Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351751 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5610 Dátum: 2012.05.03 20:37:27 »
Sziasztok!

Szeretnék venni egy Priust. Az a kérdésem, hogy itt ezen a fórumon tudtok segíteni benne? Pl. ha látok egy hírdetést, véleményt mondani akár az autóról akár a kereskedőről? Meg hogy mire érdemes figyelni, ilyenek...

Például itt van ez: http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.5_hybrid-5322945
Ha jól értem, ez amerikából behozott, tavaly május óta lejárt a műszakija. És világít a kontrol lámpa...

Érdemes ezt megnézni?

Köszönöm a válaszokat előre...

Ez a Prius egy banki visszavett autó, az autó főbb adatait tartalmazó szakértői vélemény (alvázszám, motorszám, rendszám, festékréteg vastagság mérési adatok, stb) letölthető PDF-ben. Ehhez a http://www.ersteleasing.hu/visszavett_egyedi.php oldalon válaszd a "Személy- és kishaszon gépjárművek" kategóriát, majd pedig a gyártmányok között a Toyotát kiválasztva a megjelenő listából nyisd meg a Prius adatlapját. Az Erstés képeken az is látszik, hogy az első sárvédő bal elején picit le van pattogva a festék.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5611 Dátum: 2012.05.03 22:32:32 »
Banki visszavett autóknál mindig ott a kérdés, hogy ha részletre nem volt pénze, akkor vajon mennyi jutott szervizelésre, karbantartásra?
Plusz arra is lehet készülni, hogy hiányos, vagy egyáltalán nincs meg az eredeti kulcs, kézikönyv, szervizkönyv, egyebek.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5612 Dátum: 2012.05.04 07:00:20 »
Szerintem te.
Mi a minimum 3-5 hónap ismerkedés, keresgélést tapasztaljuk.
Persze nem kizárt, hogy valaki elsőre belenyúl a tutiba.
Tessék kitartó és főleg türelmes lenni, mert itthol betyárul rá lehet faragni a Prius vételre azzal együtt is, hogy ez is egy megbízhatósági bajnok!
Ez tényleg így van, tehát bújjad a netet keményen!
Mellesleg: hiába a márkaszarvizes lekérdezés: ott csak a garanciális javításokat fogod látni - de ez is "elhangzott" már itt.
Jó keresgélést!!
Today, tomorrow and after tomorrow!

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5613 Dátum: 2012.05.04 08:46:14 »
Tapasztaltok már olyat, hogy nem engedi az EV módot?
Tegnap másodjára tapasztaltam, elsőnek zöldre volt töltve az akku, tegnap meg full kék, vagyis 2 csík hiányzott felülről és tudtommal nem ment semmi olyan amitől nem kellett volna tiltani. Reggel persze már engedte rendesen...

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5614 Dátum: 2012.05.04 09:22:06 »
Tapasztaltok már olyat, hogy nem engedi az EV módot?
Tegnap másodjára tapasztaltam, elsőnek zöldre volt töltve az akku, tegnap meg full kék, vagyis 2 csík hiányzott felülről és tudtommal nem ment semmi olyan amitől nem kellett volna tiltani. Reggel persze már engedte rendesen...

Persze. Sok oka lehet. Egyrészt ha már jár a motor de még hideg akkor nem engedi EV-be tenni. (Ha bekapcsoláskor egyből EV-be nyomod akkor menni fog) a másik a túl hideg vagy túl meleg az akku. (ugyanaz, menet közben nem engedi de bekapcsoláskor egyből be tudod kapcsolni. Bár a t úl meleg miatt néha nekem sem engedte)

Viszont egy másik költői kérdés. Futott bele valaki, hogy a kulcs kihúzása után csipog a kocsi? Nem rendszeres de előfordul. Ilyenkor rendszerint reggelre lemerül a kis akku :) De a hibatárolóban nincs nyoma. Tehát kocsi lekapcsol és úgy sípol mintha bent lenne a kulcs. Ezt csinálja kulcsos és kulcs nélküli módban is időnként. Még szerencse hogy van egy robogóm is így arról be tudom indítani ilyenkor:)

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5615 Dátum: 2012.05.04 10:03:53 »
Persze. Sok oka lehet. Egyrészt ha már jár a motor de még hideg akkor nem engedi EV-be tenni. (Ha bekapcsoláskor egyből EV-be nyomod akkor menni fog) a másik a túl hideg vagy túl meleg az akku. (ugyanaz, menet közben nem engedi de bekapcsoláskor egyből be tudod kapcsolni. Bár a t úl meleg miatt néha nekem sem engedte)
Gondoltam én hogy az elektronika birál felül... :whistling:
Valószínű melege volt a járgánynak.

tothpa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #5616 Dátum: 2012.05.04 10:32:34 »
Ha van szervizkönyv akkor az alapján le lehet informálni abban a szervizben ahol elvileg járt az autó. Saját példám, hogy a holland szerviz alvázszám alapján simán megmondta, hogy igen valós a dolog. még szkrínsátot is küldött az ember a szervizalkalmazásáról :-)
Idegen szerviz viszont csak a garis javitásokat látja, kivéve, ha a példány rendelkezik elektronikus szervizkönyvvel (2008-tól van asszem)

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5617 Dátum: 2012.05.04 12:30:55 »
EV mód.

Én azt figyeltem meg, hogy 50 felett semmiképpen nem tudom bekapcsolni. Ugyanakkor magától akár 90-nál is bekapcsolja. Haladtam már EV módban folyamatosan 90-el. Aztán olyan is van, hogy 50 alatt sem tudom EV-be kapcsolni, pedig a pillanatnyi energia fogyasztás alacsony, aksi fullon van, stb. Megnyomom az EV-t és kiírja, ez most nem lehetséges. Majd eltelik 1-2 másodperc, és átkapcsol EV-re. Elég vicces.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5618 Dátum: 2012.05.04 13:06:04 »
Nem kötözködni akarok, de az ev mód nem kapcsol be automatikusan, mivel azt a gomb aktiválja. Az lehet, hogy 90nél (nálam is) bekapcsolhat tisztán a hybrid hajtás, de az nem az ev mód és a kijelzőn sem jelenik meg. Mert az ev mód az a kényszerített elektromos hajtás. Igy tudom.

(csatoltam 3 képet a felhasználói kézikönyvből)

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.04 13:10:22 írta NoName »

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5619 Dátum: 2012.05.04 13:12:42 »
Nem kötözködni akarok, de az ev mód nem kapcsol be automatikusan, mivel azt a gomb aktiválja. Az lehet, hogy 90nél (nálam is) bekapcsolhat tisztán a hybrid hajtás, de az nem az ev mód és a kijelzőn sem jelenik meg. Mert az ev mód az a kényszerített elektromos hajtás. Igy tudom.

Nem kötözködsz. :-) Az én olvasatomban az EV mód az, amikor csak az akkumulátorról megy a kocsi. Az Auris HSD-nél ezt mutatja, ugyan kicsit másképp, mint a Priusnál. Az EV gombbal kényszerítheti a vezető a kocsit arra, hogy csak akkumulátorról menjen. Az elnevezési konvenció mind a kezelési könyvben, mint a fórumokon EV mód az, ha a kocsi aksiról megy. Mindegy, hogy kényszerített, vagy automatikus.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5620 Dátum: 2012.05.04 13:13:20 »
Tekintve, hogy funkcionálisan ugyan azt csinálja.....
Szerintem ugyanaz.

Másrészt a toyota szervizesek szerint, bár gondolom ennek mélyebb rejtelmeibe őket sem avatják be, mert még azon a szinten is felesleges, szóval tudtommal van vagy 11 paraméter, aminek együttes megléte esetén lehet benzinmotor nélkül villannyal menni.
Azt, hogy ezt eröltetten kapcsolóval aktiválod, vagy önmaga dönt úgy, hogy villannyal megy, az talán most mindegy.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5621 Dátum: 2012.05.04 13:16:00 »
Nem kötözködsz. :-) Az én olvasatomban az EV mód az, amikor csak az akkumulátorról megy a kocsi. Az Auris HSD-nél ezt mutatja, ugyan kicsit másképp, mint a Priusnál. Az EV gombbal kényszerítheti a vezető a kocsit arra, hogy csak akkumulátorról menjen. Az elnevezési konvenció mind a kezelési könyvben, mint a fórumokon EV mód az, ha a kocsi aksiról megy. Mindegy, hogy kényszerített, vagy automatikus.
Már bocsánat, de elektromosan miről mehet még, mint akkumulátor?

Értem én, hogy arra gondolhatsz, hogy van olyan üzemmód is, amikor a megtermelt áram közvetlenül hajtásra fordítódik, de az meg akkor ugye a benzinmotor energiája, akárhogy is vesszük.

Szóval add csak elő, hogy az Aurisban mi hajt még az aksin és a benzinmotor kívül???  :hmmmm:

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5622 Dátum: 2012.05.04 13:28:03 »
Már bocsánat, de elektromosan miről mehet még, mint akkumulátor?

Értem én, hogy arra gondolhatsz, hogy van olyan üzemmód is, amikor a megtermelt áram közvetlenül hajtásra fordítódik, de az meg akkor ugye a benzinmotor energiája, akárhogy is vesszük.

Szóval add csak elő, hogy az Aurisban mi hajt még az aksin és a benzinmotor kívül???  :hmmmm:

Igen, úgy értettem, hogy elektromosan, csak a villanymotorral.  :)

Az az üzemmód nem számít, amikor néha elé kötöm a lovaimat, és úgy szelem át Pestet? :D
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5623 Dátum: 2012.05.04 13:44:28 »
Még egy gondolat foglalkoztat, van ugye a "B" fokozat erőteljesebb motorfék, én használom néha amikor erőteljesebben kell a motorfék, váratlanul hamarabb kell megállnom mint számítottam. Viszont az foglalkoztat, hogy ilyenkor logikusan több energia termelődhet mint "D"-be gondolom én?
Tapasztalat hogy vajon érdemes-e ezt használni v inkább csak "villany"fék?
Bár nem igazán érzem hogy meddig van villanyfék és mikor kezdődik a tárcsás fék, csak sejtem a hétvége óta, lemostam és kissé hangosabb lett a fékezés a vékony rozsda miatt, így érezhettem hogy azért egész erőteljes a villanyfék.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5624 Dátum: 2012.05.04 13:56:08 »
Még egy gondolat foglalkoztat, van ugye a "B" fokozat erőteljesebb motorfék, én használom néha amikor erőteljesebben kell a motorfék, váratlanul hamarabb kell megállnom mint számítottam. Viszont az foglalkoztat, hogy ilyenkor logikusan több energia termelődhet mint "D"-be gondolom én?
Tapasztalat hogy vajon érdemes-e ezt használni v inkább csak "villany"fék?
Bár nem igazán érzem hogy meddig van villanyfék és mikor kezdődik a tárcsás fék, csak sejtem a hétvége óta, lemostam és kissé hangosabb lett a fékezés a vékony rozsda miatt, így érezhettem hogy azért egész erőteljes a villanyfék.
Az írások szerint igen, több villany termelődik. Egy időben kapcsolgattam, most már csak úgy, ahogy te is írod, ha hirtelen lelép valaki elém, vagy piros lámpa stb.
Véleményem és tapasztalatom szerint addig táplál többet vissza, amíg alacsonyabb sebességről lassít, mert akkor a motoron keletkező reakciónyomaték nem  tudja átforgatni a motort is.
Pl.: ha ugyanezt megcsinálod akár csak országúti 90-nél, már hallható, hogy úgy lassít, hogy már hagyományos motorfékszerű hangja van. Ekkor értelem szerűen a töltőhatás romlik, mert nem csak a villanyt termeli, hanem a motort is forgatja, összes veszteségével.
Meg kell találni a kompromisszumot.
Ez is jó az autóban, ha ilyesmi érdekli az embert betyár jól el lehet magát foglalni, mert rengeteg ilyen optimum keresési, gondolkodási, próbálkozási lehetőség van benne. És ez többnyire a csökkenő átlagfogyasztásban látszik is.