Egy pár nap Priusos lét után a követezők fogalmazódtak meg bennem:
- Ha R-be rakom elkezd csipogni, pedig nincsen benne tolatóradar. Ez bug, vagy feature? Hol lehet ez a hangszóró? Szeretnék bele tolatóradart, a kérdés hogy annak jelét vajon rá lehet kötni erre a csipogóra?
- Az N fokozatot ki és mikor használja? Egy szalagos gépi mosóba csak így tudtam betuszkolni, de mivel járatta a benzinmotort ronda lett az 5 perces átlagom. Lámpánál P-be rakom és kész.
- Mi történik akkor ha menetközben mondjuk egy jó 30-40-es tempónál véletlenül P-t nyomunk? Kb 5-tel történő fékezéses gurulás végén kissé hamarabb megnyomat és elég hirtelen megtorpant az autó, gondolom ez nem tesz túl jót neki.
- Milyen típusú izzó kell a fényszóróba? Nem gondolkodtatok nagy fényerejű smd led-es izzóban? Ebayen olyan 40 dolcsi körül van egy pár 68 ledes kivitelű.
- Az autó feszegetése nélkül honnan tudom, hogy van-e benne riasztó?
Hogy hol, mit találsz ajánlom a
http://www.toyodiy.com/parts/q.html oldalt. Alvázszámmal beazonosítod a kocsit és mindent megtalálsz gyári számra. Ezt egy EPC katalógus info tulkép.
Én elég sűrűn használom az N-et, mert nagyon zavar, hogy D-ben elmegy, mint ahogy egy hagyományos automata. Néha hasznos, de még többször zavaró. Szerencsére megfelelő helyen van a fokozatválasztó, így én újjal pöckölgetem. Persze, ha hosszabb állás várható. Hogy szükség esetén -bár ez rontja a rendszer hatásfokát-, N-ben gurulni is lehet ez számomra is kérdés. Azt tudom, hogy vontatást nagyon nem ajánlják, no de ilyenkor jár a motor. Az biztos, hogy ebben a "váltóban" is van egy kis fogaskerék szivattyú, de még nem néztem mi hajtja, a kerék, vagy a motor. A hagyományos automatát azért nem lehet húzni, mert ott a motor hajtja a váltó olajozását és álló motorral vontatva tönkre megy a váltó. De, hogy itt mi van?
A használati utasítás szerint bizonyos sebesség felett nem tudod P-be tenni! Mondjuk ezt én sem próbálnám ki, mert ha mégis......
Ha riasztó van benn, akkor kellene lenni kis kulcsnak, vagy kapcsolónak, ahol le lehet állítani, ha megbolondul. Illetve, mivel gyárilag nincs motortér nyitás kapcsoló a kocsiban, ha van riasztó kell lenni egy utólag beépített kapcsolónak is, mai figyeli, hogy nyílik e a motorháztető.