Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3373047 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6825 Dátum: 2012.10.02 15:48:43 »
Ezen logika mentén minden ugyanaz, tehát az eredetileg ajánlott olaj (5w30) is mehet bele.
Nemállíottam,hogynemmehet bele,csakaz A1 besorolást tartottam célszerűbbnek.
Mellesleg a motorkód ugyanaz és a furat, vmint a löket is mivel a blokkon nem volt (?) változtatás, de más a hengerfej és hajszálnyit ugyan, de más a kompresszió is. 

... a többi még nem került nyilvánosságra..
Te hol találtál információt a blokkon, hengerfejen illetve a kompresszión történt változtatásra?
Viszont mindezekből én nem tudok olyan következtetést levonni, hogy a Yaris HSD -be ajánlott gyári olaj egyértelműen és kifejezetten ajánlott eztán minden PII-be is...
Ezt a következtetés én sem vontam le,csak a rendelkezésre álló információk alapján állítom,hogy ugyanahhoz a motorkódhoz 2006-ban és 2012-ben más ajánlás van a Toyota részéről. Ezzel egybevág:
Tegnap írtam emailt a Toyota Hungary-nak, és megkérdeztem a 0w20-ról őket. Azt válaszolták nyugodtan használhatom

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6826 Dátum: 2012.10.02 17:19:18 »
 :D Akár a 10w40-est is nyugodtan használhatod....más kérdés ha esetleg a jövőben a nem megfelelő kenésre viszavezethetően bármi probléma lesz a motorral (feltéve de meg nem engedve :nono:) lobogtathatod-e a Toyotától kapott válaszlevelet...
A többi infó tekintetében: gugli a barátod
Today, tomorrow and after tomorrow!

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6827 Dátum: 2012.10.02 18:30:01 »
:D Akár a 10w40-est is nyugodtan használhatod....más kérdés ha esetleg a jövőben a nem megfelelő kenésre viszavezethetően bármi probléma lesz a motorral (feltéve de meg nem engedve :nono:) lobogtathatod-e a Toyotától kapott válaszlevelet...
A többi infó tekintetében: gugli a barátod

Ezt írta a Toyota:
"A gyártó csak a minimális teljesítményszintet írja elő. Ez az APISL, ILSAC GF-4. Ennek megfelel a 0W-20-as olaj teljesítményszintje.

A viszkozitás a használati és időjárási körülményekhez választható.

Ezek alapján használható a 0W-20-as olaj, de szerintünk felesleges, főleg, ha az árkülönbözetet is figyelembe vesszük.
"
Szvsz ez alapján nyugodtan használható.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6828 Dátum: 2012.10.02 18:43:58 »
:D Akár a 10w40-est is nyugodtan használhatod....más kérdés ha esetleg a jövőben a nem megfelelő kenésre viszavezethetően bármi probléma lesz a motorral (feltéve de meg nem engedve :nono:) lobogtathatod-e a Toyotától kapott válaszlevelet...
A garancia Magyarországon egyébként is nehezen érvényesíthető, amire számtalan példát fellehetne hozni. Egyébként meg szerintem már nincs garanciális PII,a kiterjesztett garancia meg csak Toyota olajjal lenne érvényes,ahhoz viszont biztosan megfelelne a TMH mailje. És a gépkönyvben említett  megengedett max. 1l/ 1000km-es olajfogyasztásról se feledkezzünk meg. Amennyiben ezt tekintenénk alapul a 15W40 -es Botonddal is vígan üzemeltethetnénk a PII-t elég sokáig. ;)


A többi infó tekintetében: gugli a barátod
Internetes keresésre alapozva állítottam,hogy a Toyota jelenleg nem hozta nyilvánosságra miben különbözik a PII illetve a YHSD-ben alkalmazott benzinmotor.
 Erre Te ezt állítottad:
Mellesleg a motorkód ugyanaz és a furat, vmint a löket is mivel a blokkon nem volt (?) változtatás, de más a hengerfej és hajszálnyit ugyan, de más a kompresszió is. 
Sajnos amíg ehhez megfelelő Toyota forrást nem tudsz bemutatni, addig a fenti állításod megalapozatlannak tekinthető.  :surrender:

Én megerősítő és megcáfoló információt sem találtam, csak találgatni lehet, hogy végeztek-e némi optimalizációt a fogyi csökkentés, káros anyag kibocsátás minimalizálása érdekében. :hmmmm:
Sajnos nincs 2012Q3 EPC-m, illetve még a toyodiy.com-on sem szerepelnek az 1ND-FXE változtatásai, amiből most számunkra a kenési rendszereben résztvevő alkatrészek lennének fontosak.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.02 18:58:23 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6829 Dátum: 2012.10.02 18:50:57 »
"... A viszkozitás a használati és időjárási körülményekhez választható.
Ezek alapján használható a 0W-20-as olaj, de szerintünk felesleges, főleg, ha az árkülönbözetet is figyelembe vesszük."
Szvsz ez alapján nyugodtan használható.
:yes: És az Eneos 0W20 elég jó ár/ érték arányban van, illetve 4l Mobil1 0W20 és ESP között sincs nagy árdifi. Ráadásul a HSD a sok elindulás -leállással  jobban is igényli a kisebb belső ellenállású olajat.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.02 18:59:05 írta Agyarka »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6830 Dátum: 2012.10.02 19:10:48 »
Miért ne lehetne garanciális kettes Prius? Az enyém is. Azokra 8 év/160ezer km volt a hibrid gari.  ;)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6831 Dátum: 2012.10.02 19:13:26 »
A hibrid részre igen,de az a benzinmotorra nem vonatkozik.

kubi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6832 Dátum: 2012.10.02 20:36:18 »
Hello!

Kiment a normal fenyem a jobb elso lampaban.
Cserelt mar valaki izzot PIII-ban? Mennyire kell szetszedni?

« Utoljára szerkesztve: 2012.10.02 20:39:49 írta kubi »

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6833 Dátum: 2012.10.02 22:56:06 »
Hello!

Kiment a normal fenyem a jobb elso lampaban.
Cserelt mar valaki izzot PIII-ban? Mennyire kell szetszedni?

A linkelt doksiban a 473-ik oldaltól kezdve képekkel együtt elnavigálnak, mit kell lebontanod hozzá:

http://www.toyota.com/t3Portal/document/om/OM47668U/pdf/sec_04_03.pdf

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6834 Dátum: 2012.10.02 23:07:06 »
:yes: És az Eneos 0W20 elég jó ár/ érték arányban van, illetve 4l Mobil1 0W20 és ESP között sincs nagy árdifi. Ráadásul a HSD a sok elindulás -leállással  jobban is igényli a kisebb belső ellenállású olajat.
Nem hiszem, hogy egy 40 kW-os indítómotornak bármit is számítana hogy milyen olaj van a gépben. Ha vannak felesleges ezreseid, nyugodtan töltsd bele a 0-ás olajat, de soha nem fog megtérülni semmilyen téren. :)

Amúgy a Yaris HSD már Euro 5-ös, ugye? A PII még Euro 4. Szóval mindenképpen változtattak rajta valamit.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6835 Dátum: 2012.10.02 23:14:29 »
Még nem döntöttem, bár tény hogy nem 1 eget verő különbség van árban..., de nézegettem a 0w20-ast is amit Agyarka javasolt.

Még 1 véleménynyilvánító kérdésem lenne, kis akku cserén is elmélkedek, ugyanis rendszeresen visszaesik a feszültség 10 volt körülre, gyári 40+áfa adják, utánaolvasva a következőket találtam:
USA-ban optima D51-et javasolják, itthon kb a gyári árával vetekszik,
viszont német wiki oldalon PII-hez 3 féle alternatívát javasol Bosc S4 022, Banner Power Bull P4524, Varta BLUE dynamic-B33-12V-45AH-330A.
Ezek árai azért a gyári töredékéért vannak (15-25 eft), kérdés hogy mennyire bírják ezek az akkuk, bár ajánlják ezeket.
Esetleg vkinek tapasztalata nem gyári akku terén?
A gyári akku, ha jól tudom, akkor felitatott elektrolitú, vagy legalábbis a keyless-go felszereltségűeké az. Ha a tiéd is ilyen, akkor nagyon ajánlatos hasonlót venni (pl. optima), mert a nem felitatott típusúak sokkal hamarabb tönkremennek, ha nincs legalább hetente használva a járgány.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6836 Dátum: 2012.10.02 23:16:45 »
Nem hiszem, hogy egy 40 kW-os indítómotornak bármit is számítana hogy milyen olaj van a gépben. Ha vannak felesleges ezreseid, nyugodtan töltsd bele a 0-ás olajat, de soha nem fog megtérülni semmilyen téren. :)
8.800 egy 4 literes. Nem gondolom, hogy olyan sok ezres megspórolható, ha nem kenőcsöt öntesz bele.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6837 Dátum: 2012.10.02 23:54:41 »
8.800 egy 4 literes. Nem gondolom, hogy olyan sok ezres megspórolható, ha nem kenőcsöt öntesz bele.
Ez valóban baráti ár. Nem tudtam, hogy ennyiért hozzá lehet jutni. Ha nem gengszterek, akkor érdekelne a forrás, hogy náluk vegyek 5w30-ast. :)

Amúgy a nagyon híg olaj hosszú távon kedvezőtlen is lehet. Többet szopákol be belőle a motor, ami lerakódást okozhat a szelepeknél és hamarabb elhasználódhat a katalizátor is.
Persze nem tudom, hogy a PII és a 0-ás olaj hogyan viszonyul egymáshoz e téren, de az elvi lehetőség fennáll.

Én mindenesetre maradok a 2006-os ajánlásnál. :flowers:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6838 Dátum: 2012.10.03 00:35:33 »
Nem hiszem, hogy egy 40 kW-os indítómotornak bármit is számítana hogy milyen olaj van a gépben. Ha vannak felesleges ezreseid, nyugodtan töltsd bele a 0-ás olajat, de soha nem fog megtérülni semmilyen téren. :)

Amúgy a Yaris HSD már Euro 5-ös, ugye? A PII még Euro 4. Szóval mindenképpen változtattak rajta valamit.
Nem csak az elektromotornak számit, hanem a benzinmotornak. Megtérülés? Régen volt a Mobil1 oldalán egy számoló program amiben az üa % szerepelt. PII átl. 5l/100km akkor 750l /15000km. 1%csökkenés esetén ugye 7.5l lenne a megtakarítás. Ennél azért több a % különbség.  Az élettartam beli különbség meg csak több 100e után jön ki.

Amikor a PII motorját még besorolták nem volt 5 környezetvédelmi kategória. Előfordulhat, hogy már akkor is teljesítette volna. Ettől függetlenül elképzelhető, hogy akár a motor elektrikai vezérlésében, akár a mechanikájában változtattak, de erről nem találtam információt, igy csak találgatok.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.03 00:46:53 írta Agyarka »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6839 Dátum: 2012.10.03 07:02:35 »
(Tapasztalatlanabb) felhasználók kedvéért:
http://totalcar.hu/tesztek/2012/06/09/ennyi_benzinnel_semmi_mas_nem_megy_el/
(szürke keretes írás)
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_NZ_engine#1NZ-FXE
további forrás: Az autó c. szaklap 2012/8. száma (Yaris HSD menetpróba+benzinmotor leírása)

Tisztelettel!
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.03 07:10:55 írta Outlaw »
Today, tomorrow and after tomorrow!