Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3373291 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2490 Dátum: 2011.02.01 17:53:24 »
Egy pár nap Priusos lét után a követezők fogalmazódtak meg bennem:

- Ha R-be rakom elkezd csipogni, pedig nincsen benne tolatóradar. Ez bug, vagy feature? Hol lehet ez a hangszóró? Szeretnék bele tolatóradart, a kérdés hogy annak jelét vajon rá lehet kötni erre a csipogóra?
- Az N fokozatot ki és mikor használja? Egy szalagos gépi mosóba csak így tudtam betuszkolni, de mivel járatta a benzinmotort ronda lett az 5 perces átlagom. Lámpánál P-be rakom és kész.
- Mi történik akkor ha menetközben mondjuk egy jó 30-40-es tempónál véletlenül P-t nyomunk? Kb 5-tel történő fékezéses gurulás végén kissé hamarabb megnyomat és elég hirtelen megtorpant az autó, gondolom ez nem tesz túl jót neki.
- Milyen típusú izzó kell a fényszóróba? Nem gondolkodtatok nagy fényerejű smd led-es izzóban? Ebayen olyan 40 dolcsi körül van egy pár 68 ledes kivitelű.
- Az autó feszegetése nélkül honnan tudom, hogy van-e benne riasztó?

Hogy hol, mit találsz ajánlom a http://www.toyodiy.com/parts/q.html oldalt. Alvázszámmal beazonosítod a kocsit és mindent megtalálsz gyári számra. Ezt egy EPC katalógus info tulkép.

Én elég sűrűn használom az N-et, mert nagyon zavar, hogy D-ben elmegy, mint ahogy egy hagyományos automata. Néha hasznos, de még többször zavaró. Szerencsére megfelelő helyen van a fokozatválasztó, így én újjal pöckölgetem. Persze, ha hosszabb állás várható. Hogy szükség esetén -bár ez rontja a rendszer hatásfokát-, N-ben gurulni is lehet ez számomra is kérdés. Azt tudom, hogy vontatást nagyon nem ajánlják, no de ilyenkor jár a motor. Az biztos, hogy ebben a "váltóban" is van egy kis fogaskerék szivattyú, de még nem néztem mi hajtja, a kerék, vagy a motor. A hagyományos automatát azért nem lehet húzni, mert ott a motor hajtja a váltó olajozását és álló motorral vontatva tönkre megy a váltó. De, hogy itt mi van????  

A használati utasítás szerint bizonyos sebesség felett nem tudod P-be tenni! Mondjuk ezt én sem próbálnám ki, mert ha mégis......

Ha riasztó van benn, akkor kellene lenni kis kulcsnak, vagy kapcsolónak, ahol le lehet állítani, ha megbolondul. Illetve, mivel gyárilag nincs motortér nyitás kapcsoló a kocsiban, ha van riasztó kell lenni egy utólag beépített kapcsolónak is, mai figyeli, hogy nyílik e a motorháztető.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.01 17:56:42 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2491 Dátum: 2011.02.01 17:55:04 »
- Szerintem olyan tempónál nem enged rükvercet kapcsolni.
Nem is akartam, P-t nyomtam nem R-et.
egyébként ha előre gurulsz és úgy kapcsolod az R-et, hogy még mozog, akkor is nagyot torpan. De ezt sem érdemes próbálgatni szerintem!!!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2492 Dátum: 2011.02.01 18:04:23 »
Egyébként a menet közbeni P, meg N kapcsolgatásokról én is szeretném kérdezni a hozzáértőket, hogy ez árt szerintetek?
Én egyedül attól félek, hogy ez a választó kar egy kontaktus (szerintem) ugyebár. Namármost, az, hogy nem kell folyamatosan a féken állni az nekem kényelmesebb, de nem lesz ettől kontaktkhibás hosszútávon? Mert az nem 2 forintos tétel a cuccban szerintem. Ja, arról nem is beszélve, ha bármilyen fékkel fogom a menni akaró kocsit látni, hogy fogy az áram, mert hát menne szegény.
A P-be kapcsolgatással meg az a gondom, hogy a reteszelő mechanizmus ezzel is kopik. Ha ne adj isten kis lejtőn állok rendesen kattan, amikor kiveszi a rögzítést, plussz még az előbb említett többszöri kapcsolásból eredő kontakthiba lehetőség.
Szóval, lehet, hogy mégis jobb a féken állni.  :innocent:

Erre egyébként panaszkodtak már a kollégák, hogy a ledes hátsó lámpák nagyon erősen világítanak. (Én meg nem tudtam elképzelni, hogy miért vörös mindenkinek a feje a mögöttem lévő kocsiban. HIHI :D)

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2493 Dátum: 2011.02.01 18:59:12 »
OK, de mit szeretnél? Fegyveres őrt a kocsiba? Az operátor fél-egy percen belül felhív, hogy valami nincs rendben a kocsival, nézz utána, addig meg be van vetve mindenféle elektromos védelem. Még egy trélerre sem egy pillanat műve felráncigálni egy autót, a saját lábán sok-sok perc alatt tesz meg 500 métert és van tracklog, vagy utolsó pontos pozíció. Ez azért nem kevés.
Hát hogy ne lopják el a kocsimat. :D A GPS felesleges, ha tudom hol hagytam. A riasztó nekem is tud SMS-t küldeni - vagy a kommunikáció hiányát jelezni. A tréler ellen meg nincs védekezés. Szerintem. Én még mindig leginkább a rejtett kapcsolóban hiszek.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2494 Dátum: 2011.02.01 19:12:19 »
Ha D-ben hagyod a váltót és állsz a féken, akkor _nem_ fogyaszt áramot, mert lekapcsolja a hajtást a kocsi. Ezt meg is teheti, mivel a villanymotor a fékpedál felengedésére azonnal indul, nincs késlekedés.

Állásnál az N a legkevésbé ajánlott mód, mivel ez az egyetlen fokozat, amikor a benzinmotor nem tölti az akksit (amennyiben jár, fűtés vagy hideg katalizátor, vagy bármi más miatt). A magam részéről én a féken állok D-ben lámpánál.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2495 Dátum: 2011.02.01 19:22:53 »
Egyébként a menet közbeni P, meg N kapcsolgatásokról én is szeretném kérdezni a hozzáértőket, hogy ez árt szerintetek?
Én egyedül attól félek, hogy ez a választó kar egy kontaktus (szerintem) ugyebár. Namármost, az, hogy nem kell folyamatosan a féken állni az nekem kényelmesebb, de nem lesz ettől kontaktkhibás hosszútávon? Mert az nem 2 forintos tétel a cuccban szerintem. Ja, arról nem is beszélve, ha bármilyen fékkel fogom a menni akaró kocsit látni, hogy fogy az áram, mert hát menne szegény.
A P-be kapcsolgatással meg az a gondom, hogy a reteszelő mechanizmus ezzel is kopik. Ha ne adj isten kis lejtőn állok rendesen kattan, amikor kiveszi a rögzítést, plussz még az előbb említett többszöri kapcsolásból eredő kontakthiba lehetőség.
Szóval, lehet, hogy mégis jobb a féken állni.  :innocent:

Erre egyébként panaszkodtak már a kollégák, hogy a ledes hátsó lámpák nagyon erősen világítanak. (Én meg nem tudtam elképzelni, hogy miért vörös mindenkinek a feje a mögöttem lévő kocsiban. HIHI :D)

HA fékkel fogod a kocsit, nem akar menni. Ha felebgeded a féket, akkor kapcsol rá naftát az elektromotorra. Az enegry monitoron követkető melyik pedál állásban kezdi rá ereszteni az áramot :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2496 Dátum: 2011.02.01 19:36:21 »
HA fékkel fogod a kocsit, nem akar menni. Ha felebgeded a féket, akkor kapcsol rá naftát az elektromotorra. Az enegry monitoron követkető melyik pedál állásban kezdi rá ereszteni az áramot :)
Na ez érdekes. Nekem eddig nem tűnt fel, hogy ha jobban tiprom a féket akkor nem akarna hajtani. Úgy emlékszem mindig jelzi, hogy hajtana. Holnap megnézem. Mondjuk ez nem segít azon, hogy én spec nem szeretek a féken állni, ha kell, ha nem. Sőt kifejezetten zavar, ha az előttem álló  is nyomja a féket sík úton is, nekem meg kifolyik  a szemem mögötte.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.01 20:16:12 írta kleingy »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2497 Dátum: 2011.02.01 19:40:30 »
közben keresgélek a neten a váltó olajszivattyú ügyben. Eddig úgy fest, hogy a motor hajtja, éppen úgy, mint a hagyományost. Ergo a prius is azért nem szereti ha vontatják.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2498 Dátum: 2011.02.01 19:55:40 »
Elvileg nincs a parkoló állásban rögzítő, mozgó pöcök, retesz, vagy valami. (Eddig!)

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2499 Dátum: 2011.02.01 19:58:32 »
szöveg szerint mégis kell lenni reteszelő rúdnak

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.01 20:11:30 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2500 Dátum: 2011.02.01 20:06:48 »
Elvileg kapcsolgatni is lehet, mert nem kontaktus van a fokozatválasztó karban, hanem szenzor. Az írás szerint, ugye:

[a csatolmányt egy admin törölte]

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2501 Dátum: 2011.02.01 20:15:00 »
itt sem
Nem ott található.
A service manual 22-es PDF 41-ik oldalán látszik hogy reteszel a P pozíció
Parking lock rod-ként jelölve.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2502 Dátum: 2011.02.01 20:36:00 »
Elvileg nincs a parkoló állásban rögzítő, mozgó pöcök, retesz, vagy valami. (Eddig!)
De ha gondolod, van komplett szerviz manual robbantott rajzokkal :)

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2503 Dátum: 2011.02.01 20:38:08 »
"2,400,000-ért 2007 végi... Hmmm"

Naná, hogy gyanús.
Ha lesz időm lehet h becserkészem :devil:, lassan meglesz a fél kínálat revíziója :D
Today, tomorrow and after tomorrow!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2504 Dátum: 2011.02.01 21:03:41 »
Elvileg nincs a parkoló állásban rögzítő, mozgó pöcök, retesz, vagy valami. (Eddig!)
De ha gondolod, van komplett szerviz manual robbantott rajzokkal :)

Szerintem az nekem is megvan. de én nem találok semmit erről a 41. oldalon.
Csak erről az oldalról küldj már valamit, hogy be tudjam azonosítani.