egyben van). Egy a lényeg, minden lámptest csak úgy és olyan fényerővel világíthat, olyan égőkkel benne, amit azt a rajta található jelölések jelentenek (pl ezért sem legális az izzó helyére xenon).

Magyarul ha van egy refi, refi jelölésekkel, akkor nem lehet csökkentett fényerővel menetfényként használni (amit elég sok autóban látni), de ugyanígy ezért sem jó pl a ködlámpába ledet rakni, vagy indexbe két színű "nagy" sokledes "égő" menetfényként használva, mert a jelöléseknek megfelelő használat engedélyezett.

Én annak idején ilyent (ilyesmit) akartam az indexbe rakni, csakhát ugye az index csak index szerepét töltheti be az "E" és társai jelölés alapjánannak megfelelő módon... Pedig ez nézett volna ki leggyáribban, egyszerűen meg is lehetett volna csinálni, és jól is mutatott (Priuschaten voltak képek).
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.14 14:08:42 írta zezoka »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6032 Dátum: 2012.06.14 13:53:33 »
Mi az a két fajta mód? Én csak a lökös kivágásának aljára tudtam felfogatni, mert felül "elfogy" a műanyag, ha a rács vonalába akarja csavarozni az ember. Hova tennéd?
Az elhelyezésre is vannak szabályok, úgy, mint a használatra
Today, tomorrow and after tomorrow!

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
DRL
« Válasz #6033 Dátum: 2012.06.14 14:14:27 »
Az elhelyezésre is vannak szabályok, úgy, mint a használatra
Ne nekem mondd, én tisztában vagyok vele! :)  Azért kérdeztem, hogy annak tükrében hova tenné Priuson! Sok lehetőség nincs! Ködlámpának nekiérve oldalról koccosan megvannak a távok, ott lehet alul, vagy felül rögzített.

Elhelyezésügyileg: Min25cm, max 1,5m magasságban, autó széleitől max 40cm, de a kettő drl között meg kell lennie a 60cm-nek.

Bekötésileg: nem kézzel kapcsolhatónak kell lenni, hanem automatának (amikor az autó menetkész, világítania kell, egy-két kivételtől eltekintve), világíthat, illetve világítson önállóan (tehát nem kell helyzetjelzővel együtt), fényszóró kapcsolásakor ki kell kapcsoljon, vagy halványodjon el (ez esetben minimum 35cm magasság kell, a gyári helyzetjelzőt ki kell venni, és a jelöléseknek rajta kell lennie, hogy poziciófény is).

DRL Lámpa: tartalmaznia kell a búrán a megfelelő jelöléseket: E jelölés számmal karikában, RL vagy RL00 felirat, feszültség, teljesítmény (amúgy nem lehet 1Wnál kisebb egy led - innetől a ledszalagok, meg mezei ledekből összerakott az kuka), gyártó. Ezeket elvileg mindet tartalmaznia kell, szóval hiába nyomnak rá kínában egy E betűt számmal, az még nem elég - kuka! Ha pozíciófény is, akkor asszem még valami DPL jelölés is van rajta, meg más a száma.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.14 14:21:38 írta zezoka »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6034 Dátum: 2012.06.14 17:53:10 »
Nem kötözködésből, de a csökkentett fényerő sem megengedett...

Se a távfényben, se tompítottban (igaz nálunk egyben van). Egy a lényeg, minden lámptest csak úgy és olyan fényerővel világíthat, olyan égőkkel benne, amit azt a rajta található jelölések jelentenek (pl ezért sem legális az izzó helyére xenon).

Magyarul ha van egy refi, refi jelölésekkel, akkor nem lehet csökkentett fényerővel menetfényként használni (amit elég sok autóban látni), de ugyanígy ezért sem jó pl a ködlámpába ledet rakni, vagy indexbe két színű "nagy" sokledes "égő" menetfényként használva, mert a jelöléseknek megfelelő használat engedélyezett.

Én annak idején ilyent (ilyesmit) akartam az indexbe rakni, csakhát ugye az index csak index szerepét töltheti be az "E" és társai jelölés alapjánannak megfelelő módon... Pedig ez nézett volna ki leggyáribban, egyszerűen meg is lehetett volna csinálni, és jól is mutatott (Priuschaten voltak képek).

Ja, akkor az összes ilyen megoldás illegális. Lásd Audi, Lexus, Volvo. Pedig a gyárban tették bele, nem másutt.
Még egy adalék: Az Avensisek nagy részébe csak egy DRL relét kell beletenni és márkis megoldást nyert a menetfényfunkció. Ez is gyári megoldás, ott a helye a biztosítéktáblán.  Ez szintén illegális ugye? (szintén refi leszabályozva a DRL szabványnak megfelelő fényerővel)

Nem kötözködésnek vettem a postodat, hanem tájékozatlanságnak. De remélem nem haragszol.

Nálam speciel - és sokunknál - a csökkentett fényerős megoldás szolgál már sok-sok éve, azóta nem is egy műszaki vizsgán is fellépett a kocsi és megfelelt így is.  És nem megvevős, okosba vizsgák voltak.

Tehát nem illegális sufnitunning.

Én a magam részéről - akit érdekel - erről a témáról a tunning/világítós topicban több alkalommal is kifejtettem a véleményemet, ha jól emlékezem, akkor a jogszabályiháttér is boncolgatva volt, ott bővebben szó esett a dolgról.
Természetesen nem akarom én a Priusos topicot ezzel végigoffolni, így akit esetleg érdekel a dolog, az keressen PÜ-ben.


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6035 Dátum: 2012.06.14 17:54:51 »
Trotter nem elhelyezésre, hanem műszaki megoldásra utalt.
Az egyik a csökkentett fényerővel hajtott távolsági fényszóró, a másik az önálló lámpatest - ha jól sejtem..

Igen, jól sejted.  :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6036 Dátum: 2012.06.14 17:56:35 »
Mi az a két fajta mód? Én csak a lökös kivágásának aljára tudtam felfogatni, mert felül "elfogy" a műanyag, ha a rács vonalába akarja csavarozni az ember. Hova tennéd?

Én sehova, mert nem kiegészítő-fényforrással oldanám meg.

Ezzel együtt ez a megoldás is kivitelezhető, de ez a szabvány és az ízlés kompromisszuma.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6037 Dátum: 2012.06.14 18:44:43 »
Én sehova, mert nem kiegészítő-fényforrással oldanám meg.

Ezzel együtt ez a megoldás is kivitelezhető, de ez a szabvány és az ízlés kompromisszuma.

A kiegészítős megoldásnak annyi előnye van, hogy nem halványodik el az MFD meg a műszerfal kijelzés.
Erősebb napfényben szinte láthatatlan műszerfal.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6038 Dátum: 2012.06.14 20:19:18 »
A kiegészítős megoldásnak annyi előnye van, hogy nem halványodik el az MFD meg a műszerfal kijelzés.
Erősebb napfényben szinte láthatatlan műszerfal.
Nem függ össze a dolog, mert a fényszóró megtáplálásával sem halványodik el. Csak akkor, ha helyzetjelzőt is kapcsolsz hozzá.
A szabvány szerint a nappali menetjelző önmagában, vagy a helyzetjelzőkkel együtt is működhet.

Nálam is digit a műszerfal (pontosabban minden kijelzés digit) és működik a dolog.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:DRL
« Válasz #6039 Dátum: 2012.06.14 20:39:41 »
Ne nekem mondd, én tisztában vagyok vele! :)  Azért kérdeztem, hogy annak tükrében hova tenné Priuson! Sok lehetőség nincs! Ködlámpának nekiérve oldalról koccosan megvannak a távok, ott lehet alul, vagy felül rögzített.

Elhelyezésügyileg: Min25cm, max 1,5m magasságban, autó széleitől max 40cm, de a kettő drl között meg kell lennie a 60cm-nek.

Bekötésileg: nem kézzel kapcsolhatónak kell lenni, hanem automatának (amikor az autó menetkész, világítania kell, egy-két kivételtől eltekintve), világíthat, illetve világítson önállóan (tehát nem kell helyzetjelzővel együtt), fényszóró kapcsolásakor ki kell kapcsoljon, vagy halványodjon el (ez esetben minimum 35cm magasság kell, a gyári helyzetjelzőt ki kell venni, és a jelöléseknek rajta kell lennie, hogy poziciófény is).

DRL Lámpa: tartalmaznia kell a búrán a megfelelő jelöléseket: E jelölés számmal karikában, RL vagy RL00 felirat, feszültség, teljesítmény (amúgy nem lehet 1Wnál kisebb egy led - innetől a ledszalagok, meg mezei ledekből összerakott az kuka), gyártó. Ezeket elvileg mindet tartalmaznia kell, szóval hiába nyomnak rá kínában egy E betűt számmal, az még nem elég - kuka! Ha pozíciófény is, akkor asszem még valami DPL jelölés is van rajta, meg más a száma.
Jől beszélsz :clap:
Today, tomorrow and after tomorrow!

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6040 Dátum: 2012.06.14 21:20:19 »
A Prius tuning topicban pont a dlr-t és ledeket beszélgetjük, én DLR-nek legkulturáltabban ezt tudom a ködlámpa helyére elképzelni:
http://www.ebay.de/itm/70mm-4-LED-12V-Tagfahrlicht-Tagfahrleuchten-Tagfahrlichter-rund-Xenon-weis-DRL-/251084085733
Van kifogása bárkinek ez ellen?
(Oké 1: nem lesz első ködlámpa, de én nem emléxem mikor használtam utoljára...)
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6041 Dátum: 2012.06.14 21:22:09 »
Ja, akkor az összes ilyen megoldás illegális. Lásd Audi, Lexus, Volvo.
Akkor lehet rosszul tudtam, bocs...

MOnjduk én amúgy is az utólagosra gondoltam.  Nálaunk annyi előnye van a dolognak, hogy legalább nem refi a kibocsátott fény alakja (mégha csökkentett fénnyel is), hanem a tompított. Mert akkor gondolom arra van beüzemelve a csökkentett fényerő, hamár egy búrában van (hamár egy égő a refi és a tompított, akkor gondolom a tompi van használva). De akkor is úgy tudom, hogy  ha refi van használva, drlként, és hacsask nincs rajta a jelölés a lámpán, h drl funkciót is betölthet, akkor nem legális. De ha gyári, akkor  biztos rajta van a jelölés. De ha a tompítottat kapcsolja be,akkor az persze legális, mert midnegy ki kapcsolja be.

Hamerom pár éves Octaviaja is menetfény funkciós, de ott mikor elindul a moci (vagy gyújtás ráadásakor?) felkapcsol a tompított a tompított búrájában (tehát nem a refi).tehát akkor is , mikor 0-n van a világítás kapcsoló. Annyi, hogy olyankor a belsó villanyok nem világítanak (de kívül minden) pl gombok, meg műszerfal, csak akkor, mikor be is kapcsolja rendesen.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.14 21:29:54 írta zezoka »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6042 Dátum: 2012.06.14 21:31:42 »
A Prius tuning topicban pont a dlr-t és ledeket beszélgetjük, én DLR-nek legkulturáltabban ezt tudom a ködlámpa helyére elképzelni:
http://www.ebay.de/itm/70mm-4-LED-12V-Tagfahrlicht-Tagfahrleuchten-Tagfahrlichter-rund-Xenon-weis-DRL-/251084085733
Van kifogása bárkinek ez ellen?
(Oké 1: nem lesz első ködlámpa, de én nem emléxem mikor használtam utoljára...)
Télen kifejezetten jó pl. lokális lefagyások észlelhetőségét nagyban javítja, én szoktam használni de tényleg meg vagyok nélküle :yes:
Today, tomorrow and after tomorrow!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6043 Dátum: 2012.06.15 05:31:43 »
Akkor lehet rosszul tudtam, bocs...

MOnjduk én amúgy is az utólagosra gondoltam.  Nálaunk annyi előnye van a dolognak, hogy legalább nem refi a kibocsátott fény alakja (mégha csökkentett fénnyel is), hanem a tompított. Mert akkor gondolom arra van beüzemelve a csökkentett fényerő, hamár egy búrában van (hamár egy égő a refi és a tompított, akkor gondolom a tompi van használva). De akkor is úgy tudom, hogy  ha refi van használva, drlként, és hacsask nincs rajta a jelölés a lámpán, h drl funkciót is betölthet, akkor nem legális. De ha gyári, akkor  biztos rajta van a jelölés. De ha a tompítottat kapcsolja be,akkor az persze legális, mert midnegy ki kapcsolja be.

Hamerom pár éves Octaviaja is menetfény funkciós, de ott mikor elindul a moci (vagy gyújtás ráadásakor?) felkapcsol a tompított a tompított búrájában (tehát nem a refi).tehát akkor is , mikor 0-n van a világítás kapcsoló. Annyi, hogy olyankor a belsó villanyok nem világítanak (de kívül minden) pl gombok, meg műszerfal, csak akkor, mikor be is kapcsolja rendesen.

Én is az utólagosról írtam. Megnéztem egy hatos golf lámpatestjét, itt a refi mellett egy másik izzó adja a DRL fényét. A búrán nincsen DRL jelölés, csak a szokásos jelzések. Ez is gyári.

Egyébként pont, hogy nem a tompított szál van megtáplálva, hanem minden esetben a refi szála, de ennek is megvan az oka.  Nevezetesen az, hogy a tompított irányított fényt bocsát ki, míg a refi szórt fényt. A láthatóság mértéke miatt táplálják meg a refit csökkentett fényerővel, ebből adódóan a DRL funkcióban működő refi szórt fényét még vakító napsütésben is hamarabb észre lehet venni, mintha az ugyanolyan körülmények közötti tompítottét.
A szórt fény sokkal nagyobb láthatósági spektrumot jelent, az FF tükör kialakítása miatt.

Az Ovtávia tekintetében, a miénkben is alapból bent van ez a funkció, azonban ez nem DRL, hanem csak automatikus világítás. Ez normál üzemi funkcióban gyújtás ráadásakor a tompítottat kapcsolja. Ilyen már a '80-es években az északi területekre szállított Volvókban is létezett.  Az új Octáviákban a DRL helye a ködlámpa (alsó) szélén van, külön izzó adja a DRL funkciót, miként a Fabiákban is. (ezekben külön kell kapcsolni a motortérben elhelyezett "kapcsolóval".  Én ezt nem nevezném DRL-nek, miként nem is az.
Egyébként egy széria Octávot valóban automata világítással el, meg nem erősített forrásom szerint azért, mert idehaza kötelező a tompított használata, és ezzel a kényszerkapcsolással, ha akarja, ha nem világít a tompított, ha jár a motor, vagyis nem felejti el bekapcsolni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

avensys98

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6044 Dátum: 2012.06.15 13:18:01 »
Ilyet látott már valaki élőben (mármint kerékpár tartót)?

[a csatolmányt egy admin törölte]