Akár a 10w40-est is nyugodtan használhatod....más kérdés ha esetleg a jövőben a nem megfelelő kenésre viszavezethetően bármi probléma lesz a motorral (feltéve de meg nem engedve ) lobogtathatod-e a Toyotától kapott válaszlevelet...
A garancia Magyarországon egyébként is nehezen érvényesíthető, amire számtalan
példát fellehetne hozni. Egyébként meg szerintem már nincs garanciális PII,a kiterjesztett garancia meg csak Toyota olajjal lenne érvényes,ahhoz viszont biztosan megfelelne a TMH mailje. És a gépkönyvben említett megengedett max. 1l/ 1000km-es olajfogyasztásról se feledkezzünk meg. Amennyiben ezt tekintenénk alapul a 15W40 -es Botonddal is vígan üzemeltethetnénk a PII-t elég sokáig.
A többi infó tekintetében: gugli a barátod
Internetes keresésre alapozva állítottam,hogy a Toyota jelenleg nem hozta nyilvánosságra miben különbözik a PII illetve a YHSD-ben alkalmazott benzinmotor.
Erre Te ezt állítottad:
Mellesleg a motorkód ugyanaz és a furat, vmint a löket is mivel a blokkon nem volt (?) változtatás, de más a hengerfej és hajszálnyit ugyan, de más a kompresszió is.
Sajnos amíg ehhez megfelelő Toyota forrást nem tudsz bemutatni, addig a fenti állításod megalapozatlannak tekinthető.
Én megerősítő és megcáfoló információt sem találtam, csak találgatni lehet, hogy végeztek-e némi optimalizációt a fogyi csökkentés, káros anyag kibocsátás minimalizálása érdekében.
Sajnos nincs 2012Q3 EPC-m, illetve még a toyodiy.com-on sem szerepelnek az 1ND-FXE változtatásai, amiből most számunkra a kenési rendszereben résztvevő alkatrészek lennének fontosak.