Még egy gondolat foglalkoztat, van ugye a "B" fokozat erőteljesebb motorfék, én használom néha amikor erőteljesebben kell a motorfék, váratlanul hamarabb kell megállnom mint számítottam. Viszont az foglalkoztat, hogy ilyenkor logikusan több energia termelődhet mint "D"-be gondolom én?
Tapasztalat hogy vajon érdemes-e ezt használni v inkább csak "villany"fék?
Bár nem igazán érzem hogy meddig van villanyfék és mikor kezdődik a tárcsás fék, csak sejtem a hétvége óta, lemostam és kissé hangosabb lett a fékezés a vékony rozsda miatt, így érezhettem hogy azért egész erőteljes a villanyfék.
Az írások szerint igen, több villany termelődik. Egy időben kapcsolgattam, most már csak úgy, ahogy te is írod, ha hirtelen lelép valaki elém, vagy piros lámpa stb.
Véleményem és tapasztalatom szerint addig táplál többet vissza, amíg alacsonyabb sebességről lassít, mert akkor a motoron keletkező reakciónyomaték nem tudja átforgatni a motort is.
Pl.: ha ugyanezt megcsinálod akár csak országúti 90-nél, már hallható, hogy úgy lassít, hogy már hagyományos motorfékszerű hangja van. Ekkor értelem szerűen a töltőhatás romlik, mert nem csak a villanyt termeli, hanem a motort is forgatja, összes veszteségével.
Meg kell találni a kompromisszumot.
Ez is jó az autóban, ha ilyesmi érdekli az embert betyár jól el lehet magát foglalni, mert rengeteg ilyen optimum keresési, gondolkodási, próbálkozási lehetőség van benne. És ez többnyire a csökkenő átlagfogyasztásban látszik is.