"Fél óra előmelegítés":
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/12/16/kiegtek_a_saab_9-5-osok/
Mondjuk, bátraké a szerencse!
vannak típusok,amik elektromos előmelegítés nélkül is
kigyulladhatnak. nem is állok be vele a garázsunkba, ha hazaviszem
akkor pözsót venni is bátor dolog?
... A párom céges PUG 308 kombija( üresen 1400 kg !!!), ami még meg is van pakolva rendszeresen országúton hozza a 4 l/100km-t, pályán a 5,6 ha a fene fenét eszik akkor is ennyi, és hatalmas batár. Ráadásul önmagához mérten nagyot ugrott vele a PUG minőségben. Első perctől van nálunk, kb. 15 hónap alatt lett benne 65 ekm!!!. Eddig hiba nélkül. Most cseréltek benne gariban generátor szabadonfutót, vele ékszíjat. 30 ekm a szerviz intervalluma, ami mondjuk PR, semmi más! Ütném, aki kitalálta! Ezen kívül most koptak el az első tárcsák és betétek (na igen ez francia betegség, viszont addig betyáros volt a fék rajta), ezen kívül rosszat nem tudok róla mondani. Ja, kicsit ritkábban, de még így is sokat kell cserélni az első izzókat, ami legalább otthon kb 10 perc alatt elvégezhető.
jó az a 1.6hdi. 307sw karosszériával is simán el lehet vele közlekedni 3-3,5literből/100km
klikk. ha meg kicsit lassabban megy az ember fia, akkor 3 alatt van...extrémbe átcsapva 2 literből is elketyeg
klikkviszont hibalista akad:
kezemben maradt az ülés magasságállító karja-szerviz visszarakta, később meg már én is, rutinból )aztán mostanában hagyom úgy, ahogy az előző kollega beállította, általában teljesen letekerve). az elektromos ablakok mozgatásakor olyanokat pattognak, klottyannak, mintha ki akarnának törni. kormánymű nyikorog-kétszer kellett szervizbe visszavinni, miután az első bejelentésre csak annyi volt a válasz,h ez ilyen (kormányozhatatlanság miatt bekövetkező baleset is volt anno napirenden a 307-nél). előfordult nagy esőben hátsó traktus beázás(az autó sérülésmentes) és olyankor ha fékeztél, a központi zár ki-be kapcsolt - szervizben vmit csináltak vele, azóta nem jelentkezik. normál (nem húzott, nem magas fényerejű) izzók kb. 25.000km-t bírnak (igaz, könnyű cserélni, de érdekes,h a lámpatest hátsó gumiharangján milyen felirat figyel: made in italy), fékek elfogytak kb40-45.000km-nél. 20.000km-es szervizperiódust nem bír ki motorolaj utántöltése nélkül (97.000km van a kocsiban). ha bekapcsolom a ventilátort, olyan csapágyzaj lesz,h elnyomja a motor hangját.
igaz, ez céges autó, és 4-5-6 ember vezeti. de legalább nagy, jól át- és kilátható, pakolható autó, viszont nekem nem kényelmes, néha megfájdul benne a bal térdem(más autónál ilyen nem volt)
ja és még egy nagy hiba: max 2000km-t tud kijelezni a komputer a megtehető távolságnál, pedig...
-------------
ON:
de még mindig nem tudom,h mit jelent pontosan a priusnál, az amerikai változatokban a hőtároló