Nos, én éppen azt mondtam pár hozzászólással ez előtt, hogy nem igazán mérhető a klímás fogyasztás többlete. Legalábbis a hagyományos rendszerekhez képest elenyésző.
Jó párszor mentem már pestre gyakorlatilag ugyan úgy, tempomat 110 stb, egyedül a külső hőmérséklet volt a különbség, meg az, hogy ventilátor szellőztetett, vagy a klíma is ment. Ha van is eltérés (nekem nem volt!) 0,1-0,2 l/100 km alatti!
Az még okozhat talán különbséget, hogy ki, mennyire szereti lehűteni a kocsit. Nekem, ha nincs tűző nap (nem izzik az arcom a műszerfalról sugárzó hőtől) akkor 24-es állás is kellemes, ha izzik minden, akkor a 22 a nyerő.
Véleményem szerint azért is kisebb a villanymotor rendszer energia igénye, mert itt nincs kompresszor kapcsolgatás, vagy sűrítés módosítás, hanem egyszerűen a klíma kompresszort meghajtó villanymotor fordulatával szabályozzák a hűtést. Illetve én sokat használom a benti keringtetést, hiszen a már lehűtött levegőnek kevesebb energiára van szüksége, hogy tovább hűtsük. Csak néha váltok kintire 3-5 percre, hogy átcserélődjön a levegő.
Itt kérdezném meg:
Sokszor használom az "auto" szellőztetést, de klíma nélkül (ekkor 19re van állítva, azt próbálja tartani, de klíma nélkül, ez remekül működik, amíg nem hosszú távon, vagy 25 alatti a hőmérséklet). Hiszen rövid távon nincs értelme klímázni. Viszont érdekes, hogy ilyenkor a HI előtti fokozat a maximális ventilátor fokozat. Nektek is így van?