Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3351813 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1485 Dátum: 2009.09.22 11:03:31 »
Ez igaz,de benzin és benzin motor közt is van külömbség. Nem véletlenül Atkinson ciklusú motor van a Priusban. Ennek a motornak ugyan is nagyobb a hatásfoka ,mint az Otto motoré.
Az Atkinson ciklusú motor is az Otto-motorok közé tartozik. De nekem a leírással elsősorban az a problémám, hogy kb. az jön le belőle: a hibrid akkor fogyaszt a legkevesebbet, ha úgy használjuk, hogy a hibrid rendszer ne dolgozzon  ::) ... Meg bekerül itt a képbe a hatásfok, hogyaszondja az elektromos rendszer hatásfoka nem 100 %-os... Hát, a benzinmotoré meg aztán végképp nem az, sőt nagyon messze van tőle.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.22 11:05:28 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1486 Dátum: 2009.09.22 20:53:42 »


Ez igaz,de benzin és benzin motor közt is van külömbség. Nem véletlenül Atkinson ciklusú motor van a Priusban. Ennek a motornak ugyan is nagyobb a hatásfoka ,mint az Otto motoré.
Én nem nézek sok jót ki a dízel hibridekből,egy dízelnek az a jó,ha minél kevesebbett kapcsolgatják ki-be,na most én is ezt a stilust nyomom városban ,amit Fulika is magyaráz -teljesen ráálltam !

Na de hogy? Ennyire más lenne a Prius II meg a III?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1487 Dátum: 2009.09.22 21:55:10 »
Na de hogy? Ennyire más lenne a Prius II meg a III?
Ráadásul ez az egész "Pulse and Glide" bűvészkedés Prius II-re értendő.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1488 Dátum: 2009.09.22 22:02:04 »
A haszna ez:
ez az eredmény milyen átlagsebességgel, és forgalmi körülmények(város-esetleg bp/lakott területe kívül) között jött ki? :hmmmm:
Ez full Budapest, mindenfelé, bár a legbelebb belváros kihagyva. Átlagsebességet nem nagyon tudok mondani, 70 és 30 között bármi, tippem szerint olyan 35-ös lehet az átlag.

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1489 Dátum: 2009.09.22 22:14:42 »
Pedig egyszerű:

Ha használod az elektromos rendszert, akkor a következő ciklus zajlik le: A robbanómotoros gyorsítás energiájának egy részét az akksiba nyomod (mondjuk hatásfoka 70%), majd a fékezéssel a mozgási energia egy részét ugyancsak akksiba nyomod (mondjuk 50%-os hatásfokkal), majd akkus gyorsítással mész (ugyancsak legyen a hatásfok 70%), így a benzinből származó energia egy része nem mozgásra fordítódik, hanem a hajtáslánc elektromos komponensein vész el (mivel sem oda, sem vissza nem 100% a hatásfok)

Ha nem használod, akkor: A robbanómotorból származó összes mozgási energia a kocsi gyorsítására fordítódik (pulse), majd a felhalmozott mozgási energiával a legtovább gurulsz (glide). Nincs a körben a nem 100%-os hatásfokú elektromos rendszer. Ha egyszer megszokod, akkor ösztönösen így használod a kocsit, ha a forgalmi szitu engedi. A gyáriak is ajánlják a dolgot!

A haszna ez:


Ez remek, de hogy kell ezt kiautózni. Elindulok a parkolóból, az elektromotor visz. Normál városi tempóig, ha nem kell nagyon gyorsítanom, az elketromotor visz. 80-astempónál is az elektromotort visz jórészt, a benzinmotor éppen hogy besegít. Csak durva autópálya tempónál tudok úgy gyorsítani, hogy a benzinmotor vigye a kocsit! Tehát nem találom azt a vezetési szituációt, ahol ezt a technikát alkalmazni lehetne. Ja és a városi forgalomban a legttöbször, ha beindul a benzinmotor kis tempónál, csak egy dolgot tesz - akkut tölt. Szóval hogy kéne mennem?

Hát, nem tudom a tiedben milyen akksi van, de én tisztán elektromos üzemmódban nem jutok messzire. Ha EV-ként akarok gyorsítani, akkor jórészt feltartom a forgalmat.
Hogy hogyan vezess? Szerintem érthetően leírtam: Gyorsítás olyan gázpedál állással  hogy se nem töltsön, se nem merítsen, gurulás ugyanilyen állásal, hogy az ICE se járjon. ennyi.

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1490 Dátum: 2009.09.22 22:37:26 »
Ez igaz,de benzin és benzin motor közt is van külömbség. Nem véletlenül Atkinson ciklusú motor van a Priusban. Ennek a motornak ugyan is nagyobb a hatásfoka ,mint az Otto motoré.
Az Atkinson ciklusú motor is az Otto-motorok közé tartozik. De nekem a leírással elsősorban az a problémám, hogy kb. az jön le belőle: a hibrid akkor fogyaszt a legkevesebbet, ha úgy használjuk, hogy a hibrid rendszer ne dolgozzon  ::) ... Meg bekerül itt a képbe a hatásfok, hogyaszondja az elektromos rendszer hatásfoka nem 100 %-os... Hát, a benzinmotoré meg aztán végképp nem az, sőt nagyon messze van tőle.

Ha nincsenek nagyobb lejtők az útvonalban akkor bizony így igaz, akkor jársz a legjobban, ha kihagyod az elektromos rendszert. Ha van lejtő, akkor persze jobb, ha a helyzeti energiád egy részét rekuperálod, mintha elfüstölöd a fékbetéteken hővé. Az elektromos rendszer előnye ott jön a képbe, hogy az útvonal, a forgalmi szituáció nem mindig engedi, hogy tökéletes PnG ciklusokat csinálj. Néha kell fékezni, aminek egy részét még mindig jobb összegyűjteni, kell jobban gyorsítani, aminek egy részét jobb a fékezésből összegyűjtöttből fedezni. Sík útra, zavartalan forgalmi szituációra a PnG a legoptimálisabb megoldás. A motor hatásfoka itt nem jön a képbe, hiszen gyakorlatilag minden mechanikai energia abból jön, akár PnG-t csinálsz, akár nem. A motorhatásfok csak ott számít, hogy mennyi az adott üzemanyag mennyiségből kivehető elméleti max mozgási energia. Hogy ezt mennyire tudod megközelíteni, az múlik a vezetés technikán!

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1491 Dátum: 2009.09.22 22:46:32 »
Na de hogy? Ennyire más lenne a Prius II meg a III?
Ráadásul ez az egész "Pulse and Glide" bűvészkedés Prius II-re értendő.

Ki beszélt itt 3-as priusról? A PnG igaz mindegyikre, az 1-esre is. Sőt a hagyományos autókra is, csak ott sokkal nehezebb, és baleset veszélyesebb megcsinálni (gyorsítás, majd üres, motor lekapcs, majd kigurulás után gyújtás vissza, motos beugrat...) A priusnál elég a gázpedált jól kezelni!

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1492 Dátum: 2009.09.23 08:08:36 »

Hát, nem tudom a tiedben milyen akksi van, de én tisztán elektromos üzemmódban nem jutok messzire. Ha EV-ként akarok gyorsítani, akkor jórészt feltartom a forgalmat.
Hogy hogyan vezess? Szerintem érthetően leírtam: Gyorsítás olyan gázpedál állással  hogy se nem töltsön, se nem merítsen, gurulás ugyanilyen állásal, hogy az ICE se járjon. ennyi.

Szerintem én is érthetően írtam le. Csak autópálya tempónál van olyan, hogy elektromotor használata nélkül gyorsít. Vagyis városban képtelenség így vezetni. Gurulásnál kábé 70-es tempóig pillanatok alatt leállítja a motort,legfeljebb akkut tölteni kapcsolja vissza. Szóval lehet, hogy a III-hoz más taktika kell.

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1493 Dátum: 2009.09.23 08:40:13 »

Hát, nem tudom a tiedben milyen akksi van, de én tisztán elektromos üzemmódban nem jutok messzire. Ha EV-ként akarok gyorsítani, akkor jórészt feltartom a forgalmat.
Hogy hogyan vezess? Szerintem érthetően leírtam: Gyorsítás olyan gázpedál állással  hogy se nem töltsön, se nem merítsen, gurulás ugyanilyen állásal, hogy az ICE se járjon. ennyi.

Szerintem én is érthetően írtam le. Csak autópálya tempónál van olyan, hogy elektromotor használata nélkül gyorsít. Vagyis városban képtelenség így vezetni. Gurulásnál kábé 70-es tempóig pillanatok alatt leállítja a motort,legfeljebb akkut tölteni kapcsolja vissza. Szóval lehet, hogy a III-hoz más taktika kell.

Tévedsz.

Mindig van egy olyan gázpedál állás, amikor gyakorlatilag senem tölt, senem merít. Ilyenkor az látszik a kijelzőn, hogy az ICE-ből csak a kerekek felé mennek a nyilak. Persze ez terhelés, sebesség, töltöttség, sokminden függő, tehát elég nehéz pontosan eltalálni, nyilván csak törekedni lehet rá.

1/ Amikor elkezdesz gyorsítani, akkor beröffen az ICE, elkezdi nyomni a kerekek és az akksi felé az energiát. Ahogy nyomod le a gázpedált, akkor van egy olyan pont amikor már fordul az elektromos irány, és az akksiból is nyom energiát a kerekekre, nemcsak az ICE-ből. Na ezen a fordulóponton kell tartani gyorsításkor.
2/ Amikor mondjuk elérted a 68km/h-s sebességet, akkor következik a gurulás. Egy pillanatra teljesen visszaengeded a gázt, az ICE leáll, majd lehelletnyit benyomod, hogy éppen ne töltsön, de ne is merítsen a kocsi. Így gurulsz mondjuk 40km/h-s sebességig, vagy addig amit a forgalmi szitu engedi, majd goto 1.

Megint kérdem, hogyan jön ide a 3-as prius??? Tudtommal nálunk még nem is kapható.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.23 08:49:29 írta Fulika »

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1494 Dátum: 2009.09.23 09:10:16 »
Sztem Ear most 3as Priust használ :winkiss:
Gabe 254.

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1495 Dátum: 2009.09.23 10:05:32 »
Sztem Ear most 3as Priust használ :winkiss:

A fene a jó dolgát...  ;)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1496 Dátum: 2009.09.23 10:17:52 »
De nem saját... :whistling:
Azért én a saját "luxusadós" Camryt is bevállalnám.  :wub:
Gabe 254.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1497 Dátum: 2009.09.23 21:49:52 »

Mindig van egy olyan gázpedál állás, amikor gyakorlatilag senem tölt, senem merít. Ilyenkor az látszik a kijelzőn, hogy az ICE-ből csak a kerekek felé mennek a nyilak.
Megint kérdem, hogyan jön ide a 3-as prius??? Tudtommal nálunk még nem is kapható.


Hagyjuk. Úgy, hogy a III-as Priuson egy hét alatt senki sem tudott olyat csinálni, hogy a motor sak a kereket hajtsa és ne töltsön akkut.

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1498 Dátum: 2009.09.24 05:46:12 »

Mindig van egy olyan gázpedál állás, amikor gyakorlatilag senem tölt, senem merít. Ilyenkor az látszik a kijelzőn, hogy az ICE-ből csak a kerekek felé mennek a nyilak.
Megint kérdem, hogyan jön ide a 3-as prius??? Tudtommal nálunk még nem is kapható.


Hagyjuk. Úgy, hogy a III-as Priuson egy hét alatt senki sem tudott olyat csinálni, hogy a motor sak a kereket hajtsa és ne töltsön akkut.

Ok, hagyjuk, ha eltökélted, hogy csakazértsem fogod megérteni a dolgot, akkor nem is fog menni. Nekem mindegy...

leszilaci

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1499 Dátum: 2009.09.24 13:01:55 »
Ez full Budapest, mindenfelé, bár a legbelebb belváros kihagyva. Átlagsebességet nem nagyon tudok mondani, 70 és 30 között bármi, tippem szerint olyan 35-ös lehet az átlag.
ez állat  eredmény, gratula :clap:

A PnG igaz mindegyikre, az 1-esre is. Sőt a hagyományos autókra is, csak ott sokkal nehezebb, és baleset veszélyesebb megcsinálni (gyorsítás, majd üres, motor lekapcs, majd kigurulás után gyújtás vissza, motos beugrat...) A priusnál elég a gázpedált jól kezelni!
egy bibi van csak a hagyományos toyotáknál: ha nem jár a motor, nem fog az átlagfogyasztásmérő számolni  :cry:

Ok, hagyjuk, ha eltökélted, hogy csakazértsem fogod megérteni a dolgot, akkor nem is fog menni. Nekem mindegy...

el tudnál jönni erre? klikk :szemez:
itt a topikja, klikk

engem érdekelne ez a technika...és hátha lesz ott prius3 is, amin ki lehetne próbálni a PnG-t  ;)