Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368020 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1515 Dátum: 2009.09.26 18:23:03 »
Ja, jogos. Az újnak nem ismerem az árait. A régi viszont nem volt drága újonnan, sőt.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1516 Dátum: 2009.09.26 18:28:36 »
A régi 12.320.000-ról indult és 15.500.000 volt a vége.
Na most ehhez képest az új: katt

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1517 Dátum: 2009.09.26 18:33:36 »
 :eek: zmg

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1518 Dátum: 2009.09.27 09:24:53 »

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1519 Dátum: 2009.09.27 09:30:26 »
Némethonban láttam a héten egy III-as Priust. Kívülről jóval nagyobbank néz ki mint a kettes, pedig akkorát nem nőtt. A belső nagyjából ugyanakkora. Az első lámpák viszont nagyon idiótásak szvsz, nekem összességében a régi formája jobban bejön, még ha kicsit avittas is ma már.

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
music     

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1521 Dátum: 2009.09.27 12:35:12 »
Music:
Ólom akkunak nem a sok motorindítás a gond ( hanem a ciklikus üzem (amelyik nem ilyen üzemre lett tervezve)), erről bővebben:
klikk
illetve itt:
http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html

Leállításnál én inkább az önindítót sajnálom mindig  :)

Fulika:  gratula a fogyasztásaidhoz, csak így tovább, és gyere szombaton :)

Általában: A hatásfokkal kapcsolatban jókat írtatok, csak kicsit rossz oldalról közelítitek a dolgokat. Eleve nincsen semminek 100%-os hatásfoka, ha lenne azt perpétum mobilénak hívnánk. Két fogaserék között a legideálisabb esetben is van veszteség, emiatt pl egy nagyon jó manuális váltó is 95-97%-os hatásfokkal üzemel. Sőt még abban az esetben is van veszteség, amikor a kerék a gumiabroncson keresztül forgatónyomatékot visz át az útra, bár ez már végletes ;).
Egy belső égésű azaz robbanómotornál azt nevezzük belső hatásfoknak, amennyi energia kinyerhető belőle AHHOZ KÉPEST ha az őt hatjó üzemanyagot tökéletes égéssel elégetnénk. Mellesleg egy benzinmotor hatásfoka max 70-80%, de ezt csak nagyon kis tartományban tudja, kb mikor a fordulatszám a maximum 2/3-a, a terhelés pedig a maximum 90%-a. Magyarán ez a hatásfok elég ritkán valósul meg, normál esetben ez jó ha átlagban 30-50%. Emiatt van mellesleg hogy ugyanazt a járművet hajtó kisebb motor ugyanolyan sebességnél (nagyobb terhelés) kevesebbet fogyaszt, mint egy nagyobb motor (kisebb terhelés).
A prius elektromos rendszerének a hatásfoka kb azt jelenti, mintha egy akkuba beletöltünk x energiát, ezután az akkuból csak ennek bizonyos százalékát tudjuk kinyerni. Ehhez még hozzájön a vezetékek vesztesége, emiatt emelték pl a prius 2-ben a feszültséget az 1-hez képest, magasabb feszültségnél kisebb a veszteség.
Tehát összeségét tekintve nem olyan rossz az elektromos rendszer hatásfoka. Azért került az autóba, mert nagyon sok olyan eset van amikor lassulnunk kéne. Vagy egy lejtőn, vagy forgalmi helyzet miatt. És ilyenkor inkább használjuk fel ennek az elveszendő energiának a 50-60-70%-át, minthogy a fékbetéteken felesleges hőként elveszve távozzon.
Emellett nem tudok pontos választ adni arra, hogy ideális esetben amikor nem kell lassítani, meg nincs lejtő, meg semmi lassulás olyankor melyik rendszer használata eredményez jobb fogyasztást. Nyilván való, hogy mindkét rendszer valamilyen arányban történő használata....na ez az arány a kérdés  :)

Ear:
Fulika által említett gyorsítás, úgy hogy közben nem jön létre töltés nem egy finom, hanem egy kb közepes-háromnegyedes gázállásnál jön létre, ne a lehelet finom gázállásnál keresd.
Amikor mondjuk 40-ről gyorsítasz finom gázzal akkor csak elektronyos motor működik. Tovább nyomva a gázt bekapcsol mellé a benzinmotor, hajtja a kerekeket miközben tölti az akkut. Még tovább nyomva a gázt a benzinmotor hajtja a kerekeket, de hogy elég kraft legyen már nem tölti az akkut, hanem minden nyomaték a kerekek hajtására megy. Na ez az az állapot amit kerestek.  Még tovább nyomva a gázt a benzinmotor hajtja a kerekeket és hozzá az elektromos motor is besegít a hajtásba, magyarán az is a kerekeket hajtja.
A P és G technikánál nem hybrid autónál is egy erőteljesebb 70% körüli motorterhelésű gyorsítás a cél, éppen a jobb hatásfok miatt. Mellesleg én nem nagyon használom tisztán ezt a technikát. A yarisnál pl csak akkor lehet jobb fogyit elérni vele, ha leállítom gurulásnál a motort, ez egy 140km-es balcsis úton túl sok újraindítást okozna. Inkább a domborzati viszonyokkal együtt, arra "ráhúzva" használok vmi ilyesmit mint a P és G, enyhe emelkedőn kicsit nagyobb gázzal gyorsulok, hogy utána többet tudjak gurulni az enyhe lejtőn...na jó nehéz elmagyarázni mert ugye 1000 féle közlekedési szituáció van, aminél az ember próbálja megtalálni a legtökéletesebb(re törekvő) megoldást az ideális fogyasztás érdekében :)
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.27 19:56:38 írta Palaczk »


leszilaci

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1522 Dátum: 2009.09.27 19:58:57 »
hétvégén orfűre menet versenyzünk egyet?
Ti indultok szegedről(?), én meg fótról, bp-en át, végig a 6-on.
És 5-kor indulsz, hogy 11-re ideérj Orfűre :hmmmm:? :D
8óra előtt pár perccel indultam, fél1 körül érkeztem  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1523 Dátum: 2009.09.27 20:17:56 »
...nem hybrid autónál is egy erőteljesebb 70% körüli motorterhelésű gyorsítás a cél, éppen a jobb hatásfok miatt...
Terhelés alatt itt kb. gázpedál-állást kell érteni? Tehát jelen esetben a padlógáz kb. 70 %-át?

Nem ide tartozik, de mivel szóbajött a terhelés, hadd tegyek föl egy ezzel kapcsolatos kérdést, ami nem hagy nyugodni. Adott egy emelkedő. Ezen az emelkedőn, ugyanolyan sebességgel (a sebességet tartva), egy autó jellemzően több különböző fokozatban is fel tud menni - csak ehhez eltérő gázpedál-állások (terhelések?) kellenek: pl. ötösben padlóval megy fel, négyesben már nem kell padló "csak" viszonylag nagy gáz, hármasban felmegy viszonylag alacsony gázpedál-állással is... KÉRDÉS: mely esetben lesz a legalacsonyabb a fogyasztás?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1524 Dátum: 2009.09.27 20:28:54 »
KÉRDÉS: mely esetben lesz a legalacsonyabb a fogyasztás?
a lehető legmagasabb fokozatban.

balatonnál van egy emelkedő: vörösberény és veszprém között. olyannyira komoly,h ha nem veszek lendületet, és nem gyorsítok fel 60 fölé, akkor 5-ben nem bírja tartani padlógázon, hanem szépen lassulok.(viszonyításképpen: érdi emelkedőn simán felmegy, sőt gyorsul 55-ről indulva, ötödikben!)
itt próbálgattam,h visszagangolok 4-be és figyelem a fogyasztásmérőt. 4-ben elkezd gyorsulni, de látványosan többet is eszik

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1525 Dátum: 2009.09.27 20:38:21 »
Válasz a Vezetési stílus-topikban!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1526 Dátum: 2009.09.27 22:20:36 »
erről bővebben:
klikk
illetve itt:
http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html
Ezeket már beírhattad volna az Elektromos Yaris topicomba! :flowers:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

01010011

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1527 Dátum: 2009.09.27 22:28:05 »
Némethonban láttam a héten egy III-as Priust. Kívülről jóval nagyobbank néz ki mint a kettes, pedig akkorát nem nőtt. A belső nagyjából ugyanakkora. Az első lámpák viszont nagyon idiótásak szvsz, nekem összességében a régi formája jobban bejön, még ha kicsit avittas is ma már.

Én pont ma láttam egy gyöngyházfehéret...
Összességében eszméletlenül jól néz ki. Elölről továbbra sem százas, de sokkal szebb, mint a kettes. (elölről szvsz a kettes nulla ahogy kinéz)
Kicsik nagyon a lámpái, bár ez lehet hogy csak a fehér szín miatt tűnt úgy.
Pont egy parkolóban láttam, ahogy szépen lassan helyre vadászott (előttem ment) és ami feltűnt az az volt, hogy mindenki bámulta. Aztán mikor leparkolt és elment a gazdi (bocsánat: szerencsés autósfirkász...) szépen diszkréten körülvették... 
Nemhiába... tényleg kezd fogalommá válni az emberek fejében.  :innocent:

amúgy rohadtul kéne, CSÍPÁZNÁM  :ph34r:


Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1528 Dátum: 2009.09.29 14:09:23 »
Fulika:  gratula a fogyasztásaidhoz, csak így tovább, és gyere szombaton :)

Általában: A hatásfokkal kapcsolatban jókat írtatok, csak kicsit rossz oldalról közelítitek a dolgokat...
Megszerkesztettem a marha hosszú, fölöslegesen bent hagyott idézetet... Palaczk

Sajnos nem tudok menni, más dolgom lesz  :no:
Szerintem a hatásfok dolgot túlbonyolítjátok. Eleve, attól függ honnan nézzük. Én azt mondom, a motor (és nem az üzemanyag!) szempontjából az a 100% hatásfok, amit az adott üzemállapotban max kivehetsz a motorból mechanikus energiaként. Ha ez mind az aszfaltra megy a hajtásláncon keresztül, akkor ez a 100% aszfaltra (mozgatásra) fordítható energia. Vagyis, ha az autó lendületébe tárolod be az aszfaltra küldhető energiát (PnG), annál az elektromos rendszer használata csak roszabb lehet. Ott még megjelennek az átalakítási veszteségek, fűt az inverter, a villanymotorok, az akksi, a vezetékek, míg az előző esetben már rég ott van az energia ahová szánjuk, gurul belőle az autó!
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.30 09:06:36 írta Palaczk »

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1529 Dátum: 2009.10.02 08:42:42 »
Kleingy! Nem felejtettel el vmit?  :whistling:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX