Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351949 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1605 Dátum: 2009.10.30 09:16:12 »
Hagyjuk, a tiéd tökéletes, nem is lett volna szükség a típusváltásra  ;) :D :tt2:

(Most őszintén: te mit tudnál kezdeni valakivel, aki látatlanban nem hiszi el, hogy egy típusváltás során bekövetkezhet komoly előrelépés  :) ?)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1606 Dátum: 2009.10.30 09:27:27 »
Vezetted már az újat?

De ugye nem zárjuk le ennyivel? ;) Amúgy csak összeszedtem a gondolataimat a témával kapcsolatban (a tévedés jogát fenntartva), semmi offenzív dolgot nem akartam írni (és remélem nem is írtam).
 

Nem, csak fontos volt tisztázni, hogy mihez képest vagy értetlen. Alapvetően Palaczknak igaza van. A Prius II tényleg nem alkalmatlan autópályás közlekedésre, de sokat veszít a varázsából. Kelletlenül gyorsít ilyen tempónál, kifejezetten hangos lesz és tényleg nem fogyszt keveset. Én például ezt még beválalnám úgy, hogy mondjuk háromhetente kell megtenni egy hétvégi Budapest-Záhony-Budapest utat, de ha rendszeresen kéne mondjuk 4-500 kilóméterket autóüznom, akkor már nem kéne. Erre a célra egy takarékos turbódizel sokkal jobb. Az új viszont nagyon-nagyon jelentősen csökkent ezen a hátrányon. Egy német autópályán mondjuk egy A6 ecodízel még mindig elpáholná, de a külömbség nem lenne drasztikus.

130 tempomat. Tényleg ennyi a megengedett, de néha olyan a forgalom ritmusa, hogy ez zavaróan kevés de mondjuk 137 tempomat már jó. Vagy 138. Ami a valóságos 130-at jelenti, sehol semmi szabályszegés, de a Prius II élvezeti értéke bizony veszít ettől a tempónöveléstől. Persze ez nem pontos érték, de szerintem tudod, mire gondolok.

Város-országút-autópálya harmónia. A Prius III sokkal egyenletesebben jó kocsi ezen a három úttipuson, mint a kettes.

Fogyasztás. A Prius II-t vezetve az ember szinte akaratlanaul is azonosul a hibrid rendszer kívánta ritmushoz, vezetési technikához. Örül, hogy megint sikerült lecsípni két decit az előző heti menethez képest. Az újnál pedig az ember vezet, ahogy vezet és csak csodálkozik hogy mennyire kevés üzemanyaggal jár. Talán érthető az attitüdváltás, az elsőnél az ember alkalmazkodik, a másodiknál a technika. A Prius II-vel elért legjobb fogyasztásomat azonnal hoztam a III-al, és nem csak egyszer, hanem folyamatosan, egy héten át, sőt ahogy kiismertem ez még tovább javult. Úgy, hogy kerestem a határokat.

Amúgy meg december 29 és január négy között nem jársz valamikor Budapest környékén?  :ph34r:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1607 Dátum: 2009.10.30 09:36:01 »
Hagyjuk, a tiéd tökéletes, nem is lett volna szükség a típusváltásra  ;) :D :tt2:

(Most őszintén: te mit tudnál kezdeni valakivel, aki látatlanban nem hiszi el, hogy egy típusváltás során bekövetkezhet komoly előrelépés  :) ?)

Ha komolyan azt gondolod, hogy önigazolási problémám van, akkor feladom. Azt hittem ennél azért jobban ismerjük már egymást...

Még1x, ennél érthetőbben nem tudok fogalmazni. Nem állítom, hogy a III-as ne lenne előrelépés a II-eshez képest, csupán annyit, hogy a most felhozott értékek jó része már a II-esben is megvan. Nem tudom értelmezni, hogy pl. Papp Tibi rácsodálkozik, hogy a belső keringetés gombja a kormányon van, de öt évvel ezelőtt mindez teljesen hidegen hagyta Rácz Tamást (mindkettő TC). Ez csak egy példa arra, hogy mennyire más lett a sajtója az újnak. Érthető? :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1608 Dátum: 2009.10.30 09:43:09 »
Ha komolyan azt gondolod, hogy önigazolási problémám van, akkor feladom. Azt hittem ennél azért jobban ismerjük már egymást...
Reméltem, hogy a sok smiley-ból átjön, hogy viccelek  :szemez: ...De ha mégsem, akkor le is írom: vicceltem  :hug: ...Félig  :D :D :D :tt2: :tt2: :tt2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1609 Dátum: 2009.10.30 09:45:34 »
Még1x, ennél érthetőbben nem tudok fogalmazni. Nem állítom, hogy a III-as ne lenne előrelépés a II-eshez képest, csupán annyit, hogy a most felhozott értékek jó része már a II-esben is megvan. Nem tudom értelmezni, hogy pl. Papp Tibi rácsodálkozik, hogy a belső keringetés gombja a kormányon van, de öt évvel ezelőtt mindez teljesen hidegen hagyta Rácz Tamást (mindkettő TC). Ez csak egy példa arra, hogy mennyire más lett a sajtója az újnak. Érthető? :)
Részben  ;) ... Mert egy dolog, hogy úgy általában nagyot nyitott a sajtó a hibridek felé, ebben egyetértek veled, ezt én is írtam korábban  :yes: ... Az viszont egy másik dolog, hogy a Prius III milyen a II-höz képest, de már tényleg nem akarom ragozni  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1610 Dátum: 2009.10.30 10:00:25 »
A kutya talán ott van elásva, hogy a Prius II az egyhez képest valószínűleg jóval nagyobbat ugrott, mint a III a II-höz viszonyítva, a sajtóból meg úgy tűnik, mintha fordítva lenne, de legalábbis hasonló ugrás történt volna.
Mondom ezt úgy, hogy még nem is ültem Priusban, ezért is vannak dőlt betűs szavak... ;)
music     

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1611 Dátum: 2009.10.30 10:02:26 »
Nem, csak fontos volt tisztázni, hogy mihez képest vagy értetlen. Alapvetően Palaczknak igaza van. A Prius II tényleg nem alkalmatlan autópályás közlekedésre, de sokat veszít a varázsából. Kelletlenül gyorsít ilyen tempónál, kifejezetten hangos lesz és tényleg nem fogyszt keveset. Én például ezt még beválalnám úgy, hogy mondjuk háromhetente kell megtenni egy hétvégi Budapest-Záhony-Budapest utat, de ha rendszeresen kéne mondjuk 4-500 kilóméterket autóüznom, akkor már nem kéne. Erre a célra egy takarékos turbódizel sokkal jobb. Az új viszont nagyon-nagyon jelentősen csökkent ezen a hátrányon. Egy német autópályán mondjuk egy A6 ecodízel még mindig elpáholná, de a külömbség nem lenne drasztikus.

Ezzel egyetértek. Apunak egy 1.6-os fikusza van, 160-nál 4000-et forog ötösben, már hangosodik, kb. 8l-t fogyaszt. Ehhez képest a nyakamat tenném rá, hogy a Priusom ilyenkor kevesebbet fogyaszt, és nem hangosabb. Persze a különbség kicsi és ezt meg lehet úgy is fogalmazni, hogy ekkor nem éri meg a dupla árat a hibrid. Erre jobb választás egy dízel akármi mindkét kocsinál. Csak azt szokták elfelejteni a kritikusok, hogy a megengedett tempó környékén (mondjuk 140--ig) sokkal jobb a helyzet. A német autópálya persze más tészta, igaz nekem a bejáratós 1.2 Corsával se volt gondom az Autobahnon (140-ről gyorsítani se).

130 tempomat. Tényleg ennyi a megengedett, de néha olyan a forgalom ritmusa, hogy ez zavaróan kevés de mondjuk 137 tempomat már jó. Vagy 138. Ami a valóságos 130-at jelenti, sehol semmi szabályszegés, de a Prius II élvezeti értéke bizony veszít ettől a tempónöveléstől. Persze ez nem pontos érték, de szerintem tudod, mire gondolok.

Igen, tudom. Valahol 135 felett kezd el erősebben zajosodni, de ez csak az addigi csendhez képest feltűnő, abszolút értékben szvsz nem annyira. De ezen nem veszünk össze, tényleg jobb alatta mint felette.

Fogyasztás. A Prius II-t vezetve az ember szinte akaratlanaul is azonosul a hibrid rendszer kívánta ritmushoz, vezetési technikához. Örül, hogy megint sikerült lecsípni két decit az előző heti menethez képest. Az újnál pedig az ember vezet, ahogy vezet és csak csodálkozik hogy mennyire kevés üzemanyaggal jár. Talán érthető az attitüdváltás, az elsőnél az ember alkalmazkodik, a másodiknál a technika. A Prius II-vel elért legjobb fogyasztásomat azonnal hoztam a III-al, és nem csak egyszer, hanem folyamatosan, egy héten át, sőt ahogy kiismertem ez még tovább javult. Úgy, hogy kerestem a határokat.

Az első két hétben igen, aztán már nem. Legalábbis én nem bámulom meredten az energiaáramlás diagramot, nem használok P&G technikát, stb. :) Ha egyedül megyek, ha más mögött, a nyári országúti fogyasztás kb. 4,2l volt nekem. Azt nem is kétlem, hogy javult a III-as hajtáslánca. Amúgy minden hibrid és elektromos autó fogyasztás szempontjából érzékenyebb a vezetési stílusra, körülményekre egy normál járgánynál, simán lehet, hogy ezen pl. sikerült kicsit javítani.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1612 Dátum: 2009.10.30 10:29:36 »


Ezzel egyetértek. Apunak egy 1.6-os fikusza van, 160-nál 4000-et forog ötösben, már hangosodik, kb. 8l-t fogyaszt. Ehhez képest a nyakamat tenném rá, hogy a Priusom ilyenkor kevesebbet fogyaszt, és nem hangosabb....

Persze a különbség kicsi  Amúgy minden hibrid és elektromos autó fogyasztás szempontjából érzékenyebb a vezetési stílusra, körülményekre egy normál járgánynál, simán lehet, hogy ezen pl. sikerült kicsit javítani.

Két dolog. A Prius III-ast legalább 7 450 000 forintért tudod megvenni, de inkább a nyolcmilliós változat fog menni, az általam tesztelt kocsi pedig már 9 300 000 forint volt. Az ellenfeleket is ebből az ársávból illendő választani. Egy 1.6-os Focus ennél jellemzően olcsóbb autó, ez már bizoyn egy kategóriával feljebb van, ahol a minőség, a komfort is erősen más. A II-es Prius kis jóindulattal volt versenyképes ebben a mezőnyben, de nem minden területen, az új pedig igen.

Másodszor nem KICSIT sikerült javítani. Én nagyon szerettem a kettest, és megdöbbentett, hogy mekkorát javult a hármas. Teljesen meg tudom érteni azokat, akik nem értik a reakciókat, mert tényleg jó az előd is, és nagyon nehéz számszakilag rámutatni, hol az a fene nagy fejlődés.

Végül a gombok a kormányon. A régi is működött, de az újon az a műszerfal első síkjába vetített kezelőfelület akkora segítség, mintha egy tökéletesen más rendszer lenne. Pedig a gomb ott maradt, csak az ember-gép kapcsolat javult rengeteget. De ezt is látni, próbálni kell élőben, hogy igazán érthető legyen.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.30 10:33:11 írta Ear »

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1613 Dátum: 2009.10.30 10:42:44 »
Na végre sikerül közös nevezőre jutnunk. :) A Priust azért is nehéz bármihez hasonlítani, mert az alsó közép és a középkategória határán van méretben, helykínálatban, valamint sok dologban, szolgáltatásban prémium minőségű, és az ára is magas.

Annyit a kormányon levő gombokról, hogy az új kivetítős biztosan egy sokkal jobb megoldás, de a régi sem hagyott minden segítség nélkül. Ugyanis egyes gombok homorú, mások domború "bütyköt" kaptak (pl. hőmérséklet +-), kiemelkednek vagy épp besüllyednek picit (belső keringetés, AC Auto on/off).

Spider Papa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1614 Dátum: 2009.10.30 10:45:43 »
Nos, akkor saját tapasztalatok:
Huzamosabb ideig 150-el mentem az M3-ason BP-Polgár között. 130 fölött már zajosabb az autó, hiszen a fokozatmentes automata miatt ilyen kor már, ha még tölteni is kell az aksit, akkor 4000-4500 között pörög a benzin motor, aminek a maximális fordulatszáma egyébként, ha jól tudom 4500-5000 között van... Ja ezen a sebességen a villany motor fordulatszáma kb. 5500 rpm.
ezen a tempón az autó által jelzett átlagfogyasztásom 8-9 liter között volt.
Én egyébként lakott területen 60, kívül 75-85 -el megyek. Így az átlag fogyasztásom a tegnap esti tankolás óta 4.1 liter. Ezt durván 100km megtételének átlaga. 50-50% BP és vidék...

Múlt héten fűtöttem reggelente, így a múltheti fogyasztásom durván 500km (többségében BP), 4.8-as átlag.
a legjobb fogyasztásom 3.2, a legrosszabb 5.6 (városi fogyasztás)

3 éve nyúzom az autót már :)

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1615 Dátum: 2009.10.30 10:46:36 »
A kutya talán ott van elásva, hogy a Prius II az egyhez képest valószínűleg jóval nagyobbat ugrott, mint a III a II-höz viszonyítva, a sajtóból meg úgy tűnik, mintha fordítva lenne, de legalábbis hasonló ugrás történt volna.
Mondom ezt úgy, hogy még nem is ültem Priusban, ezért is vannak dőlt betűs szavak... ;)

Vezettem I-es Priust is, igaz csak keveset. Nagyjából ugyanolyan a vezetése, mint a II-esé. Kicsit gyengébb, többet fogyaszt, a rugózása állítólag jóval kevésbé feszes (ezt nem volt alkalmam kipróbálni), viszont helykínálatban, szolgáltatásokban a II-es sokkal jobb.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1616 Dátum: 2009.10.30 11:58:38 »
Huzamosabb ideig 150-el mentem az M3-ason BP-Polgár között... ezen a tempón az autó által jelzett átlagfogyasztásom 8-9 liter között volt.
Jééé, lehet mégsem volt hazugság, hogy konstans 160-al átlépi a 10-et a fogyi  :hmmmm: :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1617 Dátum: 2009.10.30 12:07:22 »
Huzamosabb ideig 150-el mentem az M3-ason BP-Polgár között... ezen a tempón az autó által jelzett átlagfogyasztásom 8-9 liter között volt.
Jééé, lehet mégsem volt hazugság, hogy konstans 160-al átlépi a 10-et a fogyi  :hmmmm: :szemez:

Nekem más a tapasztalatom. Illetve sok függhet a széltől, az út emelkedésétől, stb. Győr-BP között 140+ sebességgel volt 6,5l az átlagfogyasztás télen, fűtéssel. Igaz ez nem 150+, de majdnem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1618 Dátum: 2009.10.30 12:39:30 »
Ezt zárt pályán, nyilván teljesen sík terepen, és konstans, valós 160-al mérték. Persze nyilván csak azon az adott autón, és az adott körülmények között. Szal nem mondom, hogy nem lehetséges, hogy te a tiéden ugyanezzel a tempóval, de máshol-máskor, tudnál mondjuk 9 literes fogyit produkálni. De a nagyságrend stimmel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1619 Dátum: 2009.10.30 12:59:31 »
Jól van, hamarost kimegyek itt az elkerülőre (remélem a lézeresek nem olvassák :)), oszt megnézem jól mi az igazság. Mint Churchill, csak annak a statisztikának hiszek, amit saját magam hamisítottam. :) Legfeljebb sűrűn fogok meakulpázni, ha mégis 10l jön ki.