Ezen én is elgondolkodtam anno pár percig, ami végül a Prius felé billentette a mérleg nyelvét (legfontosabbtól a legkevésbé fontosig):
1, Utálom a dízel hangját (bár alacsony fordulaton, pláne hidegen a Prius is elég csörgős)
2, Ragaszkodtam az automataváltóhoz
3, Ebben az árkategóriában (2M+-0.5M) nincsen ilyen felszereltségű (és korú) dízel autó (főleg az automata hiányzik belőlük) - igazából benzinesek közt is ritka ennyiért ez a felszereltség (az enyémben van IPA, GPS, Bluetooth, tempomat, légkondi, stb.. )
4, Azt kell nézni szerintem, hogy alapvetően hol használja az ember az autót (nem azt, hogy hol nem) - És én 70% városban használom, itt viszont elég jól fogyaszt (3.8-4.3 között nálam) - ezzel azért a dízelek se nagyon tudnak versenyezni (ilyen teljesítmény, méret, ár és felszereltség mellett)
5, Országúton is elég jól fogyaszt, 80-90 körül ilyen 3-4 közötti fogyasztás rémlik.
6, Ahhoz képest, hogy újonnan mennyibe kerül és milyen minőséget képvisel (nagyon megbízható) nagyon veszíti az értékét, tehát könnyű egy viszonylag fiatal (6-7év) példányt kifogni olcsón - értsd: újonnan 7-8M volt ha jól emlékszem, és a 6-7 éves példányok 2M körül mennek, ami szerintem zseniális, mert így "olcsón" lehet egy jó autód, ráadásul efelett a kor felett már nem veszít olyan gyorsan az értékéből.
7, Elvileg olcsó a fenntartása, nem túl drágák bele a kopó alkatrészek.
8, Az, hogy a Toyota évi ~5e forintért ad rá hibridgaranciát számomra azt sugallja, hogy nem nagyon szokott gond lenni a hibrid rendszerrel -> megbízható. * a fórumok is kb. ezt támasztják alá