pont ezt akartam mondani
apámnak asszem azt fogom javasolni, hogy ha cserél autót, akkor egy auris hsd-t vegyen. a jazz ahhoz közelebb van, a helykínálata talán még jobb is, de mégiscsak kisautó, meg gyengébb, meg egyébként is is hibridben a toyota abszolót egyeduralkodó...
Ez is igaz, de én inkább úgy fogalmaznék, hogy a honda-ét olyan "szükségmegoldásnak" érzem. Kellett csinálni egy olcsóbb hibridet, ráadásul mivel a toyota levédte a know-how-t csak valami hasonlót tudtak. Megcsinálták. Igazából azt nem értem, hogy szemmel látható, hogy egy erősebb motorral, vagy villanymotorral sokkal jobb rendszert lehet csinálni. Erre összeraktak egy gyenge hagyományos benzin motort egy szintén gyenge villanymotorral.
Várható módon a kettő összege is kevés lett. (Ezt a tesztek mondják, nem én!)
Valamelyik irányba el kellett volna mozdulni, sőt mivel a miller, vagy Atkinson ciklusú motor nem igen volt már védett ezért azzal is illet volna tenni valamit. Legalább egy közvetlen befecskendezésű szegény-keverékes cuccot bele.
De ebben semmi sincs, még köbcenti sem. Így hát...
Be kell látni, hogy a túl kicsi motor is rossz! A motor méretének is, mint minden másnak optimuma van az autóépítésben.
Ott vannak ezek a híres downsizing-es VW termékek. Biztos megy, de annyit fogyaszt mint a barom. Otto ciklusban nincs bocsánat. Ha telepréselem a hengert levegővel, ott az állandó keverési arány (mennyiségi keverékképzés) miatt oda kell tenni a benzint is!!! Sok egyszerű aki beveszi ezt a marhaságot.... ÁÁÁÁÁÁá....... Nem is érdemel többet ez a téma.
Meg, pont a fosvágen, aki nem tud olyan turbó-t tenni a gépeibe, ami nem fossa az olajat, most a benzinesbe is....
Bocs, kicsit eltértem.