Tegnap megvolt az éves szerviz az East-Tech Carnál Sopronban, tudom mindenkinek ajánlani a céget. Udvarias, barátságos ügyfélkezelés, nem akartak lehúzni, minden kérdésre részletes magyazatot kaptam. Jövőre is hozzájuk tervezek menni. Illetve nemsokára megint, lásd lejjebb.
A jó61e km van a kocsiban, 5 éves lesz júliusban. Olaj- és szűrőcsere megvolt, pollenszűrő szintén. 53700 Ft-ot fizettem összesen, tavaly ugyanez a mutatvány az osztrák szervizben 290 euró volt, do the math.
Bár elsődlegesen amiatt mentem hozzájuk, hogy nem tudok elég jól németül (ők viszont igen, több osztrák is volt ott ugyanakkor), ez egy nagyon kellemes "járulékos előny".
A rosszKértem hibridgarancia-kiterjesztést és szoftverfrissítést is, de nem tudták megcsinálni, a kocsi komputere nem hagyta. Még kb. 500 km-t kell mennem, hogy újra megpróbálhassák, akkor fogja a komputer úgy "érezni", hogy a helyzet normalizálódott. Az ok: törölték a hibakódtárolót nemrég. Először azt hittem, hogy az osztrák kereskedő kúrt át, hogy valamit eltüntessen (le is izzadtam rögtön), de az 52e km-nél volt tavaly. A szervizes szerint annyira régen nem történhetett, 1-2e km-ig viselkedik így.
Április elején voltam Révész Péternél az SKS-blokkolót és az egyedi OBD-csatlakozót beépíttetni, ez kb. annyival előbb történt. Mivel ő megbontotta az elektromos rendszer, könnyen lehet, hogy a kocsi akkor vmi hibát érzékelt, amit törölt is utána. Még lehet, hogy mondta is, csak annyi információt rám zúdított, hogy nem emlékszem rá. Írtam most neki és rákérdeztem, ha válaszol, megírom a tanulságokat.
Nagyon remélem, hogy csak ennyi a "gond" és nem komolyabb. 500+ km múlva megyek vissza Sopronba a hibridgarancia miatt.
A csúnyaA szalon nem volt klímázva, ellenben déli fekvésű, délután, amikor visszamentem az autóért, mindenkinek még a heréjéről is folyt a víz.
Legalább pár állóventillátort berakhattak volna, de mivel minden mással maximálisan elégedett voltam, nem fogok ezen fönnakadni.
Ja, a másik: a Toyota kp-i szeviztörténetében nem látszottak az eddigi szervizek a kocsiról. Pedig mind a 4 Toyota-márkaszerviznél lett elvégezve és egy papír kivonatot is kaptam róla, amikor megvettem. Kérdeztem, hogy miért: elmondásuk szerint a német és az osztrák márkaszervizek vmi saját rendszerben rögzítik ezeket és nem veszik a fáradtságot, hogy ide is feltötsék. Már nem először találkoztak ilyennel. Megpróbálok ennek is utánajárni.