Magyarán 2/3 részt autópályán használnád + még főút is egy kicsi, a maradék város. Rossz kimondani, de ilyen feladat még inkább egy jó dízelnek való. A Prius II -nek nem a pálya az életeleme, a III vagy a Camrynak már jobban, ha pénzed engedi...
Ha mindenképp autómata váltós gépben gondolkozol akkor még jól járhatsz fogyasztásban a II-vel is. 5 - 5,5 liter között el lehet vele autózni 130 körül. De ennél jobbat kihoznak kézi váltós dízelek, ráadásul olcsóbb is a nafta..
Ha a kolléga nem megy többet 140-nél, akkor van ugyanolyan takarékos a Prius, mint egy hasonló teljesítményű és méretű turbodízel. Azt már neki kell mérlegelnie, hogy ez esetben is megéri-e neki az esetleges felárat.
Köszönöm minden kedves Fórumozónak a segítséget, a kérdés eldöntve: KELL! :-)
A város aránya mindenképpen nőni fog, most úgy látszik. A rezsi nem-benzin része pedig egy 15 éves Omega 2,5 TD Caravan-hoz képest biztatónak tűnik! :-D
A kisdízelek dinamikája városban nem jött be, kézi váltót pedig csak egy Celicában vagy az új sportjószágban tudok elképzelni (igaz ott meg automatát nem!).
Már csak azon múlik, milyen anyagi eszközöket bírok megmozgatni ebben az ügyben, és mikor.
A Használtautó.hu választékából keresek, mindenképpen 3 MHUF alatt, most vann fenn egy pár szépnek tűnő zsákmány ebben az árfekvésben.
Mindenképpen jelentkezem, ha döntés előtt állok, biztosan elkel majd egy kis segítség! ;-)
Apropó: Lehet-e/érdemes-e ilyen fogyasztás mellett E85-tel próbálkozni?
Üdv mindenkinek!
Kowy