Hanem akarod megérteni, kár erről beszélni.
Azt hiszem ez nem megértés kérdése.
Természetesen felfogtam, hogy egy márkaszerviz a szervizből él.
Persze, ha ezt így fogadom el, akkor meg azt nem fogom megérteni, hogy a cégünk hogy tudta megvenni a 8 millás autót 5,5-ért, amihez persze ismerettség is kellett, de nem gondolnám, hogy egy márkaképviselet direkt veszteséget termelne.
Éppen fentebb írják a kollégák, hogy el lett hintve a köztudatba a 25 eFt-os 75 ekm-es szerviz. Mert ne felejtsük el, hogy ez egy "más" autó, itt el is hittük, hogy ezt az értékesítési és szerviz politikát követi a gyár. Persze itt lehet azt mondani, hogy nem volt teljes az info, mert a 22-25 eft lehetséges, hogy csak az anyag ára. Ehhez hozzájön áfával a munkadíj, amit nem is tudom 7500m vagy 9500 ft+áfa akkor simán eljutunk a 45 k-hoz. Azt gondolom nem csak Magyarországon érzékenyek az emberek az ilyesmire.
Szóval tudom, hogy egy márkaszerviz, mint gazdálkodó, profitorientált szervezet, komoly kiadásai vannak, ami éppen abból adódik, hogy ő a márkaszerviz. Gépek, emberek, tudás, szoftver, minden.
Ugyanakkor én is azt hittem, hogy a prius-szal elindult valami. Ugyanis lenne az a pénz, amitől az egyszerűbb emberek, sőt a garanciális időn túl is a fenti előnyök miatt ide hordanák az idősebb kocsijaikat. Mert, hogy ott van valóban az a plussz. Ez már elég lenne ahhoz, hogy az ember hajlandó legyen emberi ésszel felfogható %-kal többet fizetni. A nagyobb forgalom természetesen magával hozná a csökkentett ár okozta termelés kiesést, sőt.
Persze ehhez sok minden kell, mert amíg az emberek gondolkodását átfordítja egy cég ahhoz komoly tartalék tőke kell, amivel a vélhetően ideiglenes bevételkiesést kompenzálni tudja.
De, amint látható is, nem ez a cél.
Persze az ettől sokkal nagyobb volumenű dolog, mint egy szerviz, az állam -és a világgazdaság is hasonló gondokkal küzd. Ez az, amit rá szoktak bízni a piacra, hogy az egyensúlyt beállítsa. Kicsiben itt most ez történik.
Elméletileg úgy néz ki, hogy a jelenlegi árak megfelelnek mind a márkaképviseleteknek, mind azoknak, akiknek megfelelő összeg egy szimpla szervizért 45-55 eft. Sajnos kevesen vagyunk így.
Azt hiszem, ha valóban a beígért összeg lenne a szervizköltség, akár a többi típusra arányosan szintén, nem lenne az az ember, aki ne márkaszervizbe hordaná az autóját.