Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3367796 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14385 Dátum: 2015.10.31 09:45:15 »
A 2. valószínűleg azonos...
...
Valószínűleg szakmailag fejlődött az eltelt idő alatt, de a hozzáállása alapján kétlem, hogy hibakód generálása nélkül megoldaná a mozgásképtelenné tételt.

A pestszentimrei se tudja. Én direkt rákérdeztem utána erre és mondta is: megszakított elektromos rendszernél rá kell adnia a gyújtást egyszer, hogy tesztelje, ez hibakódot generál. Amit töröl is belőle. De nekem emiatt júniusban nem engedte még a vezérlőszoftver-frissítést + hibrid garanciát a márkaszervizben, még 500 km-t akarta, hogy menjek vele. Ezért megyek most november elején vissza Sopronba. A lopásgátlót április elején szereltettem bele.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14386 Dátum: 2015.10.31 10:53:17 »
1. ,2
1 nincs jelentősége, hogy ki foglalkozik vele, foglalkozHAT, ráadásul zavarja a "dolgozót" a koncentrálásban, és lerövidíti a kockázatvállalás idejét.
2 egy dolog mozgásképessé tenni a gépjárművet, és másik a továbbitása. Üvöltő szirénával közlekedő autó biztosan kiváncsivá teszi a közeget, ezt a rizikót szerinted ki vállalja?
Az említett Blue16 is nyilvánvalóan azért tud riasztást mert felesleges funkció.

A kábeltépkedést Te magad írtad a saját autódra, mint a tolvaj hibakeresési reakcióját. Miatta kellett márkaszervizes diagnosztikai műszerre tenni a járművedet.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14387 Dátum: 2015.10.31 19:03:13 »
2 egy dolog mozgásképessé tenni a gépjárművet, és másik a továbbitása. Üvöltő szirénával közlekedő autó biztosan kiváncsivá teszi a közeget, ezt a rizikót szerinted ki vállalja?
A kábeltépkedést Te magad írtad a saját autódra, mint a tolvaj hibakeresési reakcióját. Miatta kellett márkaszervizes diagnosztikai műszerre tenni a járművedet.
Oké az első dolog kinek kinek meglátása szerint.
A második pontra hogy az üvöltő sziréna kiváncsivá teszi a közeget, inkább nem reflektálok. Olvass egy kicsit vissza kérlek a totalcar cikkeiben erre az évre priust illetően fókuszálva a prusra és a lopásra. Na kb annyira fog vele a közeg foglalkozni.
Nekem nem kábelt tépkedett, hanem lebontotta a belsejét. Kábelem nem volt szakadva.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14388 Dátum: 2015.10.31 21:04:02 »
... az üvöltő sziréna kiváncsivá teszi a ... Na kb annyira fog vele a közeg foglalkozni.
Nekem nem kábelt tépkedett, hanem lebontotta a belsejét. Kábelem nem volt szakadva.
Totalcaros cikk és előzményei. Majdnem írtam vmi csúnyát (nem azért amire a többség gondol), de szerencsére időben kihúztam.

Nem kábel szakadásról beszéltem, hanem a tolvaj mechanikus hiba kereséséséről ami a gépjárművedben további hibakódokat, és az akkoriban általad használt teszterrel egyes elemek elérhetetlenségét eredményezte.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14389 Dátum: 2015.10.31 22:22:41 »
Totalcaros cikk és előzményei. Majdnem írtam vmi csúnyát (nem azért amire a többség gondol), de szerencsére időben kihúztam.

Nem kábel szakadásról beszéltem, hanem a tolvaj mechanikus hiba kereséséséről ami a gépjárművedben további hibakódokat, és az akkoriban általad használt teszterrel egyes elemek elérhetetlenségét eredményezte.
Azok a kommersz teszterrel továbbra is elérhetetlenek. Pedig azóta már párszor lebontottam az egészet, minden kábelt, csatlakozást átmértem a műszerfal alatt amik az OBD-CAN vonalon futnak. Így csak sejtés alapon már arra tudok gondolni hogy mechanikus helyett elektronikusan csinált valamit. De mindegy is. A lényeg hogy nem sikerült :)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14390 Dátum: 2015.10.31 22:57:16 »

Norbi..

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14391 Dátum: 2015.11.01 11:41:14 »
II Prius jobb (utas oldali) ködlámpát keresnék jóárasítva. Sajnos kitört a búra. :( Valakinek elfekvőben?

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14392 Dátum: 2015.11.01 12:54:26 »
II Prius jobb (utas oldali) ködlámpát keresnék jóárasítva. Sajnos kitört a búra. :( Valakinek elfekvőben?
Nekem épp most küldte el Waresz kolléga és nekem szerencsére a bal kell. Ha gondolod postaköltségben eltudom küldeni neked a jobbost.

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14393 Dátum: 2015.11.01 13:36:07 »
Csak-csak gazdára találnak a lámpáim.  :clap: (már csak a 4db alu felnit kerülgetem itt, tényleg nem kell senkinek? Óóóóccsón odaadom...)

janos23

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14394 Dátum: 2015.11.01 18:14:34 »
Sziasztok,
Nem szoktam sokat hozzászólni a fórumban, inkább aktiv figyelője vagyok a posztoknak. A segitségeteket szeretném kérni, mert egy kis bajban vagyok.
5 éve vagyok boldog tulajdonosa egy 2005-ös kiadású kék Prius 2-esnek és néhány napja volt egy közepes koccanásom. Balra akartam kanyarodni az út túloldalára, és egy kisteherkocsi sajna oldalról eltálalta az autó bal elejét. A kocsim egyébként műszakilag működőképes maradt, futómű, kerekek, motorok, hűtő nem sérült meg igy első ránézésre, a koccanáskor a légzsákok sem nyiltak ki.
Ami valszeg minimum teljes csere az elülső és oldalsó védőlemezelemek, lámpatestek, és a motorháztető, amely kicsit felgyűrődött. Mindezekkel együtt el tudtam menni a kocsival kb 1 km-re található kisebb javitóba, (Füzesabony térségében jártam), hogy legalább gyors ránézésre megmondják sérült-e bent valami a motortérben. Igy hirtelenjében, megemelve, nem láttak semmi komolyat, egy minimális hűtőfolyadék szivárgás mellett. Amúgy a kocsi beindult, semmi hibajelzés, valszeg tudtam volna vele tovább menni ha nem gyűrte volna a kerékhez oly közel a védőlemez elemeket. Igy azonban haza kellett hoznom autómentővel, nem mertem eltávolitani a sérült lemezeket a CASCO biztositás miatt sem, úgyhogy abban az érintetlen állapotban van ahogy érte a kocc. Jelenleg a kocsi az egyik hivatalos Toyota szervizben van, oda vitettem az autómentővel, mert korábban már voltam náluk más ügyben, és hirtelen nem tudtam jobbat.

Ami azonban nagyobb gáz, sajnos nem tudom jól megfogalmazni, mert nem vagyok autósszaki, hogy a belső szerkezeti nyúlványa/tornya elég rendesen, úgy 5 cm-el sikban eltolódott/megdőlt jobbra az ütközés miatt, olyan mintha egy kicsit odébb dőltek volna, az illesztések sikja eltolódott volna vizszintesen kb. 5 cm-t, amit talán még padon kihuzatnak vissza  az “erdeti helyére”??? Lehetséges ez? Mennyire komoly gond ez javitásilag?

Most jelenleg az a szitu hogy a Toyota intézi a biztositóval a dolgokat, hétfőn reggel megy ki a kárszakértő és gondolom a biztositő majd megad egy max árat, amit hajlandó lesz  fizetni illetve gazdasági totálkárnak nyilványitja. A Toyota ügyintéző legalábbis ezt mondta hogy valszeg ez lesz, mivel az autó már 10 éves, nem érné meg a biztositónak fedezni a javitás költségeit CASCO alapon. Reális ez? Nem tudom mennyi most egy 10 éves Prius 2 eurotax értéke.

Tudom hogy majd hamarosan megtudom mennyi az annyi, mennyi lenne a Toyota árajánlata a javitásra (gondolom inkább teljes elemcserék lennének gyári új alkatrészekkel persze), mennyi lesz az elévülés miatti többletköltségem, stb. És persze azt is hogy hajlandó-e a biztositó egyáltalán a javitást fizetni vagy sem. Ez esetben gondolom kiszámolják mennyi az összeg amit felajánlanának nekem, levonva az önrészt meg a mittudomén mit.

A lényeg az, hogy én mindenképpen meg szeretném javittatni és mihamarabb az autót és kellene egy B terv hogy mi lesz ha esetleg totálkárosnak minősitik és a Toyotának valami irdatlan összeget kellene fizetnem a javitásért . Tudom hogy köztetek vannak szakértők meg ismerettségi körötök sokmindenben ezért is fordulnék tanácsért és segitségért hozzátok.

Szóval,
1.   Kit/melyik szerelőt javasolnátok arra az esetre ha meg szeretném javittatni a kocsit, karosszériás+ért a Priushoz is, és pöpec munkát is csinál gyors határidővel, na meg árban sincs elszállva és használt alkatrészeket is tud beszerezni azonnal?
2.   Ha a biztositó mégiscsak rábólintana a javitásra, viszont a Toyora árajánlatát nagyon sokallanám, ilyenkor mondhatom azt hogy bocsi, és inkább felveszem a biztositó által jóváhagyott javitási összeget, és máshol csináltatom meg a kocsit? Milyen következményei lehetnek ha ezt lépném meg? Nem nyerészkedni akarok természetesen, de elgondokodtató lehet ha például hatalmas végösszegi különbség lenne a Toyota árajánlata és mondjuk a szerelő emberbe közt akit javasolnátok.

Bocsi hogy nem igazán vagyok jártas a témában, és lehet hogy pár hülyeséget is kérdeztem is, de egy kicsit be vagyok pánikolva hogy mi lesz, na meg vissza akarom kapni mihamarabb javitva az én imádott trolimat. És persze azt is szeretném hogy ne vágjon át se a biztositó se a Toyota szerviz, se a javitó harmadik cég.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat/javaslatokat hogy mit tegyek, akár itt is, de inkább privátban ha lehet.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14395 Dátum: 2015.11.01 18:35:34 »
Sziasztok,
Nem szoktam sokat hozzászólni a fórumban, inkább aktiv figyelője vagyok a posztoknak. A segitségeteket szeretném kérni, mert egy kis bajban vagyok.
5 éve vagyok boldog tulajdonosa egy 2005-ös kiadású kék Prius 2-esnek és néhány napja volt egy közepes koccanásom. Balra akartam kanyarodni az út túloldalára, és egy kisteherkocsi sajna oldalról eltálalta az autó bal elejét. A kocsim egyébként műszakilag működőképes maradt, futómű, kerekek, motorok, hűtő nem sérült meg igy első ránézésre, a koccanáskor a légzsákok sem nyiltak ki.
Ami valszeg minimum teljes csere az elülső és oldalsó védőlemezelemek, lámpatestek, és a motorháztető, amely kicsit felgyűrődött. Mindezekkel együtt el tudtam menni a kocsival kb 1 km-re található kisebb javitóba, (Füzesabony térségében jártam), hogy legalább gyors ránézésre megmondják sérült-e bent valami a motortérben. Igy hirtelenjében, megemelve, nem láttak semmi komolyat, egy minimális hűtőfolyadék szivárgás mellett. Amúgy a kocsi beindult, semmi hibajelzés, valszeg tudtam volna vele tovább menni ha nem gyűrte volna a kerékhez oly közel a védőlemez elemeket. Igy azonban haza kellett hoznom autómentővel, nem mertem eltávolitani a sérült lemezeket a CASCO biztositás miatt sem, úgyhogy abban az érintetlen állapotban van ahogy érte a kocc. Jelenleg a kocsi az egyik hivatalos Toyota szervizben van, oda vitettem az autómentővel, mert korábban már voltam náluk más ügyben, és hirtelen nem tudtam jobbat.

Ami azonban nagyobb gáz, sajnos nem tudom jól megfogalmazni, mert nem vagyok autósszaki, hogy a belső szerkezeti nyúlványa/tornya elég rendesen, úgy 5 cm-el sikban eltolódott/megdőlt jobbra az ütközés miatt, olyan mintha egy kicsit odébb dőltek volna, az illesztések sikja eltolódott volna vizszintesen kb. 5 cm-t, amit talán még padon kihuzatnak vissza  az “erdeti helyére”??? Lehetséges ez? Mennyire komoly gond ez javitásilag?

Most jelenleg az a szitu hogy a Toyota intézi a biztositóval a dolgokat, hétfőn reggel megy ki a kárszakértő és gondolom a biztositő majd megad egy max árat, amit hajlandó lesz  fizetni illetve gazdasági totálkárnak nyilványitja. A Toyota ügyintéző legalábbis ezt mondta hogy valszeg ez lesz, mivel az autó már 10 éves, nem érné meg a biztositónak fedezni a javitás költségeit CASCO alapon. Reális ez? Nem tudom mennyi most egy 10 éves Prius 2 eurotax értéke.

Tudom hogy majd hamarosan megtudom mennyi az annyi, mennyi lenne a Toyota árajánlata a javitásra (gondolom inkább teljes elemcserék lennének gyári új alkatrészekkel persze), mennyi lesz az elévülés miatti többletköltségem, stb. És persze azt is hogy hajlandó-e a biztositó egyáltalán a javitást fizetni vagy sem. Ez esetben gondolom kiszámolják mennyi az összeg amit felajánlanának nekem, levonva az önrészt meg a mittudomén mit.

A lényeg az, hogy én mindenképpen meg szeretném javittatni és mihamarabb az autót és kellene egy B terv hogy mi lesz ha esetleg totálkárosnak minősitik és a Toyotának valami irdatlan összeget kellene fizetnem a javitásért . Tudom hogy köztetek vannak szakértők meg ismerettségi körötök sokmindenben ezért is fordulnék tanácsért és segitségért hozzátok.

Szóval,
1.   Kit/melyik szerelőt javasolnátok arra az esetre ha meg szeretném javittatni a kocsit, karosszériás+ért a Priushoz is, és pöpec munkát is csinál gyors határidővel, na meg árban sincs elszállva és használt alkatrészeket is tud beszerezni azonnal?
2.   Ha a biztositó mégiscsak rábólintana a javitásra, viszont a Toyora árajánlatát nagyon sokallanám, ilyenkor mondhatom azt hogy bocsi, és inkább felveszem a biztositó által jóváhagyott javitási összeget, és máshol csináltatom meg a kocsit? Milyen következményei lehetnek ha ezt lépném meg? Nem nyerészkedni akarok természetesen, de elgondokodtató lehet ha például hatalmas végösszegi különbség lenne a Toyota árajánlata és mondjuk a szerelő emberbe közt akit javasolnátok.

Bocsi hogy nem igazán vagyok jártas a témában, és lehet hogy pár hülyeséget is kérdeztem is, de egy kicsit be vagyok pánikolva hogy mi lesz, na meg vissza akarom kapni mihamarabb javitva az én imádott trolimat. És persze azt is szeretném hogy ne vágjon át se a biztositó se a Toyota szerviz, se a javitó harmadik cég.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat/javaslatokat hogy mit tegyek, akár itt is, de inkább privátban ha lehet.

Nagyon sajnálom a történteket.  Karosszériásban tudok segíteni, aki látott már Priust és pompásan dolgozik. 

Mindenképpen várd meg a biztosító ajánlatát, utána lehet dönteni, hogy mi legyen.  Feltételezem az okozó elismerte a tényt és van kék-sárga papírod az elismerésével és az aláírásával.

Ha a biztosító GTK-ra venné a verdát, még mindig dönthetsz úgy, hogy megcsináltatod.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14396 Dátum: 2015.11.01 18:39:14 »
Feltételezem az okozó elismerte a tényt és van kék-sárga papírod az elismerésével és az aláírásával.

Én úgy olvastam, saját hibás esetről van szó.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14397 Dátum: 2015.11.01 18:48:18 »
Arra érdemes lehet gondolni, hogy ha GTK-t fizetnek, akkor már egy következő káreseménykor kgfb-re nem fognak még egyszer fizetni.( de lehet hogy casco-ra sem)
Erről csak halottam... de logikusnak tűnik  a biztosító részéről.
Ennek mindenképpen érdemes utána járni...ill. átgondolni.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14398 Dátum: 2015.11.01 19:00:41 »
Ez nem lehet így. Az okozó KGFB-je mindenképpen fizet, akármiben is essen kár.

Hogy GTK-zott autóra köt-e új Cascót a biztosító, az más kérdés.

janos23

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14399 Dátum: 2015.11.01 19:38:34 »
Egyébként van kitöltött sárga-kék, azonban sajna én voltam a ludas a koccanásért, ezért a Prius javitása a saját casco-val lenne fedezve.