Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351954 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3240 Dátum: 2011.05.01 21:39:42 »
Hi!

Nem tudjátok, hogy ez az oldal hová tünt? www.toyotanavi.hu :hmmmm:

Előre is köszönöm, ha tud róla valaki, valamit :)
Az elhárítás biztosan lekapcsolta. Túl "hasznos" volt!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3241 Dátum: 2011.05.01 21:47:44 »
Hy! ;)
Erről mi a véleményetek?
http://zoldauto.postr.hu/a-legolcsobb-hibrid-honda-jazz-hybrid-teszt

A maga nemében nem rossz, de ennyi pénzért priust adnak, ilyen vagy kisebb fogyival. kb másfélszer nagyobb hellyel. Szóval.....
Persze mindig az az első, hogy mire kell.
Bevallom, hogy mostanában nézegettem az insight-ot is. Na nem hűtlenségből csak érdekel, hogy mit tud  a konkurencia. Az a helyzet, hogy azon kívül, hogy kívülről nagyságrendekkel szebb, ezzel véget is ér a történet.
Az insight-prius párharc gyakorlatilag nem létezik, mert nem azonos kategória a két autó. Persze ha bevetjük a nyers matekot és minden mást elfelejtünk akkor biztos a honda győz, persze, ha az új árat vesszük. Használtban meg egyértelműen a prius. 2-3 éves insight-ok vannak 3,9-4,2 körül. Ha nem vesszük, hogy az egyszerűbb rendszer 0,5-1 literrel eszik többet és erre azt mondjuk, hogy végül is belefér, mert belefér az erőtlensége viszont az gáz. Akárki akármit mond, kell néha az erőtartalék. Ebben viszont még a prius II is határeset!
Szóval jók a hondák is, de ha kapni prius-t is....Érted.... Ha megveheted az eredetit miért érnéd be a másolattal.  

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3242 Dátum: 2011.05.01 22:10:07 »
A maga nemében nem rossz, de ennyi pénzért priust adnak, ilyen vagy kisebb fogyival. kb másfélszer nagyobb hellyel. Szóval.....
Enyhe csúsztatással  ;) Sokéveset sok km-rel. Min. 2,5 millió az árkülönbség a két autó között.
Ilyen alapon új Yarist se vegyen senki, mert annyiért Accordot is vehetne. :flowers:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3243 Dátum: 2011.05.02 10:04:53 »
pont ezt akartam mondani :)
 apámnak asszem azt fogom javasolni, hogy ha cserél autót, akkor egy auris hsd-t vegyen. a jazz ahhoz közelebb van, a helykínálata talán még jobb is, de mégiscsak kisautó, meg gyengébb, meg egyébként is is hibridben a toyota abszolót egyeduralkodó...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3244 Dátum: 2011.05.02 20:03:27 »
pont ezt akartam mondani :)
 apámnak asszem azt fogom javasolni, hogy ha cserél autót, akkor egy auris hsd-t vegyen. a jazz ahhoz közelebb van, a helykínálata talán még jobb is, de mégiscsak kisautó, meg gyengébb, meg egyébként is is hibridben a toyota abszolót egyeduralkodó...
Ez is igaz, de én inkább úgy fogalmaznék, hogy a honda-ét olyan "szükségmegoldásnak" érzem. Kellett csinálni egy olcsóbb hibridet, ráadásul mivel a toyota levédte a know-how-t csak valami hasonlót tudtak. Megcsinálták. Igazából azt nem értem, hogy szemmel látható, hogy egy erősebb motorral, vagy villanymotorral sokkal jobb rendszert lehet csinálni. Erre összeraktak egy gyenge hagyományos benzin motort egy szintén gyenge villanymotorral. ???
Várható módon a kettő összege is kevés lett. (Ezt a tesztek mondják, nem én!)
Valamelyik irányba el kellett volna mozdulni, sőt mivel a miller, vagy Atkinson ciklusú motor nem igen volt már védett ezért azzal is illet volna tenni valamit. Legalább egy közvetlen befecskendezésű szegény-keverékes cuccot bele.
De ebben semmi sincs, még köbcenti sem. Így hát...
Be kell látni, hogy a túl kicsi motor is rossz! A motor méretének is, mint minden másnak optimuma van az autóépítésben.
Ott vannak ezek a híres downsizing-es VW termékek. Biztos megy, de annyit fogyaszt mint a barom. Otto ciklusban nincs bocsánat. Ha telepréselem a hengert levegővel, ott az állandó keverési arány (mennyiségi keverékképzés) miatt oda kell tenni a benzint is!!! Sok egyszerű aki beveszi ezt a marhaságot.... ÁÁÁÁÁÁá....... Nem is érdemel többet ez a téma.
Meg, pont a fosvágen, aki nem tud olyan turbó-t tenni a gépeibe, ami nem fossa az olajat, most a benzinesbe is....
Bocs, kicsit eltértem.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3245 Dátum: 2011.05.02 20:06:13 »
A maga nemében nem rossz, de ennyi pénzért priust adnak, ilyen vagy kisebb fogyival. kb másfélszer nagyobb hellyel. Szóval.....
Enyhe csúsztatással  ;) Sokéveset sok km-rel. Min. 2,5 millió az árkülönbség a két autó között.
Ilyen alapon új Yarist se vegyen senki, mert annyiért Accordot is vehetne. :flowers:
Ezzel vitatkozom, annál is inkább, mert megnéztem. Egy év eltérés lehet, de valljuk be, ennek semmi jelentősége. 2009-es insight-ok vannak 3,9 től. Egy évvel öregebb a prius ugyan ennyiért, püff neki.
Nekem csak az lebeg a szemem előtt, hogy minimum 560 ekm van a technikában, már ha van gazdája. Nálunk van, a többit meg.....

DM74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Toyota Corolla 2006 1.4 HB Sol+
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3246 Dátum: 2011.05.02 20:56:20 »
Annyit hozzátennék, hogy a honda rendszere is képes csak elektromosan mozgatni, de nem független a benzinmotortól. Tehát ilyenkor járnak a dugattyúk, csak nem fogyaszt benzint, mert azt elzárja. Dugóban tojáshéjas gázhasználattal az sem fogyaszt benzint, csak elektromotorral gurul.
De persze a toyota rendszere annyire egyszerű és jó, hogy nincs igazi versenytársa...

Tegnap hallottam a rokonomtól, hogy a Telenornál Auris HSD flottát vettek, a vezetőknek meg Priust.  (a mennyiséget nem tudom, de kezdenek átállni a Ford Focusokról meg egyéb dízelekről)
Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja????

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3247 Dátum: 2011.05.02 21:20:13 »
A maga nemében nem rossz, de ennyi pénzért priust adnak, ilyen vagy kisebb fogyival. kb másfélszer nagyobb hellyel. Szóval.....
Enyhe csúsztatással  ;) Sokéveset sok km-rel. Min. 2,5 millió az árkülönbség a két autó között.
Ilyen alapon új Yarist se vegyen senki, mert annyiért Accordot is vehetne. :flowers:
Ezzel vitatkozom, annál is inkább, mert megnéztem. Egy év eltérés lehet, de valljuk be, ennek semmi jelentősége. 2009-es insight-ok vannak 3,9 től. Egy évvel öregebb a prius ugyan ennyiért, püff neki.
Nekem csak az lebeg a szemem előtt, hogy minimum 560 ekm van a technikában, már ha van gazdája. Nálunk van, a többit meg.....
Egy Honda Jazz hybrid 4,9M, egy Prius 7,5M. Ezzel nehéz vitatkozni.

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3248 Dátum: 2011.05.02 21:39:56 »
Ilyen alapon bármi más olcsó autót is lehetne mondani, a Honda Hibrid rendszere egy nagy nulla.
Az Insight 1 egy hihetetlenül extra gép volt. A kilencszázvalahány kilós alu kasztnit nagyon jól vitte az ezres motor és az elektromotor együtt. Élmény vezetni. Az Insight 2 egy fostalicska. Olyan "élményt" nyújt, mint bármelyik Start-Stop rendszerű benzines.

Aki próbálta mindkettőt, az tudja, hogy nem egy ligában játszanak.

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3249 Dátum: 2011.05.02 21:52:11 »
Szerintem sokat elmond a két rendszerről, hogy a Honda Insight 1-ben volt önindító is (a 2. generációban nem tudom, hogy van-e). Normál használatnál mindig az elektromotor indítja az autót, a Hibrid akksit használva. Hibrid rendszer hibája esetén azonban normál önindítóval indít a kisakksiról. Ez bizonyos nézőpontból nagyon jónak tűnhet, mert minden körülmények között elindul az autó.
Szerintem azonban sokat elmond a Toyota Prius megbízhatóságáról, hogy nem tettek bele önindítót, mert fel sem merült, hogy valami gond lehet a rendszerrel.
Kiváncsi lennék, hogy a '97-es (ha jól tudom) megjelenés előtt hány éve tesztelték már a gépet, hogy ilyen magabiztosak voltak.
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.02 21:55:20 írta Multipla »

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3250 Dátum: 2011.05.02 23:43:02 »
Ez is igaz, de én inkább úgy fogalmaznék, hogy a honda-ét olyan "szükségmegoldásnak" érzem. Kellett csinálni egy olcsóbb hibridet, ráadásul mivel a toyota levédte a know-how-t csak valami hasonlót tudtak. Megcsinálták. Igazából azt nem értem, hogy szemmel látható, hogy egy erősebb motorral, vagy villanymotorral sokkal jobb rendszert lehet csinálni. Erre összeraktak egy gyenge hagyományos benzin motort egy szintén gyenge villanymotorral. ???
butaság  :flowers:

ilyet nem tud(még) egy toyota hibrid sem:
http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=2783
2,254.4 miles on 13.72 gallons = 164.315 mpg.

azaz durván 1.43 l/100km átlagfogyasztás egy tankra(51.9liter).

ráadásul a honda előbb hozta piacra az insightot, mint a toyota a priust.

várom a yaris hibridet...azt ha ügyesen eltalálják, akkor még gurulhat olyat, mint az insight1.

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3251 Dátum: 2011.05.03 05:19:16 »
Én használtam hónapokig az Insightot, normál használatban a Prius nekem ugyan annyit eszik.
Persze, meg lehet csinálni ezt a fogyit, ha ráállszegy egyenletes tempóra. Ez azonban az alu karosszériának és ezres motornak köszönhető, nem a hibrid rendszernek.
Én két Insight 1-et hoztam USA-ból.
A kéziváltósban kétszázvalahányezer kilóméter volt, 4.6 l/100 km-es teljes átlaggal, a CVT-sben 70 000km, 5l/100km-es teljes átlaggal.
Ezeknél egy gombnyomással át lehet állítani mérföldről km-re. Amikor az összes megtett kilómétert mutatja, akkor kiírja mellette a teljes eddigi fogyit is.

Tényleg nem akarom leszólni a Hondát, imádom az Insight-ot is, csak nem ez a jó irány szerintem. A csúcs a régi Insight lenne Toyota hajtáslánccal. (Az álmaim autója egy Fiat Multipla lenne Toyota Hybrid hajtáslánccal, de ez már nagyon off ::))
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.03 05:47:49 írta Multipla »

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3252 Dátum: 2011.05.03 05:55:15 »
ráadásul a honda előbb hozta piacra az insightot, mint a toyota a priust.

Szerintem nem, a Toyota már '97-ben kijött a Priussal Japánban, a Honda meg csak '99-ben. USA-ban és Europában is talán a Honda vezette be előbb, ezért emlékeznek sokan úgy, hogy a Honda volt az első.

Látom, nagy Insight 1 rajongó vagy (én is), ha szeretnéd kipróbálni, összehozhatunk egy találkozót. Egy kis szervezést igényel, mert nem itthon tartom és nem használtam már hónapok óta.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3253 Dátum: 2011.05.03 06:57:15 »
Ez is igaz, de én inkább úgy fogalmaznék, hogy a honda-ét olyan "szükségmegoldásnak" érzem. Kellett csinálni egy olcsóbb hibridet, ráadásul mivel a toyota levédte a know-how-t csak valami hasonlót tudtak. Megcsinálták. Igazából azt nem értem, hogy szemmel látható, hogy egy erősebb motorral, vagy villanymotorral sokkal jobb rendszert lehet csinálni. Erre összeraktak egy gyenge hagyományos benzin motort egy szintén gyenge villanymotorral. ???
ráadásul a honda előbb hozta piacra az insightot, mint a toyota a priust.
Ebben biztos vagy?
Mert az insight még conceptként 97-ben jelent meg (J-XV concept néven) és 99 decemberében kezdték el gyártani.
Míg ugye a Gen1-es priusok (XW10) már 97-ben sorozatgyártott volt.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3254 Dátum: 2011.05.03 07:18:52 »
hupsz, tévedtem. valóban előbb jött ki a prius1 japánban.

mentségemre legyen,h ámerikai oldalról szedtem az infót, ott pedig valóban előbb volt kapható (egy picivel) insight1.

wikipédia is így említit meg:
In the following month, December 1999, Insight became the first hybrid available in North America, beating Toyota's Prius by seven months.

de tényleg előbb jött ki koncepcióban is, és a japán közönség számára is a prius1.

vajon miért vártak 3évet toyotáék a külföldön történő árusítással?